StoryEditor
Sieci i centra handlowe
27.05.2021 00:00

Nagroda "Lidl Fair Pay". Lidl Polska wspiera równość płac kobiet i mężczyzn

Po raz trzeci Lidl Polska wraz z firmą doradczą Korn Ferry przyzna nagrodę „Lidl Fair Pay” tym firmom, których polityka wynagrodzeniowa jest najbardziej wyrównana. Tylko do końca maja trwa przyjmowanie zgłoszeń do konkursu. 

Różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn są zauważalne na większości stanowisk, w szczególności na szczeblach menedżerskich. Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio aż o 11 proc. niżej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska – wynika z raportu firmy doradczej Korn Ferry (wiosna 2020), który powstał na podstawie danych z ponad 720 przedsiębiorstw działających na polskim rynku.

Budowanie zespołu w oparciu o obiektywne kryteria, to istotny element strategii CSR Lidl Polska na lata 2020–2025 oraz długofalowej polityki personalnej. Swoim pracownikom Lidl oferuje atrakcyjne warunki zatrudnienia oraz szansę na rozwój zawodowy – firma promuje awanse wewnętrzne oraz równość płacową kobiet i mężczyzn.

Tej równości sieć handlowa poświęca szczególną uwagę. W sieci handlowej wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci, wieku i innych subiektywnych przesłanek. Decydują wyłącznie kompetencje.

- Jako społecznie odpowiedzialna firma, wypełniamy misję promowania dobrych praktyk na rynku w zakresie równości płacowej. Aby dodatkowo wspierać tę ideę, w 2019 r. stworzyliśmy konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej kobiet i mężczyzn, czyli te, które stosują jednakowy system wynagrodzeń dla pracowników na tym samym stanowisku, kierując się wyłącznie kryterium kompetencji. Wszystkie chętne firmy zachęcamy do zaangażowania się w promocję zasad fair pay. Jedną z możliwości jest właśnie udział w 3 Edycji konkursu Lidl Fair Pay. Zapraszamy! – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR.

Partnerem merytorycznym „Lidl Fair Pay” jest międzynarodowa firma doradcza Korn Ferry,która przeanalizuje firmy zgłoszone do nagrody. Przebadanych zostanie kilka aspektów m.in.: równość wynagrodzeń na tych samych poziomach zatrudnienia, udział kobiet w kadrze kierowniczej oraz w zespołach zarządzających.

Do wzięcia udziału w konkursie Lidl Polska zaprasza polskie firmy z sektora FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, zatrudniające do 1500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia przyjmowane są do 31 maja 2021 roku.

Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagród, w trakcie kongresu European Circular Retail Congress 2021.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 12:04
NIQ: W sklepach małoformatowych w 2024 kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki
Shutterstock

W pierwszym kwartale 2025 roku sprzedaż produktów FMCG w sklepach małoformatowych – obejmujących duże, średnie i małe sklepy spożywcze, stacje benzynowe oraz sklepy alkoholowe – osiągnęła wartość blisko 24 miliardów złotych. Choć oznacza to wzrost wartości sprzedaży w porównaniu z rokiem ubiegłym, był on niewielki i wyniósł niespełna 1 proc. Jednocześnie wolumen sprzedaży spadł aż o 7 proc.

Znaczące zmiany odnotowano w poszczególnych koszykach produktowych; kategoria chemiczno-kosmetyczna odnotowała wyraźne spadki – wartość sprzedaży zmniejszyła się o 12 proc., a wolumen aż o 13 proc. Wśród produktów spożywczych największy wpływ na spadek obrotów miały piwo i wódka – sprzedaż piwa spadła o 4 proc. (wolumenowo o 7 proc.), natomiast wódki o 2 proc. (wolumenowo o 8 proc.).

Udział sklepów małoformatowych w całkowitym rynku FMCG w Polsce w pierwszym kwartale 2025 wyniósł 32 proc.. Największe różnice w dynamice sprzedaży między małym formatem a całym rynkiem FMCG zaobserwowano w kategorii chemiczno-kosmetycznej. Podczas gdy w skali ogólnopolskiej odnotowano niewielki wzrost, w sprzedaży małoformatowej wystąpiły dwucyfrowe spadki.

Napoje energetyczne i sportowe ponownie okazały się jedną z najsilniejszych kategorii produktowych w sklepach spożywczych, odgrywając również istotną rolę w asortymencie drogerii. Choć minął już rok od wprowadzenia zakazu sprzedaży napojów z dużą zawartością kofeiny osobom niepełnoletnim, sektor ten zdaje się skutecznie dostosował do nowych przepisów. W analizowanym kanale sprzedaży napoje te zajmują czwarte miejsce wśród kategorii spożywczych generujących najwyższe obroty, a ich dynamika wzrostu rok do roku znacząco przewyższa inne kluczowe segmenty. W pierwszym kwartale 2025 roku wartość ich sprzedaży przekroczyła 500 milionów złotych, co oznacza wzrost o 18 proc., przy jednoczesnym wzroście wolumenu o niemal 13 proc.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
18.04.2025 10:53
Kosmetyki w Żabce? Być może już niedługo; sieć szuka ekspozytorów
DALL-E

Sieć sklepów Żabka ogłosiła w serwisie Logintrade zapytanie ofertowe na dostawę ekspozytorów przeznaczonych do prezentacji kosmetyków. Postępowanie ruszyło 11 kwietnia 2025 roku i zakończy się 18 kwietnia o godzinie 13:00. Firmy zainteresowane współpracą miały czas do 15 kwietnia, aby zadawać pytania do specyfikacji.

Żabka planuje zamówić ekspozytory w dwóch wariantach szerokości: 64 cm i 98 cm. Każdy z nich ma mieć głębokość 25 cm oraz dwie półki z odstępem 20 cm. Na każdej półce powinno znaleźć się miejsce na cenówki o wysokości 40 mm. Co ciekawe, w miejscu montażu nie będzie możliwości podłączenia oświetlenia elektrycznego, dlatego sieć oczekuje alternatywnych rozwiązań, takich jak zastosowanie fluorescencyjnej płyty plexi. Wygląd ekspozytora ma być elegancki i wyróżniający się, jednak forma nie jest z góry narzucona – do zapytania załączono jedynie inspiracyjne zdjęcie.

Zamówienie dotyczy docelowo około 1000 sklepów, co oznacza znaczącą skalę przedsięwzięcia. Żabka oczekuje, że dostawcy zapewnią transport do poszczególnych lokalizacji. Termin realizacji zamówienia określono na jedną dobę, co jest jednym z kryteriów oceny ofert. Drugim, zdecydowanie ważniejszym, jest cena – stanowi ona aż 90 proc. wagi punktowej. Termin płatności wynosi 60 dni.

Dotychczas oferta kosmetyczna w sklepach Żabka była bardzo ograniczona – klienci mogli znaleźć jedynie pojedyncze, podstawowe produkty, takie jak dezodoranty, kremy do rąk czy żele pod prysznic w wersjach podręcznych. Brakowało jednak szerokiego asortymentu czy wyraźnie wyeksponowanej przestrzeni dla tej kategorii. Poszukiwanie dedykowanego ekspozytora może więc sygnalizować większą zmianę – możliwe, że sieć przygotowuje się do wprowadzenia własnej linii kosmetyków oznaczonych logo Żabki lub do znacznego poszerzenia dotychczasowego portfolio produktów drogeryjnych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. kwiecień 2025 00:12