
Kampania towarzyszy wprowadzeniu na rynek kapsułek do prania – Ariel Allin1 PODs, które umożliwiają konsumentom uzyskanie czystego prania nawet przy praniu w niskich temperaturach i mniejszym zużyciu energii.
– Staramy się proponować nowoczesne i innowacyjne rozwiązania, które sprawią, że domowe obowiązki każdego z nas będą miały mniejszy wpływ na środowisko. Wiemy, że jeśli chodzi o pranie, w Europie 60 proc. emisji dwutlenku węgla pochodzi z procesu podgrzewania wody. Dlatego tak ważne jest, by zachęcić konsumentów do obniżania jego temperatury – mówi Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Średnia temperatura prania w Europie wynosi 42,6°C i pozostaje na zbliżonym poziomie od dekady. To właśnie temperatura prania ma istotny wpływ na zużycie energii elektrycznej i emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Już zmniejszenie temperatury wody o 10°C pozwoli zmniejszyć zużycie prądu oraz ograniczyć emisję CO2 podczas prania nawet o 35 proc.