StoryEditor
Drogerie
04.03.2021 00:00

Hebe liczy straty i skupi się na rozwoju sprzedaży online

Hebe będzie nadal konsolidować swoją sieć sprzedaży i skoncentruje się na rozwoju sprzedaży online – podała spółka Jeronimo Martins w raporcie rocznym za 2020 r. Rok do roku wartość sprzedaży Hebe spadła o 2,2 proc. (w zł) i 5,4 proc. (w euro) w wyniku restrykcji związanych z pandemią. Większych strat udało się uniknąć dzięki sprzedaży przez internet.

W ubiegłym roku wartość sprzedaży sieci Hebe wyniosła 245 mln euro, co oznacza spadek o 5,4 proc. (2,2 proc.  walucie lokalnej) w porównaniu do 2019 r. roku.

"Spadek sprzedaży to efekt restrykcji związanych z pandemią, w tym czasowego zamknięcia centrów handlowych, w których Hebe ma blisko połowę swoich sklepów. Chociaż drogerie pozostawały otwarte, był w nich mały ruch. Znaczne ograniczenie społecznej aktywności miało wpływ na sprzedaż kosmetyków" - uzasadnia JM w komunikacie.  W drugim kwartale ub.r., przy zamkniętych centrach handlowych spadek ten sięgnął blisko 30 proc. LFL, a w czwartym kwartale 12.5 proc. 

Przypomnijmy, że galerie handlowe w 2020 r. były okresowo zamknięte. Działały w nich tylko wybrane placówki, w tym drogerie i apteki. Jak podają menedżerowie różnych sieci drogeryjnych, w okresach ograniczenia handlu obroty w tych lokalizacjach spadały o kilkadziesiąt procent.

Czytaj także: Rossmann sądzi się z galeriami. Są już pierwsze korzystne dla sieci wyroki

Hebe będzie nadal konsolidować swoją sieć sprzedaży i skoncentruje się na rozwoju sprzedaży online – podała spółka Jeronimo Martins w raporcie rocznym za 2020 r. Spółka oczekuje, że ta strategia umożliwi Hebe wejście na nowe rynki. Jak podkreśla właściciel Hebe, uruchomienie w 2019 r. sklepu online miało istotny wpływ na złagodzenie wpływu pandemii na biznes drogeryjnej sieci.

W 2020 r. sieć Hebe otworzyła 22 sklepy i zamknęła 28 placówek, które działały wyłącznie jako apteki, kończąc rok z siecią 266 lokalizacji.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.05.2024 16:49
Brytyjska sieć Boots na sprzedaż?
Jak podaje Bloomberg News, Walgreens, właściciel brytyjskiej sieci Boots, próbuje ją sprzedać i kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami.

Bloomberg News opublikował informację, z której wynika, że Walgreens Boots Alliance kontaktuje się z potencjalnymi nabywcami w celu sprzedania brytyjskiej sieci drogeryjno-aptecznej Boots. Ma to być druga próba sprzedaży sieci w ciągu ostatnich dwóch lat.

Według Bloomberg News, firma współpracuje z doradcami w celu przeprowadzenia wstępnych rozmów z potencjalnymi oferentami, a sieć Boots ma być wystawiona na sprzedaż za około 7 miliardów funtów (8,78 miliarda dolarów).

Analityk Leerink Partners, Michael Cherny, stwierdził że wydzielenie ze spółki sieci Boots pozwoliłoby skupić się Walgreens Boots Alliance na jej podstawowej działalności w zakresie prowadzenia aptek detalicznych w USA i jednocześnie zarządzaniem działalnością związaną z opieką zdrowotną w USA.

Boots to brytyjska sieć apteczno-drogeryjna. W 2023 r. detalista otworzył pierwszy sklep oferujący wyłącznie kosmetyki Boots Beauty. Stało się to po tym, jak sieć poinformowała, że w ciągu 12 miesięcy zamknie 300 swoich placówek.

Czytaj więcej: Boots otwiera pierwszy sklep wyłącznie z kosmetykami

Walgreens Boots Alliance, Inc. to amerykański międzynarodowy holding z siedzibą w Deerfield w stanie Illinois, będący właścicielem sieci aptek Walgreens w USA i Boots w Wielkiej Brytanii, a także kilku firm zajmujących się produkcją i dystrybucją produktów farmaceutycznych.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.05.2024 11:37
Rossmannowskie Pikniki z Czyściochami wracają
Kolejna edycja Pikników z Czyściochami rusza niebawem.Rossmann
Rossmann po raz drugi organizuje Pikniki z maskotkami-Czyściochami. Wydarzenia odbędą się w miejscowościach na terenie całego kraju. Pikniki oferują atrakcje dla dzieci, takie jak kreatywne zabawy, animacje i konkursy z nagrodami. Imprezy będą organizowane od maja do sierpnia na terenie szkół i przedszkoli. Udział w piknikach jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich rodzin.

Pikniki są kolejną inicjatywą Rossmanna w ramach projektu Czyściochowo, mającego na celu promowanie nawyków higienicznych wśród dzieci poprzez zabawę. Uczestnicy pikniku mogą liczyć na liczne atrakcje, w tym animacje, gry, zabawy, konkursy z nagrodami oraz niespodzianki. W trakcie wydarzenia promowana będzie wiedza o higienie w sposób luźny i kreatywny. Dla miłośników wysokości przygotowano dmuchańca, który dostarcza emocji przy każdym zjeździe, zapewniając jednocześnie miękkie i bezpieczne lądowanie. Po zabawie na zjeżdżalni uczestnicy będą mogli bawić się ogromnymi bańkami mydlanymi, które zrobią samodzielnie lub z pomocą animatora czy rodzica.

Każdy uczestnik pikniku może również wrócić do domu z nową fryzurą pełną brokatu i tatuażem z ulubionym bohaterem Czyściochowa. Piknik to doskonała okazja do spotkania z przyjaznymi postaciami z Czyściochowa, takimi jak Pies Łapson, Królik Higienek, Jelonek Gładź, Kotka Pupilka, Kot Pupik, Lisica Rudka oraz Świnka Zakatarzynka. Te postacie chętnie wchodzą w interakcje z dziećmi, emanując pozytywną energią.

Czytaj także: Zalando łączy siły z organizacją walczącą z neonazizmem, by rugować ze swojej oferty nienawistne „psie gwizdki”

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. maj 2024 06:06