StoryEditor
Hurt i dystrybucja
10.02.2022 00:00

GXO Logistic wdrożyło urządzenie, które dopasowuje rozmiar pudełka do zawartości

Urządzenie może przetwarzać nawet do 700 paczek na godzinę. Najpierw skanuje i mierzy zamówienie w 3D, następnie wycina i składa karton w celu jego dokładnego dopasowania. (fot. GXO) / fot. GXO

Opakowanie wielokrotnie przekraczające wielkością to, co zawiera – to jeden z punktów, które zawsze znajdują się w czołówce na listach najbardziej nieekologicznych praktyk. Firma GXO Logistic właśnie poinformowała, że uruchomiła urządzenie do zautomatyzowanego pakowania, które dopasowuje rozmiar pudełka do jego zawartości.

Ekologiczny aspekt opakowań, także tych zbiorczych, stał się szczególnie istotny w okresie potężnego wzrostu handlu online. Ważna jest każda oszczędność materiału, ale i miejsca, które zajmują przesyłki.  

W centrum logistycznym GXO w Saint-Vulbas w regionie Lyon we Francji  zostało uruchomione pierwsze urządzenie do zautomatyzowanego pakowania, które dopasowuje rozmiar pudełka do  jego zawartości.

Urządzenie może przetwarzać nawet do 700 paczek na godzinę. Najpierw skanuje i mierzy zamówienie w 3D, następnie wycina i składa karton w celu jego dokładnego dopasowania, a na koniec waży, zakleja i etykietuje paczkę przed skierowaniem jej do odpowiedniego przenośnika. Zmniejszony rozmiar pudełka i wzmocnione narożniki, zwiększają trwałość opakowania i umożliwiają jego ponowne wykorzystanie w przypadku zwrotu produktu.

– To prawdziwa rewolucja w obszarze pakowania – powiedział Bernard Wehbe, dyrektor generalny GXO na Francję. – Zastosowanie takiego urządzenia jest przykładem naszych znaczących inwestycji w technologię i zautomatyzowane rozwiązania, które zwiększają wydajność i zmniejszają koszty wysyłki dla naszych klientów, jednocześnie minimalizując wpływ na środowisko.

GXO pracowało nad rozwojem technicznym i testami nowych funkcji urządzenia od lutego 2020 roku. Po ostatecznej weryfikacji i przeszkoleniu pracowników, obecnie firma w pełni wykorzystuje możliwości maszyny.

GXO Logistics, jest największym na świecie operatorem logistyki kontraktowej wartej 430 mld dolarów na rynku całkowitym docelowym, który korzysta z dynamicznego rozwoju e-commerce, automatyzacji oraz outsourcingu. Firma współpracuje z największymi globalnymi markami na świecie, w tym działającymi na rynku FMCG, m.in. w sektorze kosmetycznym. Siedziba GXO znajduje się w Greenwich, Conn, USA.  Firma zatrudnia 95 tys. pracowników w 860 centrach logistycznych o łącznej powierzchni 18,5 mln mkw.  

 .

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Hurt i dystrybucja
25.06.2025 11:12
Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea
Migros zarzuca Beiersdorfowi narzucanie zbyt wysokich cen kosmetyków Nivea Beiersdorf

Szwajcarski urząd ds. konkurencji (COMCO) poinformował o wszczęciu dochodzenia, wymierzonego w niemiecki koncern Beiersdorf. Chodzi o zarzuty Migrosa (największej w Szwajcarii firmy detalicznej, będącej właścicielem sieci supermarketów) wobec niemieckiego producenta o zbyt wysokie ceny kosmetyków marki Nivea na szwajcarskim rynku.

W swoim oświadczeniu urząd uznał, że Beiersdorf odmawia Migrosowi możliwości zakupu produktów marki Nivea na takich samych warunkach, na jakich są one dostępne w innych krajach – dowiedział się Reuters.

COMCO analizuje między innymi, czy Beiersdorf ma porównywalną siłę rynkową do Migros

image
Shutterstock

– Jeśli okaże się że tak jest, zajmie się zbadaniem, czy Beiersdorf nadużywa tej pozycji, pobierając od Migrosa wyższe ceny za te same produkty Nivea, niż porównywalni sprzedawcy detaliczni za granicą – poinformował urząd. 

Beiersdorf oświadczył, że zarzuty te są dla koncernu niezrozumiałe i że będzie współpracować z COMCO, aby pomóc w wyjaśnieniu problemu. “Zgodność z przepisami, a w szczególności z prawem antymonopolowym, ma dla Beiersdorf najwyższy priorytet – podała niemiecka firma w swoim oświadczeniu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
11.06.2025 07:51
Zmiany w Grupie Eurocash. Janusz Kulik przejmuje zarządzanie segmentem detalicznym
Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polskamat.pras.

Janusz Kulik, menedżer z międzynarodowym doświadczeniem w zarządzaniu sieciami handlowymi, z dniem 13 czerwca przejmie zarządzanie segmentem detalicznym w Grupie Eurocash, w tym kluczową siecią franczyzową Delikatesy Centrum. Zastąpi Dariusza Stolarczyka, który 10 czerwca 2025, ze skutkiem na 30 czerwca 2025, złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych.

Janusz Kulik to ceniony lider z prawie 30-letnim doświadczeniem w strategicznej transformacji i dynamicznym rozwoju firm handlowych na rynkach europejskich. Przez blisko dwie dekady był związany z Grupą Rewe, trzecim największym detalistą w Europie, w której Zarządzie zasiadał w latach 2009-2021. Był kluczową postacią w opracowywaniu i wdrażaniu nowej strategii dla regionu CEE, innowacyjnych koncepcji sklepów oraz realizacji projektów fuzji i przejęć. Odegrał również istotną rolę w tworzeniu nowej struktury organizacyjnej oraz w opracowaniu i implementacji strategii cyfryzacji, obejmującej zarówno procesy sklepowe, jak i rozwój e-commerce. 

Wcześniej Janusz Kulik związany był z takimi spółkami, jak Carrefour Polska i Makro Cash&Carry Polska. W ostatnich latach doradzał wiodącym funduszom inwestycyjnym oraz pełnił funkcje doradcze i coachingowe dla zarządów spółek w Niemczech, Austrii i Polsce.

Od ponad dwóch lat Janusz Kulik wspierał Grupę Eurocash jako doradca zarządu, koncentrując się na obszarze detalicznym i sieci Delikatesy Centrum. Przejmując teraz bezpośrednie zarządzanie tym segmentem, będzie odpowiadał za jego dalszy rozwój i transformację.

Międzynarodowe doświadczenie Janusza Kulika w budowaniu silnych sieci detalicznych, takich jak Rewe czy Billa, które odnoszą sukcesy na wielu rynkach Europy, to ogromna wartość dla naszej organizacji. Jestem przekonany, że w tej części Europy trudno o lepszego eksperta od segmentu supermarketów – zna rynek, rozumie specyfikę franczyzy i potrafi przekuwać strategię w konkretne wyniki. Cieszę się, że dołącza do naszego zespołu i wierzę, że pod jego kierunkiem Delikatesy Centrum staną się najlepszą siecią supermarketów proximity w Polsce. Cały zarząd Grupy Eurocash wierzy w ten model i jego przyszłość – podkreśla Paweł Surówka, prezes zarządu Grupy Eurocash.

Dariusz Stolarczyk był związany z Grupą Eurocash od 2018 roku, początkowo jako prezes zarządu Eurocash Serwis, z sukcesem kierował rozwojem spółki, zapewniając jej stabilny wzrost i bardzo dobre wyniki finansowe. Od lutego 2022 roku pełnił funkcję członka zarządu Eurocash S.A. oraz spółek zależnych odpowiadając za cały segment detaliczny, w tym sieć Delikatesy Centrum. Wcześniej związany był m.in. z Eton Park Fund, Asseco Poland, Globe Trade Centre, NFI EMPIK Media & Fashion czy Accenture.

Bardzo dziękuję Dariuszowi Stolarczykowi za jego wkład i oddanie Grupie Eurocash w ostatnich latach. Wspólnie z całym Zarządem życzymy mu wszystkiego dobrego i wielu sukcesów w realizacji kolejnych zawodowych wyzwań – dodaje Paweł Surówka.

Grupa Eurocash jest największym polskim hurtowym dystrybutorem produktów FMCG, właścicielem lidera rynku e-grocery Frisco.pl, partnerem logistycznym i technologicznym sklepów lokalnych. Zarządza rozbudowaną strukturą sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak ABC, Delikatesy Centrum, Groszek, Gama, Duży Ben, Lewiatan czy Drogerie Koliber. Z ponad 15,5 tys. placówek Grupa Eurocash, zgodnie z analizą Deloitte, jest największym franczyzodawcą w Polsce, co czyni kluczowym partnerem rozwoju dla tysięcy lokalnych przedsiębiorców. Z liczbą ponad 19 tys. zatrudnianych pracowników i 90 tys. klientów, Eurocash od lat zajmuje miejsce w czołówce największych polskich firm, kompleksowo kształtując rynek polskiego handlu i wyznaczając kierunki rozwoju branży. 

Zobacz też:

Świętowaliśmy 25-lecie Drogerii Koliber!

Klaudia Rudewicz, Ambra, Eurocash: Nie mamy w magazynach wszystkiego, co pojawia się na rynku, bo nie o to w tym biznesie chodzi

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
30. czerwiec 2025 22:45