StoryEditor
Producenci
02.12.2021 00:00

Jak dotrzeć z przekazem do współczesnych konsumentów? Zaufanie kluczem do sukcesu [BADANIE NIELSEN]

Reklamodawcy mają wiele do rozważenia, planując swoje strategie i poruszając się w rosnącej liczbie platform i kanałów, na których angażują się konsumenci. Chociaż marki mogą wykorzystywać nowoczesną technologię do ulepszania przekazu, mierzenia zaangażowania, pomiaru efektywności, to jest jeden aspekt marketingu, w którym nowoczesna technologia nie może pomóc. To zaufanie konsumentów. Takie wnioski płynął z badania Nielsen’s 2021 Trust in Advertising Study.

Reklama jest ważnym aspektem biznesu, ale marketerzy wiedzą, że osiągnięcie rezonansu i skuteczności nie jest łatwe. W coraz większym stopniu trzeba koncentrować się na budowaniu zaufania konsumentów. To tutaj marki, zwłaszcza w Ameryce Północnej i Europie, mają trochę pracy do wykonania wynika z danych Nielsen’s 2021 Trust in Advertising Study.

Globalnie zaufanie do reklamy jest najniższe w Ameryce Północnej i Europie nawet o 20 proc. niższe niż w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej. W regionie Azji i Pacyfiku zaufanie jest niższe niż na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej, ale wyższe niż w Ameryce Północnej. Co ważne, brak zaufania oznacza brak działania, gdy konsumenci napotykają reklamy. A brak działania może szybko przerodzić się w niechęć, jeśli marka wielokrotnie stara się nawiązać kontakt z nieufnymi konsumentami.

Co ma zrobić marka? 
Krok 1, postaw konsumenta na pierwszym miejscu w każdej strategii, planie i realizacji. Podjęcie tego kroku pomoże najbardziej zaufanemu kanałowi – przekazowi z pantoflowej – oprzeć się na korzyść marki. Według badania zaufania w reklamach 88 proc. respondentów na całym świecie ufa rekomendacjom osób, które znają bardziej niż jakimkolwiek innym źródłom. Co więcej, 50 proc. osób ufa rekomendacjom niż słabiej oceniane kanały, takie jak banery online, reklamy mobilne, wiadomości SMS i reklamy SEO.

Krok 2, marki powinny pomyśleć o kanałach i platformach, w których konsumenci są otwarci i otwarci na reklamy. Chociaż marki nie powinny rezygnować ze swoich tradycyjnych strategii reklamowych, muszą skupić się na tym, gdzie i jak mogą uzyskać największe zyski ze swoich wysiłków. Poniżej pomysły.

Reklamy w postaci podcastów zapewniają silniejsze zapamiętywanie marki niż bardziej tradycyjne formy reklam. Dane Nielsen wykazują, że reklamy hostread zapewniają wskaźnik zapamiętania marki na poziomie 71 proc., co z kolei prowadzi do wysokiego poziomu zainteresowania konsumentów, zamiarów zakupu i rekomendacji.

Dłuższe reklamy (ponad 60 sekund) zwiększają wzrost popularności wśród konsumentów. Jeśli chodzi o poszukiwanie większej ilości informacji o marce, dłuższe reklamy są w tej kategorii prawie o 70 proc. skuteczniejsze niż krótsze. Wyniki wzrostu dla zamiaru zakupu i zamiaru rekomendacji są o 40 proc. wyższe dla dłuższych reklam niż dla krótszych. Wreszcie, dłuższe reklamy nie tylko generują większe zaangażowanie, ale także zwiększają rozpoznawalność marki – prawie trzy czwarte słuchaczy było w stanie przypomnieć sobie markę po usłyszeniu dłuższej reklamy.

Przeczytaj również: Amerykanie wolą marki kosmetyczne, które pokazują różnorodność w reklamach

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.11.2025 10:20
Estée Lauder notuje wzrost sprzedaży w Q1 roku fiskalnego 2026
Globalny gracz świętuje dobre wyniki.Marzena Szulc

Estée Lauder Companies opublikowało wyniki finansowe za pierwszy kwartał roku fiskalnego 2026, wykazując wzrost sprzedaży netto do poziomu 3,481 mln dolarów. Oznacza to 4-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2024, kiedy sprzedaż netto wyniosła 3,361 mln dolarów. Organiczna sprzedaż netto osiągnęła wartość 3,455 mln dolarów, co stanowi wzrost o 3 proc. rok do roku.

Segment pielęgnacji skóry, stanowiący kluczowy filar działalności koncernu, odnotował wzrost o 3 proc.. Na wyniki pozytywnie wpłynęła szczególnie dobra sprzedaż marek La Mer oraz Estée Lauder, które utrzymują wysoką pozycję w segmencie premium.

W kategorii makijażu sytuacja była mniej optymistyczna — sprzedaż spadła o 2 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem. Spadek ten był głównie rezultatem słabszych wyników marki Bobbi Brown, mimo stabilnej sprzedaży innych marek w portfolio koncernu.

„Co napawa optymizmem, nabieramy rozpędu w całej organizacji dzięki znaczącym zmianom operacyjnym, które wprowadziliśmy do tej pory, aby działać szybciej i sprawniej” – powiedział Stéphane de La Faverie, prezes i dyrektor generalny. „Te wyniki wzmacniają naszą pewność co do perspektyw na rok fiskalny 2026 – rok przełomowy – ponieważ przywracamy organiczny wzrost sprzedaży i po raz pierwszy od czterech lat zwiększamy marżę operacyjną”.

Najsilniejszy wzrost Estée Lauder zanotowała w segmencie zapachów, gdzie sprzedaż zwiększyła się aż o 13 proc. we wszystkich regionach geograficznych. Wynik ten napędzały szczególnie marki Le Labo, Tom Ford Beauty oraz Jo Malone London, które konsekwentnie umacniają pozycję na rynku luksusowych perfum.

Z kolei kategoria pielęgnacji włosów odnotowała spadek o 7 proc., co wynikało przede wszystkim z niższej sprzedaży produktów marki Aveda. Mimo zróżnicowanych wyników w poszczególnych segmentach, Estée Lauder utrzymuje stabilny wzrost przychodów, koncentrując się na dalszym rozwoju marek premium i zróżnicowaniu oferty produktowej.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Rynek i trendy
31.10.2025 12:51
Cła Trumpa: francuski sektor kosmetyczny szykuje się na utratę 10 tys. miejsc pracy
NadianB/Getty Images

Bariery i stawki celne, wprowadzane przez prezydenta USA Donalda Trumpa, mogą w 2026 roku kosztować francuski sektor kosmetyczny 620 mln euro. Fédération des Entreprises de la Beauté prognozuje 21-procentowy spadek eksportu do Stanów Zjednoczonych. Sektor spodziewa się też utraty tysięcy miejsc pracy w branżach związanych z kosmetykami.

FEBEA zgłasza swoje obawy w tej sprawie już od lata. Teraz, z pomocą firmy konsultingowej Astérès, organ przedstawił swoje szacunki, odnoszące się do możliwego wpływu ceł Donalda Trumpa. Federacja szacuje, że ten szok handlowy może spowodować utratę 2,7 tys. miejsc pracy bezpośrednio w firmach, zajmujących się eksportem kosmetyków, i dodatkowo kolejnych 8,2 tys. miejsc pracy pośrednio – m.in. w sektorach opakowań, transportu, komunikacji.

Francuskie firmy kosmetyczne w 2024 roku były zwolnione z ceł, a obecnie obowiązują je cła w wysokości 15 proc. oraz dodatkowy podatek w wysokości 50 proc. na metalowe elementy opakowań. Spadek wartości dolara dodatkowo potęguje skutki ekonomiczne.

W obliczu tego szoku nie możemy pozostać biernymi obserwatorami – podkreśla Emmanuel Guichard, delegat generalny federacji. – FEBEA uruchomiła tego lata Pakiet dla Przemysłu Kosmetycznego, europejski plan działań ratunkowych mający na celu ochronę konkurencyjności i przyszłości naszej branży. Francuskie kosmetyki są motorem innowacji, eksportu i zatrudnienia. Zwracamy się do europejskich i francuskich decydentów o zapewnienie nam środków na utrzymanie pozycji globalnego lidera, bez zbędnego komplikowania naszych ram regulacyjnych – dodaje Guichard.

W 2024 roku francuski sektor kosmetyczny odnotował drugą co do wielkości nadwyżkę handlową ze Stanami Zjednoczonymi, wynoszącą 2,4 mld euro.

350 firm z francuskiego sektora kosmetycznego, generujących obroty w wysokości 35,6 mld euro i zapewniających 300 tys.  miejsc pracy, wyeksportowało w tym roku do USA produkty o wartości 2,9 mld euro.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. listopad 2025 10:35