StoryEditor
Makijaż
26.06.2017 00:00

Jak zarabiać na kosmetyczkach, kuferkach i organizerach?

Kosmetyczki stanowią doskonałe uzupełnienie asortymentu każdej drogerii. Konsumentom są niezbędne podczas podróży, dzięki nim można idealnie uporządkować kosmetyki w domu, a także niewielkie akcesoria w damskiej torebce. W prowadzając ofertę kosmetyczek do sklepu, należy pamiętać o zapewnieniu klientom dostępu do różnych modeli – przeznaczonych do różnych celów oraz z różnych tkanin – by odpowiadać na panujące trendy w modzie.

Nie ma jednej kosmetyczki idealnej. Każdy klient inaczej odpowie na pytanie o to, jaki model sprawdzi się w jego przypadku najlepiej. Kobiecie podróżującej z rodziną do gustu przypadnie kosmetyczka o dużej pojemności w formie organizera. Całkiem inną wybierze klientka, której zależy na tym, by mieć przybory do makijażu w torebce, a jeszcze inną ofertą zainteresuje się mężczyzna planujący służbową podróż. Można zatem podzielić kosmetyczki na grupy ze względu na ich przeznaczenie – podróżne damskie i męskie, domowe i podręczne. W każdej z wymienionych można zaproponować różne zestawienia kolorów, szycia oraz dodatków.


Kosmetyczki podróżne można podzielić na 3 podstawowe typy. Pierwszym z nich jest niewielkich rozmiarów kosmetyczka do przewożenia miniaturowych kosmetyków – zazwyczaj używana podczas niedalekich wypadów poza miasto lub przewożenia kosmetyków o małej pojemności. Idealnie sprawdzają się tu klasyczne, małe kosmetyczki o prostym kształcie i wysokiej jakości wykończenia. Dla osób, które podczas wypadu chcą szybko poprawić makijaż, dobrym rozwiązaniem w tej grupie jest niewielka kosmetyczka z lusterkiem.


Z myślą o tych, którzy wybierają się w dalszą podróż, powinniśmy przygotować ofertę dużych kosmetyczek w formie klasycznych toreb, kufrów i organizerów, które można wieszać na haczyku. Najważniejszym kryterium doboru kosmetyczki podróżnej jest jakość tkaniny (czy jest odpowiednio wytrzymała) oraz kształt (zapewnia komfort przewożenia kosmetyków i dostęp do produktów bez konieczności przetrząsania całej zawartości).

Istotną podgrupą w kosmetyczkach podróżnych są te skierowane do mężczyzn. Kluczowy jest tutaj odpowiedni dobór kolorów – mężczyźni zazwyczaj poszukują stonowanych i uniwersalnych barw, które będą pasować na każdą okazję.

Kolejną grupą kosmetyczek, która powinna pojawić się na sklepowej półce, są kosmetyczki domowe. Ich przeznaczenie to organizacja kosmetyków używanych na co dzień. Tutaj doskonale sprawdzają się duże kosmetyczki w kształcie kuferka lub torby, koniecznie z dużą liczbą przegródek i kieszonek. Kosmetyczki domowe w odróżnieniu od tych podróżnych mogą być w 100-proc. tekstylne, gdyż w domu nie ma problemów z utrzymaniem ich w czystości.

Oferta w drogerii powinna być pełna, dlatego nie można zapomnieć o najbardziej popularnych kosmetyczkach dla kobiet, czyli o niewielkich organizerach podręcznych, które idealnie porządkują kosmetyki noszone w torebce. Są zazwyczaj wykonane z trwałych, eleganckich materiałów i wyposażone w lusterko. Najpopularniejsze modele w tej kategorii to płaskie saszetki z klapką lub nieduże, półokrągłe organizery.

Kosmetyczki, jak wszystkie akcesoria beauty, podatne są na trendy panujące w danym sezonie. Dlatego, aby odnieść sukces w sprzedaży, należy uważnie śledzić rynek mody i skupić się na tych tkaninach i wzorach, które pojawiają się u największych marek modowych. Mogę podpowiedzieć, że w nadchodzącym sezonie letnim modne będą intensywne kolory, wyraźne wzory, metaliczne tkaniny oraz fikuśne dodatki. Warto postawić również na przezroczystości, marynarskie paski oraz najmodniejszy kolor sezonu – różowe złoto. Wzorem największych domów mody można pokusić się o nieoczywiste zestawienia, które przyciągną wzrok i zachęcą do zakupów.

Pamiętaj, klient kupuje oczami! Podziel kosmetyczki według marki, rozmiaru i przeznaczenia

Odpowiedni merchandising to jeden z najważniejszych elementów komunikacji z klientem. Niestety na półkach z kosmetyczkami często panuje chaos i bałagan spowodowany ich przypadkowym ułożeniem. Aby pozbyć się wrażenia nieładu i zwiększyć czytelność ekspozycji, należy posegregować kosmetyczki, biorąc pod uwagę markę, rozmiar oraz przeznaczenie. Warto też zastanowić się nad uszeregowaniem asortymentu z uwzględnieniem ceny, tak aby oddzielić produkty z różnych półek cenowych.

Z badań wynika, że przejrzysty sposób prezentacji pozytywnie wpływa na sprzedaż i sprawia wrażenie, że na półce jest więcej pełnowartościowego towaru. Klient jest w stanie szybciej odnaleźć produkt, który mu odpowiada. 

Katarzyna Bielawska, specjalista ds. marketingu w firmie Inter-Vion

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
25.08.2025 12:05
Rusza kampania promocyjna kosmetyków do makijażu LV
Obok koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach LV zobaczyć modelki Idę Heiner i Awar OdhiangLV mat.pras.

Kilka dni temu Louis Vuitton poinformował o zbliżającej się premierze swojej pierwszej linii kosmetyków do makijażu La Beauté, stworzonych we współpracy z legendarną makijażystką i wizażystką Pat McGrath. Teraz francuski dom mody pokazał pierwsze filmy reklamowe z udziałem modelek.

Kampania została zrealizowana przez fotografa Stevena Meisela, reżyserem jest Damien Krisl.

W filmach reklamowych wzięła udział międzynarodowa obsada. Oprócz ambasadorki domu mody Louis Vuitton – koreańskiej aktorki i modelki Hoyeon, w reklamach zobaczyć można też modelki, reprezentujące różne typy urody, uosabiające wizję kobiecości i siły Louis Vuitton. W filmikach wystąpiły: Ida Heiner, Chu Wong i Awar Odhiang.

Jak chwali się francuski dom mody, zachwycająca kolorystyką kampania w swoich założeniach chce zaprezentować  “żywą paletę barw kolekcji, niczym zaproszenie do podróży przez surrealistyczne miejsca”, a krajobraz zaciera granice między jawą a snem. 

Kampania reklamowa ruszyła już na platformach cyfrowych marki LV, globalnie ruszyć ma od 29 sierpnia, kiedy to kosmetyki z linii La Beauté zostaną w pełni wprowadzone na rynek. Wcześniejsza premiera produktów miała miejsce w Chinach.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Makijaż
21.08.2025 07:49
Louis Vuitton wkracza na rynek luksusowych kosmetyków, licząc na poprawę wyników
Szminki i cienie La Beauté Louis Vuitton będą dostępne w wersjach refill Louis Vuitton IG

Współtwórczynią linii kosmetyków La Beauté Louis Vuitton jest Pat McGrath – legendarna wizażystka, która o obejmie stanowisko dyrektor kreatywnej marki. Premiera ma miejsce w okresie, gdy koncern LVMH notuje słabe wyniki na rynku dóbr luksusowych. Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów – wskazują eksperci.

Francuski dom mody Louis Vuitton oficjalnie rozpoczął odliczanie do debiutu swojej pierwszej linii kosmetycznej. Marka informuje na swoim Instagramie, że efekty współpracy marki z Pat McGrath trafią na rynek 25 sierpnia. Jeśli chodzi o ofertę kosmetyczną, marka Louis Vuitton miała do tej pory w swojej ofercie wyłącznie perfumy.

Debiut La Beauté Louis Vuitton oznacza ekspansję francuskiego domu mody na rynek luksusowych kosmetyków. Pierwsza odsłona kolekcji skupia się na kosmetykach do makijażu oczu i ust – będą to m.in. cienie do powiek LV Ombres (cena to 220 euro za sztukę), 10 odcieni balsamów do ust LV Baume (140 euro) i aż 55 szminek LV Rouge (140 euro).

Każdy produkt został zaprojektowany tak, by być “czymś więcej, niż tylko kosmetykiem do makijażu” – ma on stanowić pamiątkę dla kolekcjonerów, będąc przy tym kosmetykiem o wysokiej jakości i wydajności. – Będzie to otwrcie nowego poziomu luksusowego piękna – zapewnia McGrath.

Wszystkie produkty będą w wersjach do ponownego uzupełnienia (refill) – do sprzedaży trafią równocześnie wkłady do szminek oraz cieni do powiek. Perfumowane produkty do ust zostały stworzone we współpracy z “nosem” współpracującym z LV – jest nim ceniony perfumiarz Jacques Cavallier.

Kosmetyki z linii La Beauté Louis Vuitton pojawią się w wybranych sklepach w Chinach 20 sierpnia, natomiast globalnie przedsprzedaż rozpocznie się 25 sierpnia, a premiera w wybranych sklepach będzie miała miejsce 29 sierpnia. 

Premiera kosmetyków do makijażu LV ma miejsce w okresie, gdy LVMH radzi sobie słabiej na rynku dóbr luksusowych. W lipcu spółka-matka odnotowała 15-procentowy spadek zysków za pierwsze półrocze 2025 roku do 9,01 mld euro w związku ze spadkiem sprzedaży w swoim flagowym dziale (fashion i galanteria skórzana). 

image

LVMH ogłasza wyniki za I kwartał 2025 roku: spadek sprzedaży w segmencie beauty

Wprowadzenie luksusowej linii kosmetycznej to sprawdzony sposób na zwiększenie przychodów, czego przykładem jest marka Victoria Beckham. Wprowadzenie Victoria Beckham Beauty było zyskownym posunięciem, dzięki któremu marce udało się wyjść na plus w 2022 roku. Luksusowe kosmetyki mogą nie tylko poszerzyć zasięg marki, ale też przyciągnąć nowych klientów i generować powtarzalną sprzedaż, wykraczającą poza samą modę. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. wrzesień 2025 06:56