StoryEditor
Drogerie
16.05.2023 00:00

Prezes Super- Pharm Poland, Monika Kolaszyńska, gościem specjalnym Retail Trends 2023

Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland / fot. Łukasz Rawa
Monika Kolaszyńska, prezes Super-Pharm Poland weźmie udział w kongresie Retail Trends 2023 organizowanym przez Wydawnictwo Gospodarcze, wydawcę portali wiadomoscihandlowe.pl i wiadomoscikosmetyczne.pl. Zabierze głos w debacie pt. „Drogerie internetowe. Czego pragną e-konsumenci?”. Kongres odbędzie się już 25 maja w MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

Monika Kolaszyńska, prezes sieci Super-Pharm Poland, będzie uczestnikiem kongresu Rretail Trends 2023. Zabierze głos w debacie pt. „Drogerie internetowe. Czego pragną e-konsumenci?”, która odbędzie się w sekcji tematycznej poświęconej trendom i zwyczajom konsumenckim „Consumer trends”. Naszymi rozmówcami będą także Jakub Gierszyński, prezes zarządu spółki Melissa (apteka-melissa.pl, e-mellisa.pl), członek zarządu Zdrowit SA oraz Katarzyna Waśko-Cicha, group key account manager w Henkel Consumer Brands odpowiedzialna za współpracę z drogeriami online i offline. 

Monika Kolaszyńska zarządza siecią Super-Pharm Poland od czerwca 2022 r.  Wcześniej pracowała jako commercial director – członek zarządu Super-Pharm. Ekspertka ma ponad 10-letnie międzynarodowe doświadczenie w zarządzaniu produktami i kategoriami w handlu, kierowała bezpośrednio zespołami projektowymi w wielokulturowym środowisku biznesowym.

W ciągu niespełna roku Monika Kolaszyńska wprowadziła w Super-Pharm  wiele zmian, począwszy od komunikacji wewnątrz firmy, przez budowanie nowego wizerunku Super-Pharm wśród konsumentów, przyspieszenie działań w e-commerce (m.in. najnowsza wersja aplikacji), rozbudowę zaplecza logistycznego aż po otwarcie Centrum Medycznego Body & Mind. Właśnie zapowiedziała także otwieranie nowego formatu sklepów Super-Pharm – bez aptek (dotychczas były one częścią konceptu Super-Pharm, na który składają się drogerie, apteki, perfumerie i optyk), skupionych na asortymencie premium.

Czytaj także: 

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm Poland: Bierzemy pod uwagę otwieranie drogerii bez aptek

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm Poland: Opieramy swoją strategię na nowościach, szukamy unikatowych brandów

Monika Kolaszyńska, Super-Pharm Poland: Nie widzimy spowolnienia ani spadków w wydatkach

2022 rok był dla Super-Pharm rekordowy pod względem sprzedaży – wzrost o 30 proc. w porównaniu do 2021 r. Rośnie sprzedaż sieci zarówno w kanale stacjonarnym, jak i online – w obu dwucyfrowo.

Retail Trends to konferencja biznesowa poświęcona trendom zachodzącym w sektorze FMCG. Łączy prelekcje, dyskusje panelowe, przestrzeń wystawienniczą, na której prezentowane są nowości – produkty i usługi, oraz networking. Uczestnikami konferencji są menedżerowie z handlu i przemysłu – z sieci handlowych oraz z firm z szeroko rozumianego handlu FMCG. To wydarzenie o charakterze B2B, dające szerokie możliwości nawiązania biznesowych kontaktów.

Czytaj więcej: Kongres Retail Trends 2023 już 25 maja. Szefowie największych firm handlowych wśród uczestników i prelegentów!

Podczas konferencji wręczane są także nagrody dla najlepszych spożywczych sieci handlowych Market Roku - przyznawane przez profesjonalne jury menadżerów z najważniejszych firm spożywczych, przedstawicieli instytutów badawczych oraz organizacji branżowych; oraz statuetki Retail Business Awards, przyznawane wspólnie przez Business Centre Club i Wydawnictwo Gospodarcze – prestiżowe wyróżnienia gospodarcze dla przedsiębiorstw z sektora handlu detalicznego i hurtowego w Polsce

Kongres Retail Trends 2023 odbędzie się już 25 maja 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim.

Organizatorem wydarzenia jest redakcja wiadomoscihandlowe.pl wchodząca w skład Wydawnictwa Gospodarczego, wydawcy Wiadomości Handlowych oraz Wiadomości Kosmetycznych. 

Zobacz program Retail Trends 2023

Zobacz zdjęcia z poprzedniej edycji i poznaj atmosferę wydarzenia

Weź udział w Retail Trends 2023. Zarejestruj się 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 15:35
Walgreens Boots Alliance poprawia wyniki szykując się do przejęcia za 10 mld dolarów
Sycamore Partners planuje przejąć WGA do końca roku.Walgreens Boots Alliance

Walgreens Boots Alliance, jedna z największych sieci aptek w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła lepsze od oczekiwań wyniki za trzeci kwartał roku obrotowego. Przychody z amerykańskich aptek wyniosły 30,71 miliarda dolarów, co przekroczyło prognozy analityków zakładające 29,01 miliarda dolarów.

Sprzedaż porównywalna (LfL) wzrosła o 10,3 proc., a skorygowany zysk na akcję osiągnął poziom 38 centów wobec spodziewanych 34 centów. Na poprawę wyników wpłynęły przede wszystkim duże cięcia kosztów oraz zamykanie nierentownych placówek. Te działania wpisują się w szeroko zakrojoną strategię naprawczą, wprowadzoną przez nowego prezesa Tima Wentwortha. Zakłada ona m.in. redukcję kosztów operacyjnych o 1 miliard dolarów, zmiany w strukturach zarządzania oraz likwidację tysięcy nierentownych aptek. Działania te mają przygotować spółkę na przejęcie przez fundusz private equity Sycamore Partners, który planuje wykupić firmę do końca 2025 roku za kwotę 10 miliardów dolarów i wycofać ją z giełdy.

Pomimo pozytywnych sygnałów finansowych, Walgreens mierzy się z poważnymi wyzwaniami strategicznymi. Firma w ostatnich latach zbyt mocno skoncentrowała się na działalności aptecznej, podczas gdy konkurenci, tacy jak CVS czy UnitedHealth, rozwijają również segmenty usług zdrowotnych i ubezpieczeń. Dodatkowo, rosnąca presja cenowa na rynku leków oraz silna konkurencja ze strony Amazonu i Walmartu utrudniają poprawę marż i wzrost zyskowności.

Znaczącym obciążeniem dla Walgreens okazała się również inwestycja w sieć klinik VillageMD, która w zeszłym roku przyniosła firmie stratę w wysokości 5,8 miliarda dolarów. Obecnie rozważane są różne strategiczne opcje dla tej inwestycji, w tym możliwość sprzedaży. Decyzje podjęte w nadchodzących miesiącach mogą przesądzić o dalszym kierunku rozwoju spółki po planowanym przejęciu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
07.07.2025 09:10
Superdrug: nowe sklepy, promocje i lojalność klientów wpłynęły na dobre wyniki finansowe
Rzeczą, która przełożyła się na dobre wyniki finansowe Superdrug, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen w sklepachfot. shutterstock/Brookgardener

Brytyjska sieć Superdrug przedstawiła swoje sprawozdanie finansowe za rok 2024. Wykazało ono, że firma w pełni wykorzystuje dynamikę rynku kosmetycznego, a podejmowane inicjatywy i inwestycje przełożyły się na wzrost sprzedaży.

Sieć, mająca w ofercie artykuły kosmetyczne i zdrowotne, podała, że w 2024 roku przychody wzrosły do ​​1,634 mld funtów (wobec 1,528 mld funtów rok wcześniej), a zysk brutto wzrósł do 236,4 mln funtów (2023: 201,2 mln funtów). Zysk operacyjny wzrósł do 144,2 mln funtów (wobec 121,9 mln funtów), a zysk przed opodatkowaniem osiągnął 136,8 mln funtów. 

Ostatecznie zysk netto wyniósł 103,5 mln funtów (w porównaniu z 83,2 mln funtów).

Zarząd Superdrug wskazał, że obecna dekada jest trudna dla brytyjskiego sektora detalicznego, ale Superdrug wydaje się być jedną z sieci, która wychodzi z sytuacji obronną ręką.  W 2023 roku sprzedaż wzrosła o prawie 12 proc., a w 2024 roku o 7 proc. – pomimo spadku ilości klientów w sklepach.

Superdrug okazał się odporny na tę sytuację, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż w kanale tradycyjnym, jak i internetowym. 

Sieć uruchomiła w ciągu ostatniego roku wiele nowych sklepów stacjonarnych, konsekwentnie utrzymując swoje plany w tym zakresie. W 2023 roku Superdrug uruchomił 14 nowych punktów sprzedaży, a w roku ubiegłym – doszło kolejnych 13 sklepów. Istotna była również troska o istniejące sklepy sieci, które modernizowano i rozbudowywano. Plany na ten rok również są ambitne: Superdrug otworzy do końca roku 25 nowych drogerii w Wielkiej Brytanii

Dla Superdrug ważna była też działalność prowadzona w kanale sprzedaży online – w zeszłym roku sieć dokonała wielu usprawnień w zakresie obsługi użytkownika strony www, uruchomiono też nową wersję aplikacji i dodano nowe opcje dostawy/odbioru towaru przez klienta.

Rzeczą, która przełożyła się również na dobre wyniki finansowe sieci, było skupienie się na utrzymywaniu niskich cen. Było to pozytywnie odebrane przez klientów, dotkniętych trwającym kryzysem ekonomicznym – i wrażliwych na ceny bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej. 

Zdaniem sieci, ważną rolę odegrały też oferty cenowe dla osób, które przystąpiły do programu lojalnościowego. Oprócz standardowych promocji dostępnych dla wszystkich klientów, ​​ceny promocyjne pomogły zwiększyć częstotliwość wizyt i lojalność konsumentów..

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
12. lipiec 2025 09:11