StoryEditor
Producenci
07.07.2022 00:00

Marion prowadzi program praktyk dla studentów, z których rekrutuje pracowników

Pierwsza grupa studentów odbywa staż i praktyki w firmie kosmetycznej Marion. W ramach skoordynowanego programu stażowego zdobywają oni doświadczenia w różnych działach firmy, a najlepsi mają szansę znaleźć w niej zatrudnienie na stałe.

Marion – polska firma kosmetyczna – zorganizowała kompleksowy, skoordynowany program stażowy, w ramach którego studenci mogą odbywać praktyki w firmie, a najlepsi dołączyć do niej na stałe jako pracownicy.

Program stażowy rozpoczął się od udziału firmy Marion w targach na Politechnice Gdańskiej oraz informacji umieszczonej w biurze karier. Wraz ze zmianą zakładki „kariera” na firmowej stronie została także dodana możliwość przesłania CV przez osoby chętne do odbycia stażu i praktyki.

W ramach współpracy z Politechniką Gdańską firma wzięła także udział w webinarze  „Rozpocznij Karierę z...”. To cykl spotkań biznesu ze studentami. Studenci, głównie wydziału Chemii, mogli zapoznać się z ofertą pracodawcy - w tym stażu i praktyk oraz poznać firmę Marion od podszewki. Było tak dużo zgłoszeń, że firma musiała dokonać selekcji

Obecnie staż w naszej firmie odbywają trzy osoby w laboratorium R&D, jedna osoba w dziale zakupów, jedna w dziale utrzymania ruchu. W maju i czerwcu były to dwie osoby w laboratorium R&D oraz jedna w dziale kontroli jakości. Na wrzesień przyjmujemy trzy osoby do laboratorium oraz jedną do działu mechanicznego. Mamy też zgłoszenia z Uniwersytetu Gdańskiego, osoby zainteresowane odbyciem stażu w Marion dołączą do nas w sierpniu i poznawać będę zakres „regulatory affairs”.

Zgodnie z dobrymi praktykami praktykanci i stażyści wspierają zespoły, w których są, a z każdym dniem otrzymują coraz bardziej ambitne zadania. Dedykowani są opiekunowie stażystów, aby na każdym kroku wspierali młode talenty. Po okresie wakacji będziemy podejmować decyzję kogo widzimy dalej w naszej firmie – już w nowej roli – pracownika – informuje nas Paweł Kaftański z działu HR firmy Marion.

Firma Marion cały czas rekrutuje także pracowników. Imponująco wygląda zakładka kariera na stronie firmy, gdzie jasno i przejrzyście opisane są etapy rekrutacji oraz benefity dla pracowników. Obecnie firma poszukuje m.in. product managera i specjalisty ds. marketingu oraz kontrolera jakości.

Marion to polska firma kosmetyczna z siedzibą w Gdyni. Działa od ponad 30 lat. Zatrudnia ponad 350 osób. Produkuje dziennie nawet 400 tys. produktów. W portfolio ma kosmetyki do koloryzacji, stylizacji i pielęgnacji włosów, pielęgnacji twarzy i ciała oraz maseczki higieniczne.

Czytaj więcej o firmie Marion: Waldemar Ostrowski, Marion: Jesteśmy firmą rodzinną i tak zostanie

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 02:55