REKLAMAWebinar EKO_obejrzyj nagrane_baner glowny

KONSUMENT i TRENDY

RAPORTY I ANALIZY

TRENDY

 

29 listopada 2021, 17:24



wiadomoscikosmetyczne.pl

napisz maila ‹ | ostatnie artykuły ‹
Sprytni konsumenci są wrażliwi na ceny i na promocje. Porównują ceny i zastanawiają się nad tym, czy promocja na pewno się opłaca oraz czy potrzebują danego produktu, nawet jeśli jest on w okazyjnej ofercie

Sprytni konsumenci są wrażliwi na ceny i na promocje. Porównują ceny i zastanawiają się nad tym, czy promocja na pewno się opłaca oraz czy potrzebują danego produktu, nawet jeśli jest on w okazyjnej ofercie (fot. shutterstock)

Polscy konsumenci nie są w dobrych nastrojach do chodzenia po sklepach i do wydawania pieniędzy – wynika z przedstawionych dziś badań GfK Polonia. 

REKLAMAMężczyzna w świecie beauty webinar_obajrzyj nagranie_ baner w artykule

Jak pokazuje monitorowany stale przez GfK wskaźnik nastrojów konsumenckich – nadal są one złe. Największy spadek miał miejsce w ubiegłym roku. Choć Polacy nieco przyzwyczaili się do życia w pandemicznej rzeczywistości, jednak dziś negatywnie wpływają na nich informacje ze świata polityki i gospodarki – inflacja historycznie najwyższa od 20 lat, podnoszenie stóp procentowych (pierwsze od 13 lat), zmiany w podatkach itp. To wpływa na to, że nie patrzą z optymizmem w przyszłość i na stan swoich finansów, co przekłada się na ich zachowania jako konsumentów.

Z danych GfK wynika, że 59 proc. konsumentów stara się rzadziej chodzić do sklepów z obawy przed zarażeniem się wirusem. W ciągu ostatnich dwóch lat średnia liczba wizyt w sklepie przypadająca na przeciętnego konsumenta spadła o 35.

Aż 42 proc. konsumentów twierdzi, że ogranicza wydatki w obawie przed kryzysem gospodarczym.

Niepewność jutra powoduje, że przybywa tzw. smart shopperów. Ostatni pomiar GfK z końca 2020 r. mówi o 71 proc. takich klientów. 7 na 10 klientów sklepu można nazwać sprytnymi nabywcami. W 2018 r. takich osób było 49 proc., a w 2019 r. 59 proc.

Sprytni konsumenci są wrażliwi na ceny i na promocje. Nie chodzi jednak o najniższą cenę na półce – ważą stosunek ceny do jakości, przeliczają cenę na opakowania jednostkowe, porównują ceny pomiędzy sklepami i pomiędzy produktami podobnymi do siebie. Zastanawiają się, czy jest sens wydawać pieniądze na towary w promocji – czy są im one na pewno potrzebne, przeliczają jaka jest wartość jednostkowa towarów opisanych jako jeden gratis, sprawdzają, jaka była cena produktów przed promocją i zastanawiają się z czego wynika promocja – czy np. nie jest związana z jakością produktu lub jego terminem ważności. Już niemal 60 proc. nabywców twierdzi też, że zna ceny najczęściej kupowanych produktów i stale je monitorują.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony