StoryEditor
Producenci
04.07.2023 00:00

Kering potwierdza akwizycję Creed

François-Henri Pinault, prezes i dyrektor generalny firmy Kering, skomentował, że przejęcie firmy Creed stanowi pierwszą strategiczną inicjatywę Kering Beauté. / materiały prasowe Kering
Kering rozszerza swoją działalność na branżę kosmetyczną, nabywając swoją pierwszą dużą markę, paryski dom perfumeryjny Creed. Luksusowa korporacja uruchomiła dział kosmetyczny na początku tego roku, planując ostatecznie wypuścić swoją pierwszą własną markę kosmetyczną. Kering będzie w pełni właścicielem Creed do drugiej połowy 2023 roku, przejmując markę od funduszy kontrolowanych przez BlackRock i jej obecnego prezesa, Javiera Ferrana. Dokładne szczegóły finansowe transakcji nie zostały podane.

Kering Beauté ogłosił, że podpisał umowę nabycia 100 proc. udziałów w Creed od funduszy kontrolowanych przez BlackRock Long Term Private Capital Europe i obecnego prezesa Javiera Ferrána.

Przejęcie wyraźnie oznacza ważny krok dla firmy Kering Beauté, pozwalający jej osiągnąć masę krytyczną w tej kategorii. Widzimy bardzo przekonujące uzasadnienie i wzajemne korzyści strategiczne pod względem wiedzy specjalistycznej, sieci i zasięgu geograficznego – powiedziała dyrektorka generalna Kering Beauté, Raffaella Cornaggia. Była dyrektorka Estée Lauder została mianowana na to stanowisko w Kering w lutym, aby poprowadzić francuską grupę w tym segmencie.

Kering opisuje Creed jako „luksusowy dom perfumeryjny” z kolekcją ponadczasowych perfum i „wybitnym profilem finansowym”. W roku podatkowym kończącym się 31 marca 2023 r. firma Creed wygenerowała ponad 273 milionów dolarów (250 milionów euro). Korporacja twierdzi, że planuje wykorzystać sieć dystrybucji Creed, aby przyspieszyć rozwój swojego działu kosmetycznego w Chinach, a także w innych regionach. Marka, najbardziej znana ze swojego zapachu Aventus, który kosztuje 210 euro (229 dolarów), zatrudnia jedynie 700 pracowników ze względu na swój butikowy charakter.

Analityk RBC, Piral Dadhania, oszacował wartość transakcji na 1 do 2 miliardów euro, bardziej prawdopodobnie w górnej części przedziału, powołując się na niedawny zakup Aēsop przez L‘Oréal, jak donosi Reuters. Jeśli chodzi o potencjalne dalsze przejęcia przez grupę Kering, firma „uważa na (nowe) możliwości fuzji i przejęć”, powiedział dyrektor finansowy Kering, Jean-Marc Duplaix. „Jesteśmy bardzo selektywni” – dodał Duplaix.

Czytaj także: Zakład Gucci w Mediolanie skontrolowany w ramach unijnego dochodzenia antymonopolowego

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
21. listopad 2025 11:35