StoryEditor
Producenci
24.10.2023 10:02

Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

Johnson & Johnson rozważa złożenie trzeciego wniosku o ogłoszenie upadłości w ramach strategii uregulowania zobowiązań w związku z pozwami o odszkodowanie dla użytkowników pudru dla niemowląt; łączna wartość zasądzonych odszkodowań wynosi około 8,9 miliarda dolarów. W pozwach tych zarzuca się, że talk zawarty w produkcie był zanieczyszczony i powodował u użytkowników powstawanie nowotworów.

Erik Haas, kierownik ds. postępowań sądowych w Johnson & Johnson, oświadczył w niedawnej rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, że firma prowadzi obecnie negocjacje z prawnikami reprezentującymi większość ofiar talku w celu rozstrzygnięcia wszystkich obecnych i przyszłych spraw.

Poprzednie próby Johnson & Johnson wykorzystania upadłości do rozstrzygnięcia sporów dotyczących talku zostały dwukrotnie odrzucone przez sądy. Ich strategia polega na utworzeniu funduszu powierniczego, który będzie płacił ofiarom, z pominięciem decyzji ławy przysięgłych w sprawie odszkodowań. Ich druga próba upadłości, mająca na celu rozstrzygnięcie około 40 000 spraw sądowych na kwotę 8,9 miliarda dolarów, została odrzucona przez sędziego z New Jersey, który stwierdził, że Johnson & Johnson nie spełnia wymaganych kryteriów trudności finansowych. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy firmę czeka kilka procesów związanych z talkiem i planuje odwołać się od wyroku upadłościowego do Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych.

Czytaj także: Kalifornia nakazuje firmie Avon zapłacenie 50 milionów dolarów w pozwie o talk

Potencjalną trzecią próbę ogłoszenia upadłości Johnson & Johnson postrzega się jako strategię prawną mogącą opóźnić procesy. Firmie, jednej z najbardziej dochodowych na świecie, grozi ponad 51 000 procesów sądowych, w których zarzuca się, że jej produkty zawierające talk powodują raka. Powodowie twierdzą, że firma Johnson & Johnson wiedziała o śladowych ilościach azbestu w ich proszkach na bazie talku od początku lat siedemdziesiątych. Johnson & Johnson zaprzecza, jakoby ich produkty zawierające talk powodowały raka. Zaprzestali produkcji proszków na bazie talku w USA i Kanadzie, zastępując je wersją na bazie skrobi kukurydzianej. Nadal nie ma rozstrzygnięcia prawnego w tych kwestiach.

O sprawie Wiadomości Kosmetyczne pisały już między innymi w następujących tekstach:

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 16:34
Jan Marini szkoli kosmetologów. Magdalena Lamparska ambasadorką amerykańskiej marki
Magdalena Lamparska, ambasadorka marki Jan Marini oraz Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela, przedstawiciele globalni marki  fot. Jan Marini
Magdalena Lamparska, aktorka, została twarzą amerykańskiej marki Jan Marini. Wywodząca się z Kalifornii dermokosmetyczna marka uważa polski rynek za kluczowy dla swojego rozwoju w Europie. Na szkoleniu dla kosmetologów jej eksperci przekazali informacje o najnowszych procedurach zabiegowych marki.

Amerykańska marka Jan Marini Skin Research powstała w 1994 r. w Kalifornii. Jej nazwa pochodzi od twórczyni marki Jan Marini, znanej w branży beauty ze swojej pasji i uważanej za innowatorkę w zakresie pielęgnacji skóry.

Marka przedstawia się jako ta, która ma wyłączny patent na tymozynę beta 4 w pielęgnacji skóry oraz która jako pierwsza w historii opracowała antyoksydacyjny filtr przeciwsłoneczny oraz była pierwszą firmą kosmetyczną, która połączyła kwas glikolowy, salicylowy i azelainowy w jeden produkt wielofunkcyjny do stymulacji i odnowy skóry.

Jan Marini działa na 30 rynkach, ale polski uważa za wyjątkowo perspektywiczny – szybko się tu rozwija. Jej kosmetyki są stosowane w gabinetach kosmetycznych, mogą być uzupełnieniem procedur zabiegowych oraz mogą być stosowane w pielęgnacji domowej.

17 kwietnia 2024 r. w hotelu Bristol w Warszawie marka zorganizowała spotkanie i szkolenie dla współpracujących z nią kosmetologów. Rozpoczęło je przedstawienie ambasadorki marki, którą została Magdalena Lamparska, aktorka teatralna i filmowa, która dzieli swoje życie na dwa kraje – pracuje zarówno w Polsce, jak i w Stanach Zjednoczonych.

Na spotkanie przybyli globalni przedstawiciele marki Bronagh Collins i Ricardo Valenzuela. Magdalena Kaczanowicz, chemik i technolog kosmetyczny, znana jako @racjapielegnacja mówiła o tym, czy warto analizować INCI i czy po składzie jesteśmy w stanie ocenić, jak działa kosmetyk i czy jest skuteczny. Katarzyna Jaworska i Iga Radzikowska, trenerki Jan Marini omawiały zabiegi marki. Dr n med., kosmetolog, dietetyk, założycielka Scura, Alicja Śliwowska @dr_scura mówiła o łączeniu składników aktywnych odpowiednio do problemów skóry: witamina C i DMAE, antyoksydanty i ochrona przeciwsłoneczna, retinoidy, kwas glikolowy, salicylowy, azelainowy. Wskazówki dotyczące obsługi klienta, sprzedaży i marketingu w gabinecie przekazała Aleksandra Mazalon, trenerka miejsc beauty i założycielka Beauty Boss @beautybosspl. A konferencję zorganizowała internetowa drogeria Topestetic, dystrybutor marki w Polsce.  

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.04.2024 10:11
Magda Popławska nową ambasadorką marki AA
Magda Popławska została nową twarzą serii Y Lift Supreme.AA
Magda Popławska, znana polska aktorka i ceniona osobowość sceniczna, została nową ambasadorką marki AA. Popławska będzie twarzą linii kosmetyków Y Lift Supreme, dedykowanej kobietom poszukującym skutecznych rozwiązań w pielęgnacji przeciwstarzeniowej.

Magda Popławska, renomowana polska aktorka, ogłosiła na swoim profilu na Instagramie, że została najnowszą ambasadorką marki AA. Choć szczegóły tej współpracy nie zostały jeszcze ujawnione, wiadomo już, że Popławska będzie twarzą linii przeciwstarzeniowej Y Lift Supreme. Ta informacja spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem fanów, zarówno aktorki, jak i marki.

Magdalena Popławska, urodzona w Polsce, jest uznawaną aktorką teatralną i filmową, absolwentką Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie. Znana z wyjątkowej umiejętności wcielania się w zróżnicowane role, Popławska zdobyła uznanie zarówno na dużym ekranie, jak i na scenie teatralnej. W jej bogatej filmografii znajdują się role w filmach takich jak "Body/Ciało" (2015), reżyserii Małgorzaty Szumowskiej, gdzie zagrała jedną z głównych ról, oraz "Cicha noc" (2017), gdzie jej kreacja przyniosła jej szereg pozytywnych recenzji. Popławska jest również znana z intensywnej działalności teatralnej, występując w wielu znaczących produkcjach scen warszawskich.

AA to polska marka kosmetyczna należąca do przedsiębiorstwa Oceanic S.A., założonego w 1982 roku. Marka specjalizuje się w produkcji dermokosmetyków hypoalergicznych, przeznaczonych dla osób z wrażliwą i skłonną do alergii skórą. Produkty AA są dostosowane do różnych potrzeb dermatologicznych, oferując linie kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. W asortymencie znajdują się m.in. serie anti-aging, preparaty nawilżające, a także kosmetyki dla skóry atopowej.

Czytaj także: Amelia Szczepaniak ambasadorką AA Wings of Color

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. kwiecień 2024 12:10