REKLAMAKomunikacja w social mediach webinar K2 Precise - baner główny
Paczkomat firmy Inpost

Paczkomat firmy Inpost ( Artur Andrzej, Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unported)

Firma Inpost postanowiła do sieci paczkomatów i pralniomatów dołączyć lodówkomaty, czyli maszyny do przechowywania i odbioru produktów wymagających odpowiedniej temperatury. Pierwszy lodówkomat ruszył dziś w Warszawie. Operator ma ambitny plan uruchomienia w 2018 r. 50 tego typu maszyn – dowiedział się portal wiadomoscihandlowe.pl. Potencjalnymi partnerami Inpostu mogą być m.in. sieci Rossmann i Drogerie Natura, a także sieci aptek. Lodówkomaty ułatwią drogeriom i aptekom sprzedaż na odległość. 

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Pierwszy lodówkomat Inpostu ruszył już w Warszawie, kolejna maszyna jest instalowana właśnie w Krakowie. W najbliższych tygodniach ich liczba może sięgnąć 50. Do końca roku Inpost będzie prowadził pilotaż i testy maszyn na polskim rynku. Decyzja dotycząca dalszej, szerokiej ekspansji sieci lodówkomatów zapadnie na początku przyszłego roku zapadnie.

Firma nie chce zdradzić ewentualnych partnerów projektu, ma ich jednak być kilku, a wśród nich będą sieci handlowe oraz sklepy internetowe. Portal wiadomoscihandlowe.pl nieoficjalnie dowiedział się, że potencjalnymi partnerami Inpostu mogą być sieci Auchan (z projektem Auchan Direct), Rossmann, Drogerie Natura, a także sieci aptek. – Nie potwierdzam i nie zaprzeczam – skomentował pytanie ze strony naszej redakcji Rafał Brzoska, prezes Inpost.

Warto zwrócić uwagę na udział w projekcie sieci aptek i drogerii, które dotychczas miały problem ze sprzedażą części asortymentu przez internet, ze względu na problem z utrzymaniem odpowiednich rygorów temperatur w łańcuchu dostaw. Lodówkomaty ten problem eliminują.

Szeroka ekspansja maszyn Inpostu to także sygnał, że zbliża się krytyczny moment w rozwoju polskiego rynku e-grocery. Jest on z jednej strony wspierany przez ograniczenie handle w niedziele, a  z drugiej przez szybki rozwój infrastruktury. Te czynniki pozwolą w najbliższych 2-3 latach na znaczne przyspieszenie rozwoju rynku handlu żywnością w internecie. To także ważny krok w rozwoju usług typu click & collect, które ze względu na niższe koszty są niezwykle pożądane ze strony dystrybutorów.

Warto przypomnieć, że Rafał Brzoska już od kilku lat zapowiadał uruchomienie sieci maszyn, które pozwoliłby na przechowywanie i odbiór produktów spożywczych, kosmetyków oraz medykamentów, których dostawy wymagają kontrolowanych temperatur przechowywania. Problemy Inpostu sprzed kilku lat zatrzymały jego realizację. Dzisiaj z nowym inwestorem – funduszem Advent International - firma ponowienie rusza z jego realizacją i ma bardzo ambitne cele, które zakładają, że firma jeszcze w tym roku stanie się liderem wśród operatorów maszyn do przechowywania i odbioru żywności.

Sieć paczkomatów firmy Inpost liczy obecnie 3500 maszyn działających w całej Polsce.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 3

  • 0
    BARDZO PRZYDATNY
  • 1
    PRZYDATNY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony