StoryEditor
Sieci i centra handlowe
28.05.2020 00:00

Lidl: Produkty do dezynfekcji trafią do stałej oferty w sklepach

W związku z rosnącym zainteresowaniem klientów środkami do odkażania, Lidl Polska do swojej stałej oferty włączył produkty antybakteryjne i do dezynfekcji. Od teraz w każdym sklepie sieci znajdziemy artykuły do właściwej dezynfekcji rąk, tekstyliów oraz powierzchni. 

W efekcie pandemii Lidl rozszerza półkę z produktami antybakteryjnymi i do dezynfekcji oraz ochrony przed patogenami. Sieć od tego tygodnia w stałej ofercie proponuje szeroki wybór produktów do regularnej dezynfekcji dłoni – bez użycia wody oraz podczas mycia rąk. Według zaleceń Głównego Inspektora Sanitarnego powinniśmy myć ręce mydłem co najmniej 30 sekund, a do dezynfekcji stosować środki na bazie alkoholu (min. 60 proc.).

W ofercie Lidla znalazł się m.in. spray do dezynfekcji 70 proc. alkoholu w małym poręcznym opakowaniu. Sieć proponuje również płyn do dezynfekcji rąk z 60 proc. alkoholu w dużym, litrowym opakowaniu. Praktycznym rozwiązaniem jest również pianka do dezynfekcji dłoni, która przez brak zawartości alkoholu jest odpowiednia dla dzieci. W ofercie Lidla znajdziemy również artykuły, dzięki którym dokładnie umyjemy ręce – m.in. antybakteryjne mydła. Po częstym myciu dłoni oraz ich dezynfekowaniu warto zadbać o odpowiednie nawilżenie skóry i w ramach antybakteryjnej strefy znajdziemy również regenerujące kremy do rąk.

Oprócz czyszczenia rąk warto zadbać również o odkażanie przedmiotów i powierzchni – szczególnie przeznaczonych do wspólnego użytku, np. klamki czy takich, z których często korzystamy - m.in. telefony komórkowe. W antybakteryjnej strefie Lidla znajdziemy produkty, które w tym pomogą np. dezynfekant powierzchni w sprayu. Eksperci polecają także zadbać o czystość odzieży i tkanin. Środki do prania to m.in. dezynfekujący płyn do prania kolorowych ubrań czy dezynfekujący proszek do prania, który wybiela i usuwa plamy oraz zapewnia dezynfekcję tkanin w domowej pralce. Dodatkowo w stałej ofercie sklepów sieci znajdziemy środek ochrony osobistej – maseczkę wielokrotnego użytku od polskiego producenta, firmy Adrian.  

Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10.800 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 700. 
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
21.11.2025 10:26
Bath & Body Works obniża prognozy i wprowadza plan naprawczy Consumer First Formula
Bath & Body Works od lat zaopatruje konsumentów i konsumentki w świece, spreje do ciała i płyny dezynfekcyjne.Marzena Szulc

Bath & Body Works odnotował w trzecim kwartale 2025 roku spadek sprzedaży o 1 proc., do poziomu 1,6 mld dolarów. Pogarszające się wyniki skłoniły firmę do obniżenia prognoz zarówno na czwarty kwartał, jak i na cały rok obrotowy. Jednocześnie sieć ogłosiła wprowadzenie nowego planu transformacyjnego pod nazwą Consumer First Formula, który ma poprawić wyniki i wzmocnić pozycję marki.

W trzecim kwartale zysk na akcję wyniósł 0,37 dolarów, a w ujęciu skorygowanym 0,35 dolarów. Spadki odnotowano także w wynikach operacyjnych i zysku netto, które okazały się niższe niż rok wcześniej. Spółka prognozuje, że w czwartym kwartale sprzedaż obniży się o wartości „high single-digit”, czyli o wysoki jednocyfrowy procent. W całym roku Bath & Body Works spodziewa się spadku przychodów w niskich jednocyfrowych wartościach.

Aktualizacja prognoz obejmuje również oczekiwania dotyczące rentowności. Firma zakłada, że skorygowany zysk na akcję za rok 2025 osiągnie co najmniej 2,83 dolarów. Obniżone przewidywania są reakcją na trudne otoczenie konsumenckie, w tym ostrożniejsze wydatki klientów oraz presję kosztową.

W odpowiedzi na te wyzwania firma wdraża plan Consumer First Formula, skoncentrowany na czterech strategicznych obszarach. Należą do nich: intensyfikacja innowacji produktowych w kluczowych kategoriach, odświeżenie wizerunku marki, rozszerzenie zasięgu rynkowego poprzez rozwój kanałów cyfrowych i hurtowych oraz poprawa efektywności operacyjnej. Ostatni z elementów ma przynieść 250 mln dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Strategia ma na celu przeciwdziałać bieżącym trudnościom rynkowym oraz przygotować firmę do stabilniejszego wzrostu w kolejnych latach. Bath & Body Works liczy, że bardziej skoncentrowane działania produktowe, wzmocnienie kapitału marki oraz dyscyplina kosztowa pozwolą na poprawę wyników i lepsze wykorzystanie potencjału w zmieniającym się otoczeniu handlowym.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
17.11.2025 15:01
Kaufland testuje nowy system zwrotu opakowań po kosmetykach
Kaufland

Kaufland Germany uruchomił pilotażowy system zwrotu opakowań po kosmetykach, realizowany we współpracy ze start-upem reo – cyfrową platformą wspierającą obieg opakowań wielokrotnego użytku. Projekt powstał przy udziale Zero Waste Innovation Hub w Monachium i stanowi kolejny krok sieci w kierunku ograniczania odpadów opakowaniowych. Test ma pokazać, czy rozwiązania znane ze zwrotu butelek mogą działać także w kategorii kosmetyków.

Od 30 października klienci mogą zwracać puste opakowania po kosmetykach w dziesięciu sklepach Kaufland oraz w trzech sklepach VollCorner na terenie regionu Monachium. Łącznie obejmuje to 13 placówek, w których wdrożono oznaczenia na półkach oraz na produktach, aby ułatwić uczestnictwo w programie. Zwroty dotyczą wybranych artykułów marek Lavera Naturkosmetik, Kneipp oraz Logocos Naturkosmetik.

Mechanizm pilotażu jest prosty i oparty na zasadach znanych z systemu kaucji za butelki. Za każde zwrócone puste opakowanie klient otrzymuje zwrot w wysokości 29 centów. Kaufland podkreśla, że celem projektu jest maksymalne uproszczenie procesu, tak aby stał się intuicyjny i możliwy do wdrożenia na szeroką skalę.

Według Steffanie Rainer, CEO reo, kluczowe jest pokazanie, że „świadome konsumowanie nie musi oznaczać dodatkowego wysiłku”. Jak dodała, dopiero wtedy, gdy rozwiązania prośrodowiskowe zostają włączone w codzienne zakupy, możliwa jest realna zmiana po stronie marek, detalistów i konsumentów. Z kolei Jessica Koch, international sales manager w Kauflandzie, podkreśliła rolę współpracy z innowacyjnymi start-upami, które wnoszą świeże spojrzenie i pozwalają rozwijać przyszłościowe modele handlu.

Kaufland Germany traktuje pilotaż jako test możliwości łączenia celów ekonomicznych z proekologicznymi i zapowiada dalszy rozwój projektu wraz z reo. Jeśli program okaże się skuteczny, może stać się inspiracją do wdrażania podobnych systemów w innych segmentach handlu detalicznego.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
25. listopad 2025 01:02