StoryEditor
Włosy
15.06.2023 00:00

4 zasady pielęgnacji włosów podczas wakacji

Włosy nie lubią plażowania w pełnym słońcu. Warto je chronić pod nakryciem głowy i stosować specjalne produkty do rozpylania z filtrami UV / fot. shutterstock
Wakacyjne szaleństwa to dla włosów prawdziwa szkoła przetrwania. Jak o nie zadbać w letnie dni?  O czterech złotych zasadach opowiada Agnieszka Kowalska, medical advisor, ekspert marki Baśka.

Kochamy wakacje, ale włosy niekoniecznie podzielają tę miłość. Słona woda, wiatr, piasek i kosmetyki dobierane czasem zupełnie losowo – dla włosów to okres prawdziwego survivalu. Dlatego warto w tym czasie pamiętać o choćby cztrech podstawowych zasadach.

Po pierwsze: nawilżenie

W wakacje kluczowe jest nawilżenie.  Słońce, zmiany temperatury, górski wiatr i morskie kąpiele to spełnienie letnich marzeń… ale także przyczyna przesuszania włosów.

– Naszym kluczowym zadaniem w letnim rytuale pielęgnacyjnym zawsze jest staranne nawilżenie pasm. To absolutny priorytet ze względu na szczególne warunki atmosferyczne, na jakie narażone są nasze włosy – mówi Agnieszka Kowalska, medical ddvisor, ekspert marki Baśka. 

Dlatego warto wybierać produkty, które zapewniają włosom odpowiedni poziom nawilżenia.

Równie ważna, jak właściwy dobór kosmetyków, jest regularność ich stosowania. Choć bywa to wyzwaniem, dobre nawyki pielęgnacyjne powinnyśmy utrzymywać także podczas wakacyjnych wojaży – dodaje ekspert.

Po drugie: nie rezygnuj z PEH

Latem nie warto odchodzić od dobrych nawyków, takich jak pielęgnacja zgodna z zasadami PEH, oznaczająca równowagę protein, emolientów i humektantów.

Proteiny, emolienty i humektanty zapewniają naszym puklom odpowiedni poziom nawilżenia, budulca strukturalnego i regeneracji przez cały rok, także w okresie wakacyjnym. Te komponenty zawsze należy dobierać i mieszać w zależności od indywidualnych potrzeb (i porowatości włosów), dzięki czemu osiągamy bardzo dużą efektywność spersonalizowanej pielęgnacji – mówi Agnieszka Kowalska.

Zachęca by w walizce znalazły się zarówno produkty proteinowe, humektantowe i zawierające komponenty emolientowe.

– Sprawdzone kosmetyki – nawet w górskim schronisku lub na biwaku – pomogą nam utrzymać równowagę tak cenną dla włosów – dodaje.

Po trzecie: bezpieczeństwo i wygoda

Przy tym wszystkim warto poszukać  kosmetyków, które zapewnią komfort na wakacjach. A zatem kluczowe będą: wygodne opakowanie i odpowiednia konsystencja. To pierwsze jest ważne, by ustrzec się przed nieoczekiwanym otwarciem butelki w walizce. Druga zapewni, że kosmetyk bez problemu naniesiemy na włosy w każdych (także działkowych lub schroniskowych) warunkach.

Królem wakacyjnych podróży jest atomizer, dzięki któremu rozprowadzenie np. wcierki do włosów zajmuje tylko chwilę. Idealne będą także zakręcane, plastikowe butelki lub tuby. Unikać należy opakowań w postaci szklanych słoików i flakonów.

Po czwarte: termoochrona

Włosy nie lubią plażowania w pełnym słońcu. Warto je chronić pod nakryciem głowy i stosować specjalne produkty do rozpylania z filtrami UV. Do tego należy odpuścić w tym czasie stylizację na gorącą i suszenie gorącym powietrzem. Jeśli jednak musimy się gdzieś pojawić z idealną fryzurą wymagającą takich zabiegów, to bezwzględnie pamiętajmy o kosmetykach termoochronnych.

– Spray termoochronny to produkt, który nanosimy na pasma przed układaniem. Preparat chroni nasze włosy, zapobiegając negatywnemu wpływowi temperatury na ich strukturę. Jeśli używamy suszarki lub lokówki – to prawdziwe must-have. Warto wybrać produkt o odpowiednim składzie – taki, który ma właściwości nawilżające i kondycjonujące. W ten sposób nie tylko chronimy delikatne włosy, ale także pielęgnujemy je na każdym etapie – podpowiada Agnieszka Kowalska.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu / OnlyBio mat.pras.
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
/ OnlyBio mat.pras.
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
/ OnlyBio mat.pras.
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
/ OnlyBio mat.pras.
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu
Gallery

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 11:18