StoryEditor
Producenci
14.12.2021 00:00

Wiadomości Kosmetyczne zmieniają się wraz z trendami. W 2022 będą jeszcze bardziej online!

Zgodnie ze światowymi trendami w biznesie medialnym, Wiadomości Kosmetyczne przechodzą wyłącznie na działania online. Będziemy nadal z Państwem, jeszcze bliżej i jeszcze szybciej, z naszą codzienną porcją wiadomości ze świata beauty, z podcastami i webinarami. Wystarczy wziąć do ręki smartfon, odpalić komputer i zacząć dzień od wiadomościkosmetyczne.pl

Od kilku lat jesteśmy świadkami rewolucji technologicznej. Nowe, cyfrowe narzędzia w istotny sposób zmieniły tempo naszego życia oraz sposób komunikacji, wpłynęły na to, gdzie i jak zdobywamy wiedzę. Zdecydowanie otworzyły nas na świat i ułatwiły dostęp do wiadomości. Pozwoliły łączyć się w grupy osobom o podobnych zainteresowaniach i wymieniać się doświadczeniami, dzielić problemami i sukcesami.

Technologiczna rewolucja wpłynęła na wszystkie aspekty naszego życia. Prywatne i biznesowe. W biznesie to e-sklepy, aplikacje zakupowe i lojalnościowe, platformy zakupowe B2B, automatyzacja procesów produkcyjnych, logistycznych, sprzedażowych, marketing i komunikacja z konsumentami. To także sztuczna inteligencja wykorzystywana we wszystkich tych obszarach (najprostszy przykład – chatboty wspierające biura obsługi klientów) oraz rozszerzona rzeczywistość – możliwość wirtualnego przymierzania i testowania produktów, włącznie z kosmetykami do makijażu i zapachami.

To, co jeszcze kilka lat temu wydawało nam się śpiewem przyszłości, mglistymi wizjami futurystów, dziś staje się normą. A pandemia wszystkie procesy związane z cyfryzacją życia dramatycznie przyspieszyła. Wystarczy spojrzeć na dane, które pokazują jak szybko rozwija się kanał e-commerce. W ciągu ostatnich trzech lat liczba sklepów internetowych w Polsce rośnie o 25 proc. rok do roku. W połowie września 2021 r. w KRS zarejestrowanych było w sumie 51 tys. sklepów internetowych – o ponad 6,3 tys. (14 proc.) więcej niż na koniec roku 2020. Wydawało się, że w biznesie kosmetycznym zakupy przez internet będą niszą. Dane potentatów w e-commerce temu przeczą. Notino – e-sklep specjalizujący się w perfumach i kosmetykach znanych marek – podał właśnie, że w tegoroczny Black Friday, w szczytowych godzinach zamówień, sprzedawał 11 produktów na sekundę.

Odchodzimy od przestarzałych form komunikacji z klientem włączając się w nurt on-line’owych trendów – zapowiada Paweł Woch, dyrektor zarządzający siecią Drogerie Laboo w naszym artykule w listopadowo-grudniowym wydaniu Wiadomości Kosmetycznych na temat handlu w 2022 r. i wyzwań stojących przed franczyzowymi sieciami skupiającymi niezależne sklepy. Dokładne to samo dzieje się we wszystkich polskich sieciach i u największych dystrybutorów, którzy inwestują w aplikacje sprzedażowe, platformy B2B do zakupów online, dostarczają narzędzia wspierające detalistów w otwieraniu e-sklepów, aktywizują się na profilach w mediach społecznościowych.

My również idziemy tą drogą. „​Wiadomości Kosmetyczne”​ od początku swojego istnienia miały stronę internetową oraz e-wydania, które pozwalały czytać online naszą gazetę. Teraz to portal stał się głównym medium pozwalającym na błyskawiczne reagowanie na to, co dzieje się na rynku. Podcasty i webinary w dobie pandemii zastąpiły konferencje stacjonarne i z pewnością zostaną z nami na stałe. Widzimy, jak szybko przybywa odbiorców takich formatów, podobnie jak czytelników naszego newslettera, którzy chcą otrzymać porcję newsów i informacji o nowościach kosmetycznych bezpośrednio na swoją pocztę e-mail. Warto się zapisać tutaj: newsletter . Dzięki temu, jako prenumeratorzy, otrzymacie Państwo także możliwość bezpłatnego pobrania archiwalnych e-wydań Wiadomości Kosmetycznych na swój komputer.

Dostęp do archiwum e-wydań:  do przeglądania  i do pobrania

Dziękujemy wszystkim, którzy przez 15 lat wspierali nas w rozwoju i w dystrybucji drukowanych „Wiadomości Kosmetycznych” oraz byli naszymi wiernymi Czytelnikami. Nie żegnamy się, ale zmieniamy, bo taki jest wymóg naszych czasów. Przechodzimy wyłącznie na działania online. Będziemy nadal z Państwem z naszą codzienną porcją wiadomości z biznesu beauty. Wystarczy wziąć do ręki smartfon, odpalić komputer i zacząć dzień od wiadomościkosmetyczne.pl

Będziemy w stałym kontakcie dzięki naszym kanałom w mediach społecznościowych – zapraszamy na nasze profile na FB, YouTube, LinkedIn i Instagramie. Będziemy się widywać podczas webinarów, a także stacjonarnych konferencji, jak tylko pozwolą na to okoliczności. 

Niezmiennie będziemy platformą łączącą handel, dystrybucję, producentów i usługi. Będziemy pisać o trendach i nowościach, dostarczać danych i analiz. Czekamy na wiadomości, komentarze, wskazówki i pytania od Państwa. Tutaj znajdziecie Państwo wszystkie kontakty do nas: Redakcja  

Chcemy być na bieżąco i chcemy być pomocni. Pozostajemy w kontakcie!

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
06.11.2025 15:15
Allegro i L‘Oréal Polska otwierają sklepy marek w modelu DTC
Wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na AllegroAllegro mat.pras.

Allegro i L‘Oréal Polska rozszerzają współpracę, wprowadzając oficjalne sklepy marek w modelu Direct-to-Consumer (DTC). Decyzja ta stanowi kolejny krok w realizacji strategii, mającej na celu budowanie bezpośrednich relacji z konsumentami i oferowanie spersonalizowanych doświadczeń zakupowych.

W ramach tej nowej inicjatywy, wybrane marki z portfolio L‘Oréal Polska rozbudują swoje oficjalne sklepy na platformie Allegro. Umożliwi to pełniejszą kontrolę nad doświadczeniem klienta – od prezentacji produktu po obsługę posprzedażową, a także pozwoli na bezpośrednie pozyskiwanie cennych danych rynkowych.

Platforma Allegro jest kluczowym filarem polskiego e-commerce i naturalnym miejscem, w którym chcemy prowadzić naszą strategię DTC. Otwarcie dedykowanych e-sklepów na Allegro to inwestycja w bezpośrednią relację z naszymi polskimi konsumentami. Dzięki modelowi DTC możemy zapewnić autentyczność, najszerszą oraz ekskluzywną ofertę dla naszych shopperów. To kolejny dowód na to, jak L’Oréal chcemy wraz z partnerami dokonywać transformacji doświadczeń zakupowych – komentuje Adam Nitecki, General Manager E-commerce L‘Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

image

Dagmara Gołek, Allegro: Co trzeci zakup kosmetyków na Allegro jest spontaniczny [FBK 2025]

Jak potwierdza nasze najnowsze badanie – Customer Journey 2025, kupujący najczęściej rozpoczynają ścieżkę zakupową na platformach handlowych – wskazuje je blisko co drugi badany, w tym 36 proc. wybiera Allegro. Obecność w tym kanale zakupowym jest więc kluczowa w strategiach rozwoju sprzedaży online. Obecność oficjalnych sklepów marek L‘Oréal na Allegro w modelu DTC skutecznie łączy dwa światy: bezpośredniej, jakościowej komunikacji marki z kupującym z zasięgiem i narzędziami marketplace’ów. To znakomity przykład współpracy kluczowych graczy rynkowych, dzięki którym polski konsument zyskuje najwyższą jakość oferty i najlepsze doświadczenia zakupowe – wyjaśnia Adam Adamiak, Director, Group Category Management Health & Beauty, Supermarket.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
06.11.2025 13:39
Interparfums wzmacnia pozycję w segmencie perfum niszowych przez przejęcie Goutal i markę własną
alanharper via Morguefile

Interparfums wprowadza na rynek nową markę perfum – Solférino Paris, oddając hołd stolicy Francji i umacniając swoją pozycję w segmencie zapachów luksusowych. Nazwa marki nawiązuje do adresu historycznej siedziby firmy w Paryżu, a jej koncepcja łączy dziedzictwo architektoniczne, mistrzostwo kompozycji zapachowych i paryski esprit. Jak podkreśla Philippe Bénacin, prezes Interparfums, Solférino jest wyrazem ambicji firmy, by rozwijać się w segmencie perfum z najwyższej półki i budować długofalową obecność na rynku niszowym.

Równolegle z premierą Solférino Paris, Interparfums sfinalizował przejęcie marki Goutal od koreańskiej grupy Amorepacific. Choć, jak przyznał Bénacin, transakcja miała początkowo charakter oportunistyczny, wpisuje się ona w szerszą strategię firmy, zakładającą umocnienie portfela w kategorii perfum niszowych. Grupa posiada obecnie trzy silne marki w tym segmencie — Van Cleef & Arpels, Solférino Paris oraz Goutal — co pozwala jej zająć kluczową pozycję w dynamicznie rosnącym sektorze.

Według danych przedstawionych przez Bénacina w rozmowie z Premium Beauty News, rynek perfum niszowych rośnie w tempie około 15 proc. rocznie pod względem wartości i 7 proc. pod względem wolumenu, a średnie ceny sprzedaży są dwukrotnie wyższe niż w segmencie masowym. To trend, którego jeszcze dekadę temu nie przewidywano. Rosnąca grupa konsumentów poszukuje bowiem bardziej wyrafinowanych, unikatowych kompozycji zapachowych z historią i ograniczoną dostępnością. Taka ekskluzywność staje się nowym symbolem luksusu w perfumerii.

Interparfums planuje otwarcie od 200 do 300 butików na całym świecie, utrzymując selektywny model dystrybucji przypominający haute couture. Strategia zakłada, że zarówno Goutal, jak i Solférino Paris pozostaną markami premium, dostępnymi tylko w wybranych lokalizacjach i przestrzeniach handlowych, które podkreślą ich prestiż. W odróżnieniu od perfum masowych, ich obecność ma być nie tyle masowa, co kuratorska — ograniczona, lecz wysokiej jakości.

Jak podkreśla Bénacin, Interparfums nie uzależnia swoich decyzji od bieżących wahań gospodarczych. Projekt Solférino Paris powstał dwa lata temu, w sprzyjniejszych warunkach ekonomicznych, ale jego realizacja w 2025 roku dowodzi długofalowego podejścia firmy. Lata 2026 i 2027 mają przynieść kolejne strategiczne rozwinięcia, a nowa marka otwiera przed grupą zarówno nowe rynki, jak i nowe możliwości negocjacji przestrzeni ekspozycyjnych w domach towarowych. Jak zauważa Bénacin, „prawdziwym wyzwaniem jest dziś nie tylko zdobycie półki, ale odpowiedniej przestrzeni, która pozwoli zaprezentować charakter i kunszt naszych marek”.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. listopad 2025 02:06