StoryEditor
Producenci
07.12.2022 00:00

L’Oréal USA wprowadza własny system oznaczania wpływu środowiskowego

Wobec braku konsensusu w sprawie oznakowania wpływu produktów na środowisko, L’Oréal USA wyszło z własną inicjatywą. Amerykańska filia francuskiego giganta kosmetycznego ogłosiła, że idzie w ślady swojego francuskiego odpowiednika i wprowadza ranking na etykietach produktów, który będzie oceniał produkty w skali od A do E w oparciu o ich wpływ na planetę.

System Product Impact Labeling, zapoczątkowany przez produkty do pielęgnacji włosów Garnier, będzie stopniowo wprowadzany w portfolio marek L'Oréal, w tym Kiehl's, L'Oréal Paris, Redken i CeraVe. Poniżej listy składników konsumenci mogą znaleźć etykietę wpływu produktu na produkty do pielęgnacji włosów Garnier na stronie internetowej. Oparta na światowych standardach w zakresie nauk o środowisku i analizy cyklu życia metodologia stojąca za systemem oznaczania wpływu produktu została opracowana wspólnie z 11 międzynarodowymi i niezależnymi ekspertami i naukowcami w latach 2014-2016.

System punktacji pomoże konsumentom ocenić każdy produkt w stosunku do innych kosmetyków L’Oréal w tej samej kategorii. Skala uwzględnia takie czynniki, jak emisje gazów cieplarnianych, pobór wody, zakwaszanie oceanów i bioróżnorodność, mierzone na każdym etapie cyklu życia produktu. Wraz z ogłoszeniem wprowadzenia znakowania firma L'Oreal przedstawiła wyniki nowego badania przeprowadzonego we współpracy z Morning Consult, w którym wzięło udział 2000 konsumentów i konsumentek. Okazało się, że ponad połowa spodziewa się znaleźć informacje na temat zrównoważonego rozwoju na firmowych stronach internetowych, a prawie 60 proc. uważa, że stali się bardziej zrównoważeni w swoich wyborach zakupowych w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

Marissa Pagnani McGowan, Chief Sustainability Officer w Ameryce Północnej, komentuje: „System L'Oréal Product Impact Labeling jest kluczowym elementem programu L'Oréal for the Future, który określa nasze zobowiązania w zakresie zrównoważonego rozwoju na rok 2030. Jego wdrożenie w Stanach Zjednoczonych ma pomóc zmienić zachowania konsumentów, a tym samym przyspieszyć postęp branży kosmetycznej w kierunku osiągnięcia zrównoważonego rozwoju. Staje się on coraz bardziej przedmiotem zainteresowania rosnącej liczby amerykańskich konsumentów. Korzystając z zasad nauki o środowisku, to narzędzie wzmocni sprawczość konsumentów, będzie wspierać bardziej świadome decyzje zakupowe i wspierać kulturę większej przejrzystości marki”.

Czytaj także: L'Oréal raportuje ponad 13 proc. wzrost po pierwszej połowie roku 2022

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 15:38
Lush zamyka sklepy w Wielkiej Brytanii w geście solidarności z Gazą
Brytyjska marka kosmetyków w geście solidarności zamknęła sklepy.Lush

3 września 2025 roku wszystkie sklepy Lush w Wielkiej Brytanii, a także fabryki i strona internetowa marki, zostały zamknięte na jeden dzień. Firma w ten sposób wyraziła solidarność z mieszkańcami Gazy, gdzie według Lush miliony ludzi cierpią głód, a dostęp do pomocy humanitarnej jest blokowany. W witrynach sklepów pojawiło się hasło „STOP STARVING GAZA – WE ARE CLOSED IN SOLIDARITY”.

Dla marki, która prowadzi działalność w ponad 50 krajach i której fundamentem jest obsługa klienta, decyzja o wstrzymaniu sprzedaży oznaczała realne straty finansowe. Zamknięcie oznaczało nie tylko brak jednodniowych przychodów, ale także utratę wpływów podatkowych przez budżet państwa. Jak podkreśla firma, gest ten miał również na celu zwrócenie uwagi rządu brytyjskiego na potrzebę pilnych działań w zakresie pomocy humanitarnej i zakończenia sprzedaży broni do regionu objętego konfliktem.

" allowfullscreen="allowfullscreen">

Z inicjatywą solidarnościową powiązano również powrót do sprzedaży fundraisingowego mydła Watermelon Slice. Produkt ten wcześniej okazał się największym sukcesem Lush w historii działań charytatywnych – zebrane środki wspierały zdrowie psychiczne dzieci w Palestynie. Teraz dochód z ponownej sprzedaży mydła ma być przeznaczony na wsparcie medyczne, w tym finansowanie protez dla dzieci i dorosłych poszkodowanych w Gazie.

image

Lush wspomoże charytatywnie dzieci w oblężonej Gazie

Choć akcja rozpoczęła się w Wielkiej Brytanii, skąd wywodzi się marka, Lush zaznacza, że podobne inicjatywy mogą pojawić się również w innych krajach, w których prowadzi działalność. Globalna sieć firmy obejmuje ponad 50 rynków, a wśród pracowników i klientów dostrzegalne jest silne poparcie dla działań solidarnościowych wobec Palestyny.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.09.2025 14:03
Pieluszki... motywacyjne? Dada aktywizuje rodziców w specjalnej akcji
Motywacja może się przydać zwłaszcza przy przewijaniu o 3 rano.Dada

Ponad 10 000 zgłoszeń wpłynęło w specjalnym konkursie zorganizowanym z okazji 25-lecia marki Dada. Zadaniem rodziców było stworzenie haseł, które mają rozbawić lub podnieść na duchu innych rodziców w codziennych obowiązkach, takich jak przewijanie czy usypianie dzieci. Spośród tak dużej liczby prac jury wyłoniło finałową dwunastkę zwycięskich propozycji. Wcześniej marka sama zaprezentowała kilka zabawnych haseł nadrukowanych na pieluszkach, aby zainspirować uczestników do udziału w zabawie.

Według Alicji Siarkowskiej, starszej menedżerki ds. marketingu w sieci Biedronka, nadesłane propozycje pokazały, że rodzice mają duży dystans do siebie i potrzebują wsparcia w trudach codziennego życia z dziećmi. Niektóre hasła były wzruszające, inne wyjątkowo zabawne, co sprawiło, że wybór finałowych prac był dużym wyzwaniem. Marka nie ujawnia jednak, jakie dokładnie hasła znalazły się na pieluszkach – ich odkrywanie przypomina loterię, w której nagrodą jest pozytywny komunikat potrafiący poprawić humor nawet po kilku nieprzespanych nocach.

Limitowana edycja pieluszek Dada Extra Care z nadrukami motywacyjnych haseł trafiła do sprzedaży jako część obchodów jubileuszu marki. Pieluszki dostępne są w rozmiarach od 1 do 6 w sklepach sieci Biedronka. W najbliższych dniach mają pojawić się również w promocji cenowej, co ma dodatkowo zachęcić rodziców do sięgnięcia po tę wyjątkową odsłonę produktu.

Dada od 25 lat towarzyszy rodzicom w opiece nad dziećmi i jest najchętniej wybieraną marką pieluszek w Polsce – potwierdzają to badania Ontex za YouGov CP Poland, Panel Gospodarstw Domowych. Produkty Dada powstają we współpracy z Instytutem Matki i Dziecka, co gwarantuje ich bezpieczeństwo, delikatność i zgodność z potrzebami najmłodszych. W jubileuszowej edycji pieluszek marka postawiła nie tylko na innowacyjne rozwiązania technologiczne, ale także na drobne gesty wsparcia i solidarności między rodzicami.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. wrzesień 2025 09:07