StoryEditor
Producenci
09.12.2020 00:00

L‘Oreal: Przyszłość spersonalizowanego piękna to integracja, precyzja i zrównoważony rozwój

Spersonalizowane piękno musi być integracyjne i dalekosiężne, z technologią, która zapewni niezrównaną precyzję, przy jednoczesnym zachowaniu zrównoważonego rozwoju na pierwszym planie - mówi szef Inkubatora Technologicznego L‘Oréal na łamach Cosmetics Design Europe.

W tym roku L'Oréal znalazł się w centrum uwagi technologii kosmetycznej, prezentując swoje spersonalizowane urządzenie kosmetyczne Perso. Urządzenie to, zaprojektowane do tworzenia ekskluzywnych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb receptur szminek i produktów do pielęgnacji skóry w domu w oparciu o indywidualne potrzeby kosmetyczne, ma zostać uruchomione beta w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Niedawno  gigant kosmetyczny ujawnił również, że zamierza wprowadzić cyfrową wersję technologii wyszukiwania odcienia podkładu, aby udostępnić tę spersonalizowaną ofertę większej liczbie konsumentów na całym świecie. 

Guive Balooch, szef Inkubatora Technologicznego L'Oréal opowiedział w rozmowie z portalem jakie kluczowe aspekty branża powinna dokładnie rozważyć przy przyszłych innowacjach technologicznych. Jego zdaniem domowe urządzenia do mieszania i dozowania oraz cyfrowa pielęgnacja skóry i analiza makijażu stanowią ważną część przyszłości spersonalizowanej urody.

W rozmowie z Cosmetics Design Europe stwierdził, że stworzenie podkładu, który odpowiadałby niezwykle zróżnicowanym odcieniom skóry wśród konsumentów, było złożone, ponieważ wymagało bardzo dokładnego pomiaru odcienia skóry.

Zespół Inkubatora zaprojektował opatentowaną technologię wyszukiwania odcienia podkładu i towarzyszący mu algorytm, który dokonywał precyzyjnych pomiarów karnacji skóry, aby stworzyć unikalne, dokładnie dopasowane mieszanki podkładów. I tak Le Teint Particulier może dostosować mieszanki podkładów pod względem odcienia, stopnia krycia i rodzaju skóry, dopasowując 8000 odcieni skóry do 72000 różnych formuł.

Z kolei w przypadku produktów do pielęgnacji skóry najważniejszym aspektem była skuteczność i wydajność, więc w ramach Skinceuticals opracowano D.O.S.E - usługę sklepową, w której formułowano spersonalizowane serum zaprojektowane w celu rozwiązania wyjątkowych problemów skóry. 

Jak podkreśla ekspert, L'Oréal głęboko wierzy w ideę precyzyjnego piękna, która ma kluczowe znaczenie w przyszłości personalizacji. Zdaniem Guive'a Baloocha, precyzyjne piękno polega na tym, że możemy wykorzystać technologię, aby osiągnąć rezultaty, których nie da się osiągnąć bez jej włączenia do oferty.

Co ważne, jeśli te precyzyjne technologie, aplikacje lub urządzenia zostały zaprojektowane we właściwy sposób,  to będą mogły ewoluować zgodnie ze zmianami na przestrzeni czasu w potrzebach lub pragnieniach konsumentów.

 
Przegląd prasy
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
26. listopad 2025 14:40