StoryEditor
Producenci
30.01.2023 00:00

Hein Schumacher nowym CEO Unilevera

Hein Schumacher obejmie stanowisko CEO Unilevera 1 lipca 2023 r. / fot. materiały prasowe
Firma Unilever ogłosiła dziś powołanie Heina Schumachera na nowego dyrektora generalnego. Zastąpi on na stanowisku Alana Jope, który we wrześniu 2022 roku ogłosił zamiar odejścia na emeryturę. Schumacher formalnie przejmie obowiązki 1 lipca br.

Hein Schumacher rozpocznie pracę jako dyrektor generalny Unilever 1 lipca 2023 r., po miesięcznym okresie poświęconym na przejęcie obowiązków - poinformował dziś koncern Unilever. Schumacher jest obecnie dyrektorem generalnym globalnej firmy mleczarskiej i żywieniowej Royal FrieslandCampina, a w październiku ubiegłego roku został dyrektorem niewykonawczym firmy Unilever. Schumacher zastąpi na stanowisku Alana Jope, który odchodzi na emeryturę, a swój zamiar ogłosił w ubiegłym roku

Prezes Unilever, Nils Andersen, powiedział: – Cieszymy się, że możemy powitać Heina jako naszego nowego dyrektora generalnego po szeroko zakrojonym, globalnym procesie wyszukiwania. Hein jest dynamicznym, kierującym się wartościami liderem biznesowym, który ma zróżnicowane doświadczenie i doskonałe osiągnięcia w zakresie dostaw w globalnym przemyśle dóbr konsumpcyjnych. Ma wyjątkowe zdolności strategiczne, sprawdzoną skuteczność operacyjną i duże doświadczenie zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się. Zarząd oczekuje, że Hein zrealizuje pełny potencjał Unilever jako zwycięskiej firmy, która zapewnia długoterminowy wzrost i wartość dla wszystkich swoich interesariuszy.

– Chciałbym również skorzystać z okazji, aby podziękować Alanowi za kierowanie Unilever. Zmiany, które wprowadził w strategii, strukturze i organizacji firmy, stawiają Unilever na znacznie lepszej pozycji do odniesienia sukcesu. Alan będzie kierował Unileverem do końca czerwca. Odchodzi na emeryturę po wspaniałej 37-letniej karierze w naszej firmie – dodał.

Alan Jope ustąpi z zarządu Unilever 1 lipca, wówczas Hein Schumacher przejmie oficjalnie jego obowiązki.

Unilever podał, jakie wynagrodzenie otrzyma nowy CEO koncernu.

Hein Schumacher będzie otrzymywał stałe wynagrodzenie roczne w wysokości 1,85 mln euro, będzie uprawniony do otrzymywania rocznych premii i nagród z planu podziału wyników oraz wsparcia w relokacji. Otrzyma również nagrody w formie akcji, aby zastąpić utratę płatności motywacyjnych od poprzedniego pracodawcy. Dalsze szczegóły dotyczące jego pensji zostaną określone w Raporcie o wynagrodzeniach dyrektorów za 2022 r.

Hein Schumacher ma lat 51, jest doświadczonym liderem z bogatym dorobkiem w zarządzaniu firmami z sektora FMCG.  

Od stycznia 2018 roku jest dyrektorem generalnym Royal FrieslandCampina, firmy o wartości 11 miliardów euro, działającej w ponad 40 krajach – i oferującej produkty sprzedawane w ponad 100 krajach. Wcześniej, przez trzy lata, był dyrektorem finansowym Royal FrieslandCampina.

Przed dołączeniem do Royal FrieslandCampina Hein przez ponad dekadę pracował dla H.J. Heinza, w okresie znaczących zmian w firmie. W 2008 roku został mianowany dyrektorem ds. strategii, a w 2011 roku przeniósł się do Chin jako prezes i dyrektor generalny. W 2013 roku został mianowany wiceprezesem wykonawczym regionu Azji i Pacyfiku firmy Kraft Heinz i poprowadził restrukturyzację działalności, która obejmowała Chiny, Indonezję, Indie, Japonię i Oceanię.

Wcześniej w swojej karierze Hein pracował w finansach jako kontroler korporacyjny w Azji i Ameryce Środkowej dla Royal Ahold NV. Karierę rozpoczął w firmie Unilever.

Hein posiada tytuł magistra nauk politycznych i stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie w Amsterdamie. Jest żonaty, ma troje dzieci.
 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 15:00
Solidne wyniki LVMH pomimo spadku zysku: 41,7 miliarda euro przychodu w 1. połowie 2024
Do wyników LVMH przyczyniły się również produkty do makijażu i pielęgnacji skóry, przy czym koncern wyróżnił Rouge Dior i Capture Totale.Jernej Furman from Slovenia, CC BY 2.0, via Wikimedia Commons

LVMH osiągnęło przychody na poziomie 41,7 miliarda euro (45,2 miliarda dolarów) w pierwszej połowie 2024 roku, mimo spadku zysku netto o 14 proc. Drugi kwartał przyniósł wzrost przychodów o 1 proc., ale sprzedaż w Azji, głównie w Chinach (z wyłączeniem Japonii), spadła o. Jednakże segmenty kosmetyczne marek i Sephora odnotowały pozytywne wyniki.

W pierwszej połowie 2024 roku segment Perfumes & Cosmetics zanotował organiczny wzrost przychodów o 6 proc., co było wynikiem dynamicznego rozwoju kluczowych linii produktów oraz selektywnej polityki dystrybucji. Christian Dior osiągnął „solidne wyniki” we wszystkich kategoriach produktowych, z Sauvage jako „wiodącym globalnie zapachem.” Kobiecy zapach J’adore kontynuował swoje sukcesy, a nowa edycja Miss Dior Parfum zanotowała „silny wzrost.”

Prezes LVMH, Bernard Arnault, podkreślił, że wyniki za pierwszą połowę roku odzwierciedlają wyjątkową odporność LVMH, wspieraną przez siłę swoich marek i elastyczność zespołów w obliczu ekonomicznej i geopolitycznej niepewności. Grupa osiągnęła wzrost na stałej skali konsolidacji i na bazie walutowej w Europie i USA, podczas gdy Japonia odnotowała dwucyfrowy wzrost przychodów.

LVMH osiągnęło zysk operacyjny na poziomie 10,7 miliarda euro (11,6 miliarda dolarów), co stanowiło marżę operacyjną na poziomie 25,6 proc., przewyższającą poziomy sprzed pandemii COVID-19. Fluktuacje kursów walut miały znaczący negatywny wpływ na wyniki za półrocze, a udział LVMH w zysku netto wyniósł 7,3 miliarda euro (7,9 miliarda dolarów). Arnault zaznaczył, że grupa z pewnością patrzy w przyszłość, licząc na zwinność i talent swoich zespołów, aby dalej wzmacniać swoją globalną pozycję lidera w sektorze dóbr luksusowych w 2024 roku.

Motywowani jak zawsze naszym podwójnym skupieniem na pożądaniu [produktów] i odpowiedzialności, nadal pracowaliśmy nad osiągnięciem celów w naszych programach działań środowiskowych i społecznych. W roku wyróżnionym naszym partnerstwem z Igrzyskami Olimpijskimi i Paraolimpijskimi Paryż 2024, jesteśmy zaszczyceni, że możemy dzielić się naszą kreatywnością, doskonałym rzemiosłem i głębokim zaangażowaniem w społeczeństwo, aby to wydarzenie odniosło ogromny sukces i było okazją dla Francji, aby zabłysnąć na światowej scenie

- powiedział Arnault.

Czytaj także: Bloomberg: Menadżerowie finansowi odpierają spanikowane telefony od najbogatszych Francuzów i Francuzek — powodem ostatnie wybory.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.07.2024 11:08
Marka Chopin, należąca do Miraculum, ponownie partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego
Marka Chopin po raz szósty sponsoruje Międzynarodowy Festiwal Chopinowskifort. Miraculum

Marka Chopin należąca do polskiej firmy Miraculum po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju. Poprzez zaangażowanie w to wydarzenie marka wspiera polską kulturę, ale także buduje rozpoznawalność swoich perfum na świecie.

Marka Chopin ogłosiła, że po raz szósty została oficjalnym partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chopinowskiego w Dusznikach-Zdroju.

"Poprzez zaangażowanie w to prestiżowe wydarzenie kontynuujemy swoją misję promocji polskiej kultury i dziedzictwa Fryderyka Chopina. Jako marka inspirowana życiem i twórczością najwybitniejszego polskiego kompozytora, aktywnie wspieramy inicjatywy kulturalne, które kultywują jego spuściznę. Część dochodu ze sprzedaży naszych perfum, dostępnych w Drogeriach Hebe, przekazujemy na rzecz Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina, przyczyniając się do rozwoju badań nad twórczością kompozytora i promocji jego muzyki na całym świecie" – podaje w komunikacie firma Miraculum, do której należy marka Chopin.

Międzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach-Zdroju odbędzie się już po raz 79. Wydarzenie to przyciąga artystów i miłośników muzyki polskiego kompozytora z całego świata. Jest najstarszym na świecie nieprzerwanie działającym festiwalem pianistycznym i zarazem najstarszym polskim festiwalem muzycznym.

16-letni Fryderyk Chopin przybył do Dusznik (wówczas Reinerz) w 1826 roku, by w górskim uzdrowisku nabierać sił. Zagrał tu dwa dobroczynne koncerty. Pierwszy festiwal odbył się w 120 rocznicę tych koncertów, w 1946 r. i od tamtej pory trwał zdobywając coraz większą rangę.

Na festiwalu występowali najznakomitsi współcześni pianiści i wykonawcy muzyki Chopina, m.in. Vladimir Askenazy, Bella Dawidowicz, Halina Czerny-Stefańska, Wiktor Mierżanow, Stefan Askenazy, Światosław Richter, Emanuel Ax, Garrick Ohlsson, Arcadi Volodos, Grigory Sokolow, Nelson Freire, Nikolai Lugansky, Nikolai Demidenko, Brigitte Engerer, Boris Berezovsky, laureaci Konkursu Chopinowskiego w Warszawie, laureaci prestiżowych międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. Van Cliburna (Fort Worth), Królowej Elżbiety (Bruksela), Czajkowskiego (Moskwa), Rubinsteina (Tel Awiw), Hamamatsu, Leeds, Cleveland i wielu innych.

Marka Chopin od 6 lat jest sponsorem festiwalu. W ten sposób właściciel marki – firma Miraculum – buduje także jej rozpoznawalność na świecie (perfumy Chopin trafiają także na rynki azjatyckie). W 2023 r. to właśnie ta marka przyczyniła się w dużym stopniu do dobrych wyników firmy, czego Miraculum od lat odbudowujące swoją pozycję na rynku, bardzo potrzebowało. W trzecim kwartale dynamika wzrostu przychodów w marce wyniosła 82 proc. rok do roku.

Czytaj więcej: Perfumy ciągną wyniki Miraculum w górę. W III kwartale spółka wypracowała ponad 10 mln zł przychodów

Perfumy Chopin były promowane podczas najważniejszych wydarzeń kulturalnych odbywających się w Filharmonii Narodowej i Teatrze Wielkim m.in. „Chopin i jego Europa” i „Szalone Dni Muzyki”. Miraculum było także sponsorem płyty „Czułe struny” z muzyką Chopina i trasy koncertowej Natalii Kukulskiej.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. lipiec 2024 04:17