StoryEditor
Rynek i trendy
22.07.2022 00:00

Konsumenci preferują mniejsze, bardziej autentyczne i lokalne marki [NIELSEN]

Najnowsze badanie NielsenIQ pokazuje, że 47 proc. konsumentów uważa mniejsze marki za bardziej autentyczne. Klienci intensywnie poszukują też marek, które będą im w pełni odpowiadać (59 proc.). Wnioski te pojawiły się w badaniu Brands Balancing Act, które pokazuje jak presja inflacyjna zmienia wartości i wybory zakupowe polskich konsumentów.

W najnowszym raporcie Brands Balancing Act, NielsenIQ przedstawia zaktualizowane preferencje konsumentów odnośnie marek – ze szczególnym uwzględnieniem  tych małych i średnich. Okazuje się, że konsumenci silnie poszukują marek, które będą im odpowiadały, a 59 proc. respondentów twierdzi, że jeśli poszukają wystarczająco dobrze, są w stanie znaleźć markę, która w pełni spełni ich oczekiwania.

Badanie NielsenIQ pokazało również, że blisko 47 proc. klientów stara się wspierać mniejsze marki jeśli to możliwe, ale często nie jest w stanie odnaleźć tych marek na półce. 

Pomimo, że małe i średnie marki mogą być mniej rozpoznawalne przez respondentów, mają duży potencjał w obecnie zmieniającym się otoczeniu konsumenckim. Nasze dane pokazują, że pandemia zmieniła potrzeby konsumentów, ich wartości oraz priorytety, co przełożyło się na znaczne zmiany ich zachowań zakupowych – wyjaśnia Karolina Zajdel-Pawlak, dyrektor zarządzająca w NielsenIQ Polska.

Aż 47 proc. konsumentów sądzi, że mniejsze marki są bardziej autentyczne i wiarygodne niż marki dużych koncernów. Pomimo tego, że 46 proc. badanych zakupowiczów uważa, że mniejsze marki są zazwyczaj droższe, to są oni gotowi zapłacić za nie nieco więcej.

Blisko 34 proc. polskich konsumentów twierdzi, iż obecnie kupuje więcej produktów brandowych niż przed pandemią.

Z danych zebranych przez Nielsen IQ wynika także, że 43 proc. polskich konsumentów preferuje zakupy produktów wytwarzanych lokalnie przez małe firmy w ich regionie.

Dzisiejsze otoczenie makroekonomiczne stworzyło idealne zawirowania, dzięki którym małe i średnie firmy łatwiej dotrą do konsumentów. Kluczowe będzie znalezienie właściwych przewag, bazując na właściwych danych konsumenckich co pozwoli rozwijać się w tym otoczeniu – dodaje Karolina Zajdel-Pawlak

Przeczytaj również: Opakowanie wpływa na lojalność konsumentów wobec marki i produktu

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
27.10.2025 14:20
Marka własna Rossmanna debiutuje z linią kosmetyków koreańskich. Kiedy będą dostępne w Polsce?
W skład linii Isana K-beauty wchodzi osiem produktówwww.rossmann.de

Isana, czyli najpopularniejsza marka własna Rossmanna, wprowadza na rynek linię kosmetyków pielęgnacyjnych k-beauty. Rossmanna podkreśla przy tym, że jest pierwszą niemiecką marką własną, która debiutuje z linią kosmetyków, zgodnych z koreańską filozofią pielęgnacji. Koreańskie kosmetyki Isany, które spotkały się z bardzo dobrym odbiorem niemieckich konsumentów, mają wejść na stałe do oferty Rossmanna. Kiedy trafią na półki drogerii w Polsce?

Linia kosmetyków Isana Korean Skincare, opracowana i produkowana w Korei, jest dostępna od października w strefie Isana Trend Tower w sklepach Rossmann w Niemczech, a także w sklepie internetowym rossmann.de. Linia cieszy się bardzo dużą popularnością od dnia premiery – podkreśla sieć w swoim komunikacie.

Nowa linia przenosi moc koreańskiej pielęgnacji skóry bezpośrednio do Rossmanna: delikatne, a zarazem skuteczne formuły o lekkich, idealnie zbalansowanych konsystencjach, świetnych do aplikacji. Aplikacja odbywa się zgodnie z jasno określoną procedurą, składającą się z czterech ponumerowanych kroków – oczyszczanie, przygotowanie, pielęgnacja i wykończenie – i jest uzupełniana odpowiednimi produktami specjalistycznymi, które można stosować w zależności od potrzeb skóry” – wyjaśnia Rossmann.

Kluczowym składnikiem aktywnym jest CICA (Centella Asiatica, czyli wąkrotka azjatycka), znana ze swoich właściwości kojących, regenerujących i ochronnych. Linia jest przeznaczona w szczególności do skóry wrażliwej lub zestresowanej,  koncentrując się na zrównoważonym zdrowiu skóry, a nie na krótkoterminowych efektach.

image

CICA CARE FLOSLEK PHARMA - kosmetyki nowej generacji, które koją skórę wrażliwą

W skład linii wchodzi osiem produktów, obejmujących całe spektrum nowoczesnej pielęgnacji skóry – od produktów oczyszczających i kojących toników po wzmacniające serum i kremy nawilżające. Produkty są przy tym – jak zwykle w przypadku marki Isana – przystępne cenowo.

Nowa linia spotkała się już z pozytywnym odbiorem klientów w Niemczech, dlatego planowane jest włączenie tych produktów do oferty drogerii – zapowiada Rossmann. Na razie są one dostępne dla klientów w Polsce jedynie u sprzedawców internetowych i w handlu równoległym. Czy i kiedy trafią do regularnej sprzedaży w drogeriach Rossmann w naszym kraju?

image

Rossmann prezentuje nowy koncept „Moja Drogeria”

Seria koreańska z Isany będzie dostępna również w naszym Rossmannie – uspokaja Agata Nowakowska, rzeczniczka prasowa sieci Rossmann. Jak potwierdza, kosmetyki te do regularnej oferty trafią na początku listopada bieżącego roku. – Klienci mogą się spodziewać między innymi płatków pod oczy i płatków tonizujących – dodaje Agata Nowakowska.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.10.2025 14:48
L‘Oreal nie zrealizował prognoz sprzedaży, akcje firmy spadły o 7 proc.
L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji i ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinachmat.pras.

Francuski L‘Oreal, największy na świecie producent kosmetyków i kosmetyków, odnotował wzrost sprzedaży w trzecim kwartale o 4,2 proc. To poprawa w porównaniu z poprzednim kwartałem, jednak nie zrealizowano prognoz. Słaba sprzedaż miała miejsce w Ameryce Północnej i Południowej.

Grupa  L‘Oreal, będąca producentem kosmetyków CeraVe i perfum Valentino, poinformowała, że ​​sprzedaż od lipca do września wyniosła 10,3 mld euro, co stanowi wzrost o 4,2 proc. w ujęciu rok do roku. Wynik ten jest słabszy niż zakładane prognozy wzrostu (4,9 proc.).

L‘Oréal odnotował wolniejszy wzrost sprzedaży w ostatnich kwartałach głównie w wyniku spadku inflacji na zachodnich rynkach, a także ograniczeniu wydatków przez konsumentów w Chinach i przeniesieniu ich na rynek lokalny.

Francuski koncern poinformował o przyspieszeniu wzrostu we wszystkich działach, zaznaczając, że Chiny po raz pierwszy od dwóch lat odnotowały jednocyfrowy wzrost, czemu sprzyjało ożywienie w segmencie luksusowych kosmetyków.

Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła w ostatnim kwartale o 1,4 proc., co jest wynikiem niższym od oczekiwanego. Przy tym ogólna sprzedaż była niższa, niż wzrost globalnego rynku kosmetycznego, szacowanego przez analityków na ok. 5 proc.

Prezes L‘Oréal Nicolas Hieronimus wyraził przekonanie, że firma nadal będzie osiągać lepsze wyniki, niż rynek globalny. Grupa podkreśliła, że ​​zwiększa nacisk na innowacje i akwizycje, aby napędzać sprzedaż w najszybciej rozwijających się kategoriach kosmetycznych. 

Zobacz teżKering i L’Oréal łączą siły; historyczne partnerstwo strategiczne luxe/wellness

Po podaniu informacji o wynikach L‘Oreal za trzeci kwartał akcje firmy w Paryżu znacząco  spadły. Akcje w ciągu jednego dnia spadły o ok. 7 proc., zbliżając się do największego jednodniowego spadku (miał on miejsce w lutym 2024). 

Zdaniem analityków Deutsche Bank spadek taki był spodziewany z uwagi na kwartalne wyniki firmy, a także ryzyko spowolnienia wzrostu w Chinach. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. październik 2025 01:00