StoryEditor
Drogerie
06.12.2023 14:33

ID Logistics przejmuje dostawy do całej sieci Super-Pharm w Polsce

Super-Pharm to około 80 stacjonarnych placówek i e-sklep / wiadomoscikosmetyczne.pl
ID Logistics, operator na europejskim rynku logistyki kontraktowej, przejmuje dostawy do sklepów całej sieci Super-Pharm w Polsce. Od 3 lat ID Logistics zarządza magazynem centralnym Super-Pharm.

ID Logistics, operator na europejskim rynku logistyki kontraktowej, rozszerza współpracę z Super-Pharm i przejmuje dostawy do jej sklepów w całej Polsce. Jak podają firmy, integracja usług magazynowych i transportowych otwiera nowe możliwości implementacji rozwiązań. Pierwsze z nich właśnie zostało wdrożone i dotyczy logistyki zwrotnej opakowań.

ID Logistics współpracuje z siecią Super-Pharm od 2020 r. W tym roku został też uruchomiony magazyn centralny Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa, a ID Logistics powierzono zadanie zarządzania operacjami i przygotowaniem zamówień do sklepów Super-Pharm oraz e-commerce (drogeria internetowa). Firmy rozszerzały zakres obsługi magazynowej, dostosowując ją do  rosnącego wolumenu zamówień. We wrześniu 2022 r. ponad dwukrotnie zwiększona została powierzchnię magazynowa, z 10 tys. do 22 tys. mkw.  Natomiast w 2023 r. rozpoczął się kolejny etap we współpracy obydwu firm, integrujący wszystkie usługi transportowe dla Super-Pharm w rękach ID Logistics. W marcu 2023 r. dział transportu ID Logistics zaczął organizować pierwsze transporty, średnio ok. 200-250 dostaw miesięcznie z Teresina do ponad 20 sklepów Super-Pharm w regionie warszawskim. Od 30 października ich zasięg rozszerzył się na całą Polskę. Operator odpowiada za kompleksowe planowanie i realizację transportu do kolejnych 61 sklepów, co zwiększa liczbę dostaw o ponad 600-650 miesięcznie.

– Cieszymy się, że możemy rozszerzyć naszą kilkuletnią współpracę, powierzając ID Logistics obsługę transportową do naszych sklepów. Partnerskie podejście i wspólne działania pozwoliły nam wypracować korzystne dla obu stron rozwiązania poprawiające terminowość dostaw oraz optymalizujące koszty. Ta zmiana pozwoliła nam również odejść od realizowania wysyłek przy użyciu jednorazowych kartonów. Wdrożenie pojemników wielokrotnego użytku to jeden z naszych projektów strategii CSR i zrównoważonego rozwoju, które realizujemy wspólnie z ID Logistics – mówi Kamil Piotrowski, menadżer działu logistyki, Super-Pharm Holding.

– Integracja usług transportowych z zarządzaniem operacjami magazynowymi, przekłada się na wzrost efektywności, większą kontrolę i wysoką terminowość dostaw, która już wzrosła z 97,5 proc. do ponad 99 proc. Otwiera także przed nami nowe możliwości implementacji innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań – dodaje Rafał Lewandowski, head of contract management, ID Logistics Polska.

Po przejęciu przez ID Logistics usług transportowych, obie firmy wdrożyły swój pierwszy projekt dotyczący logistyki zwrotnej opakowań. Zastosowano go w procesie kompletacji pojedynczych sztuk artykułów, zamawianych przez sklepy. Stosowane do tej pory jednorazowe opakowania kartonowe, do których pakowano towary zamawiane przez sklepy, zostały zastąpione pojemnikami wielokrotnego użytku. Wybór modelu i rozmiaru poprzedziły testy, a decydujące znaczenie miała łatwość i wygoda obsługi w magazynie oraz sklepach, w tym ciężar i rozmiar.

ID Logistics, przy współpracy z Super-Pharm, odpowiadał nie tylko za przygotowanie koncepcji, ale też wybór dostawcy i dostosowanie do procesu obsługi magazynowej.  Teraz ID Logistics kompleksowo zarządza obrotem tymi opakowań, w tym odbiorem pojemników ze sklepów przez kierowców i zwrotem do magazynu centralnego.

Nowe rozwiązanie wspiera realizację strategii CSR i zrównoważonego rozwoju ID Logistics oraz Super-Pharm. Wyeliminowanie kartonowych opakowań (rocznie w procesie kompletacji zamówień do sklepów wykorzystywano ich ponad 400 tys. pozwala na oszczędność papieru i optymalizację kosztów.

Super-Pharm to jedna z najbardziej znanych sieci beauty w Polsce i e-sklep. Pod szyldem sieci działa około 80 stacjonarnych placówek w różnych formatach. Dotychczasowa koncepcja marki opierała się na połączeniu trzech działów: apteki, drogerii i perfumerii w jednym miejscu. W kilkunastu punktach dopełnieniem oferty są salony optyczne Super-Pharm Optic. W tym roku rusza nowy format sklepów  Skin on Beauty by Super-Pharm, które będą działać samodzielnie, bez aptek. Ich asortyment to marki premium oraz uzupełniające usługi, m.in. fryzjerskie. W ciągu trzech, czterech lat Super-Pharm otworzy 25-30 takich sklepów. Na początku w dużych miastach, dla których będzie to najbardziej atrakcyjny koncept.

Czytaj więcej: Monika Kolaszyńska, Super-Pharm: Żegnamy nasze dotychczasowe DNA, czyli koncept w którym łączyliśmy drogerię z apteką [FBK 2023]

Grupa ID Logistics, zarządzana przez Erica Hémara, jest międzynarodowym operatorem logistyki kontraktowej, z przychodami na poziomie 2,5 mld EUR w 2022 r. ID Logistics zarządza 375 lokalizacjami w 18 krajach, dysponuje 8 mln mkw. powierzchni magazynowej w Europie, Ameryce, Azji i Afryce. Zatrudnia 30 tys. pracowników.

ID Logistics Polska S.A., zarządzana przez Yanna Belgy, jest częścią Grupy ID Logistics i  operatorem specjalizującym się w  logistyce kontraktowej dla branży retail (spożywcza i specjalistyczne sieci handlowe), FMCG, e-commerce, kosmetycznej, fashion i dóbr luksusowych. ID Logistics odpowiada za zarządzanie 35 centrami logistycznymi o łącznej powierzchni magazynowej ponad 950 tys. mkw. Krajowa sieć dystrybucji w Polsce obejmuje 15 oddziałów transportowych, firma obsługuje ponad 100 tys. ładunków FTL i 7 mln przesyłek drobnicowych rocznie. Zatrudnia ponad 7 tys. osób. 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.10.2024 10:00
Kontigo rezygnuje z marek własnych, niektóre nie będą już dostępne w sprzedaży
Marki własne były ważnym elementem wyróżniającym sieć Kontigo na rynkufot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Sieć Kontigo kilka miesięcy temu zadecydowała o zamknięciu stacjonarnych sklepów i kontynuacji działania tylko online. Teraz informuje klientów, że niektóre jej marki własne nie będą już dostępne w ofercie.

Kontigo to sieć sklepów kosmetycznych, działająca w Grupie Eurocash, założona w 2014 r.  Jej mocną i wyróżniającą na rynku ofertą były m.in. jej marki własne. Startując na rynku sieć zaproponowała klientom swoje kosmetyki pod markami Moia, Moov, Mystik Warsaw. Później doszły kolejne.

Czytaj więcej: Kontigo, czyli z Tobą

W lipcu br. Grupa Eurocash poinformowała, że Kontigo nie będzie już prowadzić stacjonarnych sklepów. Sprzedaż będzie natomiast kontynuowana w e-sklepie kontigo.com.pl.

Czytaj więcej: Kontigo zamyka wszystkie sklepy w Polsce. Eurocash rezygnuje z prowadzenia sieci drogeryjnej

Obecnie w mediach społecznościowych Kontigo informuje o wyprzedaży asortymentu niektórych marek własnych. Mowa jest markach Moia. Trwa jej wyprzedaż, kosmetyki można kupić w specjalnych cenach.

Trwa także wyprzedaż marek All About Aloe, HOA Natural, Garden Planet i Watermellow.

Komentujący posty internauci twierdzą, że Kontigo wycofuje ze sprzedaży wszystkie swoje marki. Jednak w odpowiedzi na jeden z wpisów Kontigo odpowiada, że marka Biolove nadal będzie dostępna.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
17.10.2024 16:40
Ziko Dermo kontynuują akcję promocyjną Ziko Days
fot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Czwarta edycja akcji promocyjnej Ziko Days ruszyła w drogeriach oraz internetowym sklepie Ziko Dermo. Akcja ma służyć promocji dermokosmetyków – Ziko Dermo specjalizuje się w tym asortymencie.

Drogerie Ziko Dermo powracają z czwartą edycją akcji Ziko Days. Od 17 do 20 października w drogeriach sieci oraz w jej sklepie internetowym dermokosmetyki polskich i międzynarodowych marek będą dostępne w promocyjnych cenach. Promocje mieszczą się od 20 do 35 proc. rabatu.  

Wśród marek objętych promocją znalazły się między innymi: Bioderma, Iwostin, Oxygenetic, La Roche Posay, Nuxe, Embryolisse, Dermedic, Ziaja oraz suplementy diety marki Pharmovit.

Ziko Dermo to polska sieć drogerii specjalizującą się w sprzedaży dermokosmetyków i doradztwie z tego zakresu. Działa od 2012 roku, prowadzi obecnie 53 placówki stacjonarne oraz sklep internetowy zikodermo.pl. Ziko Dermo to placówki o powierzchni od 30 do 60 mkw., najczęściej położone w lokalizacjach osiedlowych w dużych i mniejszych miastach w całej Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2024 01:57