StoryEditor
Drogerie
01.12.2023 11:09

Rossmann coraz bliżej pierwszej trójki w TOP 10 pracodawców w Polsce

Rossmann znalazł się na czwartej pozycji rankingu 10 firm o najlepszej reputacji wśród potencjalnych pracowników w Polsce – wynika z najnowszego raportu agencji Inquiry. W stosunku do poprzedniej edycji badania, sieć drogeryjna przesunęła się o jedną pozycję w górę.

Reputacja Rossmanna wśród potencjalnych pracowników uplasowała ją na czwartej pozycji (z wynikiem 28,4 proc.) w rankingu pracodawców w Polsce w 2023 roku, przygotowanym przez agencję badawczą Inquiry.

Respondenci badania, tak jak i w poprzednich edycjach, mieli sobie wyobrazić, że szukają pracy i wskazać firmy, z pracy w których byliby dumni oraz takie, w których wstydziliby się pracować. Odpowiedzi pozytywne, po odjęciu od nich wskazań negatywnych, stały się podstawą do stworzenia rankingu najbardziej pożądanych pracodawców w Polsce.  

Pierwsza trójka najlepszych pracodawców w rankingu Inquiry to Allegro, które przesunęło się z pozycji drugiej, uzyskując w tym roku 33,8 proc. pozytywnych wskazań. Miejsce drugie to Mercedes-Benz Polska (32,4 proc.), a trzecie E. Wedel (31,9 proc.), który spadł tu z pozycji pierwszej. Za nimi uplasował się Rossmann (26,4 proc.), który wskoczył na czwarte miejsce pomimo 2,5 proc. spadku w punktacji. A to dzięki temu, że Adidas spadł na pozycję szóstą, w związku z ponad 4 proc. spadkiem pozytywnych wskazań.

Rossmann to największa sieć drogeryjna działająca na polskim rynku od 30 lat. Posiada niemal jedną trzecią rynku drogeryjnego w Polsce. W centrali oraz w 1675 sklepach zatrudnia niemal 17 tys. osób. Jest stabilnym pracodawcą oferującym pracownikom jasną ścieżkę kariery, rozbudowany system szkoleń oraz atrakcyjne programy rozwoju osobistego. 

Firma oferuje także liczne benefity pracownicze, w tym m.in. firmowy program rozwoju pasji, pakiety socjalne, dopłaty do wypoczynku, świadczenia świąteczne, becikowe oraz konkursy kreatywne. Stworzył też platformę szkoleniową dla swoich pracowników.

Rossmann został uhonorowany prestiżowymi nagrodami, przyznawanymi firmom wyróżniającym się w tworzeniu przyjaznego i atrakcyjnego miejsca pracy, takimi jak Friendly Workplace, Solidny Pracodawca czy Best Quality Employer.

Nagrody te są dla nas wyjątkowo cenne, bo przyznawane za  tworzenie przestrzeni umożliwiającej pracownikom rozwój zarówno zawodowy, jak i osobisty, co jest celem szczególnie nam bliskim. Ponadto już od dwóch lat realizujemy program wsparcia psychologicznego, prawnego i finansowego. Mimo, że na co dzień tworzymy dużą i rozproszoną społeczność, potrafimy też się wspierać, bez względu na miejsce zatrudnienia, staż pracy, czy zajmowane stanowisko

– czytamy na stronie kariera.rossmann.pl.

Czytaj też: Rossmann zdobył dwa wyróżnienia za działania na rzecz pracowników

Prezentując ogłoszenia o pracę Rossmann zwraca uwagę, że użyty w nich męski rodzaj nazw stanowisk, wynika wyłącznie z dbałości o czytelność ogłoszeń.

Dla naszych pracowników niezależnie od płci, liczy się profesjonalizm, pasja, oraz umiejętności, które przynoszą wartość nam wszystkim. Wierzymy, że każdy z Was ma potencjał, by stać się cennym członkiem naszego zespołu. Nasza firma dąży do stworzenia środowiska pracy, gdzie wszyscy mogą czuć się akceptowani i mile widziani. Jesteśmy firmą, która promuje tolerancję, różnorodność, oraz równość szans

– zapewnia Rossmann.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
16.12.2025 07:48
Drogerie DM: po miesiącach zapowiedzi rusza sprzedaż OTC online. Farmaceuci protestują
Online pharmacy, on-line chemist‘s shopShutterstock

Sieć drogerii DM będzie oferować od wtorku OTC, czyli leki bez recepty, za pośrednictwem swojego sklepu internetowego. Leki na receptę pozostają wyłączone z tej oferty. Niemiecki związek farmaceutów przestrzega przed niebezpiecznymi pomyłkami, jakie mogą popełnić klienci.

Sieć drogerii DM aptek rozpoczyna sprzedaż online leków bez recepty od wtorku 16 grudnia. Firma podkreśla, że krok ten pozwala na rozszerzenie asortymentu w sklepie internetowym, a leki na receptę nie będą tam dostępne.

Recepty nie mogą być realizowane w DM – zapowiada Christoph Werner, prezes DM, zacytowany przez dziennik “Handelsblatt”.

Leki bez recepty (np. leki przeciwbólowe) będą – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami sprzed blisko roku – dystrybuowane za pośrednictwem centrum logistycznego w Czechach – informuje Sebastian Bayer, dyrektor zarządzający ds. marketingu i zaopatrzenia DM. 

image

Drogerie DM chcą sprzedawać OTC online, ale najpierw... w Czechach

Mimo że za pośrednictwem strony internetowej drogerii nie będzie można realizować recept, niemiecki związek farmaceutów ostro krytykuje tę decyzję. Zdaniem związku, osoby z problemami zdrowotnymi mogą się pomylić, jeśli rozróżnienie między aptekami a drogeriami nie będzie jasne, a silnie działające (i potencjalnie niebezpieczne) leki powinny być wydawane wyłącznie przez aptekę. W opinii związku leki nie powinny trafiać na rynek za pośrednictwem drogerii “napędzanych marketingiem”. 

Szczególnie w przypadku poważniejszych schorzeń, takich jak alergie, bóle czy przeziębienie, ważne jest kwestionowanie autodiagnoz pacjentów i, w razie wątpliwości, odradzanie im przyjmowania niewłaściwych leków – uważają farmaceuci.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.12.2025 12:39
Jubileuszowa edycja „Podaruj Misia” – charytatywne misie już w Rossmannie!
Tegoroczna edycja misiów została zaprojektowana przez najmłodszych.Rossmann

Od początku grudnia w drogeriach Rossmann ponownie pojawią się kolorowe, miękkie misie – symbol jednej z najdłużej prowadzonych akcji charytatywnych w Polsce. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest szczególna: po raz pierwszy w 20-letniej historii projektu „Podaruj Misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” to dzieci zaprojektowały pluszowych bohaterów akcji. Inicjatywa, organizowana wspólnie z Fundacją TVN, od dwóch dekad pokazuje, że pomoc charytatywna może być jednocześnie skuteczna i wzruszająco prosta. W edycji 2025 misie trafią do sprzedaży w cenie 65 zł, wyłącznie w drogeriach Rossmann oraz na stronie rossmann.pl.

Jubileuszowa odsłona akcji to również nowa formuła – do współpracy zaproszono najmłodszych wraz z uznanymi projektantami mody. Jury wybrało cztery zwycięskie dziecięce projekty, które zostały dopracowane z Gosią Baczyńską, Violą Piekut, Dawidem Wolińskim oraz duetem Paprocki&Brzozowski. Dzięki temu powstały cztery unikatowe misie: Milena, Bianka, Adaś i Wajla. Ich młodzi autorzy mieli pełną dowolność w nadawaniu imion i wyborze stylistyki, a profesjonaliści dbali o dobór materiałów oraz finalny wygląd ubranek. Efekt to pluszaki o bardzo różnym charakterze – od balowej elegancji po zimową awangardę.

Każdy z misiów ma własną historię i wizualną tożsamość. Wajla, stworzona przez 7-letnią Kasię z Siemianowic Śląskich, to przywodząca na myśl księżniczkę misia w jasnoróżowej sukience z tiulem i kwiatkami. Bianka, zaprojektowana przez 14-letnią krakowiankę, łączy modowy look z zimową stylistyką dzięki czerwonym akcentom i plisowanej dżinsowej spódniczce. Adaś – owoc współpracy 7-letniej Laury z Dawidem Wolińskim – nawiązuje do munduru dziadka do orzechów, jednak w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Ostatnia z czwórki, Milena, autorstwa 13-letniej projektantki z Tarnowa, utrzymana jest w estetyce świątecznej magii i przypomina czarodziejkę-cukierniczkę w charakterystycznym czerwono-czarno-białym stroju.

Dochód ze sprzedaży misiów zasili cele związane z ochroną zdrowia najmłodszych. Rossmann przeznaczy wpływy m.in. na rozbudowę i remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii Instytutu CZMP w Łodzi – placówki, która rocznie przyjmuje blisko 3 tys. młodych pacjentów. W ramach programu „Pomagamy jak umiemy” wartość wsparcia zwiększono z 15 do 20 mln zł, aby sfinansować zarówno wyposażenie klinik, jak i budowę Laboratorium Chodu – nowoczesnej przestrzeni diagnostyczno-terapeutycznej. Równolegle Fundacja TVN, która od ponad 20 lat finansuje leczenie i rehabilitację dzieci oraz zakup specjalistycznego sprzętu, przypomina, że do tej pory jej programem wsparcia objęto już ponad 30 tys. najmłodszych.

Jubileuszowe misie – Milena, Bianka, Adaś i Wajla – pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Każdy zakup to nie tylko świąteczny prezent, lecz także realny wkład w poprawę warunków leczenia dzieci w całej Polsce. Dzięki zaangażowaniu klientów i partnerów akcji „Podaruj Misia” od dwóch dekad pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w kraju, a tegoroczna, 20. edycja wzmacnia jej wymiar społeczny poprzez udział młodych twórców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
17. grudzień 2025 17:42