StoryEditor
Sieci i centra handlowe
05.08.2025 08:57

Nowy sklep Victoria’s Secret otworzy się we Wroclavii, a poprzedzi go pop-up

Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa) / Marzena Szulc
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa) / Marzena Szulc
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa) / Marzena Szulc
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa) / Marzena Szulc
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Szeroka oferta kosmetyków w sklepie Victoria’s Secret w CH Arkadia (Warszawa)
Gallery

Na 5 września marka Victoria’s Secret, mająca w ofercie bieliznę, produkty kosmetyczne i perfumy, zapowiada otwarcie swojego nowego sklepu we Wrocławiu. Nowy sklep zlokalizowany będzie w największej galerii handlowej stolicy Dolnego Śląska – Centrum Handlowym Wroclavia, na poziomie zero. Kilka dni temu w tej prestiżowej lokalizacji miało miejsce otwarcie konceptu Skin&Beauty by Super-Pharm.

W ofercie Victoria’s Secret znajdzie się nie tylko bielizna i piżamy, ale również szeroki wybór kosmetyków marki, w tym popularnych perfum, mgiełek i zapachów. Nowy sklep oferować będzie także profesjonalny brafitting – indywidualne konsultacje w zakresie doboru biustonosza. Ta bezpłatna usługa nie będzie wymagała wcześniejszej rezerwacji.

Zobacz też: Victoria’s Secret otworzy nowy sklep w Galerii Krakowskiej

Aby uczcić otwarcie sklepu, marka udostępni tymczasowo kiosk pop-up, którego otwarcie będzie miało miejsce w sobotę 23 sierpnia – również we Wroclavii. Klienci będą mieli tam okazję poznać najpopularniejsze kolekcje biustonoszy Victoria’s Secret i wypróbować charakterystyczne dla marki, słodkie zapachy.

W butikach Victoria’s Secret zatrudnionych jest obecnie 30 tys. pracowników w ponad 1,3 tys. sklepów w 70 krajach świata. 

Zobacz też: Czwarty concept store Skin&Beauty by Super-Pharm – działa już we Wrocławiu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
22.09.2025 14:40
PRCH: Kategorie usług oraz zdrowia i urody z największymi wzrostami sprzedaży w I półroczu 2025
Dane potwierdzają ewolucję roli obiektów handlowych - mówią eksperci z PRCHM.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) opublikowała swój najnowszy raport „Rynek obiektów handlowych w Polsce – I połowa 2025”. Wynika z niego, że na koniec czerwca 2025 zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce osiągnęły 13,95 mln mkw. GLA, a wskaźnik nasycenia wzrósł do 372 mkw. na 1 tys. mieszkańców. Jakie kategorie odnotowały największe wzrosty sprzedaży w tym czasie?

W pierwszych sześciu miesiącach roku oddano do użytku 132,6 tys. mkw. nowej powierzchni, z czego 83,4 proc. stanowiły parki handlowe. W budowie jest kolejne 561 tys. mkw. GLA, z planowanym otwarciem do końca 2026 r.

Dynamiczna podaż w małych miastach i aglomeracjach

W I połowie 2025 r. 61 proc. nowej podaży zrealizowano w miastach do 100 tys. mieszkańców, a 35,5 proc. w największych aglomeracjach. W porównaniu z rokiem 2024 oznacza to dalszą polaryzację inwestycji w kierunku najmniejszych i największych ośrodków miejskich. 

Największe obiekty oddane do użytku to m.in. Designer Outlet Kraków, park handlowy Łabędzka w Gliwicach oraz M Park Mrągowo.

Rynek inwestycyjny: 1,7 mld euro i dominacja parków handlowych

Pierwsze półrocze 2025 r. przyniosło 63 transakcje o łącznej wartości ok. 1,7 mld euro, co odpowiada wynikom z analogicznego okresu 2024 r. Segment magazynowy odpowiadał za 40 proc. wartości, a handel – za 19 proc., przy czym w handlu kluczową rolę odegrały parki handlowe i obiekty convenience, które stanowiły 50 proc. liczby transakcji i 59 proc. wartości w tym segmencie.

Największe transakcje w sektorze handlowym obejmowały m.in. zakup portfela 10 parków A Centrum przez czeskiego inwestora My Park oraz przejęcie CH Glinki w Bydgoszczy przez Redkom Development.

Obroty i odwiedzalność

Indeks PRCH pokazuje, że w I połowie 2025 r. obroty najemców centrów handlowych wzrosły o 1,1 proc. rok do roku, osiągając średnio 1 022,30 PLN/mkw., przy jednoczesnym spadku odwiedzalności (footfall) o 2,1 proc. 

Największe wzrosty sprzedaży odnotowały kategorie: usługi (+6,8 proc.), zdrowie i uroda (+5,1 proc.), gastronomia (+5,1 proc.) oraz rozrywka (+4,6 proc.).

Dane potwierdzają ewolucję roli obiektów handlowych: to już nie są tylko miejsca zakupów, lecz także przestrzenie spotkań, rozrywki i budowania doświadczeń – podkreśla Hanna Ołbińska, Starszy Konsultant ds. Analiz i Badań Rynku, PRCH.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
19.09.2025 16:34
Carrefour przygotowuje sprzedaż polskiego portfolio
Czy sieć zniknie z Polski?nito/Shutterstock

Francuska Grupa Carrefour we współpracy z bankiem JP Morgan przygotowuje się do sprzedaży niemal całego swojego portfolio w Polsce – donosi serwis La Lettre. W grę wchodzi ponad 800 sklepów oraz kilkadziesiąt centrów handlowych. Spółka przygotowała już pełen zestaw poufnych informacji dotyczących aktywów, które udostępniane są potencjalnym inwestorom do analizy finansowej, prawnej i operacyjnej. Carrefour podkreśla jednak, że na obecnym etapie nie zapadły jeszcze ostateczne decyzje w sprawie sprzedaży.

To kolejny krok w strategii restrukturyzacyjnej francuskiego detalisty. Pod koniec lipca ogłoszono, że wszystkie sklepy Carrefour we Włoszech zostaną przejęte przez międzynarodową grupę dystrybucyjną NewPrinces. Wartość tej transakcji szacowana jest na około 1 miliarda euro, a jej finalizacja ma nastąpić do końca III kwartału 2025 roku. Carrefour Italia, liczący ponad 1000 punktów sprzedaży w kluczowych regionach o dużej gęstości zaludnienia, był dotychczas jednym z filarów działalności koncernu w Europie.

Na polskim rynku wyniki Carrefoura w pierwszym półroczu 2025 roku pokazują mieszane tendencje. Przychody spółki wyniosły 1,155 miliarda euro, co oznacza spadek o 1,1 proc. w ujęciu like for like oraz o 1,8 proc. w ujęciu organicznym. Po uwzględnieniu sprzedaży paliwa odnotowano jednak wzrost o 0,6 proc. Pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w sześciu formatach: od hipermarketów i supermarketów po sklepy hurtowo-dyskontowe, osiedlowe, specjalistyczne oraz e-commerce.

Carrefour w Polsce zarządza również siecią 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 tysięcy mkw. GLA oraz 40 stacjami paliw. Globalnie grupa posiada ponad 14 tys. sklepów w ponad 40 krajach i w 2022 roku wygenerowała sprzedaż na poziomie 90,8 miliarda euro. Potencjalna sprzedaż polskiego portfolio oznaczałaby znaczące przetasowania na lokalnym rynku handlu detalicznego i mogłaby przyciągnąć uwagę zarówno inwestorów finansowych, jak i branżowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. wrzesień 2025 16:23