StoryEditor
Włosy
27.09.2017 00:00

Polki kochają chłodne blondy

Około 70-80 proc. blondynek skarży się na żółknący kolor włosów – szacują fryzjerzy związani z markami kosmetycznymi. Stąd popyt na płukanki, szampony i odżywki, które w domowych warunkach pomagają pozbyć się z włosów żółtawych tonów.

Jaki jest najbardziej popularny kolor włosów wśród Polek? Niezmiennie blond. Najlepiej utrzymany w chłodnej tonacji, czyli pozbawiony złocistej, czy – jak częściej mówią kobiety – żółtej poświaty, której większość szczerze nie znosi. – Kolory blond w odcieniu platyny od lat lokują się na wysokich pozycjach w rankingach sprzedaży, pomimo że nie jest łatwo taki odcień utrzymać – mówi Marek Adamik, dyrektor handlowy w firmie Venita.

Fryzjerzy-szkoleniowcy z firmy Chantall szacują, że około 70-80 proc. blondynek skarży się na żółknący kolor swoich włosów. – Pozostałe zwyczajnie lubią złote tonacje – stwierdza Agata Jagiełło, PR manager w firmie Chantall. – Nie znam osobiście żadnej blondynki, która powiedziałaby, że żółty odcień włosów jej odpowiada – śmieje się Renata Ciszewska-Kłosińska, dyrektor marketingu firmy Delia Cosmetics.

Dlaczego włosy żółkną?

Żółte tony najczęściej powstają wskutek farbowania i rozjaśniania włosów. – Ze względu na indywidualny charakter reakcji chemicznej z naturalnym pigmentem zawartym we włosach bardzo ważny jest dobór właściwej farby rozjaśniającej lub rozjaśniacza. Ta sama farba lub rozjaśniacz mogą dać różne odcienie bieli i żółtego na różnych włosach – przestrzega Marek Adamik.

Nieumiejętnie przeprowadzony proces rozjaśniania kończy się niestety często „sianem” na głowie, a zamiast upragnionej platyny mamy „efekt kurczaka”. – Dzieje się tak, bo rozjaśnianie działa na włosy, ocieplając ich kolor, często wychodzą więc żółtawe bądź rudawe. Rozjaśnianie jest procesem stopniowym, włosy odbarwiane są etapami i najtrudniejszy do odbarwienia jest właśnie odcień żółty, niebieskie i czerwone odcienie schodzą znacznie szybciej. Bardzo ważne jest więc, żeby używać dobrych produktów do rozjaśniania i farbowania włosów i sam proces przeprowadzić właściwie – dodaje Renata Ciszewska-Kłosińska.

Niezwykle ważne jest to, w jakiej kondycji są włosy poddawane rozjaśnianiu i farbowaniu. – Jeśli włos jest przetrawiony, suchy, uwrażliwiony, to może się zdarzyć, że kolor docelowy straci już po dwóch, trzech myciach. Chłodne pigmenty zawsze „ustępują” jako pierwsze, dlatego tracimy je najszybciej. Na włosach wytrawionych kolor zwyczajnie nie ma się czego „trzymać”. Im wyższy stopień rozjaśnienia, tym bliżej do koloru żółtego – tłumaczy Agata Jagiełło.

Jakie kosmetyki do pielęgnacji?

Rozjaśnienie i farbowanie to dwa pierwsze etapy w drodze do upragnionego blondu. Kolejnym jest pielęgnacja włosów, czyli ich mycie i odżywianie. Źle dobrane do rodzaju włosów szampony, odżywki, maski mogą przyspieszyć wypłukiwanie się koloru, który otrzymujemy po farbowaniu (farba błyskawicznie schodzi z włosów np. po szamponach przeciwłupieżowych). – Włosy w kolorze „chłodny blond” są najtrudniejszymi w utrzymaniu i wymagają o wiele większej troski niż włosy w każdym innym odcieniu – przestrzega Agata Jagiełło i wymienia czynniki, które mogą zniweczyć starania o modną platynę. Wśród nich jest olejowanie włosów, czyli zabieg uznawany za bardzo korzystnie wpływający na kondycję włosów. – Pamiętajmy o tym, że włosy chłoną wszystko z otoczenia – zapachy, zanieczyszczenia atmosferyczne, kolory. Jeżeli używamy olejków kosmetycznych, bezbarwnych, to jest szansa, że kolor utrzyma się dłużej. Gorzej, jeżeli stosujemy naturalne oleje w kolorze złotawo-pomarańczowym, wtedy do żółknięcia już krótka droga. Dodatkowo olejowanie np. olejem kokosowym, owszem, dobrze wpływa na sam włos, ale cząsteczki oleju są tak drobne, że dostają się pod łuskę włosa i wypłukują tłuszczowe spoiwo. Włos wtedy może wydawać się pozbawiony koloru. Dym z papierosów, smog…. To wszystko powoduje, że tracimy kolor, na którym tak nam zależy. Weźmy pod uwagę również to, że przy farbowaniu włosów blond używa się pigmentów o niskim stężeniu. Włos ma być jasny, więc nie może być zbyt mocno nasycony kolorem – wyjaśnia.

Jak neutralizować żółte tony?

Zgodnie z teorią barw kolory neutralizuje się przeciwstawnymi barwami. W przypadku żółtego odcienia będą to produkty w chłodnym, fioletowym odcieniu. – Stosowanie szamponów, odżywek, masek, pianek, które zawierają pigmenty w tym kolorze, pomoże utrzymać dłużej ulubiony kolor. Nie są to trwałe zabiegi, dlatego należy je powtarzać co kilka myć, gdyż pigmenty w nich zawarte bardzo szybko się wypłukują i kolor zaczyna się ocieplać – radzi Agata Jagiełło. Z oferty firmy Chantall blondynkom spodobają się produkty do neutralizacji żółtego odcienia włosów po rozjaśnianiu lub koloryzacji z linii Prosalon Silver Blonde – szampon i odżywka do włosów blond, rozjaśnianych i siwych. Przeciwdziałają one matowieniu, nadają delikatny srebrno – popielaty, chłodny kolor włosom. Dzięki zawartości protein jedwabiu, prowitaminy B-5 oraz ekstraktu z mango pomagają odzyskać witalność włosom farbowanym oraz zachować blask.

– Podstawowym kosmetykiem do codziennej pielęgnacji włosów rozjaśnianych jest szampon do włosów blond. Efekt można wzmocnić, stosując specjalne odżywki, a innowacyjnymi produktami są pianki odświeżające kolor i pianki koloryzujące, które skutecznie niwelują zażółcenia włosów – dodaje Marek Adamik. Poleca rewitalizujący szampon Venita Salon Platinum z efektem płukanki, który jednocześnie pielęgnuje włosy i przywraca im właściwy kolor. Do szybkiego odświeżenia i wymodelowania włosów tuż przed wyjściem z domu najlepsza będzie natomiast pianka Venita Salon Platinum bez spłukiwania 3w1, która rewitalizuje kolor, odżywia i stylizuje.

Na dłuższy czas bardzo dobre efekty na włosach pozwalają uzyskać produkty z serii Venita Trendy oznaczone kolorem nr 11 Srebrny pył. Występuje on w postaci pianki koloryzującej, kremu koloryzującego oraz ostatnio wprowadzonego do oferty sprayu. Wszystkie produkty z serii Venita Trendy pozbawione są amoniaku, utleniaczy i rezorcyny. Działają delikatnie, a zarazem skutecznie niwelują zażółcenia włosów. – Mamy również w ofercie odpowiednie kosmetyki dla włosów odpornych na działanie szamponu lub odżywki. Proponujemy zastosowanie farby rozjaśniającej bez amoniaku Venita Multicolor w odcieniach Popielaty blond nr 10.01 oraz Beżowy blond nr 9.01. – dodaje Marek Adamik.

Firma Delia Cosmetics do włosów blond proponuje linię płukanek Cameleo (fioletowa, srebrna i różowa). – Jest to jedna z najdłużej funkcjonujących linii produktów na rynku, Polki ją uwielbiają – podkreśla Renata Ciszewska-Kłosińska. Druga linia Silver (szampon, maska i odżywka) została wdrożona wzeszłym roku, ale już zdobywa kolejne rynki eksportowe.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
09.06.2025 10:24
Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy
Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów, zorganizowanym przez OnlyBio w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektuOnlyBio mat.pras.

OnlyBio, jedna z najpopularniejszych na polskim rynku marek do pielęgnacji włosów i skóry głowy, połączyła siły z globalnym brandem Invisibobble – twórcą gumek sprężynek, które zrewolucjonizowały podejście do stylizacji włosów. Efektem tej współpracy jest limitowana linia produktów: OnlyBio x invisibobble – kompletna gama wegańskich kosmetyków do pielęgnacji włosów, która ułatwia rozczesywanie, nadaje blasku i ujarzmia puszenie.

Jak podkreślają przedstawiciele OnlyBio, ta współpraca to “przełomowy moment w świecie pielęgnacji włosów” – dwie marki specjalizujące się w trosce o włosy połączyły siły, by stworzyć coś naprawdę unikalnego. Międzynarodowa współpraca dwóch marek włosowych może wyznaczyć nowy, interesujący kierunek w branży.

W Invisibobble z pasją tworzymy akcesoria do włosów, które są jednocześnie delikatne dla włosów i wyjątkowo funkcjonalne. Współpraca z OnlyBio, marką, której produkty do pielęgnacji włosów są już uwielbiane przez wielu, była naturalnym krokiem naprzód. To synergia dwóch marek, które łączy wspólne zaangażowanie w skuteczność, sprawdzone formuły i troskę o zdrowe włosy – podkreśliła Sophie Trelles-Tvede, założycielka Invisibobble, która gościła na spotkaniu dla mediów i influencerów, zorganizowanym w warszawskiej restauracji Belvedere z okazji inauguracji wspólnego projektu. Zaproszeni goście (w tym redakcja Wiadomości Kosmetycznych) mieli możliwość poznania nowości (kosmetyków oraz akcesoriów do włosów), uczestniczenia w zajęciach pilates oraz warsztatach parzenia matchy. 

Nowa kolekcja kosmetyków OnlyBio to sześć produktów, które tworzą codzienny rytuał pielęgnacyjny: szampon, odżywka, maska wygładzająca, serum retuszujące na końcówki, olejek nabłyszczająco-rozplątujący oraz odżywka multifunkcyjna 5w1.

Limitowana edycja powstała z myślą o tych, którzy marzą o rozczesywaniu włosów, które jest czystą przyjemnością: bez szarpania, bez łamania, za to z wyjątkowym blaskiem i aksamitnym dotykiem. To nasze osobiste odkrycie: najlepsze produkty do rozczesywania, jakie miałyśmy okazję kiedykolwiek testować. Ich skuteczność i komfort użytkowania sprawiły, że od razu znaleźliśmy wspólny język z marką Invisibobble, znaną z kultowej gumki sprężynki, która zrewolucjonizowała podejście do pielęgnacji włosów, eliminując ich plątanie i uszkodzenia. Razem stworzyliśmy coś naprawdę wyjątkowego: opowieść o codziennej trosce, subtelnym zapachu i zdrowych, zadbanych włosach – podkreśla Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.

Wszystkie formuły zawierają składniki roślinne, wyglądzające włosy, nadające im połysk i ułatwiające ich rozczesywanie. W składach znajdziemy m.in. olej kukui, olej roucou, trehalozę, proteiny z groszku i ryżu czy olej tsubaki, znany z japońskich rytuałów piękna. Składnikiem wiodącym całej linii produktowej jest ekstrakt z różowego grejpfruta. Kosmetyki są w 100 proc. wegańskie, wyróżniając się unikalnym, kremowo-waniliowym zapachu – już wkrótce trafią na półki drogerii sieci Rossmann oraz sklepu internetowego OnlyBio.

Zobacz też: Nowa wersja aplikacji OnlyBio Stories – jeszcze bardziej spersonalizowana pielęgnacja włosów i skóry głowy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
04.06.2025 19:05
Uważasz, że wciąż za mało marek celebryckich? Spokojnie, kolejna na horyzoncie…
Shakira i jej nowa marka kosmetyków do włosów Isima. Czy okaże się konkurencją dla Beyonce i Cécred?

Tym razem marką kosmetyków do pielęgnacji włosów chce nas zaskoczyć kolumbijska piosenkarka Shakira. Pierwsze doniesienia o marce Isima pojawiły się kilkanaście dni temu, ale artystka (a raczej jej marketingowcy) serwują kolejne informacje w bardzo skąpych dawkach. Pojawiły się pierwsze zajawki na profilu Instagramowym, a strona www prezentuje zaledwie logo i możliwość zapisania się do newslettera.

Marka nazywa się Isima, a hasło to „Más es más” (po hiszpańsku: „więcej znaczy więcej”). Nie podano do tej pory oficjalnie daty premiery. Wiadomo jedynie, że Shakira zaprezentuje linię produktów, przeznaczonych do walki z największymi problemami włosów: puszeniem się, suchością i uszkodzeniami. 

Kariera 48-letniej Shakiry to już kilka dekad wyznaczania trendów w muzyce rozrywkowej, a także charakterystyczny taniec i bujna grzywa włosów. Tym razem, wzorem wielu koleżanek z branży, Shakira będzie twarzą własnej marki kosmetycznej, skupiając się właśnie na włosach.

Zobacz też: Cécred, marka Beyonce z kosmetykami do włosów, dodała do oferty akcesoria

Pierwszy post na Instagramie marki Isima to przegląd jej najbardziej charakterystycznych fryzur – od naturalnych ciemnych czy kasztanowych loków po rozjaśnione, proste pasma.

Włosy zawsze były znaczącą częścią tego, kim jestem na scenie i w moim codziennym życiu. Patrząc wstecz, widzę, jak bardzo sposób, w jaki nosiłam włosy, definiował epokę, w której żyłam, oraz to jak się wtedy czułam – napisała gwiazda w inauguracyjnym poście. Zapowiedziała przy tym, że „nadchodzi więcej”.

Wprowadzanie marki Shakiry odbywa się powoli, wzbudzając zaciekawienie i atmosferę oczekiwania wśród fanów (prawie wszystkie wpisy i komentarze na Instagramie są hiszpańskojęzyczne). Można też wysnuć wniosek, że Shakira i jej kultowe, nieujarzmione włosy będą stanowić ważny punkt dla marketingu Isimy.

Przewiduje się, że linia będzie obejmować szampony, odżywki, kuracje i produkty do koloryzacji włosów, opracowane przez samą Shakirę lub w odpowiedzi na jej własne problemy z teksturowanymi włosami (puszenie się, suchość). 

Informacje o premierze kolejnej “gwiazdorskiej” marki wywołały mieszane reakcje – szczególnie w obliczu regularnych premier kosmetyków, firmowanych przez gwiazdy, celebrytów, influencerów. “Na rynku zatłoczonym markami tego typu sceptycyzm wydaje się czymś zrozumiałym. Jednak wielu postrzega wejście Shakiry jako bardziej uzasadnione, wskazując na  jej wieloletni, wyraźny związek z włosami w trakcie jej całej kariery” – komentuje portal beautyscene. net.

O markach firmowanych przez polskich celebrytów przeczytasz w artykule Sława w perfumach, kremie i pudrze? Celebryckie marki nieustająco w natarciu

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
09. czerwiec 2025 19:51