StoryEditor
Drogerie
22.03.2024 10:38

Superdrug zamroził ceny kosmetyków. To reakcja sieci na rosnące koszty życia dotykające konsumentów

Superdrug to brytyjska sieć sklepów kosmetycznych. Ma ponad 900 drogerii na terenie Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, spośród których około 220 połączonych jest z apteką / archiwum wiadmoscikosmetyczne.pl
Superdrug po raz kolejny zdecydował się zamrozić ceny 5 tys. produktów w ramach swojego zaangażowania we wspieranie kupujących w obliczu rosnących kosztów utrzymania. Tym razem są to kosmetyki do makijażu.

W brytyjskich drogeriach Superdrug marki takie jak Rimmel, E.l.f. Cosmetics, Maybeline, a także Studio London (marka własna sieci) pozostaną w tej samej cenie do lata 2024 roku. Wcześniej sieć obniżyła ceny na asortyment dentystyczny marki własnej ProCare o 20 proc. – równowartość podatku VAT.

Megan Potter, dyrektor handlowa w Superdrug, mówi:

Jesteśmy dumni z tego, że stawiamy naszych klientów na pierwszym miejscu. Dokładamy wszelkich starań, aby kosmetyki były bardziej przystępne cenowo dla naszych kupujących i wspieramy ich w obliczu rosnących kosztów życia.

W lutym Superdrug miał 40,5 proc. udziału w rynku kosmetyków masowych, co jest najwyższym wynikiem od 10 lat.

Cieszymy się, że staliśmy się numerem jeden wśród sprzedawców kosmetyków. Nasze zaangażowanie w oferowanie naszym klientom doskonałej jakości i przystępności cenowej leży u podstaw wszystkiego, co robimy

– dodała Megan Potter.

Na początku tego roku sieć odnotowała wzrost sprzedaży o 9,2 proc. w ciągu czterech tygodni do 30 grudnia 2023 r. Marki własne urosły o 10 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2022 roku, a makijażowi Studio London został uznany za największą i najszybciej rozwijającą się ofertę Superdrug.

Zamrożenie cen produktów, to nie pierwsza tego typu akcja sieci. W 2022 roku drogerie zedywały się na taki krok  w okresie poprzedzającym Halloween i Boże Narodzenie. 

 

Czytaj też: Superdrug zamraża ceny kolejnych 5 tys. kosmetyków   (wiadomoscikosmetyczne.pl) 

 

Podobne kroki w 2022 roku podjęła inna brytyjska sieć - Boots, która zobowiązała się do zamrożenia cen 1,5 tys. produktów marki własnej. 

 

Czytaj więcej: Boots zobowiązał się do zamrożenia cen 1500 produktów marki własnej

 

Na naszym rynku sieci drogeryjne również podejmują różne działania, aby zatrzymać przy sobie klientów, którzy w poszukiwaniu najtańszych, podstawowych artykułów kosmetycznych przechodzą np. do dyskontów. Np. sieć Drogerie Polskie obniżyła ceny wybranych produktów z niskiej kategorii cenowej do 4 zł za sztukę.

 

Czytaj więcej: DP Drogerie Polskie wprowadzają antyinflacyjne ceny, bo konsumenci wybierają tańsze produkty

 

Superdrug to brytyjska sieć sklepów kosmetycznych, należąca do grupy A.S. Watson (chińska firma jest także właściclem Rossmanna). Ma ponad 900 sklepów na terenie Wielkiej Brytanii oraz Irlandii, spośród których około 220 połączonych jest z apteką.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
08.12.2025 12:39
Jubileuszowa edycja „Podaruj Misia” – charytatywne misie już w Rossmannie!
Tegoroczna edycja misiów została zaprojektowana przez najmłodszych.Rossmann

Od początku grudnia w drogeriach Rossmann ponownie pojawią się kolorowe, miękkie misie – symbol jednej z najdłużej prowadzonych akcji charytatywnych w Polsce. Tegoroczna, jubileuszowa edycja jest szczególna: po raz pierwszy w 20-letniej historii projektu „Podaruj Misia temu, kogo kochasz, i pomóż tym, którzy potrzebują pomocy” to dzieci zaprojektowały pluszowych bohaterów akcji. Inicjatywa, organizowana wspólnie z Fundacją TVN, od dwóch dekad pokazuje, że pomoc charytatywna może być jednocześnie skuteczna i wzruszająco prosta. W edycji 2025 misie trafią do sprzedaży w cenie 65 zł, wyłącznie w drogeriach Rossmann oraz na stronie rossmann.pl.

Jubileuszowa odsłona akcji to również nowa formuła – do współpracy zaproszono najmłodszych wraz z uznanymi projektantami mody. Jury wybrało cztery zwycięskie dziecięce projekty, które zostały dopracowane z Gosią Baczyńską, Violą Piekut, Dawidem Wolińskim oraz duetem Paprocki&Brzozowski. Dzięki temu powstały cztery unikatowe misie: Milena, Bianka, Adaś i Wajla. Ich młodzi autorzy mieli pełną dowolność w nadawaniu imion i wyborze stylistyki, a profesjonaliści dbali o dobór materiałów oraz finalny wygląd ubranek. Efekt to pluszaki o bardzo różnym charakterze – od balowej elegancji po zimową awangardę.

Każdy z misiów ma własną historię i wizualną tożsamość. Wajla, stworzona przez 7-letnią Kasię z Siemianowic Śląskich, to przywodząca na myśl księżniczkę misia w jasnoróżowej sukience z tiulem i kwiatkami. Bianka, zaprojektowana przez 14-letnią krakowiankę, łączy modowy look z zimową stylistyką dzięki czerwonym akcentom i plisowanej dżinsowej spódniczce. Adaś – owoc współpracy 7-letniej Laury z Dawidem Wolińskim – nawiązuje do munduru dziadka do orzechów, jednak w nowoczesnej, minimalistycznej formie. Ostatnia z czwórki, Milena, autorstwa 13-letniej projektantki z Tarnowa, utrzymana jest w estetyce świątecznej magii i przypomina czarodziejkę-cukierniczkę w charakterystycznym czerwono-czarno-białym stroju.

Dochód ze sprzedaży misiów zasili cele związane z ochroną zdrowia najmłodszych. Rossmann przeznaczy wpływy m.in. na rozbudowę i remont Kliniki Neurologii i Neurochirurgii Instytutu CZMP w Łodzi – placówki, która rocznie przyjmuje blisko 3 tys. młodych pacjentów. W ramach programu „Pomagamy jak umiemy” wartość wsparcia zwiększono z 15 do 20 mln zł, aby sfinansować zarówno wyposażenie klinik, jak i budowę Laboratorium Chodu – nowoczesnej przestrzeni diagnostyczno-terapeutycznej. Równolegle Fundacja TVN, która od ponad 20 lat finansuje leczenie i rehabilitację dzieci oraz zakup specjalistycznego sprzętu, przypomina, że do tej pory jej programem wsparcia objęto już ponad 30 tys. najmłodszych.

Jubileuszowe misie – Milena, Bianka, Adaś i Wajla – pojawią się w sprzedaży na początku grudnia. Każdy zakup to nie tylko świąteczny prezent, lecz także realny wkład w poprawę warunków leczenia dzieci w całej Polsce. Dzięki zaangażowaniu klientów i partnerów akcji „Podaruj Misia” od dwóch dekad pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych projektów charytatywnych w kraju, a tegoroczna, 20. edycja wzmacnia jej wymiar społeczny poprzez udział młodych twórców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
04.12.2025 19:40
Współpraca o zapachu czekolady: efekty dostępne w Rossmannie
Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek czekolady Wedlamat.pras.

Candly&Co. połączyło siły z marką E.Wedel, tworząc limitowaną kolekcję świec i dyfuzorów zapachowych inspirowanych ulubionymi słodkościami Polaków: czekoladą Deserową oraz czekoladą Karmelową. Produkty są dostępne w wybranych drogeriach Rossmann na terenie całej Polski.

To ciekawa współpraca, która przenosi dobrze znane i lubiane smaki na zupełnie nowy poziom – do świata zapachu i domowej atmosfery. Zapach inspirowany czekoladą Deserową otula wnętrze głęboką, słodko-orientalną kompozycją inspirowaną intensywną deserową czekoladą, przełamaną tonką, wanilią, świeżością szałwii i zmysłowym piżmem. Natomiast produkty inspirowane czekoladą Karmelową zachwycają aksamitną i kremową słodyczą karmelu z subtelnymi prażonymi akcentami i nutą wanilii oraz paczuli, która nadaje głębi i niezwykłej apetyczności. To zapachy, które potrafią poprawić nastrój od pierwszej chwili, wnosząc do wnętrz przytulne, relaksujące, czekoladowe ciepło.

Ta współpraca była dla nas ogromną inspiracją. Pracując nad kompozycjami, zależało nam na stworzeniu zapachów, które budzą emocje i poprawiają nastrój – tak jak chwila przyjemności z ulubioną czekoladą. Projekt linii nawiązuje do opakowań kultowych tabliczek, a wewnątrz znajdują się nowoczesne, designerskie szkła ozdobione subtelnym złotym detalem. To słodka przerwa od codzienności i sposób, by otulić dom ciepłem i przyjemnością – opowiada Aleksandra Pankowska, założycielka Candly&Co.

Produkty są edycją limitowaną, w ramach kolejnej odsłony współpracy. E.Wedel x Candly&Co. Wytwarzane ręcznie w Polsce, opierają się na wegańskiej formule. Zamknięte w eleganckich flakonach, doskonale prezentują się w każdym wnętrzu. 

W Wedlu od lat celebrujemy radość płynącą z małych przyjemności i bliskości. Dzięki tej współpracy konsumenci mogą doświadczać naszej marki na nowym, wielozmysłowym poziomie. Te czekoladowe nuty zapachowe w domu to nie tylko aromatyczne doznania, ale również wyjątkowy prezent, który łączy ludzi i tworzy niezwykłe wspomnienia – dodaje Karolina Janczyk-Truchlewska, project manager z firmy Wedel.

Kolekcja. E.Wedel x Candly&Co dostępna jest stacjonarnie wyłącznie w drogeriach Rossmann.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. grudzień 2025 00:02