REKLAMATestowane przez WK
Powiększenie potencjału e-commerce, rozwój sieci stacjonarnej, programu lojalnościowego LifeStyle by SuperPharm oraz optyka to cztery filary strategii rozwoju Super-Pharm na kolejne lata

Powiększenie potencjału e-commerce, rozwój sieci stacjonarnej, programu lojalnościowego LifeStyle by SuperPharm oraz optyka to cztery filary strategii rozwoju Super-Pharm na kolejne lata (fot. materiały prasowe )

Już w 2019 roku Super-Pharm mocno postawił na dynamiczny rozwój własnego sklepu internetowego, a tegoroczne ograniczenia w handlu spowodowane pandemią dodatkowo ten rozwój przyśpieszyły. Efektem wprowadzonych zmian jest odnotowany po 5 miesiącach wzrost sprzedaży o 500 proc., w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Sprzedaż online aktualnie stanowi  ponad 20 proc. całej sprzedaży sieci.

REKLAMAFBK_Belka w artykułach

Ograniczenia w handlu, przymusowa kwarantanna i obowiązek zachowania dystansu społecznego, w znacznym stopniu przyczyniły się do zmiany zwyczajów zakupowych. Jak podaje Salesforce Shopiping Index - w I kwartale 2020 roku sprzedaż internetowa wzrosła o 20 proc., a e-sklepy odwiedziło w tym czasie o 40 proc. więcej unikalnych użytkowników, niż miało to miejsce w zeszłym roku. Ruch ze sklepów stacjonarnych naturalnie przeniósł się do internetu, a rozwój lub uruchomienie eCommerce stały się dla wielu firm szansą na zminimalizowanie skutków kryzysu. Tak jest też w przypadku sieci handlowej Super-Pharm. Mimo tego, że przed wybuchem epidemii klienci regularnie korzystali z oferty drogerii i apteki internetowej, to jednak większość wybierała zakupy w placówkach stacjonarnych. Jednak narodowa kwarantanna sprawiła, że zwrócili się w stronę e-commerce.

Chociaż podczas kwarantanny placówki stacjonarne Super-Pharm były cały czas otwarte oraz wprowadzone zostały liczne rozwiązania gwarantujące bezpieczeństwo pracowników i klientów, to ruch znacznie spadł.

– Obserwując pierwsze tygodnie pandemii, zdecydowaliśmy się zainwestować w udogodnienia online, takie jak czat z farmaceutą dostępny na stronie internetowej lub darmową dostawę do każdego zamówienia. Chcieliśmy zadbać o klientów, aby nie wychodząc z domu mogli korzystać z bezpiecznych płatności online i równie bezpiecznej bezkontaktowej, darmowej dostawy pod drzwi. Te działania przełożyły się na zmianę struktury sprzedaży. W ostatnim czasie odnotowaliśmy między innymi trzykrotny wzrost udziału sprzedaży online w całościowej sprzedaży Super-Pharm. Nasz e-commerce w ciągu dwóch miesięcy (marzec, kwiecień) osiągnął taki wynik, jak w całym 2019 roku – mówi Remigiusz Chrzanowski, członek zarządu Super–Pharm Poland odpowiedzialny za rozwój kanału digital.

Super-Pharm planuje kolejne kroki w kierunku powiększenia potencjału e-commerce, który obok rozwoju sieci stacjonarnej, programu lojalnościowego LifeStyle by SuperPharm oraz optyka jest jednym z czterech filarów strategii rozwoju na kolejne lata. 

– W III kwartale roku na klientów czekać będzie wiele niespodzianek, zaplanowana jest bowiem zmiana systemu oprogramowania e-sklepu , która oznacza szereg nowych funkcjonalności i wiele usprawnień. Uczestnicy programu lojalnościowego, których liczba zwiększyła się do blisko 2 mln, mogą liczyć na dużo ciekawych i dedykowanych dla nich korzyści. Dużo z nich skierowana będzie do użytkowników aplikacji, której liczba pobrań zbliża się już do 200 tys. – dodaje Adam Kołodziejczyk, prezes Super-Pharm Poland.

Czy ten artykuł był przydatny dla ciebie, twojej firmy i branży? Głosów: 1

  • 1
    BARDZO PRZYDATNY
  • 0
    PRZYDATNY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    NIEPRZYDATNY

0Komentarze

dodaj komentarz

Portal wiadomoscikosmetyczne.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy. Wpisy niezwiązane z tematem, wulgarne, obraźliwe lub naruszające prawo będą usuwane. Zapraszamy zainteresowanych do merytorycznej dyskusji na powyższy temat.

Treść niezgodna z regulaminem została usunięta. System wykrył link w treści i komentarz zostanie dodany po weryfikacji.
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony