StoryEditor
Włosy
27.09.2017 00:00

Polki kochają chłodne blondy

Około 70-80 proc. blondynek skarży się na żółknący kolor włosów – szacują fryzjerzy związani z markami kosmetycznymi. Stąd popyt na płukanki, szampony i odżywki, które w domowych warunkach pomagają pozbyć się z włosów żółtawych tonów.

Jaki jest najbardziej popularny kolor włosów wśród Polek? Niezmiennie blond. Najlepiej utrzymany w chłodnej tonacji, czyli pozbawiony złocistej, czy – jak częściej mówią kobiety – żółtej poświaty, której większość szczerze nie znosi. – Kolory blond w odcieniu platyny od lat lokują się na wysokich pozycjach w rankingach sprzedaży, pomimo że nie jest łatwo taki odcień utrzymać – mówi Marek Adamik, dyrektor handlowy w firmie Venita.

Fryzjerzy-szkoleniowcy z firmy Chantall szacują, że około 70-80 proc. blondynek skarży się na żółknący kolor swoich włosów. – Pozostałe zwyczajnie lubią złote tonacje – stwierdza Agata Jagiełło, PR manager w firmie Chantall. – Nie znam osobiście żadnej blondynki, która powiedziałaby, że żółty odcień włosów jej odpowiada – śmieje się Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics.

Dlaczego włosy żółkną?

Żółte tony najczęściej powstają wskutek farbowania i rozjaśniania włosów. – Ze względu na indywidualny charakter reakcji chemicznej z naturalnym pigmentem zawartym we włosach bardzo ważny jest dobór właściwej farby rozjaśniającej lub rozjaśniacza. Ta sama farba lub rozjaśniacz mogą dać różne odcienie bieli i żółtego na różnych włosach – przestrzega Marek Adamik.

Nieumiejętnie przeprowadzony proces rozjaśniania kończy się niestety często „sianem” na głowie, a zamiast upragnionej platyny mamy „efekt kurczaka”. – Dzieje się tak, bo rozjaśnianie działa na włosy, ocieplając ich kolor, często wychodzą więc żółtawe bądź rudawe. Rozjaśnianie jest procesem stopniowym, włosy odbarwiane są etapami i najtrudniejszy do odbarwienia jest właśnie odcień żółty, niebieskie i czerwone odcienie schodzą znacznie szybciej. Bardzo ważne jest więc, żeby używać dobrych produktów do rozjaśniania i farbowania włosów i sam proces przeprowadzić właściwie – dodaje Renata Ciszewska-Kłosińska.

Niezwykle ważne jest to, w jakiej kondycji są włosy poddawane rozjaśnianiu i farbowaniu. – Jeśli włos jest przetrawiony, suchy, uwrażliwiony, to może się zdarzyć, że kolor docelowy straci już po dwóch, trzech myciach. Chłodne pigmenty zawsze „ustępują” jako pierwsze, dlatego tracimy je najszybciej. Na włosach wytrawionych kolor zwyczajnie nie ma się czego „trzymać”. Im wyższy stopień rozjaśnienia, tym bliżej do koloru żółtego – tłumaczy Agata Jagiełło.

Jakie kosmetyki do pielęgnacji?

Rozjaśnienie i farbowanie to dwa pierwsze etapy w drodze do upragnionego blondu. Kolejnym jest pielęgnacja włosów, czyli ich mycie i odżywianie. Źle dobrane do rodzaju włosów szampony, odżywki, maski mogą przyspieszyć wypłukiwanie się koloru, który otrzymujemy po farbowaniu (farba błyskawicznie schodzi z włosów np. po szamponach przeciwłupieżowych). – Włosy w kolorze „chłodny blond” są najtrudniejszymi w utrzymaniu i wymagają o wiele większej troski niż włosy w każdym innym odcieniu – przestrzega Agata Jagiełło i wymienia czynniki, które mogą zniweczyć starania o modną platynę. Wśród nich jest olejowanie włosów, czyli zabieg uznawany za bardzo korzystnie wpływający na kondycję włosów. – Pamiętajmy o tym, że włosy chłoną wszystko z otoczenia – zapachy, zanieczyszczenia atmosferyczne, kolory. Jeżeli używamy olejków kosmetycznych, bezbarwnych, to jest szansa, że kolor utrzyma się dłużej. Gorzej, jeżeli stosujemy naturalne oleje w kolorze złotawo-pomarańczowym, wtedy do żółknięcia już krótka droga. Dodatkowo olejowanie np. olejem kokosowym, owszem, dobrze wpływa na sam włos, ale cząsteczki oleju są tak drobne, że dostają się pod łuskę włosa i wypłukują tłuszczowe spoiwo. Włos wtedy może wydawać się pozbawiony koloru. Dym z papierosów, smog…. To wszystko powoduje, że tracimy kolor, na którym tak nam zależy. Weźmy pod uwagę również to, że przy farbowaniu włosów blond używa się pigmentów o niskim stężeniu. Włos ma być jasny, więc nie może być zbyt mocno nasycony kolorem – wyjaśnia.

Jak neutralizować żółte tony?

Zgodnie z teorią barw kolory neutralizuje się przeciwstawnymi barwami. W przypadku żółtego odcienia będą to produkty w chłodnym, fioletowym odcieniu. – Stosowanie szamponów, odżywek, masek, pianek, które zawierają pigmenty w tym kolorze, pomoże utrzymać dłużej ulubiony kolor. Nie są to trwałe zabiegi, dlatego należy je powtarzać co kilka myć, gdyż pigmenty w nich zawarte bardzo szybko się wypłukują i kolor zaczyna się ocieplać – radzi Agata Jagiełło. Z oferty firmy Chantall blondynkom spodobają się produkty do neutralizacji żółtego odcienia włosów po rozjaśnianiu lub koloryzacji z linii Prosalon Silver Blonde – szampon i odżywka do włosów blond, rozjaśnianych i siwych. Przeciwdziałają one matowieniu, nadają delikatny srebrno – popielaty, chłodny kolor włosom. Dzięki zawartości protein jedwabiu, prowitaminy B-5 oraz ekstraktu z mango pomagają odzyskać witalność włosom farbowanym oraz zachować blask.

– Podstawowym kosmetykiem do codziennej pielęgnacji włosów rozjaśnianych jest szampon do włosów blond. Efekt można wzmocnić, stosując specjalne odżywki, a innowacyjnymi produktami są pianki odświeżające kolor i pianki koloryzujące, które skutecznie niwelują zażółcenia włosów – dodaje Marek Adamik. Poleca rewitalizujący szampon Venita Salon Platinum z efektem płukanki, który jednocześnie pielęgnuje włosy i przywraca im właściwy kolor. Do szybkiego odświeżenia i wymodelowania włosów tuż przed wyjściem z domu najlepsza będzie natomiast pianka Venita Salon Platinum bez spłukiwania 3w1, która rewitalizuje kolor, odżywia i stylizuje.

Na dłuższy czas bardzo dobre efekty na włosach pozwalają uzyskać produkty z serii Venita Trendy oznaczone kolorem nr 11 Srebrny pył. Występuje on w postaci pianki koloryzującej, kremu koloryzującego oraz ostatnio wprowadzonego do oferty sprayu. Wszystkie produkty z serii Venita Trendy pozbawione są amoniaku, utleniaczy i rezorcyny. Działają delikatnie, a zarazem skutecznie niwelują zażółcenia włosów. – Mamy również w ofercie odpowiednie kosmetyki dla włosów odpornych na działanie szamponu lub odżywki. Proponujemy zastosowanie farby rozjaśniającej bez amoniaku Venita Multicolor w odcieniach Popielaty blond nr 10.01 oraz Beżowy blond nr 9.01. – dodaje Marek Adamik.

Firma Delia Cosmetics do włosów blond proponuje linię płukanek Cameleo (fioletowa, srebrna i różowa). – Jest to jedna z najdłużej funkcjonujących linii produktów na rynku, Polki ją uwielbiają – podkreśla Renata Ciszewska-Kłosińska. Druga linia Silver (szampon, maska i odżywka) została wdrożona wzeszłym roku, ale już zdobywa kolejne rynki eksportowe.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
06.08.2025 08:57
Dyson prezentuje nową serię kosmetyków do włosów: stawia na naturalne składniki z własnych upraw
- Bardzo zainteresowałem się tym, jak farmy mogą przyczynić się do rozwoju kosmetyków opartych na składnikach, które wspomagają zdrowie włosów – mówi sir James Dyson, założyciel marki Dyson oraz Dyson FarmingDyson

Dyson, znany producent innowacyjnych urządzeń do stylizacji włosów, rozszerzył swoją ofertę kosmetyków do pielęgnacji i stylizacji włosów o dwa nowe produkty. Tym samym marka po raz pierwszy będzie wykorzystywać naturalne składniki, uprawiane we własnych gospodarstwach – m.in. olej słonecznikowy. Jak podkreśla brytyjski producent, nowe produkty to pochodna doświadczenia firmy – 13 lat w dziedzinie upraw roślin i 12 lat badań nad włosami.

Kluczowym składnikiem nowej serii kosmetyków jest tłoczony na zimno olej słonecznikowy, pochodzący z własnych farm Dysona w Lincolnshire. Kolekcja została zaprojektowana tak, aby odżywiać i przywracać włosom zdrowy wygląd, zwalczając takie niedogodności przy stylizacji, jak suchość, plątanie się i puszenie włosów.

W ofercie znajduje się nawilżający olejek do włosów – skoncentrowana formuła bez silikonu, która pielęgnuje, wygładza i zatrzymuje wilgoć, zapewniając jednocześnie ochronę przed stylizacją termiczną i promieniowaniem UV.

Drugi kosmetyk wchodzący w skład nowej linii to odżywka w sprayu, będąca produktem 8 w 1, który odżywia, rozczesuje, wygładza, redukuje puszenie, zapewnia ochronę przed ciepłem i promieniowaniem UV, minimalizuje łamliwość i nawilża, zapewniając kompleksową pielęgnację włosów.

image
Dyson

Od ponad dekady eksperymentujemy i inwestujemy w rolnictwo precyzyjne. Skupiamy się na uprawie najlepszych, najsmaczniejszych i najbardziej pożywnych produktów, uprawianych w sposób zrównoważony i efektywny, jednocześnie chroniąc środowisko i wspierając bioróżnorodność. To pasja, i w trakcie tego procesu bardzo zainteresowałem się tym, jak farmy mogą przyczynić się do rozwoju kosmetyków opartych na składnikach, które wspomagają zdrowie włosów – komentuje sir James Dyson, założyciel marki Dyson oraz Dyson Farming. – Patrząc w przyszłość, nadal jesteśmy pionierami nowych sposobów poprawy zdrowia włosów poprzez zastosowanie innowacji, technologii i wiedzy o składnikach.

Jeśli chodzi o kategorię produktów do pielęgnacji włosów, Dyson zadebiutował rok temu z linią kosmetyków do stylizacji włosów na mokro (były to kremy i serum). 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. sierpień 2025 21:03