StoryEditor
Makijaż
27.12.2021 00:00

Jak utrwalić makijaż metodą baking?

Baking to metoda stosowana niegdyś przede wszystkim przez drag queen do wykonania makijażu scenicznego. Aktualnie cieszy się dużą popularnością wśród influencerek, celebrytek oraz gwiazd. Sprawdzi się również jako utrwalenie makijażu przed ważnym wejściem takim jak, wielogodzinna impreza sylwestrowa – radzą eksperci z Drogerii Pigment.

Metoda baking polega na nałożeniu grubej warstwy sypkiego, transparentnego pudru. Kosmetyk należy aplikować na skórę w strefie T, pod oczami oraz kośćmi policzkowymi, a następnie pozostawić na twarzy na 10 minut. Po upływie tego czasu można dokończyć makijaż, równocześnie pamiętając o pozbyciu się nadmiaru pudru za pomocą pędzla. Na co dzień jednak ta metoda nie jest zalecana, ponieważ może przyczynić się do zatkania porów, a co za tym idzie, pojawienia się nieestetycznych wyprysków.

Utrwalanie makijażu a najczęściej popełniane błędy
Puder, baza, utrwalacz, mgiełka to produkty, które są doskonale znane, jednak mimo tego makijaż się nie trzyma przez cały dzień. Bardzo możliwe, że nieświadomie popełniane są błędy, które skutecznie obniżają jego trwałość. Oto kilka czynników, które mogą mieć wpływ na utrwalenie makijażu.

Stosowanie nieodpowiednich produktów
Jednym z sekretów trwałego i nienagannego makijażu są odpowiednio dopasowane kosmetyki z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb skóry. Warto pamiętać, że kolorowe kosmetyki, których termin ważności minął bądź były nieprawidłowo przechowywane, nie nadają się do dalszego użytkowania, bowiem tracą swoje właściwości.
Nadmiar kosmetyków
Na utrwalenie makijażu może wpłynąć również nadmiar kosmetyków, który nie jest w stanie się wchłonąć, a co za tym idzie, z czasem ulega rolowaniu się bądź spływa. Jeśli na co dzień sięgasz po bazę i mimo tego makijaż pozostawia wiele do życzenia, aplikuj ją w miejscach ze strefy T, które najszybciej ulegają błyszczeniu.
Częste dotykanie twarzy
Doskonale wiemy, że czasami nawyki są silniejsze od nas samych, jednak w tym przypadku warto unikać nadmiernego dotykania twarzy. Dlaczego? Częste dotykanie oraz pocieranie okolic oka może spowodować, że kolorowe kosmetyki zaczną się ścierać, przez co makijaż traci na trwałości i wygląda nieestetycznie.
Brak kremu o działaniu nawilżającym
Bardzo często, zaczynając swoją przygodę z makijażem, zapominamy, że niemałą rolę w jego trwałości odgrywa krem nawilżający. Kosmetyk powinien zostać nałożony przed podkładem, gdyż jego brak może spowodować, że skóra będzie nie tylko przesuszona, ale pojawią się na niej nieestetyczne ślady.
Nakładanie makijażu od razu na krem
Co ciekawe, aby utrwalanie makijażu było skuteczne, należy pamiętać o prawidłowej aplikacji podkładu. Kosmetyk nałożony od razu na krem nawilżający może spowodować, że na skórze pojawią się smugi. Pokład będzie niezwykle trudno rozprowadzić ze względu na ślizganie się, co przełoży się również na przyśpieszenie procesu ścierania w ciągu dnia.
Nieodpowiednia pielęgnacja skóry twarzy
Makijaż powinien być wykonywany na dokładnie oczyszczoną i nawilżoną skórę. Z tego też względu niezwykle istotną rolę odgrywa prawidłowo przeprowadzona pielęgnacja. Co to oznacza? Staraj się utrzymać skórę twarzy w dobrej kondycji. Stosuj peelingi, maseczki i kremy nawilżające. Makijaż powinien podkreślać Twoje największe atuty i naturalne piękno, a także maskować ewentualne niedoskonałości.

Przeczytaj również: Drogeria Pigment rozpoczęła współpracę ze Szkołą Wizażu i Charakteryzacji FAM

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
03.10.2025 18:44
Marki L’Oréal Paris i Mugler połączyły siły – efektem jest limitowana kolekcja kosmetyków
Makijażysta L’Oréal Paris - Harold James - zainspirował się ikonicznymi kreacjami, noszonymi przez Kendall JennerL‘Oreal mat.pras.

L’Oréal Paris wraz z domem mody Mugler zaprezentowali limitowaną kolekcję, która celebruje kreatywność i ekspresję. Kolekcja redefiniuje makijaż jako narzędzie przemiany – od dziennego do wieczorowego, od naturalnego blasku po odważny glam. Każdy produkt został zaprojektowany w taki sposób, by umożliwiać warstwowanie, miksowanie i eksperymentowanie, tworząc nieskończone możliwości wyrażenia siebie poprzez kolor, fakturę i formę.

W kolekcji L’Oréal Paris x Mugler znalazło się sześć produktów do makijażu – w tym cienie do powiek, sztyft rozświetlający, maskara, wodoodporny eyeliner, pomadka do ust. Produkty pozwalają tworzyć nieograniczone looki i eksperymentowanie z makijażem. 

Kolekcja podkreśla ideę transformacji i ekspresji przez makijaż – linie, kolory i tekstury nakładane warstwowo nadają wymiar lookom, pozwalając każdemu produktowi stać się narzędziem kreatywności i stylizacji. Filozofia L’Oréal Paris – „Bo jestem tego warta” – harmonijnie łączy się z awangardowym DNA Muglera, którego esencją jest ekspresja, odwaga i ciągła transformacja. Połączenie innowacyjnych formuł L’Oréal Paris z modowym DNA Muglera tworzy globalny manifest kreatywności, siły i piękna, pokazując, że makijaż może być zarówno narzędziem wyrazu osobistego, jak i elementem haute couture.

image

Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV

Dodatkowo kolekcja prezentuje signature look stworzony przez Harolda Jamesa, globalnego makijażystę L’Oréal Paris. W atelier Muglera Harold James zainspirował się czterema ikonicznymi kreacjami noszonymi przez Kendall Jenner i stworzył cztery unikalne makijaże. Każdy look celebruje wizjonerskie projekty Muglera z końca lat 90., reinterpretując je na potrzeby współczesnej skóry, oczu i ust. Te makijaże pokazują, jak moda i uroda mogą współistnieć, dając nieskończone możliwości ekspresji i transformacji. 

Kolekcja dostępna jest w sklepie internetowym Notino.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. październik 2025 17:29