StoryEditor
Producenci
01.12.2017 00:00

J&J zachęca start-upy do tworzenia cyfrowych rozwiązań urodowych

Koncern Johnson & Johnson ogłosił konkurs Digital Beauty QuickFire Challenge. Ma on zachęcić start-upy do tworzenia nowatorskich, przyszłościowych rozwiązań w zakresie cyfrowych rozwiązań dla branży urodowej. Ich  celem ma być zapewnienie konsumentom na całym świecie lepszych wyników w zakresie pielęgnacji skóry.

Zwycięzca konkursu otrzyma do 50 tys. dolarów dofinansowania na ulepszenie swojego produktu w kierunku komercjalizacji. Oprócz finansowania, firma Johnson & Johnson Innovation zapewni zwycięzcom dostęp do sieci ekspertów oraz roczną współpracę. Zwycięzcy będą też mogli zaprojektować i wykonać jedną darmową inicjatywę badawczą.

– Prawdziwa innowacja nie tylko ulepsza jakość produktów i efekty ich stosowania. Kwestionuje samą definicję pielęgnacji skóry – twierdzi Sebastien Guillon, prezes firmy Global Beauty należącej do Johnson & Johnson Consumer. – Dostępne są wciąż nowe rozwiązania technologiczne. Chcemy zidentyfikować najbardziej obiecujących partnerów, z którymi będziemy mogli współtworzyć znaczące rozwiązania w zakresie pielęgnacji skóry.

The QuickFire Challenge to inicjatywa, która  ma na celu udostępnienie przełomowych rozwiązań w zakresie nauki i zdrowia, by zachęcić studentów, przedsiębiorców, naukowców i firmy rozpoczynające działalność do prac nad innowacjami. Mają one objąć trzy obszary:

  1. Narzędzia, które umożliwią konsumentom dokonywanie świadomych wyborów dotyczących pielęgnacji skóry – pozwalające w domu ocenić stan skóry i pomagające w wyborze najlepszych produktów.
  2. Rozwiązania, które pomogą zarządzać zdrowiem skóry przez konsumentów, poprzez monitorowanie takich czynników jak zanieczyszczenia, promieniowanie UV i biomarkery skóry.
  3. Technologie cyfrowe lub urządzenia zwiększające skuteczność terapii w celu poprawy zdrowia skóry u konsumentów z trudnymi problemami, takimi jak trądzik, fotostarzenie i egzema.

– Poszukujemy innowacyjnych urządzeń i rozwiązań technologii cyfrowej, aby to co w tej chwili niewidzialne dla konsumentów, uczynić dla nich widocznym, tak by mogli sprostać najtrudniejszym wyzwaniom w zakresie pielęgnacji skóry – powiedziała Naomi Furgiuele, wiceprezes działu Global Face and Sun R & D, Johnson & Johnson Consumer. – Mamy nadzieję, że łącząc nasze doświadczenia z pomysłami osób i firm spoza naszych struktur, będziemy w stanie wspomóc konsumentów w budowaniu ich preferencji, pozwoli na lepszą personalizacje pielęgnacji i zbuduje ich lojalność.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.08.2025 11:41
Shiseido tnie etaty po stratach Drunk Elephant
Japoński gigant kosmetyczny przechodzi intensywną reorganizację zasobów ludzkich.Shutterstock

Obecne działania firmy wpisują się w szerszy proces przeglądu strategii po nieudanych przejęciach z przeszłości oraz w kontekście osłabienia rynku pielęgnacyjnego w USA. Shiseido prowadzi globalne cięcia kosztów i planuje ogłosić nowy średnioterminowy plan strategiczny do końca 2025 roku.

Japońska firma kosmetyczna Shiseido ogłosiła redukcję 300 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych w związku z utrzymującymi się stratami marki pielęgnacyjnej Drunk Elephant. Problemy operacyjne tej marki przyczyniły się do straty operacyjnej w regionie amerykańskim w wysokości 5,8 miliarda jenów (ok. 165 milionów zł). Zwolnienia są częścią szerszego planu restrukturyzacji kosztowej, który ma przynieść oszczędności w USA rzędu 15 miliardów jenów do 2026 roku.

Mimo trudności na rynku amerykańskim, Shiseido odnotowało zysk netto w wysokości 9,5 miliarda jenów za pierwsze półrocze 2025 roku, głównie dzięki restrukturyzacji przeprowadzonej w Japonii i Chinach. Natomiast sprzedaż w Stanach Zjednoczonych spadła w tym samym okresie o 10 proc., co znacząco obciążyło wyniki finansowe firmy na rynkach zachodnich.

Jednym z głównych źródeł problemów była marka Drunk Elephant, której zakłócenia w łańcuchu dostaw w 2024 roku doprowadziły do odpływu klientów i pogorszenia sprzedaży nie tylko w USA, ale również w Europie. Shiseido zapowiada, że podejmie próbę repozycjonowania tej marki od 2026 roku, by poprawić jej konkurencyjność i odbudować zaufanie konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Sieci i centra handlowe
07.08.2025 09:03
Bath & Body Works chce przyciągnąć młodych klientów i otwiera stoiska na… uniwersytetach
Celem nowej strategii jest dotarcie do klientów z pokolenia ZMarzena Szulc

Sieć Bath & Body Works zaczyna nowy rozdział: po raz pierwszy będzie sprzedawać perfumy, kosmetyki pielęgnacyjne oraz świece zapachowe poza swoimi własnymi butikami. Sieć zapowiedziała współpracę z operatorami księgarni, działających na uniwersytetach.

Ten krok Bath & Body Works to odejście od dotychczasowego modelu biznesowego. Celem tej nowej strategii jest dotarcie do klientów z pokolenia Z. Sieć zawarła umowy z operatorami księgarni (Barnes & Noble oraz Follett Corp.) na otwarcie własnych stoisk w blisko 600 sklepach uniwersyteckich, gdzie będzie sprzedawać swoje najpopularniejsze produkty – potwierdza w rozmowie z Reutersem nowy prezes sieci Daniel Heaf

To pierwszy raz, kiedy Bath & Body będzie sprzedawać produkty poza własnymi sklepami, ale nie ostatni – podkreśla Heaf. Dodaje, że kluczem do wzrostu w przyszłości będzie dystrybucja zewnętrzna.

Priorytetem dla Heafa jest zwiększenie sprzedaży wśród pokolenia Z. Manager objął stery Bath & Body Works w maju – po trudnym dla firmy roku, w którym akcje sieci zostały usunięte z indeksu S&P 500. W ciągu ostatnich dwóch lat akcje straciły 24 proc. 

Zdaniem analityków, księgarnie uniwersyteckie mogą być dobrym gruntem do oceny potrzeb młodszych nabywców, i to bez konieczności inwestowania dużego kapitału. To także sposób na podtrzymanie kontaktu z młodzieżą i poznanie jej potrzeb.

Przeprowadzone w kwietniu badanie autorstwa banku inwestycyjnego Piper Sandler wykazało, że wśród nastolatków sprzedaż perfum wzrosła o 22 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. To pokazuje, że perfumy są najszybciej rozwijającym się segmentem w branży kosmetycznej w grupie nastoletnich klientów.

Obecnie jednym z wyzwań, przed którymi stoi Bath & Body, jest zakomunikowanie konsumentom szerokiej gamy produktów – od mydeł przez balsamy do ust aż po dermokosmetyki. Firma rozważa optymalizację oferty, polegającą na skoncentrowaniu się na najlepiej sprzedających się produktach, a także na zwiększeniu swojej obecności w mediach elektronicznych. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
07. sierpień 2025 22:42