StoryEditor
E-commerce
09.06.2020 00:00

Super-Pharm z 500-proc. wzrostem w sprzedaży online

Już w 2019 roku Super-Pharm mocno postawił na dynamiczny rozwój własnego sklepu internetowego, a tegoroczne ograniczenia w handlu spowodowane pandemią dodatkowo ten rozwój przyśpieszyły. Efektem wprowadzonych zmian jest odnotowany po 5 miesiącach wzrost sprzedaży o 500 proc., w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Sprzedaż online aktualnie stanowi  ponad 20 proc. całej sprzedaży sieci.

Ograniczenia w handlu, przymusowa kwarantanna i obowiązek zachowania dystansu społecznego, w znacznym stopniu przyczyniły się do zmiany zwyczajów zakupowych. Jak podaje Salesforce Shopiping Index - w I kwartale 2020 roku sprzedaż internetowa wzrosła o 20 proc., a e-sklepy odwiedziło w tym czasie o 40 proc. więcej unikalnych użytkowników, niż miało to miejsce w zeszłym roku. Ruch ze sklepów stacjonarnych naturalnie przeniósł się do internetu, a rozwój lub uruchomienie eCommerce stały się dla wielu firm szansą na zminimalizowanie skutków kryzysu. Tak jest też w przypadku sieci handlowej Super-Pharm. Mimo tego, że przed wybuchem epidemii klienci regularnie korzystali z oferty drogerii i apteki internetowej, to jednak większość wybierała zakupy w placówkach stacjonarnych. Jednak narodowa kwarantanna sprawiła, że zwrócili się w stronę e-commerce.

Chociaż podczas kwarantanny placówki stacjonarne Super-Pharm były cały czas otwarte oraz wprowadzone zostały liczne rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo pracowników i klientów, to ruch znacznie spadł.

– Obserwując pierwsze tygodnie pandemii, zdecydowaliśmy się zainwestować w udogodnienia online, takie jak czat z farmaceutą dostępny na stronie internetowej lub darmową dostawę do każdego zamówienia. Chcieliśmy zadbać o klientów, aby nie wychodząc z domu mogli korzystać z bezpiecznych płatności online i równie bezpiecznej bezkontaktowej, darmowej dostawy pod drzwi. Te działania przełożyły się na zmianę struktury sprzedaży. W ostatnim czasie odnotowaliśmy między innymi trzykrotny wzrost udziału sprzedaży online w całościowej sprzedaży Super-Pharm. Nasz e-commerce w ciągu dwóch miesięcy (marzec, kwiecień) osiągnął taki wynik, jak w całym 2019 roku – mówi Remigiusz Chrzanowski, członek zarządu Super–Pharm Poland odpowiedzialny za rozwój kanału digital.

Super-Pharm planuje kolejne kroki w kierunku powiększenia potencjału e-commerce, który obok rozwoju sieci stacjonarnej, programu lojalnościowego LifeStyle by SuperPharm oraz optyka jest jednym z czterech filarów strategii rozwoju na kolejne lata. 

– W III kwartale roku na klientów czekać będzie wiele niespodzianek, zaplanowana jest bowiem zmiana systemu oprogramowania e-sklepu , która oznacza szereg nowych funkcjonalności i wiele usprawnień. Uczestnicy programu lojalnościowego, których liczba zwiększyła się do blisko 2 mln, mogą liczyć na dużo ciekawych i dedykowanych dla nich korzyści. Dużo z nich skierowana będzie do użytkowników aplikacji, której liczba pobrań zbliża się już do 200 tys. – dodaje Adam Kołodziejczyk, prezes Super-Pharm Poland.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
22.10.2025 15:48
Lagardère i Aelia.pl: pięć lat duty free w internecie
Marzena Szulc

Pięć lat temu Lagardere Travel Retail zdecydowało o przeniesieniu sklepów duty free Aelia z lotnisk – do online. Dzięki temu miały stać się dostępne dla szerszego grona klientów. Teraz firma podsumowała efekty tego posunięcia i jego biznesowej opłacalności.

Internetowa odsłona sklepu, czyli Aelia.pl, została uruchomiona w 2020 roku. Od samego początku właściciel platformy, czyli Lagardère Travel Retail, skoncentrował się na  mocnym poszerzaniu asortymentu.

W ciągu tych pięciu lat Aelia.pl wprowadziła do sprzedaży w kanale online tysiące produktów, współpracując z 230 czołowymi markami. Wśród nich znaleźli się tacy giganci kosmetyczni, jak Tom Ford, Clarins, Prada, Hermes, La Mer. Ofertę rozszerzano o kategorie travel oraz lifestyle, w tym produkty premium.

Rola e-commerce nadal rośnie – potwierdza Paweł Opałko, szef działu Digital w Lagardère Travel Retail Polska. – Konsekwentnie wprowadzamy w naszym sklepie nowości: od personalizowanych rekomendacji produktowych opartych na sztucznej inteligencji, po rozwiązania łączące doświadczenie lotniskowe z innowacjami cyfrowymi. Naszym celem pozostaje niezmiennie utrzymywanie bliskiego kontaktu z klientem. Nie tylko podczas podróży, ale wszędzie i o każdej porze – dodaje Opałko.

Lagardère Travel Retail podkreśla, że kluczowym aspektem w przypadku sklepu Aelia.pl jest dbałość o wysoką jakość obsługi: intuicyjność zakupów, szybka i bezpieczna dostawa towaru do klientów.

Lagardère Travel Retail pozostaje liderem kanału travel duty w Polsce, a marką numer jeden, stworzoną do potrzeb portów lotniczych jest Aelia Duty Free. W Polsce firma zarządza siecią blisko tysiąca punktów sprzedaży, działających pod 40 markami – poza Aelią są to sieci 1Minute Smacznego!, Inmedio, Relay.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
E-commerce
20.10.2025 14:34
Zalando powołuje nowego wiceprezesa, Thomasa Schwulera
Siedziba Zalando w Berlinie w Niemczech.Shutterstock

Zalando, niemiecki gigant e-commerce z siedzibą w Berlinie, ogłosił powołanie Thomasa Schwulera na stanowisko wiceprezesa ds. beauty. Menedżer z niemal 20-letnim doświadczeniem w L’Oréal ma przyspieszyć rozwój tej strategicznej dla firmy kategorii, która w ostatnich latach odnotowuje dynamiczne wzrosty sprzedaży.

W 2024 roku segment beauty Zalando zanotował dwucyfrowy wzrost przychodów, a spółka zapowiada dalsze umacnianie pozycji w tej części rynku. Asortyment obejmujący pielęgnację, makijaż i zapachy został właśnie udostępniony także klientom w Hiszpanii i Portugalii, co zwiększy zasięg platformy do 26 rynków europejskich. Zalando podkreśla, że kategoria beauty ma kluczowe znaczenie dla całego ekosystemu – aż 70 proc. klientów kupujących kosmetyki dodaje do koszyka również produkty modowe.

Nowy dyrektor zamierza przekształcić Zalando w „najbardziej inspirujące miejsce dla miłośników urody w Europie”. Jak podkreśla Schwulera, „Zalando ma unikalną pozycję na rynku beauty – nasza sieć logistyczna oferuje niezrównaną wygodę dla 52 milionów klientów w 26 krajach”. W centrum jego strategii znajdą się bliższe relacje z markami partnerskimi, selekcja ofert, personalizacja oparta na technologii oraz rozwój nowych formatów treści.

Schwulera objął funkcję we wrześniu 2025 roku i raportuje bezpośrednio do zarządu Zalando. Przez 18 lat związany był z francuskim koncernem L’Oréal, gdzie pełnił różne funkcje w Niemczech, Francji i Szwajcarii. Jego doświadczenie obejmuje zarówno rozwój marek masowych, jak i segmentu premium, co ma pomóc Zalando w dalszym skalowaniu kategorii kosmetycznej.

Powołanie Thomasa Schwulera to kolejny sygnał, że Zalando konsekwentnie poszerza swój model biznesowy poza modę, dążąc do umocnienia pozycji w szybko rosnącym sektorze beauty. W 2025 roku platforma planuje zwiększać inwestycje w technologię personalizacji, tworzenie treści zakupowych i integrację marek partnerskich, by umocnić się jako jeden z czołowych europejskich graczy w handlu kosmetykami online.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 08:26