StoryEditor
Drogerie
27.02.2024 15:42

Gazetki których sieci drogeryjnych przeglądają klienci i jakich produktów w nich szukają?

Zainteresowanie ofertami gazetek drogeryjnych wyraźnie rośnie rok do roku / wiadomoscikosmetyczne.pl
Grupa Blix zebrała dane na temat preferencji konsumentów przeglądających gazetki promocyjne sieci drogeryjnych. Widać z nich, które gazetki, a tym samym promocje, których sieci drogeryjnych docierają do największej liczby konsumentów. Ciekawe są też informacje, jakich produktów w gazetkach drogeryjnych szukają klienci. Czy na pewno kosmetyków?

Gazetki reklamowe wydawane przez sieci drogeryjne są nadal bardzo dobrym nośnikiem promocji, a ich zasięgi zwiększyły aplikacje grupujące i monitorujące gazetkowe oferty w elektronicznej formie.  

Grupa Blix udostępniła nam dane za 2023 r. dotyczące gazetek drogeryjnych, które dostępne są w jej aplikacji.

Z raportu wynika, że wyraźnie rośnie zainteresowanie gazetkami handlowymi drogerii. Liczba wyświetleń gazetek drogeryjnych wzrosła w 2023 r. o ponad połowę w stosunku do 2022 r.

image
Blix

Częstotliwość przeglądania gazetek drogeryjnych świadczy o trzech sezonach sprzedażowych: wiosna, wakacje, oraz okres Świąt Bożego Narodzenia. Największe zainteresowanie ofertami z gazetek występuje w listopadzie.

image
Blix

5 sieci drogeryjnych odpowiada za 85 proc. wyszukiwań gazetek w sieci. Wszelkie rekordy bije Rossmann. Na drugim miejscu znajduje się Hebe, na trzecim Super-Pharm.

image
Blix

Jakich produktów w 2023 r. najczęściej szukali w gazetkach drogeryjnych dostępnych w aplikacji Blix klienci? Pięć pierwszych miejsc w zestawieniu zajmują: marka Pampers, następnie mleko Bebilon, papier toaletowy, tabletki do zmywarki i płyn do płukania Lenor.

Czytaj także: Kupony rabatowe Rossmanna i Hebe wśród najczęściej wykorzystywanych przez klientów

Zestawiając ze sobą 2023 r. do 2022 r. widać, którymi produktami zainteresowanie wyraźnie rosło. Były to zapachy Old Space, farby do włosów, płyn do płukania Lenor i płyny do płukania w ogóle oraz papier toaletowy.

image
Blix

Aż 92 proc. przeglądających gazetki drogeryjne w aplikacji Blix to kobiety.

image
Blix

Dwie największe grupy konsumentek najbardziej aktywnych w poszukowaniu gazetkowych ofert to osoby w wieku 25-34 lata oraz 35-44 lata.

image
Blix

Popularność gazetek handlowych rośnie, ponieważ klienci szukają oszczędności. Po najczęściej wyszukiwanych produktach widać, jakie kategorie produktów i jakie konkretnie marki warto szczególnie umieszczać w gazetkach. To one będą przyciągały uwagę konsumentów do sieci drogeryjnej i do pozostałej proponowanej przez nią oferty.

  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
25.11.2025 15:12
Jeden konkurent mniej? Niemiecka sieć drogerii ogłasza niewypłacalność tygodnie przed Gwiazdką
Jak informuje niemiecka agencja prasowa dpa, szefem firmy pozostaje Oliver Pieper, prawnuk założycielki.Karolina Grabowska STAFFAGE

Największa rodzinna sieć perfumerii w Niemczech – Stadt-Parfümerie Pieper – ogłosiła niewypłacalność tuż przed rozpoczęciem kluczowego sezonu świątecznych zakupów. Sąd rejonowy uruchomił wstępne postępowanie upadłościowe w trybie samorządowym, co pozwala dotychczasowemu kierownictwu pozostać u steru i podjąć próbę ratowania przedsiębiorstwa poprzez głęboką restrukturyzację. Decyzja zapadła w momencie wzmożonej konkurencji na rynku premium oraz malejącej skłonności konsumentów do wydatków w tym segmencie.

Mimo ogłoszenia niewypłacalności ponad 140 perfumerii Pieper nadal działa, a sieć zapewnia klientów o ciągłości operacyjnej. Firma deklaruje, że jej głównym celem jest „zrównoważenie działalności i ustawienie przedsiębiorstwa na nowo”, co ma umożliwić funkcjonowanie w dłuższej perspektywie. Pieper to marka o ponad 90-letniej historii: powstała w 1931 roku jako sklep z mydłem w Bochum, a dziś większość sklepów zlokalizowana jest w Nadrenii Północnej-Westfalii, z dodatkowymi placówkami w Dolnej Saksonii, Bremie i Hamburgu.

Kierownictwo pozostaje stabilne — na czele sieci nadal stoi Oliver Pieper, prawnuk założycielki. Jednocześnie sąd wyznaczył nadzorczynię sądową, adwokat Sarah Wolf, która ma monitorować przebieg postępowania i dbać o zgodność procesu z obowiązującymi przepisami. W ramach upadłościowego zabezpieczenia wypłaty dla około 1000 pracowników pokryje przez trzy miesiące Federalna Agencja Pracy (Bundesagentur für Arbeit), co jest standardową procedurą w niemieckich postępowaniach tego typu.

Problemy finansowe sieci narastają od okresu pandemii. Lockdowny doprowadziły do gwałtownego spadku sprzedaży stacjonarnej, a pomimo późniejszego odbicia firma nie odzyskała wcześniejszej stabilności. W roku finansowym 2021/22 Pieper wykazał jedynie symboliczny zysk na poziomie 0,2 mln euro przy obrotach wynoszących 113,7 mln euro, co sygnalizowało ograniczoną odporność sieci na dalsze wstrząsy rynkowe.

Według danych agencji dpa na kondycję Piepera negatywnie wpływał jednoczesny spadek konsumpcji, rosnące koszty operacyjne — w szczególności energii — oraz ogólna niepewność gospodarcza, która obniża skłonność klientów do zakupów produktów z segmentu beauty premium. To właśnie te czynniki doprowadziły do sytuacji, w której restrukturyzacja stała się koniecznością, a jej rezultat zdecyduje o przyszłości jednej z najbardziej rozpoznawalnych rodzinnych perfumerii w Niemczech.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 03:48