StoryEditor
Eksport
18.01.2023 00:00

Sephora w końcu otwiera sklep w Wielkiej Brytanii

Sieć perfumerii Sephora ogłosiła lokalizację swojego sklepu w Wielkiej Brytanii, który ma zostać otwarty w marcu 2023 roku. Sklep zostanie otwarty w centrum handlowym Westfield London w White City, na powierzchni ponad 550 metrów kwadratowych z ponad 135 markami – w tym Tarte Cosmetics, Glow Recipe, Supergoop!, Dassa Myricks i Kosas.

Ponowne wejście Sephory do Wielkiej Brytanii rozpoczęło się w październiku 2022 r., kiedy witryna internetowa Feelunique, którą Sephora nabyła rok temu, zmieniła się w sephora.co.uk. Nowa strona internetowa, powiązana z aplikacją Sephora, oferuje brytyjskim konsumentom możliwość zakupu wybranych produktów Sephora, w tym niektórych profesjonalnych marek produktów do makijażu, pielęgnacji skóry i wellness, a także marek przeznaczonych wyłącznie do sprzedaży detalicznej.

Oprócz tego pojawią się marki kosmetyczne premium, w tym Pat McGrath Labs, Fenty Beauty, Gisou, Rose Inc, JVN i inne. Sephora poprowadzi również w Wielkiej Brytanii sprzedaż detaliczną szeregu profesjonalnych marek spa i kosmetyków, w tym Medik8, Dermalogica, Elemis, Advanced Nutrition Programme, BeautyPro, CND, Apraise, Gellux i Jane Iredale. Fasada sklepu będzie otoczona charakterystycznymi dla Sephora czarno-białymi paskami, a sercem lokalizacji będzie Grand Beauty Hub, w którym klienci będą mogli zapoznać się z kosmetykami do makijażu, pielęgnacji skóry i włosów, zapachami, ciałem i spersonalizowanymi prezentami.

Dla sieci Sephora ostatni rok stał pod znakiem zmian i przewrotów. 17 października 2022 r. strona Feelunique, którą Sephora nabyła we wrześniu roku za 135 milionów funtów, zmieniła nazwę na Sephora.co.uk. W lipcu 2022 r. Sephora sprzedała 100 proc. udziałów swojej spółki zależnej w Rosji lokalnemu dyrektorowi generalnemu, Jewgienijowi Drozdowowi, a sklepy otworzyły się ponownie pod szyldem Ile de Beauté. W sierpniu natomiast donosiłyśmy, że Sephora USA zapłaci ponad milion dolarów kary za naruszenie stanowego prawa do ochrony prywatności konsumentów.

Sylvie Moreau, prezeska Sephora na Europę i Środkowy Wschód, powiedziała: „Sephora zmieniła doświadczenia związane z pielęgnacją urody klientów na całym globie i cieszymy się, że możemy wprowadzić nasze inspirujące środowisko sklepowe do Londynu, który ma jednych z najbardziej wymagających fanów piękna na świecie. Wiemy, że młodzieńcza i pomysłowa atmosfera Londynu jest jednym z najlepszych miejsc na świecie, w którym możemy wprowadzić niektóre innowacje, które sprawią, że doświadczenie w sklepie Sephora będzie jeszcze bardziej niezwykłe w przyszłości”.

Jesteśmy bardzo podekscytowani otwarciem naszego pierwszego sklepu w Londynie, na co nasza społeczność kosmetyczna czekała od wielu lat” – dodała Sarah Boyd, dyrektorka zarządzająca Sephora UK. „Po bardzo udanym uruchomieniu sephora.co.uk i naszej aplikacji zeszłej jesieni, zostaliśmy zasypani pytaniami o nasze plany otwierania sklepów stacjonarnych. Jako [...] sprzedawcy detaliczni prestiżowych kosmetyków jesteśmy podekscytowani, mogąc stworzyć w Londynie sklep, który aspiruje do zaspokojenia potrzeb każdej okazji związanej z urodą”.

Chris de Lapuente, prezes i dyrektor generalny Sephora, powiedział: „Cieszymy się, że możemy wprowadzić Sephorę do Wielkiej Brytanii, odpowiadając na silne zapotrzebowanie na nasze wyjątkowe, prestiżowe doświadczenie kosmetyczne. [...] Zaoferujemy brytyjskim konsumentom pionierski wybór piękna, który jest najlepszy w swojej klasie pod względem innowacyjności, różnorodności i integracji. Wielka Brytania jest domem dla dynamicznego rynku urody i dobrego samopoczucia, który Sephora będzie starała się zaskoczyć i zachwycić dzięki naszemu know-how i kreatywności. Nasz pełen pasji zespół nie może się doczekać, aby służyć i inspirować brytyjskich klientów pod marką Sephora”.

Czytaj także: Dlaczego marki należące do Estee Lauder Companies opuszczają brytyjski rynek?

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 16:38
Obowiązkowe oznakowanie środków czystości i chemii gospodarczej w Rosji od 1 maja
Rosyjski rynek kosmetyczny i nie tylko dokonuje rewolucji oznaczeń.RG72, CC BY-SA 4.0, via Wikimedia Commons

Od 1 maja 2025 roku w Rosji wchodzi w życie obowiązek oznakowania cyfrowego mydeł, detergentów, chemii gospodarczej oraz granulatów. Jak poinformowało Centrum Rozwoju Nowoczesnych Technologii (CRPT), operator krajowego systemu znakowania towarów „Czestny Znak”, nowe przepisy mają na celu zwiększenie przejrzystości rynku i ochronę konsumentów przed podróbkami.

W systemie „Chestny Znak” zarejestrowano już 3,9 tys. producentów oraz 2,6 tys. importerów środków czystości i chemii gospodarczej. Spośród nich 279 przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw skorzystało z programów wsparcia oferowanych przez CRPT. Program ten obejmuje m.in. refundację 50 proc. kosztów zakupu sprzętu niezbędnego do oznakowania produktów.

image

Rosja przeprowadzi eksperyment z etykietowaniem kosmetyków w systemie „Chestny Znak”

Wcześniej, zanim wprowadzono obowiązkowe przepisy, przeprowadzono dobrowolny program pilotażowy. Dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej rozpoczął się on 14 stycznia 2024 roku, natomiast dla rynku granulatów – 1 lipca 2024 roku. Celem tych testów było przygotowanie uczestników rynku do pełnego wdrożenia systemu bez zakłóceń w łańcuchach dostaw.

System „Chestny Znak” polega na nanoszeniu na produkt niewielkiego kodu QR typu DataMatrix, który zawiera unikalne dane o produkcie. Po zeskanowaniu kodu za pomocą aplikacji, konsument uzyskuje dostęp do informacji o producencie, dacie produkcji lub imporcie, składzie oraz terminie ważności danego towaru. Co istotne, możliwe jest także sprawdzenie legalności produktu. Według zastępcy dyrektora generalnego CRPT, Rewaza Jusupowa, wprowadzenie oznakowania nie wpłynie na ceny produktów.

Warto pamiętać, że podane przez RBC dane bazują informacjach oficjalnych rządu rosyjskiego i nie są potwierdzane przez żadne niezależne instytucje.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Eksport
06.05.2025 13:38
Argentyna znosi cła eksportowe na ponad 4 tysiące wyrobów, w tym kosmetyki
Decyzja ma przynieść korzyści dla około 3 580 firm, co stanowi prawie 40 proc. wszystkich eksporterów w kraju.Wiadomości Kosmetyczne

Argentyński rząd ogłosił zniesienie ceł eksportowych na 4 411 produktów przemysłowych, w tym kosmetyki i artykuły higieny osobistej. Decyzja została podjęta w ramach szerszej strategii mającej na celu zwiększenie eksportu towarów przetworzonych i wzmocnienie pozycji krajowego przemysłu na rynkach międzynarodowych. Jak poinformował minister gospodarki Luis Caputo, zmiany obowiązują natychmiastowo.

Zniesione opłaty celne w wysokości od 3 proc. do 4,5 proc. obejmowały produkty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki, preparaty higieniczne, opakowania szklane, pompki, komponenty plastikowe, środki owadobójcze i inne wyroby przemysłowe. Nowe przepisy mają bezpośrednio wpłynąć na około 3 580 firm, co stanowi niemal 40 proc. wszystkich eksporterów działających w kraju.

Według danych rządowych, cła zniesiono w odniesieniu do produktów, których eksport w 2024 roku osiągnął wartość blisko 3,8 miliarda dolarów amerykańskich. Choć sektorów takich jak przemysł żelaza, aluminium czy petrochemiczny zmiany te nie dotyczą, znaczące ułatwienia w handlu uzyskali producenci kosmetyków oraz preparatów farmaceutycznych.

image

Prime Day traci na znaczeniu: sprzedawcy ograniczają udział z powodu ceł

Zniesienie opłat celnych jest odpowiedzią na postulaty małych i średnich eksporterów oraz wynika, jak podkreśla rząd, z poprawy sytuacji fiskalnej kraju. Celem jest zwiększenie konkurencyjności argentyńskiego przemysłu na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w segmentach produktów przetworzonych. Dla globalnych marek kosmetycznych oznacza to możliwość tańszego zaopatrzenia się w komponenty i produkty z regionu Ameryki Łacińskiej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. maj 2025 11:37