StoryEditor
Sieci i centra handlowe
16.03.2023 00:00

Dealz uruchomił centrum dystrybucyjne w Polsce

Dealz Centrum Dystrybucyjne w Łyszkowicach obrandowane zostało nowym logiem sieci / fot. materiały prasowe
Sieć dyskontów Dealz (Grupa Pepco) otworzyła w Polsce swoje pierwsze centrum dystrybucyjne. Dzięki niemu obsługa dostaw do sklepów będzie szybsza. To konieczność w perspektywie ambitnych planów rozwojowych sieci, która chce podwoić liczbę swoich sklepów do końca 2023 roku.

Pierwsze w Polsce centrum dystrybucyjne Dealz zostało otwarte w Łyszkowicach (powiat łowicki). Magazyn o powierzchni 47 tys. mkw. został zatowarowany i już obsługuje sklepy zlokalizowane w całej Polsce.

– Dynamiczny rozwój naszej sieci na polskim rynku wymaga od nas dużej elastyczności oraz sprawnej sieci logistycznej. Nowe centrum dystrybucyjne idealnie wpisuje się w nasze potrzeby również z racji jego położenia geograficznego – strategicznego z transportowego i kosztowego punktu widzenia. Dzięki niemu będziemy mogli zapewnić nieprzerwaną dostępność produktów, po które tak chętnie sięgają nasi klienci – komentuje Marcin Langowski, CEO w Dealz Poland.

Dealz Centrum Dystrybucyjne jest przygotowane do pracy trzyzmianowej przy potencjale zatrudnienia dla 600 osób. Zastosowano w nim nowoczesne rozwiązania technologiczne, takie jak wózki widłowe z bateriami litowo-jonowymi z szybkim ładowaniem elektrycznym oraz instalację fotowoltaiczną, która zasila oświetlenie zewnętrzne obiektu.

Duża powierzchnia magazynowa oraz strefa wysokiego składowania pozwalają na zgromadzenie i obsłużenie szerokiego zakresu artykułów. Dealz skupia się na sprzedaży produktów z sektora FMCG, w tym kategorii spożywczych oraz drogeryjnych. Pozostała cześć oferty to produkty przemysłowe, m.in. artykuły dekoracyjne, wyposażenia domu czy zabawki.

Lokalizacja magazynu w centralnej Polsce – w Parku Logistycznym w Łyszkowicach – nieopodal przecięcia się autostrad A1 oraz A2, zapewnia komunikację ze wszystkimi miastami, umożliwiając sprawną obsługę procesów dostaw do sklepów w ciągu 36 godzin od momentu złożenia zamówienia.

Otwarcie nowego magazynu to jeden z elementów szerszego procesu zmian w Dealz. W najbliższych miesiącach sieć planuje wprowadzenie w Polsce programu modernizacji obejmującego optymalizację asortymentu i przestrzeni sklepowej oraz wdrożenie nowych rozwiązań technologicznych. Sieć pracuje także nad optymalizacją swojego łańcucha dostaw, co pozwoli na sprawniejszą obsługę istniejących oraz nowych sklepów.

Czytaj też: Pepco i Dealz potwierdzają plany ekspansji w Polsce 

Pierwszy sklep Dealz w Polsce został otwarty w lutym 2018 roku w Swarzędzu, a obecnie w Polsce działa już 170 placówek. Oferują one ponad 3 tys. produktów znanych marek. Zatrudnienie to blisko 2 tys. pracowników w sklepach i centrali.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.05.2024 17:00
Prezes UOKiK zobowiązał Biedronkę do wypłacenia konsumentom voucherów na 150 zł. Czemu?
Sklep sieci Biedronka (Shutterstock)Shutterstock
Prezes UOKiK podjął decyzję kwestionującą praktyki Jeronimo Martins Polska, właściciela Biedronki, w ramach promocji "Magia Rabatów – Zabawki i Książki – Voucher". Głównym zarzutem było wprowadzanie klientów w błąd odnośnie warunków promocji; plakaty reklamowe nie wyjaśniały, które produkty są wyłączone z możliwości zakupu za voucher.

W grudniu 2022 roku sieć Biedronka przeprowadziła promocję, zachęcając do zakupu trzech produktów z kategorii zabawek i książek, za co klienci mieli otrzymać vouchery. Jednakże, materiały promocyjne nie informowały wystarczająco o wyłączeniach niektórych produktów z tej oferty, co spowodowało konfuzję wśród konsumentów. Niejasności w warunkach promocji spowodowały, że wielu konsumentów poczuło się wprowadzonych w błąd, gdyż nie mogli wykorzystać voucherów na zakup oczekiwanych produktów.

Klienci Biedronki korzystający z aplikacji lub karty "Moja Biedronka" byli zachęcani do zakupu trzech produktów z kategorii książek lub zabawek, oferując zwrot połowy wydatków w formie vouchera do wykorzystania na kolejne zakupy. Jednak reklamy i materiały promocyjne nie przedstawiały pełnej listy produktów kwalifikujących się do promocji, a szczegółowe informacje o ograniczeniach (do promocji nie kwalifikowały się chemia gospodarcza, kosmetyki, środki czystości czy odświeżacze powietrza) dostępne były dopiero po dokonaniu zakupu lub na stronie internetowej sieci.

Warunki promocji powinny być jasne dla konsumenta, bez haczyków czy gwiazdek, wyjątków zapisanych małą czcionką. Nie można organizować akcji, które nie spełniają podstawowych kryteriów przejrzystej komunikacji, ani nie umożliwiają realnego i swobodnego zapoznania się z regulaminem promocji bezpośrednio w sklepie, podczas robienia zakupów. Grudniowa promocja w sklepach Biedronka zamiast miłym, przedświątecznym bonusem, stała się dla konsumentów kłopotliwym doświadczeniem

- powiedział prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.

W odpowiedzi na zgłoszone skargi, Prezes UOKiK nałożył na Jeronimo Martins Polska S.A. obowiązek wypłacenia rekompensat. Każdy konsument, który otrzymał, ale nie wykorzystał vouchera, otrzyma nowy o równowartości 150 zł, który będzie mógł wykorzystać na dowolne produkty w sieci Biedronka. Nowe vouchery zostaną automatycznie przypisane do kont w programie lojalnościowym Moja Biedronka. Będą one ważne przez rok i mogą być wykorzystane na wszystkie produkty poza alkoholem, tytoniem oraz niektórymi innymi wyjątkami. Informacja o nowych warunkach promocji zostanie przekazana klientom poprzez różnorodne kanały komunikacji.

Klienci, którzy zrezygnowali z programu lojalnościowego "Moja Biedronka" i nie są jego członkami, otrzymają od Jeronimo Martins e-kod o wartości 150 zł za każdy niewykorzystany voucher. Aby go uzyskać, należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klienta Biedronki drogą mailową lub telefoniczną.

Czytaj także: Rząd pracuje nad projektem zmiany ustawy o dochodzeniu roszczeń w postępowaniu grupowym — co to oznacza dla konsumentów i firm?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.05.2024 15:52
E.Leclerc zamyka dwa sklepy i wyprzedaje towar
E.Leclerc przymierza się do zmniejszenia liczby placówek i wyprzedaży towaru.E.Leclers
Popularna sieć supermarketów działająca w Polsce poinformowała o grupowych zwolnieniach. Sklepy E.Leclerc w Malborku i Kędzierzynie-Koźle zostaną zamknięte, a obecnie trwa wyprzedaż asortymentu.

Francuska sieć hipermarketów E.Leclerc ogłosiła zamknięcie dwóch ze swoich placówek w Polsce do końca czerwca. Dotyczy to sklepów zlokalizowanych w Kędzierzynie-Koźlu oraz w Malborku, co spotka się z masowymi zwolnieniami pracowników. W Kędzierzynie-Koźlu, gdzie pracuje 50 osób, proces zwalniania już się rozpoczął, a w Malborku firma złożyła wniosek o przeprowadzenie zwolnień grupowych do lokalnego urzędu pracy. W obu sklepach trwa wyprzedaż pozostałego towaru, sygnalizując zbliżające się zamknięcie.

Z analiz rynkowych wynika, że liczba hipermarketów E.Leclerc w Polsce sukcesywnie maleje. Obecnie sieć posiada 40 sklepów, jednakże w ostatnich latach zamknięto już placówki w Stalowej Woli i Śremie. Każdy ze sklepów tej sieci działa jako odrębna spółka, co ma swoje implikacje finansowe. Na przykład placówki w Kędzierzynie-Koźlu oraz w Malborku zanotowały znaczące straty w roku 2022, odpowiednio prawie milion złotych i ponad 870 tysięcy złotych. To rzuca pewne światło na trudną sytuację ekonomiczną, z jaką zmaga się sieć.

Tło ekonomiczne tej decyzji to narastająca inflacja i wzrost kosztów surowców oraz produktów, co wpływa na całą gospodarkę. Eksperci z Krakowskiego Obserwatorium Rynku Pracy wskazują, że podobne problemy mają inne miasta i sektory w Polsce. Z powodu rosnących kosztów produkcji oraz konieczności podnoszenia wynagrodzeń pracodawcy są zmuszeni do redukcji etatów, by zachować rentowność. To zjawisko jest szczególnie widoczne w Krakowie, który stał się nieformalną stolicą zwolnień grupowych w kraju.

Sieć hipermarketów E.Leclerc oferuje szeroki asortyment produktów, w tym różnorodne artykuły kosmetyczne i chemię gospodarczą. Klienci mogą znaleźć w jej sklepach bogaty wybór kosmetyków do pielęgnacji ciała, twarzy, włosów, jak również środki czystości i higieniczne niezbędne w każdym domu. Dostępne produkty pochodzą zarówno od renomowanych marek, jak i z tańszych linii, oraz marek własnych.

Czytaj także: E.Leclerc stawia na produkty bio i eko w kategoriach kosmetycznych

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. maj 2024 15:28