StoryEditor
Producenci
24.10.2023 10:02

Johnson & Johnson rozważa trzecią próbę ogłoszenia upadłości

Johnson & Johnson rozważa złożenie trzeciego wniosku o ogłoszenie upadłości w ramach strategii uregulowania zobowiązań w związku z pozwami o odszkodowanie dla użytkowników pudru dla niemowląt; łączna wartość zasądzonych odszkodowań wynosi około 8,9 miliarda dolarów. W pozwach tych zarzuca się, że talk zawarty w produkcie był zanieczyszczony i powodował u użytkowników powstawanie nowotworów.

Erik Haas, kierownik ds. postępowań sądowych w Johnson & Johnson, oświadczył w niedawnej rozmowie telefonicznej dotyczącej wyników finansowych, że firma prowadzi obecnie negocjacje z prawnikami reprezentującymi większość ofiar talku w celu rozstrzygnięcia wszystkich obecnych i przyszłych spraw.

Poprzednie próby Johnson & Johnson wykorzystania upadłości do rozstrzygnięcia sporów dotyczących talku zostały dwukrotnie odrzucone przez sądy. Ich strategia polega na utworzeniu funduszu powierniczego, który będzie płacił ofiarom, z pominięciem decyzji ławy przysięgłych w sprawie odszkodowań. Ich druga próba upadłości, mająca na celu rozstrzygnięcie około 40 000 spraw sądowych na kwotę 8,9 miliarda dolarów, została odrzucona przez sędziego z New Jersey, który stwierdził, że Johnson & Johnson nie spełnia wymaganych kryteriów trudności finansowych. W ciągu najbliższych sześciu miesięcy firmę czeka kilka procesów związanych z talkiem i planuje odwołać się od wyroku upadłościowego do Sądu Najwyższego Stanów Zjednoczonych.

Czytaj także: Kalifornia nakazuje firmie Avon zapłacenie 50 milionów dolarów w pozwie o talk

Potencjalną trzecią próbę ogłoszenia upadłości Johnson & Johnson postrzega się jako strategię prawną mogącą opóźnić procesy. Firmie, jednej z najbardziej dochodowych na świecie, grozi ponad 51 000 procesów sądowych, w których zarzuca się, że jej produkty zawierające talk powodują raka. Powodowie twierdzą, że firma Johnson & Johnson wiedziała o śladowych ilościach azbestu w ich proszkach na bazie talku od początku lat siedemdziesiątych. Johnson & Johnson zaprzecza, jakoby ich produkty zawierające talk powodowały raka. Zaprzestali produkcji proszków na bazie talku w USA i Kanadzie, zastępując je wersją na bazie skrobi kukurydzianej. Nadal nie ma rozstrzygnięcia prawnego w tych kwestiach.

O sprawie Wiadomości Kosmetyczne pisały już między innymi w następujących tekstach:

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 14:54
Paul Mitchell stawia na Paris Hilton jako globalną ambasadorkę
Paris Hilton została twarzą marki produktów do stylizacji i pielęgnacji włosów.Paul Mitchell

Marka Paul Mitchell ogłosiła wybór Paris Hilton – przedsiębiorczyni, ikony popkultury i filantropki – na nową globalną ambasadorkę. Współpraca została zaprezentowana w wielokanałowej kampanii, której centralnym motywem jest połączenie piękna, pewności siebie i idei ciągłego odradzania się. Kampania obejmuje zarówno działania cyfrowe i społecznościowe, jak i aktywacje w sklepach.

Projekt Paul Mitchell x Paris Hilton przewiduje m.in. modernizację opakowań oraz wprowadzenie innowacji produktowych. Za nowe stylizacje odpowiada znana stylistka fryzur gwiazd, Sienree Du – absolwentka szkoły Paul Mitchell. Stylistka przygotuje materiały zza kulis, wskazówki krok po kroku oraz inspiracje pokazujące, jak odtworzyć fryzury Hilton i jej codzienną pielęgnację włosów.

Ważnym elementem inicjatywy jest także podkreślenie historii Paris Hilton, która – według kampanii – przechodziła własną drogę w branży beauty i fryzjerskiej. Marka stawia na narrację pokazującą nie tylko produkty, ale także doświadczenie i wiedzę stojącą za każdą metamorfozą. W ten sposób Paul Mitchell chce połączyć świat celebrytów z profesjonalnym rzemiosłem stylistów fryzur.

Nowa kampania jest także platformą dla projektu XO Your Pro, który ma na celu uhonorowanie profesjonalnych fryzjerów. Inicjatywa celebruje więź między klientem a stylistą oraz kreatywność, jaka towarzyszy pracy za salonowym fotelem. Paul Mitchell podkreśla w ten sposób znaczenie sztuki fryzjerskiej jako fundamentu wszystkich transformacji, które marka prezentuje w swoich działaniach marketingowych.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.08.2025 09:23
Givaudan poinformował o strategii firmy do 2030 oraz zmianie na stanowisku CEO

Givaudan, producent perfum i aromatów ze Szwajcarii, podał informację o przyjętych celach rozwoju firmy na najbliższe pięć lat. Firma przedstawiła również plan sukcesji, dotyczący długoletniego CEO Gillesa Andriera, który uda się na emeryturę w marcu 2026 roku – po 20 latach spędzonych za sterami firmy.

Następcą Andriera zostanie Christian Stammkoetter, dyrektor wykonawczy Danone. Firma poinformowała również, że prezes Calvin Grieder ustąpi ze stanowiska w 2026 roku, a Andrier zastąpi go po uzyskaniu akceptacji przez akcjonariuszy.

Givaudan przedstawił również nową strategię na lata 2026-2030. Zakłada ona średni wzrost sprzedaży porównywalnej na poziomie 4-6 proc., co stanowi wzrost w porównaniu z obecnym celem (4-5 proc.). 

image

Givaudan notuje niższy niż oczekiwany wzrost sprzedaży – akcje spadają o 6 proc.

Nowa strategia Givaudan zakłada m.in. rozszerzenie zasięgu klientów i pogłębienie globalnej obecności, a ponadto wejście w segmenty o wysokiej wartości dodanej, takie jak kosmetyki i karmy dla zwierząt.

Dyrektor finansowy Stewart Harris dodał, że nakłady inwestycyjne wzrosną do 4-5 proc. – w planie jest finansowanie rozwoju i modernizacji produkcji.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
28. sierpień 2025 16:06