StoryEditor
Producenci
03.01.2022 00:00

Beiersdorf przejmie prestiżową markę kosmetyków Chantecaille

Beiersdorf zawarł umowę nabycia Chantecaille Beaute, prestiżowej firmy kosmetycznej ze Stanów Zjednoczonych. Uzupełni ona ofertę marek selektywnych koncernu. Umocni też jego pozycję w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Korei. 

Beiersdorf pod koniec 2021 roku zawarł umowę nabycia Chantecaille Beaute, prestiżowej firmy kosmetycznej ze Stanów Zjednoczonych. Będzie ona zarządzana oddzielnie, ale uzupełni ofertę marek selektywnych koncernu, obok wchodzącej już w skład Beiersdorf Group - La Prairie.

Wartość Chantecaille Beaute jest wyceniana na 590-690 mln USD. Finalizacja transakcji jest uzależniona od zgody na połączenie właściwych organów i ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2022 roku.

Założona przez Sylvie Chantecaille w 1997 roku firma Chantecaille oferuje innowacyjne produkty do pielęgnacji skóry, zapachy i kosmetyki oparte na składnikach roślinnych, łącząc skuteczne formuły z silnym naciskiem na zrównoważony rozwój i filantropię. Siedziba firmy znajduje się w Nowym Jorku, jednak produkty obecne są globalnie. Szczególnie wyraźna jest ich obecność w Ameryce Północnej i Azji. Oczekuje się, że w 2021 r. Chantecaille wygeneruje globalną sprzedaż przekraczającą 100 mln USD.

– Dzięki przejęciu Chantecaille wzmacniamy nasze portfolio prestiżowych produktów i umacniamy naszą pozycję, zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, Chinach i Korei – powiedział Vincent Warnery, dyrektor generalny Beiersdorf .

Dodał, że dzięki temu, że Chantecaille wspiera działania na rzecz ochrony środowiska na całym świecie, idealnie wpisuje się w program zrównoważonego rozwoju firmy Beiersdorf – Care Beyond Skin.

– Bardzo uważnie szukaliśmy firmy, która mógłby pomóc przenieść Chantecaille na wyższy poziom, a przy tym kontynuować jej umacnianie się jako lidera w dziedzinie selektywnych kosmetyków opartych na naturalnych składnikach – skomentowała Sylvie Chantecaille, dyrektor generalna i założycielka Chantecaille.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 14:32
Goop zamyka markę Good Clean Goop po niespełna dwóch latach
Początki Goop sięgają roku 2006, kiedy to Paltrow zaczęła od wysyłania cotygodniowego newslettera.Gwyneth Paltrow

Goop, firma założona przez Gwyneth Paltrow, ogłosiła wycofanie z rynku swojej masowej linii kosmetycznej Good Clean Goop. Marka, wprowadzona w 2023 roku, miała stanowić tańszą alternatywę dla luksusowej oferty Goop Beauty, oferując produkty pielęgnacyjne w cenie poniżej 40 dolarów. Good Clean Goop była dostępna m.in. w sieci Target oraz na platformie Amazon, jednak nie udało jej się zbudować silnej pozycji rynkowej.

Według branżowych raportów, sprzedaż Good Clean Goop plasowała się w dolnych 15% marek kosmetycznych w ofercie Targeta. Słabe wyniki doprowadziły do zakończenia współpracy z siecią, która wcześniej miała na markę wyłączność. W konsekwencji Goop podjęło decyzję o całkowitym wycofaniu linii, wskazując na konieczność koncentracji na działalności podstawowej.

Decyzja ta wpisuje się w szersze zmiany w strategii spółki. W 2024 roku Goop przeprowadziło redukcje zatrudnienia, a równocześnie rozwijało segment premium. Flagowa linia Goop Beauty niedawno poszerzyła swoją obecność dzięki partnerstwu z Ulta Beauty, co wskazuje na priorytetowe znaczenie wyższej półki cenowej w strukturze przychodów firmy.

Zamknięcie Good Clean Goop pokazuje trudności, z jakimi mierzą się marki luksusowe przy próbach wejścia w segment masowy. Choć niższa cena miała poszerzyć grono odbiorców, to ograniczona rozpoznawalność oraz silna konkurencja wśród budżetowych marek drogeryjnych sprawiły, że projekt nie przyniósł oczekiwanych efektów. Goop zdecydowało się więc wzmocnić pozycję tam, gdzie generuje najwyższe zyski – w segmencie premium, stanowiącym kluczowy motor wzrostu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
12.09.2025 13:33
Birkenstock rozszerza linię Care Essentials na segment pielęgnacji ciała
Kultowa marka obuwia poszerza swoje portfolio pielęgnacyjne.Birkenstock

Birkenstock, znany dotąd głównie z obuwia oraz produktów do pielęgnacji stóp, poszerza portfolio o kategorię body care. Marka wprowadziła na rynek cztery nowe kosmetyki do codziennego użytku: mydła w płynie do rąk i ciała oraz balsamy, dostępne w wariantach Relaxing i Balancing. Produkty certyfikowane jako wegańskie, zgodne ze standardem COSMOS Natural i produkowane w Niemczech, wpisują się w trend prostoty i funkcjonalności.

Nowa linia Care Essentials została zaprojektowana jako rozwiązanie uniwersalne, skierowane do szerokiej grupy odbiorców. Wyróżnia ją minimalizm formuł – składniki pochodzenia naturalnego – oraz dbałość o transparentne oznaczenia jakości. Oferta ma charakter neutralny płciowo, co odpowiada rosnącemu zapotrzebowaniu na produkty pielęgnacyjne dostosowane do różnych typów skóry i stylów życia, bez tradycyjnych podziałów marketingowych.

Birkenstock konsekwentnie podkreśla także wymiar zrównoważonego rozwoju. Opakowania nowych kosmetyków wykonane są z aluminium z recyklingu, pozyskiwanego w Europie, a dodatkowe pudełka posiadają certyfikat FSC. Takie rozwiązania mają nie tylko zmniejszyć ślad środowiskowy, ale również potwierdzić spójność działań marki z oczekiwaniami świadomych konsumentów.

Rozszerzenie portfolio poza pielęgnację stóp to istotny krok strategiczny. Firma chce wykorzystać swoje doświadczenie w segmencie funkcjonalnej pielęgnacji, by wejść w szerszą kategorię kosmetyków do ciała. Kieruje ofertę do odbiorców, którzy poszukują prostych, naturalnych i czystych etykietowo produktów, a jednocześnie zwracają uwagę na aspekty ekologiczne. Dzięki temu Birkenstock celuje w rosnącą grupę konsumentów zdrowotnie i środowiskowo świadomych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
13. wrzesień 2025 23:50