StoryEditor
Producenci
04.06.2024 11:38

Estée Lauder przejęła Deciem Beauty Group, właściciela The Ordinary

Spółka Estée Lauder przejęła firmę Deciem Group, właściciela m.in. marki The Ordinary. Wartość inwestycji wyniosła 1,7 mld dolarów.

Estée Lauder Companies ogłosiła 3 czerwca br.  zakończenie procesu przejęcia kanadyjskiej, zintegrowanej pionowo, wielomarkowej firmy Deciem Beauty Group.

Estée Lauder po raz pierwszy zainwestowała w Deciem w 2017 r., w 2021 r. stała się jej większościowym udziałowcem a 31 maja 2024 wykupiła pozostałe udziały za ok. 860 mln USD.

Całkowita wartość inwestycji w trzech transzach wyniosła około 1,7 miliarda dolarów. Kwoty te podlegają korekcie po zamknięciu transakcji zgodnie z umową.

–  Deciem to wyjątkowa firma posiadająca autentyczne marki, wysoce skuteczne, niezbędne produkty oraz wyjątkowo przejrzyste i wciągające relacje z oddanymi konsumentami na całym świecie – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes grupy wykonawczej Estée Lauder Companies.  Przez ostatnich siedem lat łączyło nas fantastyczne partnerstwo i jesteśmy podekscytowani możliwością kontynuowania naszej wspólnej podróży.

Flagową marką w portfolio wielobrandowej firmy Deciem jest The Ordinary. Jej sprzedaż netto waha się od 500 mln do 1 mld dolarów. W ciągu ostatnich dwóch lat, dzięki sieci ELC, The Ordinary rozszerzyła swój zasięg konsumencki na całym świecie, wprowadzając produkty na kluczowych rynkach, w tym w Indiach, na Bliskim Wschodzie i w Republice Południowej Afryki. Marka wprowadziła także bardzo dobrze przyjęte przez rynek nowości. 

Czytaj także: Estée Lauder inwestuje w chińską markę perfum Melt Season

Firma Deciem została założona w 2013 roku przez zmarłego Brandona Truaxe, wizjonera, który bronił autentyczności i przejrzystości w branży kosmetycznej. Oprócz The Ordinary z Deciem wywodzą się również marki pielęgnacyjna Niod i perfumiarska Avestan. Siedziba Deciem mieści się w Toronto w Kanadzie, gdzie znajduje się także pięć wewnętrznych laboratoriów, a na jej czele stoją współzałożyciel i dyrektor generalny Nicola Kilner oraz Jesper Rasmussen, globalny starszy wiceprezes i dyrektor generalny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.12.2025 12:08
L‘Oreal zwiększa swoje udziały w Galdermie
Cetaphil mat.pras.

Francuski koncern L‘Oreal zwiększa swoje udziały w szwajcarskiej marce dermatologicznej Galderma z około 10 proc. do 20 proc. – potwierdziła szwajcarska firma. Kwota transakcji nie została ujawniona.

L‘Oreal zakupił udziały od szwedzkiego konsorcjum private equity EQT, w skład której wchodzą m.in. Abu Dhabi Investment Authority. Transakcja ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2026 roku. 

W wyniku tych zmian Galderma rozważa zastąpienie członków zarządu reprezentujących konsorcjum dwoma niezależnymi kandydatami z L‘Oreal już na najbliższym walnym zgromadzeniu spółki w 2026 roku.

Galderma nadal zapewnia imponujący wzrost, silną innowacyjność i pozycję lidera w swojej szerokiej, opartej na badaniach naukowych ofercie dermatologicznej – oświadczył w komunikacie prasowym Flemming Ørnskov, prezes Galdermy. – Dzięki wzmocnionej strategii komercyjnej, ciągłej ekspansji platformy i portfolio oraz coraz mocniej zorientowanemu na konsumenta podejściu do innowacji, szybko stajemy się potęgą w dziedzinie dermatologii. Cieszymy się ze zwiększonych inwestycji L‘Oréal, które potwierdzają kierunek naszych działań. Wkraczając w rok 2026, nadal w pełni koncentrujemy się na naszej zintegrowanej strategii dermatologicznej i obsłudze naszych klientów, konsumentów i pacjentów – dodał prezes szwajcarskiej firmy.

Rozważane są dodatkowe projekty badań naukowych będące przedmiotem wspólnego zainteresowania, koncentrujące się na pielęgnacji i zdrowiu skóry, innowacjach i długoterminowym rozwoju. Galderma pierwotnie powstała jako spółka joint venture między Nestle i L‘Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
09.12.2025 09:32
Chappell Roan nową globalną ambasadorką MAC Cosmetics
Piosenkarka dołączyła do zacnego grona ambasadorek MAC.MAC Cosmetics

MAC Cosmetics ogłosił, że od 2026 roku nową globalną ambasadorką marki zostanie Chappell Roan, laureatka nagrody Grammy i jedna z najgłośniejszych artystek młodego pokolenia. Piosenkarka będzie twarzą kampanii prowadzonych na wszystkich kluczowych rynkach, co oznacza znaczące wzmocnienie globalnego wizerunku marki i dalsze inwestycje w segment celebryckich partnerstw, które w ostatnich latach generują rosnący udział w sprzedaży wielu koncernów kosmetycznych.

Artystka podkreśliła, że współpraca z MAC ma dla niej wymiar symboliczny. Jak powiedziała, marka „od zawsze robiła miejsce dla takich osób jak ona”, wspierając sztukę, queerowość, drag i ekspresję własną. Wypowiedź Roan wpisuje się w strategię firmy, która od początku lat 90. buduje swoją tożsamość wokół inkluzywności i społeczności LGBTQIA+, m.in. poprzez programy charytatywne i aktywacje w przestrzeni kultury popularnej.

Nicola Formichetti, globalny dyrektor kreatywny MAC, zwrócił uwagę na skalę wpływu artystki na młode pokolenie. Jak podkreślił, Roan reprezentuje generację ceniącą autentyczność i „queer joy”, co idealnie współgra z misją marki „All Ages, All Races, All Genders”. Podkreślenie tych wartości wskazuje, że partnerstwo będzie miało nie tylko wymiar komercyjny, lecz także wizerunkowy, wzmacniający długoletnie zaangażowanie MAC w tematy równościowe.

Według Aïdy Moudachirou-Rebois, wiceprezeski i globalnej dyrektor zarządzającej MAC, współpraca z artystką zaczęła się jeszcze przed jej międzynarodowym sukcesem. Marka wspierała makijaż i koncepcje wizualne wokół kilku kluczowych momentów jej kariery, co przełożyło się na decyzję o długoterminowym partnerstwie. Moudachirou-Rebois oceniła, że historia Roan – oparta na determinacji i konsekwencji – wzmacnia autentyczność komunikacji marki.

Debiut artystki w kampaniach zaplanowany na 2026 rok sugeruje, że projekty są już w przygotowaniu, a MAC zamierza wykorzystać rosnący zasięg piosenkarki. W 2024 i 2025 roku jej obecność w mediach społecznościowych i na listach przebojów rosła w tempie dwucyfrowym, a koncerty regularnie przyciągały dziesiątki tysięcy fanów. Dla marki oznacza to potencjalnie znaczące wzmocnienie przekazu i dotarcie do nowych grup odbiorców.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
11. grudzień 2025 06:08