StoryEditor
Eksport
04.05.2021 00:00

Polska marka Dr Irena Eris zdobywa prestiżowe lokalizacje na światowych rynkach

Marka Dr Irena Eris w tym roku kończy budowę swojej dystrybucji na kluczowych rynkach europejskich. W kwietniu br. zadebiutowała w Portugalii. Wcześniej weszła do rosyjskiej sieci Złote Jabłko oraz na hermetyczny i bardzo konkurencyjny rynek francuski.

W ciągu ostatnich pięciu lat polskiej firmie Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris udało się zbudować silną pozycję w segmencie premium na kilku rynkach europejskich i rozpocząć dystrybucję na kilku kolejnych, mimo silnej konkurencji globalnych i lokalnych graczy segmentu luksusowego.  

Największy sukces odnieśliśmy na rynku hiszpańskim wchodząc w 2018 roku do sieci lidera perfumerii posiadającego obecnie 350 sklepów. Marka Dr Irena Eris obecnie eksponowana jest w sekcji kosmetyków premium zarówno na regularnych pólkach obok takich brandów jak Sensai, Helena Rubinstein czy Dior oraz na własnych zaprojektowanych meblach. To szeroka oferta produktów do pielęgnacji twarzy i ciała. Nasza marka zajmuje topową pozycję pośród marek luksusowych oferowanych przez tę sieć – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Mariusz Wiśniewski, Head of Business Development and Sales Am, Western Europe, Asia w Laboratorium Kosmetycznym Dr Irena Eris.

Ekspozycja w Madrycie

Jak podkreśla, strategicznie ważnym momentem z punktu widzenia wizerunku marki było rozpoczęcie sprzedaży w legendarnym londyńskim John Bell and Croyden. Apteka działająca nieopodal Oxford Street od ponad 220 lat posiada autoryzację serwisu rodziny królewskiej. –  Jest to miejsce niezwykle konkurencyjne, gdzie obecnych jest ponad 200 marek kosmetycznych i tu, po blisko 3 latach marka Dr Irena Eris potroiła swoją sprzedaż. To z kolei zaowocowało także współpracą w zakresie zabiegów kosmetycznych które oferuje InResidance - SPA zamieszczone wewnątrz tego historycznego miejsca – mówi Mariusz Wiśniewski.

Ekspozycja w londyńskim John Bell and Croyden

Od kilku lat Dr Irena Eris współpracuje z siecią Douglas. Po Rumunii, Węgrzech, Chorwacji obecnie przyszedł czas na kluczowe rynki europejskie takie jak Niemcy, Francja czy Włochy. Istotnym dla rozwoju marki okazał się również launch w słynnym domu towarowym Rinascente w Mediolanie, który jest uznawany za jeden z najbardziej prestiżowych domów towarowych na świecie.

Pomimo pandemii firma rozwijała eksport na kolejnych rynkach. W  grudniu 2020 r. pojawiła się w rosyjskiej sieci Zlote Jablko, udało się również wprowadzić markę Dr Iena Eris na  hermetyczny i wysoko konkurencyjny rynek francuski. W kwietniu br. polskie kosmetyki zadebiutowały w Portugalii. Obecnie produkty Dr Irena Eris dystrybuowane są na 33 rynkach na całym świecie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
24.06.2025 14:35
Chiny otwierają rynek dla afrykańskich kosmetyków – nowa polityka celna szansą dla eksporterów
Chiński rynek jest największy na świecie i jednym z najbardziej chłonnych.Canva

Chiny ogłosiły zniesienie ceł na import towarów z 53 afrykańskich krajów, z którymi utrzymują stosunki dyplomatyczne. Nowa polityka umożliwia bezcłowy dostęp do chińskiego rynku dla szerokiej gamy produktów, w tym kosmetyków i artykułów higieny osobistej. Dla afrykańskich producentów oznacza to istotne obniżenie barier wejścia na jeden z najszybciej rosnących rynków konsumenckich na świecie.

Decyzja została ogłoszona tuż przed rozpoczęciem Targów Gospodarczo-Handlowych Chiny–Afryka (CAETE), które odbyły się w dniach 12–15 czerwca w Changsha. W wydarzeniu wzięła udział delegacja biznesowa z południowoafrykańskiej prowincji Western Cape, koordynowana przez agencję Wesgro. Na stoiskach zaprezentowano m.in. kosmetyki organiczne, świeże kwiaty, wina, herbaty i produkty odżywcze – kategorie cieszące się rosnącym zainteresowaniem wśród chińskich konsumentów.

Jak poinformowała agencja Wesgro, eksport z Western Cape do Chin osiągnął w 2024 roku wartość 11,76 miliarda randów. W odpowiedzi na nowe możliwości wynikające ze zniesienia ceł, agencja planuje przeanalizować, w jaki sposób lokalne firmy mogą najlepiej wykorzystać zwiększony dostęp do chińskiego rynku – zwłaszcza w dynamicznie rozwijających się segmentach, takich jak kosmetyki i produkty pielęgnacyjne. Inicjatywa ta realizowana jest we współpracy ze Standard Bank Group, która wspiera eksporterów w nawiązywaniu kontaktów z chińskimi partnerami i w poruszaniu się po złożonych procedurach handlu transgranicznego.

Zniesienie ceł to element szerszej strategii Chin na rzecz pogłębienia współpracy gospodarczej z Afryką i dywersyfikacji źródeł importu. Dla producentów kosmetyków z Afryki – szczególnie tych działających w segmencie naturalnym i organicznym – oznacza to realną szansę na ekspansję. Rosnące zapotrzebowanie na produkty premium w Chinach, w połączeniu z niższymi kosztami wejścia i łatwiejszym dostępem do nabywców, może przyczynić się do zwiększenia odporności gospodarek afrykańskich oraz zróżnicowania ich oferty eksportowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
05.06.2025 10:30
L’Oréal planuje znaczące inwestycje i wzrost produkcji w Indiach
Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy Grupy 

Globalny gigant kosmetyczny L’Oréal zapowiada podwojenie swojego biznesu na rynku w Indiach w ciągu najbliższych kilku lat. Chce też wzmocnić lokalne zdolności produkcyjne. – Indie są niezwykle strategicznym rynkiem dla L’Oréal – podkreślił Nicolas Hieronimus, dyrektor generalny grupy, podczas spotkania z dziennikarzami, które miało miejsce w trakcie oficjalnej wizyty Piyusha Goyala, ministra handlu i przemysłu Indii, we Francji.

Jak wyjaśnił Hieronimus, firma zamierza w najbliższych latach ponad dwukrotnie zwiększyć swoją działalność – w tym rozbudować fabryki, które już teraz produkują 95 proc. towaru, sprzedawanego w Indiach. Do tego dojdzie zwiększenie eksportu do krajów regionu.

L’Oréal obecnie produkuje rocznie w Indiach ok. 500 mln sztuk produktów, z których znacząca część jest przeznaczona na eksport. Według danych India Retailing, są to przede wszystkim produktów do pielęgnacji włosów i skóry, które trafiają do krajów Zatoki Perskiej.

L’Oréal India, które działa w tym kraju od 1994 roku za pośrednictwem swojej spółki zależnej, zarządza portfolio marek, obejmujące produkty z działu konsumenckiego (L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York i NYX Professional Makeup), a także marki luksusowe (Kiehl’s, Lancôme i Yves Saint Laurent Beauté).

Indie pozostają też kluczowym rynkiem dla grupy, która zainwestowała w marciu w dwie lokalne marki: Deconstruct (pielęgnacja skóry) oraz Arata (pielęgnacja włosów). Obydwie inwestycje zostały dokonane za pośrednictwem Bold – funduszu L’Oréal, dedykowanego udziałom mniejszościowym w innowacyjnych startupach kosmetycznych.

Rynek kosmetyczny w Indiach, napędzany powiększającą się klasą średnią, ma osiągnąć wartość 30 mld dolarów (28,8 mld euro) do 2027 roku.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. lipiec 2025 00:08