StoryEditor
Drogerie
30.09.2025 14:11

Rossmann realizuje swoje obietnice. Zbliża sie otwarcie drogerii numer 2000

Wprowadzany przez Rossmanna nowy koncept drogerii ma na celu przede wszystkim ocieplenie wizerunku – dominuje w nim pastelowa, łagodna kolorystyka. / Marzena Szulc

Rossmann już od początku tego roku zapowiadał, że liczba jego drogerii przekroczy magiczną liczbę 2 tysięcy sklepów do końca 2025. Wiemy już, że jubileuszowa drogeria zostanie uruchomiona jeszcze w tym roku.

Sklep będzie zaaranżowany w najnowszym koncepcie sieci, który jest już stopniowo wprowadzany w wybranych drogeriach Rossmann od początku tego roku. 

Koncept ten będzie sukcesywnie wprowadzany w całym kraju – przy okazji remodelingu działających od lat placówek bądź przy otwieraniu kolejnych, nowych drogerii.

Wprowadzany przez Rossmanna koncept drogerii ma na celu przede wszystkim ocieplenie wizerunku – dominuje w nim bowiem pastelowa, łagodna kolorystyka, drewniane elementy. W nowy sposób prezentowane są kluczowe sekcje w drogerii (np. perfumy, pielęgnacja włosów, żywność ekologiczna, artykuły dla dzieci itp.) – każda z nich ma swoją własną, dominującą kolorystykę, co ma ułatwić klientom orientację w asortymencie i zwiększenie wygody zakupów. 

image
Agata Grysiak

Wprowadzone zmiany świadczyć mają, wg Rossmanna, o rozwoju marki. – Dzięki nowemu designowi sklepu wyznaczamy nowe standardy wizualne. To nie rewolucja, ale ewolucja – widać tu dużo światła i kolorów. Atmosfera zachęca do odwiedzin, i mam nadzieję, że wielu naszych klientów również to czuje. Jestem szczególnie dumny ze sposobu, w jaki koledzy z różnych działów wspólnie opracowali i przemyśleli nowy projekt – z ogromną pasją i zaangażowaniem – mówił Raoul Rossmann, rzecznik zarządu Dirk Rossmann GmbH, przy okazji otwarcia pierwszego sklepu w nowym koncepcie w miejscowości Wennebostel.

image

Rossmann zaprezentował pierwszą drogerię w nowym koncepcie – na razie tylko Niemczech

Na cały 2025 rok Rossmann zaplanował uruchomienie w Polsce w sumie 150 drogerii – i plan ten jest jak widać realizowany krok po kroku. W roku ubiegłym Rossmannowi udało się powiększyć swoją sieć placówek w Polsce o 164 drogerie.

Rozwój sieci oraz rozbudowa asortymentu to elementy strategii, która zakłada dalsze umacnianie obecności na rynku oraz jak najlepsze, zgodne z bieżącymi trendami, dostosowanie się do potrzeb konsumentów. W czerwcu premierę miała nowa marka własna Rossmanna – Amo’ya, odpowiadająca na takie właśnie potrzeby klientów, którzy szukają szukają już nie tylko kosmetyków, ale produktów i akcesoriów, pozwalających na relaks, wypoczynek, ukojenie.

image

Rossmann reaguje na najnowsze trendy mindfulness – i tworzy w tym celu nową markę

Ta największa w Polsce sieć drogerii nie osiada na laurach, cały czas proponując konsumentom nowe promocje, akcje marketingowe, wykorzystujące coraz szerzej aplikację Rossmann oraz social media. Jest to równocześnie duży ukłon w stronę najmłodszych pokoleń konsumentów, o przyciągnięcie uwagi których Rossmann szczególnie mocno stara się w ostatnich miesiącach.

image

Rossmann z nową strategią: sieć skupia się na młodym pokoleniu

W ubiegłym roku Rossmann zwiększył zakupy towarów z krajów Unii Europejskiej i Azji, co wiąże się z koniecznością dokonywania płatności w walutach obcych. Spółka nie korzystała z opcji walutowych, co oznacza, że pozostaje wrażliwa na wahania kursów.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
13.11.2025 12:47
Prezes sieci DM z szacunkiem o konkurencie: Był odważnym pionierem, ojcem dyskontów drogeryjnych
Na zdjęciu (od lewej): prezes HDE dr Alexander von Preen, Dirk Rossmann i Christoph WernerJörg Sarbach/Studio Winkler

Christoph Werner, prezes największej niemieckiej sieci drogeryjnej DM, uhonorował w środę w Berlinie Dirka Rossmanna – założyciela drogerii Rossmann – w trakcie Niemieckiego Kongresu Handlu Detalicznego. W ocenie Wernera Dirk Rossmann jest osobą, która znacząco wpłynęła na kształt branży detalicznej w Niemczech i w Europie poprzez dzieło swojego życia, pracowitość, zaangażowanie w ważnych dla ludzi sprawach oraz biznesowe wizjonerstwo.

Prezes DM Drogerie Markt, Christoph Werner, wygłosił mowę pochwalną na cześć swojego konkurenta, który otrzymał nagrodę za całokształt twórczości od Niemieckiej Federacji Handlu Detalicznego (HDE). Werner podszedł do przemówienia bardzo osobiście, ponieważ urodzony w 1946 roku Dirk Rossmann był przyjacielem jego ojca – założyciela DM Götza W. Wernera (1944–2022). 

Nasz laureat [Dirk Rossmann - red.] często bywał u nas w domu i z pasją komentował światowe wydarzenia światowe z subiektywnej perspektywy. Jako dziecko byłem pod ogromnym wrażeniem, ponieważ mój ojciec zwykle powstrzymywał się od wygłaszania takich stwierdzeń w obecności nas, dzieci – wyjaśnił Christoph Werner. 

Werner podkreślił również, że obydwie sieci drogeryjne – DM oraz Rossmann – od wielu lat prowadzą udaną współpracę, której podstawą jest przyjaźń obydwu przedsiębiorców. Przypomniał też, że w przeszłości, gdy powstawały obydwie sieci, ich założyciele byli “młodymi buntownikami, indywidualistami, którzy dzielnie stawiali czoła potężnym sieciom spożywczym, hipermarketom i domom towarowym, będąc nieustannie pod silną presją ze strony branży towarów markowych, gdy dążyli do obniżania cen” –  wyjaśnił prezes DM.

W swoim przemówieniu Christoph Werner przedstawił Dirka Rossmanna jako nieustraszonego pioniera. „Po sukcesie modelu dyskontów spożywczych w latach 60. i dyskusji o tzw. ‘zniesieniu cen odsprzedaży’ jako projekcie reformy polityki handlowej dla produktów drogeryjnych, 17 marca 1972 roku natychmiast otworzył pierwszą w Niemczech drogerię dyskontową. Wyprzedził tym samym przepisy, które weszły w życie dopiero dwa lata później, w połowie 1974 roku” – przypomniał Werner. Chociaż jego ojciec podjął i wdrożył ten pomysł biznesowy w 1973 roku, to Rossmann był pierwszym, który odważnie wkroczył w ten nowy format handlu detalicznego po zniesieniu dotychczasowych ograniczeń. 

image

DM, Rossmann i Müller: jak wielka trójca niemieckich drogerii zdobyła rynek i walczy o klientów?

Werner przypomniał również, że 79-letni Dirk Rossmann jest także odnoszącym sukcesy autorem książek i osobą “pełną inspirujących sprzeczności” i niezwykle ambitną we wszelkich przedsięwzięciach, jakich się podejmuje. [Dirk Rossmann] ‘ma serce po właściwej stronie i dzięki swojemu zaangażowaniu społecznemu jest wzorem do naśladowania dla tego, co stanowi szlachetne oblicze przedsiębiorczości w naszym kraju” – podsumował Christoph Werner.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.11.2025 12:44
Woolworths Beauty rośnie o 14,7 proc. i rozwija działalność w Afryce Wschodniej
Sklep sieci WoolworthsFlickr

Woolworths Beauty odnotowało w ostatnim roku wzrost sprzedaży o 14,7 proc. w ujęciu rocznym, a liczba klientów korzystających z oferty kosmetycznej sieci przekroczyła milion w Republice Południowej Afryki. Dane te potwierdzają dynamiczny rozwój segmentu beauty w strukturze południowoafrykańskiego detalisty, który coraz śmielej konkuruje z międzynarodowymi graczami branży kosmetycznej.

Sieć wskazuje, że wzrost był napędzany przez rozwój wszystkich głównych kategorii — pielęgnacji skóry, zapachów, makijażu oraz pielęgnacji włosów. Woolworths podkreśla, że skuteczność strategii opiera się na tworzeniu doświadczeń zakupowych i emocjonalnym zaangażowaniu klienta. Przykładem tego podejścia jest cykliczne wydarzenie Summer Escape, które w tym roku odbyło się po raz drugi w Hyde Park w Johannesburgu. Wzięli w nim udział influencerzy, przedstawiciele mediów oraz klienci premium, zaproszeni na ekskluzywny pokaz nowości kosmetycznych.

Podczas wydarzenia zaprezentowano zarówno własną linię WBeauty, oferującą wegańskie i nietestowane na zwierzętach produkty, jak i znane światowe marki, m.in. Fenty Beauty oraz Dior. Dzięki takiej strategii Woolworths umacnia pozycję w segmencie beauty premium, jednocześnie budując wizerunek marki dbającej o zrównoważony rozwój i etyczną produkcję.

Firma rozszerza także działalność poza granice RPA. Jej sklep w Nairobi, zlokalizowany w centrum handlowym Sarit Centre, został przekształcony w regionalny punkt flagowy dla Afryki Wschodniej. Inwestycja ta ma stanowić pierwszy etap szerszej ekspansji na rynki Kenii, Tanzanii i Ugandy, gdzie rosnąca klasa średnia coraz częściej sięga po produkty kosmetyczne z wyższej półki.

Wyniki Woolworths Beauty podkreślają rosnące znaczenie sprzedaży kosmetyków w strukturze afrykańskiego handlu detalicznego. Dynamiczny wzrost, sięgający 14,7 proc. rok do roku, wskazuje, że połączenie strategii doświadczeń zakupowych z regionalną ekspansją może stać się jednym z najważniejszych czynników napędzających rozwój sieci w kolejnych latach.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
15. listopad 2025 02:19