StoryEditor
Drogerie
20.11.2020 00:00

[FBK 2020] Leszek Szwajcowski, DP Drogerie Polskie: Zakupy przestały być przyjemnością. Próbujemy odnaleźć się w tej sytuacji

Zakupy w drogeriach przestały być przyjemnością, a stały się koniecznością. Klienci muszą przebywać w sklepie w maseczkach, nie ma pokazów makijaży, niedostępne są produkty do testowania. Czas pobytu w drogerii skrócił się do minimum. Musimy się odnaleźć w tych realiach i próbować nadążyć za oczekiwaniami konsumentów – przyznał Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie, podczas debaty na Forum Branży Kosmetycznej 2020.

Pandemia przyspieszyła niektóre procesy, inne zatrzymała. Wielkie sieci postawiły na agresywną komunikację i promocje cenowe. – Nam nie pozostało nić innego jak próbować odnaleźć się w tej sytuacji. Nadążyć za sieciami i przygotować dla klientów atrakcyjną ofertę – powiedział Leszek Szwajcowski, wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie, podczas debaty zatytułowanej „Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?”, która odbyła się na Forum Branży Kosmetycznej 2020.

Wyjaśnił przy okazji, że bezcenna w tej sytuacji jest współpraca z producentami, którzy w trudnych dla drogerii czasach nie wycofali się ze wspólnie prowadzonych działań marketingowych. – Niestety wiele firm przeniosło swoje budżety na bardziej pewne kanały, do wielkich, ogólnopolskich sieci – dodał nie bez żalu.  

– To jednak nie może mieć wpływu na nasz asortyment. Nie możemy zaprzestać wprowadzania nowości i produktów sezonowych. Konsumenci nadal chcą być zaskakiwani, oczekują modnych, trendowych i reklamowanych produktów. Musimy zapewnić naszym franczyzobiorcom dostęp do takiej oferty – zaznaczył wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie.

Pozytywne efekty koronakryzysu Leszek Szwajcowski widzi w skonsolidowaniu się grupy franczyzobiorców. – Wiele drogerii ma problem z nadpodażą niektórych artykułów, takich jak np. maseczki, których pozamawiały bardzo dużo w momencie braków rynkowych. Pomagamy w kontaktach miedzy sklepami, by pomóc w ich dalszej odsprzedaży. Podobne działania podejmujemy w sprawie kosmetyków zamówionych pod akcje gazetkowe, bowiem niektóre drogerie przeceniły zainteresowanie nimi ze strony swoich klientów, a inne mogą pomóc, oferując je na swoim terenie. Postawa naszych franczyzobiorców w tej sprawie sprawia, iż poczuliśmy, że mamy dla kogo pracować i są tego widoczne efekty – wyjaśnił.

Przyznał równocześnie, że niektóre kategorie przestały cieszyć się zainteresowaniem kupujących. Duże problemy mają drogerie z rozbudowaną ofertą makijażową. – Trudno jest im w tej chwili pomóc. Jednak jestem optymistą. Sądzę, że świętą pozwolą odrobić straty i odstockować drogerie – podsumował wiceprezes sieci DP Drogerie Polskie.

W debacie „Zmiana modeli biznesowych w obliczu COVID. Jak pandemia wpłynęła na handel, logistykę, zarządzanie kategoriami i zmieniła konsumencki traffic?” udział wzięli Joanna Mazur, kierownik sieci partnerskiej Drogerii Koliber, Ambra - Grupa Eurocash, Ewa Sech, dyrektor Działu Analiz Specjalnych, GfK Polonia, Teresa Stachnio, wiceprezes zarządu, Drogerie Jasmin, Leszek Szwajcowski, wiceprezes zarządu, DP Drogerie Polskie, Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Davi 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 11:18