StoryEditor
Producenci
16.08.2023 13:21

Fundamentalistyczna organizacja One Million Moms nawołuje do bojkotu Aveeno

Trwająca 15 sekund reklama zawiera scenę, w której świeżo wykąpany i czysty chłopczyk przebiera się w ramach zabawy w zdekompletowany kostium baletnicy i kosmonauty naraz. / Aveeno Kids

Amerykańska organizacja zrzeszająca konserwatywnych chrześcijan pod szyldem One Million Moms wyraziła zaniepokojenie reklamą szamponu Aveeno Kids, w której występuje młody chłopiec przebrany za baletnicę-astronautę. Petycja informuje, że sygnatariuszki są rozczarowane Aveeno Kids za rzekome "promowanie agendy LGBTQ" wśród dzieci poprzez swoją reklamę.

Amerykańska organizacja zrzeszająca konserwatywnych chrześcijan pod szyldem One Million Moms nawołuje obecnie w internecie do bojkotu marki Aveeno za rzekomo „obrzydliwą” reklamę szamponu dla dzieci, ponieważ przedstawia ona młodego chłopca w tęczowej spódnicy i białym kombinezonie udającego „baletnicę-astronautę”. W 15-sekundowej reklamie szamponu Aveeno Kids chłopczyk myje włosy promowanym produktem, podczas gdy animowany szop-narrator reklamy fruwa dookoła, informując o właściwościach szamponu. W ostatnich sześciu sekundach reklamy chłopiec prezentuje się w swoim pokoju, podskakując w swojej tiulowej spódniczce i kombinezonie, a szop wykrzykuje: „Baletnica-astronauta? Ekstra!" Zdaniem One Million Moms przedstawienie dziecka, które zakłada elementy od dwóch kostiumów naraz jest wyrazem propagandy.

@truckingwithtron Soooo a little boy is dancing around in a rainbow ???? dress… again to each their own but we must PROTECT our kids… looks like another BOYCOTT to me. What are your thoughts? This is a repost #repost ♬ original sound - Tron????????????????????????


One Million Moms zebrało ponad 12 tys. podpisów na swojej stronie internetowej pod petycją mającą na celu bojkot Aveeno w oparciu o ich punkt widzenia na reklamę. „Aveeno Kids wykorzystuje obecnie młodego chłopca w swojej reklamie, aby pomóc w promowaniu gejowskiej agendy” – napisała liderka One Million Moms, Monica Cole. „Niestety, pierwszą ofiarą tej obrzydliwej reklamy jest młody chłopiec, który wystąpił w tej reklamie, nie wspominając już o każdym dziecku, które ogląda reklamę”.

Organizacja „Milion Mam” (One Million Moms) wraz z „Milionem Tatusiów” (One Million Dads) działa w ramach protestanckiego Amerykańskiego Stowarzyszenia Rodzin (AFA), powstałego w 1977 r. Członkowie tych stowarzyszeń sprzeciwiają się propagandzie LGBTQ, pornografii i aborcji. Celem AFA jest mobilizacja rodziców do „powstrzymania wykorzystywania dzieci” przez media. Instytucja wykorzystuje strony internetowe do organizowania bojkotów i nakłaniania aktywistów do wysyłania e-maili do firm głównego nurtu, które sprzedają produkty lub tworzą reklamy lub treści, które AFA uważa za obraźliwe, w tym np. reklamy marki odzieży ślubnej Men‘s Wearhouse oraz film Barbie

Aveeno nie skomentowało dotąd poczynań One Million Moms. Warto przypomnieć, że reklama jest w emisji od ponad 10 miesięcy.

Czytaj także: Transfobiczni internauci nawołują do bojkotu Maybelline w związku ze współpracą z Dylan Mulvaney

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
14.10.2025 10:22
Avon International złożył wniosek o przejęcie Natura & Co UK Holdings
Kolejne wielkie zmiany w globalnej marce.Avon

8 października 2025 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynął wniosek w sprawie planowanej koncentracji pomiędzy Avon International Limited a Natura & Co UK Holdings Limited. Postępowanie prowadzone jest pod sygnaturą DKK-2.421.69.2025.RAW. Zgodnie z informacjami opublikowanymi w rejestrze UOKiK, wnioskodawcą jest Avon International Limited z siedzibą w Birmingham w Wielkiej Brytanii, a sprawa pozostaje na etapie rozpatrywania.

Planowana transakcja polega na przejęciu przez Avon International Limited wyłącznej kontroli nad spółką Natura & Co UK Holdings Limited z siedzibą w Bristolu. Zgodnie z art. 13 ust. 2 pkt 2 ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów, koncentracja tego rodzaju wymaga zgody UOKiK, jeżeli może ona wpływać na strukturę konkurencyjną rynku. Avon International Limited należy do grupy kapitałowej kontrolowanej przez osobę fizyczną, której spółki portfelowe działają w różnych sektorach gospodarki – od technologii i dóbr konsumpcyjnych po przemysł, media i rozrywkę. Grupa prowadzi działalność w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

Przedmiot przejęcia – Natura & Co UK Holdings Limited – wraz ze swoimi spółkami zależnymi prowadzi działalność w zakresie produkcji i sprzedaży kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji ciała. Jak wskazano we wniosku, spółka prowadzi działalność pod marką Avon poza rynkami Ameryki Łacińskiej, Ameryki Północnej i Rosji. Obecnie sprawa oczekuje na decyzję UOKiK dotyczącą dopuszczalności koncentracji.

Obecnie marka Avon przechodzi etap restrukturyzacji i zmian właścicielskich. W dniu 18 września 2025 roku grupa Natura &Co ogłosiła, że zawarła wiążącą umowę sprzedaży działalności Avon International (obejmującej rynki Europy, Azji i Afryki) firmie private equity Regent – wartość transakcji ma być nominalna (1 funt brytyjski), z możliwością dodatkowych płatności warunkowych do 60 mln funtów.  Jednocześnie Natura zaznaczyła, że sprzedaż nie obejmuje operacji w Ameryce Łacińskiej ani Rosji, gdzie marka Avon pozostaje pod jej kontrolą.  Wcześniej, Avon International był już klasyfikowany jako „przeznaczony do sprzedaży” w raportach Naty (Natura) – to część strategii upraszczania struktury, rozpoczętej w 2022 roku. 

Ponadto firma Avon zmaga się z trudnościami finansowymi. Na przykład w raporcie za I kwartał 2023 r. wykazano stratę netto z działalności ciągłej w wysokości 92,5 milionów dolarów oraz łączne zobowiązania krótkoterminowe sięgające 1 579,6 milionów dolarów, przy aktywach ogółem 2 074,4 milionów dolarów. W ostatnich latach marka Avon generowała przychody rzędu 9,1 miliardów dolarów rocznie (stan przed połączeniem z grupą kosmetyczną Natura) i była obecna w ponad 100 krajach, z bazą milionów przedstawicieli sprzedaży bezpośredniej. 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
10.10.2025 15:30
Kimberly-Clark inwestuje 28,7 mln dolarów w programy wspierające kobiety i dziewczęta
W ramach akcji kobiety i dziewczynki na całym globie otrzymają pomoc materialną.Kimberly-Clark

Kimberly-Clark Corporation ogłosiła nowy etap globalnego zaangażowania społecznego, którego celem jest poprawa dostępu do podstawowej opieki zdrowotnej dla kobiet i dziewcząt. W ramach czteroletnich partnerstw z organizacjami Baby2Baby, Plan International, Project HOPE oraz UNICEF, firma planuje wesprzeć około 24 miliony kobiet i dziewcząt w siedmiu krajach – Brazylii, Peru, Chinach, Indiach, Indonezji, Wietnamie i Stanach Zjednoczonych – w ciągu najbliższych trzech lat.

Nowe programy są finansowane przez Kimberly-Clark Foundation, która przeznaczy na ten cel 28,7 mln USD. Fundacja skoncentrowała swoją działalność na wspieraniu kobiet i dziewcząt w kluczowych etapach życia – od okresu dojrzewania po macierzyństwo. Projekty obejmą m.in. programy dotyczące higieny menstruacyjnej, edukacji zdrowotnej i przełamywania tabu wokół miesiączki, a także inicjatywy zwiększające dostęp do bezpiecznych rozwiązań sanitarnych oraz kompleksowej opieki okołoporodowej i poporodowej.

Znacząca część środków trafi do regionów i społeczności o ograniczonym dostępie do opieki zdrowotnej. Projekty realizowane z partnerami będą obejmować m.in. działania z zakresu wsparcia zdrowia psychicznego matek oraz wzmocnienia lokalnych systemów ochrony zdrowia, by poprawić wyniki zdrowotne w najbardziej wrażliwych grupach społecznych.

Kimberly-Clark od lat współpracuje z organizacją Baby2Baby, która wspiera rodziny żyjące w ubóstwie w Stanach Zjednoczonych. Partnerstwo rozpoczęte w 2011 roku stało się jednym z filarów społecznego zaangażowania firmy. W 2024 roku marka Huggies zacieśniła współpracę, wspierając inicjatywę mającą na celu przeciwdziałanie rosnącej śmiertelności matek w USA, realizowaną wspólnie z Departamentem Zdrowia i Opieki Społecznej USA.

Jednym z kluczowych elementów tego projektu jest dystrybucja Maternal Health & Newborn Supply Kits – zestawów wspierających zdrowie matek i noworodków. Program łączy kwestie niedoboru pieluch, zdrowia noworodków i psychicznego dobrostanu matek, tworząc spójny model pomocy o wymiernym znaczeniu społecznym. Dzięki nowym inwestycjom Kimberly-Clark zamierza rozszerzyć ten model również na inne regiony świata, by skutecznie odpowiadać na globalne wyzwania w zakresie opieki nad kobietami i dziećmi.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
14. październik 2025 20:01