StoryEditor
Producenci
21.10.2024 12:38

Gaming, streaming i kosmetyki: Fenty Beauty i serial "Arcane" we współpracy urodowej

Kolekcja Fenty Beauty zawiera kosmetyki do makijażu inspirowane głównymi bohaterkami serialu. / Fenty Beauty

Fenty Beauty, marka kosmetyczna założona przez Rihannę, nawiązała pionierską współpracę z Riot Games i ich animowaną serią “Arcane”, opartą na popularnej grze League of Legends. Efektem tej współpracy jest limitowana edycja produktów, której premiera zaplanowana jest na 2 listopada 2024 roku. Kolekcja ma zainspirować graczy i fanów, umożliwiając im odwzorowanie unikalnych makijaży bohaterek kultowego już serialu.

Rihanna i jej zespół Fenty Beauty, kierowany przez globalną makijażystkę Priscillę Ono, współpracowali z Fortiche Production, firmą odpowiedzialną za animację “Arcane”, aby stworzyć wyjątkowe makijaże postaci. Każdy z bohaterów sezonu drugiego został wyposażony w unikalny look, stworzony specjalnie dla niego. Kolekcja kosmetyków ma odzwierciedlać te wirtualne stylizacje w rzeczywistości, co daje fanom możliwość przekształcenia cyfrowych inspiracji w prawdziwe, codzienne makijaże. W skład kolekcji wchodzą nieznane dotąd odcienie, metaliczne kolory i połyskujące błyszczyki, które mają oddać klimat głównych bohaterek serialu — Jinx, Vi, Mel i Caitlyn.

Premiera kolekcji zaplanowana na początek listopada 2024 roku wzbudza spore zainteresowanie. Fenty Beauty i Arcane zainspirowały się silnymi, kobiecymi postaciami, które uosabiają odwagę, niezależność i wytrwałość. Dzięki tej współpracy, fani Arcane będą mogli stworzyć swoje własne, unikalne stylizacje, nawiązując do makijaży prezentowanych w serialu. Jak podkreśliła Rihanna, kolekcja ma na celu wspieranie ludzi w odkrywaniu ich wewnętrznej siły, pewności siebie i piękna, łącząc świat wirtualny z rzeczywistością.

Zawsze znajdujemy sposoby, aby nadal poszerzać naszą rodzinę Fenty i dawać ludziom siłę do odnalezienia wewnętrznej siły, pewności siebie i piękna. Ubóstwiam to, jak to zrobiliśmy z Arcane i Fenty Beauty, łącząc wirtualne z rzeczywistym, tworząc makijaże dla silnych kobiet, a następnie przekładając to na prawdziwe produkty, które każdy może mieć w swoich rękach.

To kolejna współpraca między serialem platformy Netflix a marką kosmetyczną. W ostatnich latach Emily w Paryżu, Królowa i Bridgerton nawiązały podobne kolaboracje, między innymi z brandami Bath&Body Works, Augustinus Bader, Michel German Parfums, Kiko Milano i Inglot.

Czytaj także:

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 00:59