StoryEditor
Drogerie
22.08.2023 15:30

Kolejne sieci drogeryjne masowo obniżają ceny. Teraz Natura kusi wielką wyprzedażą

Sieci drogeryjne biją się na ceny widząc, że konsumenci nie wytrzymują skutków inflacji / wiadomoscikosmetyczne.pl
Drogerie Natura włączyły się w trend obniżek, które kolejno ogłaszają sieci handlowe. W swoich sklepach stacjonarnych i w internetowym Natura promuje kosmetyki z różnych kategorii z głębokimi rabatami. Najpierw sieć zaproponowała niższe ceny do -45 proc. na tysiące produktów, teraz ogłasza wielką wyprzedaż. Wcześniej ceny na 216 produktów obniżył Rossmann.

Od kilku tygodni sieci handlowe informują o głębokich obniżkach cen towarów. Jako pierwsze stałe obniżki cen ogłosiła 10 lipca br. Biedronka. Za Biedronką podążył Lidl, który 14 lipca br. obniżył regularne ceny 100 produktów. Również do 100 produktów listę tę powiększyła Biedronka. 21 lipca do cenowej rywalizacji dołączyła sieć Netto, a następnie sieć Intermarche, która obniżyła podstawowe ceny 700 produktów. Sieć Carrefour na początku sierpnia ogłosiła, że w ramach „Akcji Antyinflacja” schodzi z cen w swoich hipermarketach i supermarletach (blisko 2 tys. produktów).

Rossmann 10 sierpnia br. rozesłał komunikat do mediów informując, że „Mimo inflacji, a w zasadzie ze względu na wysokie ceny, Rossmann obniżył, czasami prawie o połowę ceny 216 popularnych, używanych na co dzień produktów”. Tu podawaliśmy szczegóły: Rossmann obniżył ceny 216 produktów ze swojej oferty

8 sierpnia opublikowana została gazetka promocyjna sieci drogerii Natura z krzykliwym hasłem Niższe ceny do -45 proc. na tysiące produktów i wyszczególnionymi markami, których produkty można kupić taniej.

image

Na pierwszej stronie gazetki promocyjnej Natura pokazała loga marek, których produkty można było kupić taniej w okresie od 8 do 21 sierpnia

wiadomoscikosmetyczne.pl

Plakaty informujące o obniżkach pojawiły się też w drogeriach sieci, a kampanie promocyjne w mediach społecznościowych. Obecnie Natura ruszyła natomiast z wielką wyprzedażą, a na pierwszej stronie gazetki promocyjnej wystawiła modne perfumy - asortyment najbardziej poszukiwany na promocjach. Wszystko to w ramach akcji „Oszczędzanie mamy w Naturze”, która rozpoczęła się w marcu br.  Wówczas w drogeriach pojawiły się regały, na których promowane są najlepsze cenowe oferty dostępne w danym okresie.

Polski rynek kosmetyczny jest bardzo konkurencyjny, a handel kosmetykami opiera się na promocjach. Jeszcze rok temu, prognozując trendy na 2023 r. wielu mówiło, że żonglowanie ceną musi się skończyć, bo ani producenci ani sieci drogeryjne nie wytrzymają takiego modelu sprzedaży. Bieżący rok zmienił jednak wszystko. Początek roku przyniósł podwyżki cen surowców, opakowań, mediów. logistyki, kosztów pracy i innych, a w rezultacie - podwyżki (niejednokrotne) cen kosmetyków na półkach. Konsumenci długo byli cierpliwi, ale wszelkie dane pokazują, że zasoby finansowe Polaków kurczą się, a ich pierwszym wyborem są produkty w korzystnych cenach. Według raportu NielsenIQ Shopper Trends 2023, 34 proc. kupujących twierdzi, że kupuje więcej marek własnych niż w poprzednim roku. Przekłada się to na wzrost wydatków w dyskontach – 67 proc. deklaruje, że najwięcej wydaje w dyskontach, wobec 60 proc. deklaracji w badaniu rok wcześniej.

Czytaj więcej: NielsenIQ: Dyskonty nadal zyskują udziały w sprzedaży artykułów z koszyka chemiczno-kosmetycznego

Sieci drogeryjne nie mogą zostać obojętne na ruchy w handlu u konkurentów, którzy także sprzedają kosmetyki i wyrażnie widać, że powróciły do komunikacji swoich ofert przez niskie ceny i promocje.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
21.11.2025 12:25
Kosmetyczne q-commerce, czyli rewolucja w drogerii Super-Pharm
Program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.mat.pras.

Większość użytkowników sieci aktualnie nie wyobraża sobie życia bez robienia zakupów online. Zamawiane są już nie tylko ubrania, których zabrakło stacjonarnie w ulubionej sieciówce, ale nawet codzienne zakupy spożywcze. Wzrost w tym obszarze zanotowała także branża beauty. W 2024 roku aż 17,3 proc. wszystkich kosmetyków w kraju sprzedano właśnie za pomocą platform e-commerce. Super-Pharm połączyło siły z Glovo i Bolt Food, dzięki czemu od września można zamawiać tysiące produktów z drogeryjnego asortymentu z dostawą pod drzwi – i to w mniej, niż 30 minut. Z usługi mogą już korzystać mieszkańcy 30 polskich miast.

Coraz większą popularnością cieszą się także ekspresowe dostawy, realizowane już w kilkadziesiąt minut. Jest to rozwiązanie pozwalające kupującym oszczędzić czas oraz nerwy, które nierzadko zostają wystawione na próbę podczas wizyty w galerii handlowej. Super-Pharm, jako lider w branży health & beauty, dostrzega potrzeby klientów, starając się na nie niezwłocznie odpowiadać.

W Super-Pharm naszą misją jest inspirowanie do życia, które jest zdrowsze i piękniejsze – mówi Monika Kolaszyńska, CEO Super-Pharm Poland. – Dzięki partnerstwu z Bolt i Glovo przenosimy tę obietnicę na zupełnie nowy poziom. Chcemy być bliżej naszych klientów, dokładnie wtedy, gdy nas potrzebują. Oddajemy w ich ręce możliwość ekspresowej dostawy – ulubiony dermokosmetyk, viralowe perfumy arabskie czy kosmetyki koreańskie mogą znaleźć się pod ich drzwiami nawet w 30 minut.

Wejście we współpracę z dwiema wiodącymi platformami to odpowiedź na rosnące oczekiwania klientów, dla których kluczowe stają się wygoda, oszczędność czasu i natychmiastowa dostępność produktów. To strategiczny krok dla Super-Pharm, który znacząco wzmacnia pozycję e-commerce marki. Jest to także rozwiązanie na nagłe sytuacje, które mogą spotkać każdego z konsumentów – np. gdy zabraknie pieluszek dla dziecka lub niespodziewanie zaatakuje przeziębienie, nie ma czasu by czekać na zamówienie kilka dni. Taka dostawa w pół godziny jest wówczas ratunkiem. 

Asortyment obejmuje jednak znacznie więcej, m.in. viralowe koreańskie kosmetyki, dermokosmetyki do pielęgnacji skóry wrażliwej, a także produkty do codziennego makijażu oraz niezbędną w domu chemię gospodarczą

Usługa dostępna jest w 30 polskich miastach, w których znajdują się drogerie Super-Pharm. Także w miejscowościach typowo turystycznych, takich jak Zakopane, dzięki czemu nawet podczas wyjazdów nie zabraknie szamponu ani pasty do zębów. Dodatkowym plusem czekającym na zamawiających jest fakt, iż ceny są takie same jak stacjonarnie w drogerii, a członkowie klubu Super-Pharm będą mogli zbierać dodatkowe punkty również za zakupy w aplikacji. Warto dodać, że program lojalnościowy Klub Super-Pharm zrzesza obecnie ponad milion klientów.

Jak podkreśla Super-Pharm, współpraca powstała po to, aby zapewnić kupującym wygodę i ułatwić codzienne zakupy. – Super-Pharm wraz z partnerami chce budować poczucie bezpieczeństwa i niezawodności wśród swoich klientów. Niezależnie od tego, czy trzeba w ostatniej chwili spakować kosmetyczkę, czy uzupełnić zapas ulubionego kremu – podkreśla sieć.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
19.11.2025 14:27
Rossmann w czołówce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego 2024”
Logo sieci drogerii Rossmann (fot. Shutterstock)Shutterstock

Rossmann znalazł się w ścisłej czołówce najważniejszego regionalnego zestawienia biznesowego – „Złotej Setki Województwa Łódzkiego”. Drogerie zajęły drugie miejsce wśród 100 firm o największych przychodach ze sprzedaży netto w 2024 roku, ustępując jedynie PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A. To istotne wyróżnienie dla firmy, która od lat pozostaje największą siecią drogeryjną w Polsce oraz jednym z najważniejszych pracodawców w regionie łódzkim.

W kategorii „Liderzy Wzrostu 2024” Rossmann uplasował się na trzeciej pozycji, co dodatkowo podkreśla dynamikę rozwoju spółki. Ranking pokazuje, że przedsiębiorstwo nie tylko osiąga wysokie przychody, lecz także utrzymuje stabilny trend wzrostowy, wyprzedzając wielu lokalnych konkurentów reprezentujących różne branże – od FMCG, przez farmację, po produkcję AGD.

„Złota Setka” jest jednym z największych projektów rankingowych w kraju, cyklicznie przygotowywanym przez redakcje regionalnych dzienników należących do Polskapresse oraz ich wydawcę, Polska Press Grupę. Celem zestawienia jest wyróżnienie firm, które poprzez swoje wyniki i działalność wpływają na gospodarczy rozwój regionów oraz podnoszenie jakości życia lokalnych społeczności.

Ranking bazuje na danych finansowych z Krajowego Rejestru Sądowego oraz informacjach przekazywanych bezpośrednio przez przedsiębiorstwa. Nad rzetelnością i poprawnością merytoryczną zestawienia czuwają renomowani partnerzy. W edycji 2024 województwa łódzkiego rolę partnera merytorycznego objęła Politechnika Łódzka, gwarantując transparentność i wysoki poziom analizy finansowej.

W pierwszej piątce „Złotej Setki Województwa Łódzkiego” 2024 znalazły się kolejno: PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna S.A., Rossmann SDP Sp. z o.o., JTI Polska Sp. z o.o., Polska Grupa Farmaceutyczna S.A. oraz BEKO Poland Manufacturing Sp. z o.o. Wyniki te pokazują zróżnicowanie gospodarcze regionu, w którym obok energetyki rozwijają się sektor retail, farmacja oraz produkcja przemysłowa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
22. listopad 2025 07:09