StoryEditor
Producenci
12.06.2024 13:04

Estée Lauder zabezpiecza swoją przyszłość nową linią kredytową

Umowa podpisana z JPMorgan Chase Bank, N.A. i obejmująca różnych pożyczkodawców, przewiduje pięcioletni kredyt odnawialny z możliwością przedłużenia o maksymalnie dwa dodatkowe lata. / Shutterstock
Estée Lauder Companies Inc. ogłosiło zawarcie nowej umowy kredytowej bez zabezpieczeń na kwotę 2,5 miliarda dolarów z JPMorgan Chase Bank, N.A. Nowe porozumienie, które zastępuje wcześniejsze z października 2021, umożliwia korzystanie z wielowalutowych pożyczek i akredytyw, zapewniając firmie solidne wsparcie finansowe na najbliższe lata.

The Estée Lauder Companies Inc. zawarło umowę kredytową bez zabezpieczenia na kwotę 2,5 miliarda dolarów. Nowe porozumienie, które weszło w życie 7 czerwca 2024 roku, zastępuje poprzednią linię kredytową z października 2021 roku. Obejmuje ono możliwość zaciągania wielowalutowych pożyczek oraz wystawiania akredytyw.

Nowa umowa kredytowa, podpisana z JPMorgan Chase Bank, N.A. oraz z udziałem różnych kredytodawców, zapewnia pięcioletnią linię kredytową odnawialną, którą można przedłużyć o dwa dodatkowe lata. Mechanizm ten ma wspierać spółkę i jej uprawnione spółki zależne, a cała kwota 2,5 miliarda dolarów pozostaje niewykorzystana i dostępna na ogólne cele korporacyjne.

Zawarcie tej umowy kredytowej zapewnia Estée Lauder solidne wsparcie finansowe, które będzie wspierać strategie korporacyjne i operacyjne firmy przez najbliższe pięć lat. Dzięki zabezpieczeniu takiego finansowania, firma będzie mogła skutecznie zarządzać płynnością finansową, finansować inicjatywy korporacyjne i utrzymać stabilność finansową, co zapewni jej ciągły rozwój i obecność na rynku w konkurencyjnej branży kosmetycznej.

Estée Lauder Companies Inc. jest uznawane za jedną z czołowych firm w branży kosmetycznej, i ma w swoim portfolio wiele znanych marek. Wśród nich znajdują się takie znane brandy jak MAC Cosmetics, znane z profesjonalnych kosmetyków makijażowych, Clinique, oferujące dermokosmetyki pielęgnacyjne, oraz Jo Malone London, znane z luksusowych perfum i produktów do domu. Do grupy należą również La Mer, słynąca z ekskluzywnych kosmetyków pielęgnacyjnych, oraz Bobbi Brown, marka specjalizująca się w naturalnie wyglądającym makijażu.

Czytaj także: Estée Lauder przejęła Deciem Beauty Group, właściciela The Ordinary

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.09.2025 13:44
Nivea z nowym country managerem na Polskę i kraje bałtyckie
Polska i kraje bałtyckie mają nowego country managera dla marki Nivea.Beiersdorf

Z dniem 1 września 2025 r. stanowisko country manager Poland & Baltics w Nivea Polska objął dr Martin Stoebe. Zastąpił on Fatiha Alpaslana, który pełnił tę funkcję od grudnia 2021 r. przez blisko cztery lata. Zmiana ta wpisuje się w strategię wzmacniania pozycji firmy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Fatih Alpaslan odpowiadał w ostatnich latach za realizację strategii rozwoju marki, zwiększanie zaangażowania pracowników oraz poprawę wyników w Polsce i krajach bałtyckich. Jego kadencja zbiegła się z okresem dynamicznych zmian w branży kosmetycznej, w tym rosnącego znaczenia e-commerce oraz innowacyjnych modeli sprzedaży.

Nowy szef Nivea Polska, dr Martin Stoebe, związany jest z Grupą Beiersdorf od dziesięciu lat. W tym czasie zdobywał doświadczenie m.in. jako country manager w Kolumbii oraz jako kierujący działalnością firmy w Rumunii i Bułgarii. Wcześniej pracował również w sektorze doradczym jako project leader, a także jako managing director w start-upie, co daje mu szeroką perspektywę zarządzania w różnych warunkach rynkowych.

Firma podkreśla, że nominacja nowego country managera to krok w kierunku dalszego umacniania pozycji Nivea na rynku europejskim. Celem jest nie tylko dostarczanie produktów pielęgnacyjnych najwyższej jakości, ale także intensyfikacja działań lokalnych, wspierających rozwój i innowacyjność w Polsce i krajach bałtyckich.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
29.08.2025 15:32
Kolejny mariaż food & beauty: Rare Beauty i Tajín we wspólnej limitowanej kolekcji
Nowa współpraca na linii branży spożywczej i urodowej umacnia już silny trend.Rare Beauty x Tajín

Rare Beauty, marka założona przez Selenę Gomez, połączyła siły z producentem przypraw Tajín, tworząc limitowaną edycję zestawu kosmetycznego Rare Beauty x Tajín Cheek & Lip Set. Kolekcja inspirowana jest kultowymi produktami Tajín – przyprawą Clásico oraz sosem Chamoy – i ma wprowadzić intensywne, żywe barwy do codziennej rutyny makijażowej. W skład zestawu wchodzą dwa pełnowymiarowe kosmetyki: róż Soft Pinch Liquid Blush w odcieniu Chamoy oraz błyszczyk Positive Light Luminizing Lip Gloss w odcieniu Clásico.

Róż Soft Pinch Liquid Blush Chamoy to głęboka czerwień wpadająca w brąz, natomiast błyszczyk Positive Light Luminizing Lip Gloss Clásico to intensywny terakotowy odcień z miedziano-złotymi drobinkami. Oba produkty mają oddawać charakterystyczną kolorystykę Tajín Clásico Seasoning oraz Tajín Chamoy Sauce. Jak podkreślają twórcy, celem kolekcji jest połączenie energii, kultury i radości, które niosą zarówno kulinarne, jak i kosmetyczne doświadczenia.

Współpraca została opatrzona komentarzami ze strony przedstawicieli obu marek. Selena Gomez zaznaczyła, że zestaw jest celebracją unikalności, wspólnoty i chwil, które łączą ludzi. Z kolei Luis Alfaro, Head of Marketing Tajín USA, podkreślił, że dla marki to nie tylko projekt kolorystyczny, ale także wspólne wartości – autentyczność, kreatywność i radość. Połączenie kosmetyków i kulinarnych inspiracji ma w tym przypadku wymiar zarówno estetyczny, jak i kulturowy.

image

Czemu branża spożywcza i kosmetyczna coraz częściej współpracują? Odpowiedź brzmi w neurobiologii.

Istotnym elementem przedsięwzięcia jest również aspekt społeczny. Rare Beauty w ramach tej współpracy zadeklarowała wsparcie finansowe dla Escuela Nacional de Cerámica – Narodowej Szkoły Ceramiki w Meksyku. Instytucja ta zajmuje się ochroną i rozwojem rzemiosła artystycznego, a także wspiera lokalnych twórców. Dzięki temu kolekcja Rare Beauty x Tajín nie tylko wnosi odważne barwy do makijażu, lecz także wspiera zachowanie i promocję meksykańskiego dziedzictwa artystycznego.

Na rynku kosmetycznym coraz wyraźniej widoczny jest trend łączenia branży spożywczej i urodowej, czego przykładem są nie tylko limitowane kolekcje inspirowane smakami czy aromatami, ale także kampanie oparte na kulinarnych skojarzeniach. Marki beauty coraz częściej sięgają po motywy związane z jedzeniem – od czekolady i kawy, przez owoce egzotyczne, aż po produkty charakterystyczne dla konkretnych kultur czy popularne fastfoody, jak pizza czy frytki. Takie współprace pozwalają firmom wyróżnić się na tle konkurencji, budować emocjonalne więzi z konsumentami oraz przyciągać uwagę młodszych odbiorców, którzy poszukują oryginalnych i zaskakujących doświadczeń zakupowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
01. wrzesień 2025 15:27