StoryEditor
Włosy
25.04.2022 00:00

Naturalne surowce stymulujące wzrost włosów

Nowe naturalne surowce polecane do produkcji kosmetyków stymulujących wzrost włosów to m.in. komórki macierzyste pozyskane z korzenia kurkumy, ekstrakt z kwiatów arniki górskiej czy z szyszek chmielu, ale też substancja pozyskana z osadu po fermentacji wina.  

W publikacji pt. „Trendy surowców kosmetycznych w produktach do włosów” przygotowanej przez firmę Kaczmarek-Komponenty znalazło się kilka interesujących propozycji naturalnych certyfikowanych składników hamujących wypadnie włosów lub stymulujących ich wzrost. Warto zatem się im przyjrzeć, przygotowując nową linię do pielęgnacji włosów z tendencją do wypadania.

Czytaj też: Wypadanie włosów po COVID-19 to stan przejściowy

Jednym z prezentowanych składników są pozyskane na drodze biotechnologicznej komórki macierzyste z korzenia kurkumy. Surowiec jest bogaty w peptydy sygnałowe, które działają poprzez przekazywanie wiadomości do komórek, o potrzebie zahamowania wypadania włosów. Jest o 7 proc. skuteczniejszy od Minoxidylu, popularnej substancji stosowanej w przypadku łysienia.

Składnik zwiększa zdolność do rozmnażania się komórek i ich różnicowanie w skórze głowy i mieszkach włosowych aż o 177 proc. Dzięki temu wpływa stymulująco na cykl wzrostu włosów oraz na ich ilość i jakość. Ma też umiejętność regeneracji całego mieszka włosowego.

Efektem działania komórek macierzystych z korzenia kurkumy (testy in vivo) jest zmniejszona liczba wypadających włosów aż o 89 proc. Poprawia się też gęstości włosów – o 15 proc. po 45 dniach i o 53 proc. po 150 dniach – oraz kondycja skóry głowy i mieszków włosowych. Znacząco poprawił się też współczynnik wzrostu włosa, a liczba nowych włosów wzrosła o 13,5 tys. Składnik jest polecany do stosowania w szamponach, wcierkach, lotionach, serach do włosów. Dobrze się sprawdza jako komponent formuł w sprayu.

W produktach do pielęgnacji włosów z tendencją do wypadania dobrze sprawdzi się też bogaty w fitosterole i kwas chinowy ekstrakt z kwiatów arniki górskiej. Ma on działanie przeciwrodnikowe i wzmacniające włosy, reguluje sebum, działa antyseptycznie. Zmniejsza stany zapalne skóry głowy i hamuje wypadanie włosów. Polecany jest do stosowania w szamponach, odżywkach, maskach, lotionach i wcierkach.

Kolejnym zaprezentowanym składnikiem jest ekstrakt z korzenia tataraku. Pobudza porost włosów, a przy tym ma działanie przeciwrodnikowe, rozjaśniające i wzmacniające włosy. Poprawia też elastyczność włosów i nadaje im blask. Jego zastosowanie to szampony, odżywki i maski.

W swojej publikacji firma Kaczmarek-Komponenty przypomina też o właściwościach chmielu. Prezentuje  bogaty w proteiny i żywice oraz antyoksydanty ekstrakt z szyszek tej rośliny. Składnik wzmacnia cebulki włosów, wykazuje działanie przeciwzapalne oraz łagodzące na skórę głowy. Badania in vivo potwierdzają natomiast działanie uelastyczniające i przywracające blask włosom. Sprawdzi się w szamponach, odżywkach, wcierkach i wszelkiego rodzaju kondycjonerach na porost włosów.

Ciekawym naturalnym surowcem jest też Vitamin D3-like, pozyskany z osadu po fermentacji wina. Stymuluje produkcję receptorów VDR kluczowych w syntezie vitaminy D3. Działa antyoksydacyjnie – w dawce 1 proc. zwiększa aktywność antyoksydacyjną o 32 proc., a w dawce 10 proc. – aż o 94 proc. Przeciwdziała wypadaniu włosów (zwiększa zdolność do rozmnażania się komórek, reguluje cykl wzrostu włosa), wzmacnia włosy i zagęszcza je. Sprawdzi się w szamponach, odżywkach, maskach, lotionach i wcierkach.

Wszystkie prezentowane składniki są certyfikowane przez Ecocert.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 15:14