StoryEditor
Producenci
14.01.2019 00:00

L‘Occitane przejmuje brytyjską markę kosmetyków luksusowych Elemis

Brytyjska marka luksusowej pielęgnacji skóry Elemis przechodzi do L‘Occitane International, francuskiego specjalisty w zakresie wysokiej jakości kosmetyków naturalnych. Transakcja warta jest 900 milionów dolarów (prawie 785 milionów euro).

L'Occitane, która posiada już w swoim portfolio marki wysokiej klasy, osiągnęła ostateczne porozumienie w sprawie nabycia brytyjskiej firmy. Elemis jest obecnie własnością Steiner Leisure, spółki portfelowej L Catterton Fund, największej na świecie skoncentrowanej na konsumentach firmy private equity należącej do Catterton, LVMH i rodziny Arnault.

Według serwisu bloomberg.com jest to największa transakcja na rynku, ponieważ znany producent kosmetyków organicznych rozszerza działalność w USA i Wielkiej Brytanii.

Według przedstawicieli L'Occitane, przejęcie marki Elemis, popularnej wśród Millenialsów i pokolenia X, wzmocni wzrost grupy na całym świecie i pomoże w ekspansji nowe rynki. Transakcja ta jest ostatnią z serii przejęć marek luksusowych kosmetyków do pielęgnacji skóry w ostatnich latach, a popyt na produkty naturalne w Azji rośnie.

L'Occitane planuje wprowadzić ekskluzywne produkty w Chinach, Hongkongu i USA, na trzy rynki, które napędzają większość wzrostu przychodów, aby zrównoważyć spowolnienie w Europie – stwierdzają eksperci agencji.

Dzięki nabyciu Elemis, L'Occitane prawdopodobnie osiągnie swój cel sprzedaży wynoszący 1,7 miliarda euro (1,95 miliarda dolarów) w ciągu dwóch lat – donosi agencja Bloomberg. Transakcja ta jest największym przejęciem L'Occitane i następuje po nabyciu przez Nature Cosmeticos sieci The Body Shop od L'Oreala za około 1 miliard euro w 2017 roku.

To duży krok naprzód dla L'Occitane w budowaniu wiodącej oferty marek premium. Elemis ma dobrą pozycję do dalszego globalnego wzrostu  – skomentował w oświadczeniu Reinold Geiger, dyrektor generalny francuskiej firmy,

 L'Occitane pochodzi z Prowansji we Francji, działa w 90 krajach, a jej strona internetowa zawiera 3285 punktów sprzedaży detalicznej. Firma odnotowała 1,3 mld euro w sprzedaży netto i 142 mln euro zysku operacyjnego w ubiegłym roku podatkowym. Umowa o przejęciu Elemis zostanie sfinalizowana w pierwszym kwartale 2019 roku.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 14:48
Revolution Beauty wraca do założycieli po latach spadków i problemów finansowych
Brytyjską markę kosmetyków trapią problemy finansowe.Revolution Beauty

Brytyjska grupa kosmetyczna Revolution Beauty, której akcje od sierpnia 2021 roku straciły niemal 98 proc. wartości, ogłosiła zakończenie procesu sprzedaży i powrót do zarządu jej współzałożycieli. Tom Allsworth obejmie stanowisko prezesa i ma poprowadzić restrukturyzację obejmującą cięcia kosztów, dokapitalizowanie spółki oraz nowe umowy licencyjne.

Adam Minto, który ustąpił z funkcji CEO po wszczęciu dochodzeń w 2022 roku, powróci jako doradca. Obaj założyciele opuścili firmę po ujawnieniu nieprawidłowości w rozliczeniach i sprzedaży, co doprowadziło do kryzysu zaufania wobec spółki. Problemy Revolution Beauty rozpoczęły się w 2022 roku, gdy niezależne śledztwo wykazało wątpliwości dotyczące historycznych transakcji, wyceny zapasów i pożyczek udzielonych przez Minto. Spółka zarzuciła mu naruszenie obowiązków powierniczych i podjęła kroki w celu odzyskania „znaczących kwot”. W 2024 roku osiągnięto ugodę, w ramach której Minto zapłacił 2,9 mln funtów, co zamknęło sprawę opóźnionych wyników finansowych za 2022 rok.

Sytuacja finansowa firmy pozostaje trudna. W pierwszym kwartale bieżącego roku obrotowego sprzedaż netto spadła o 29 proc., a w drugim kwartale prognozowany jest dalszy spadek o około 25 proc. Spółka odnotowała również spadek marż brutto z powodu wysokich rabatów i dodatkowych kosztów wynikających z amerykańskich ceł. W 2023 roku Revolution Beauty rozpoczęła proces sprzedaży firmy, jednak m.in. Frasers Group wycofała się z rozmów w czerwcu, a oferta funduszu True została odrzucona.

Aby poprawić płynność, spółka planuje pozyskać około 15 mln funtów nowego kapitału w drodze emisji akcji. Środki mają posłużyć do spłaty zadłużenia i restrukturyzacji działalności. Wsparcia udzielą najwięksi akcjonariusze, w tym Debenhams oraz sami założyciele. Równolegle prowadzone są rozmowy z Debenhams na temat wyłącznej umowy licencyjnej dotyczącej sprzedaży kosmetyków sygnowanych marką Revolution Beauty. Informacja o powrocie założycieli do spółki chwilowo poprawiła nastroje inwestorów – kurs akcji wzrósł o 10,4 proc. do poziomu 3,86 pensa.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.08.2025 13:49
Bloomberg: Coty z największym spadkiem od 2020 roku po prognozie dalszych strat
Właściciel marek takich jak Burberry czy Rimmel wpadł w tarapaty.Coty

Akcje Coty Inc. odnotowały największy spadek od 2020 roku po tym, jak spółka zapowiedziała, że silne spadki sprzedaży będą się utrzymywać w najbliższych miesiącach. Wartość rynkowa firmy zmniejszyła się o 968 milionów dolarów, a kurs akcji obniżył się o 19 proc. do poziomu 3,93 dolara, co uczyniło Coty najsłabszym podmiotem w indeksie Russell 3000. W obecnym kwartale sprzedaż porównywalna ma spaść o 6–8 proc., znacznie powyżej oczekiwań analityków, którzy zakładali jedynie 2,6 proc. spadku.

Spółka poinformowała, że słabość sprzedaży będzie widoczna także w kolejnym kwartale fiskalnym, kończącym się w grudniu, prognozując dalsze spadki do 5 proc. Dla porównania, rynek spodziewał się stabilizacji względem ubiegłego roku. W ostatnim kwartale sprzedaż Coty spadła o 9 proc. – był to najsilniejszy spadek od ponad czterech lat – a dział kosmetyków masowych skurczył się o 12 proc., co stanowi największe pogorszenie wyników od 2021 roku. Spółka tłumaczy słabe wyniki rosnącą presją promocyjną ze strony detalistów, którzy koncentrują się na redukcji zapasów.

Na wyniki negatywnie wpływa także zmęczenie konsumentów nadmiarem nowości oraz upraszczanie codziennych rutyn makijażowych w obliczu rosnących kosztów życia. Coty wprowadziło mniejsze formaty produktów, starając się utrzymać wartość marek takich jak Covergirl czy Rimmel, jednak wyzwania pozostają znaczące. Jednocześnie spółka rozważa sprzedaż części portfolio – według doniesień Women’s Wear Daily do Interparfums Inc. mogą trafić luksusowe marki perfum, a segment niższej półki mógłby zostać sprzedany w osobnej transakcji.

Nieco lepiej wygląda sytuacja w segmencie perfum, który jest największym źródłem przychodów Coty. Tańsze mgiełki zapachowe cieszą się popularnością wśród klientów szukających oszczędności, a sprzedaż luksusowych perfum – m.in. Gucci i Burberry – zaczyna się odbudowywać. W lipcu prestiżowa kategoria Coty wzrosła w USA o 13 proc., przewyższając 8 proc. dynamikę całego rynku. Spółka zapowiada stopniową poprawę w okresie styczeń–czerwiec 2026 roku, wspieraną przez nowe premiery i ekspansję geograficzną, choć jednocześnie ostrzega, że rentowność obciąży presja celna do czasu przeniesienia części produkcji do USA.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
24. sierpień 2025 00:07