StoryEditor
Producenci
13.10.2022 00:00

Mary Kay Inc. rozpoczyna Światowy Miesiąc Różnorodności

Firma kosmetyczna działająca w modelu multi-level-marketing, Mary Kay, przedstawia swoje zobowiązania w zakresie różnorodności, równości i inkluzywności oraz działania na rzecz zwiększenia szans kobiet w Mary Kay i poza strukturami firmy.

Spółka Mary Kay Inc., która od lat wspiera feministyczne inicjatywy, wydała oświadczenie w sprawie różnorodności, równości i włączenia społecznego (DEI) w ramach rozpoczęcia Światowego Miesiąca Różnorodności. W ten sposób spółka sygnalizuje poczucie odpowiedzialności za swoje działania w zakresie inkluzywności, różnorodności i równości, które to wartości wdraża wskutek trzech rodzajów inicjatyw. Są to Zrozumienie poprzez Wiedzę, żądanie podejmowania Działań, oraz zrównoważone Zmiany w spółce, wśród partnerów biznesowych i klientów.

„Celem Mary Kay od samego początku jest zmiana status quo – od 1963 r. spółka stwarza możliwości dla kobiet i zróżnicowanych grup odbiorców jej działań. [...] Wiemy, że walka o równość nie kończy się na naszej organizacji i dlatego wspomagamy działania na jej rzecz w społecznościach na całym świecie, z którymi mamy styczność” – oświadczyła Julia A. Simon, dyrektor prawna oraz dyrektor ds. różnorodności i inkluzywności w Mary Kay.

Historia Mary Kay

Mary Kay Ash założyła firmę kosmetyczną w 1963 r., mając na celu zbudowanie przedsiębiorstwa, które umożliwiłoby pracę zarobkową kobiet w zmaskulinizowanym świecie biznesu. Z tego celu powstała firma warta miliardy dolarów, która współpracuje z milionami niezależnych konsultantek i konsultantów w ponad 40 krajach. Mary Kay korzysta z badań naukowych, pozwalających tworzyć wyspecjalizowane produkty do makijażu i pielęgnacji, zapachy i suplementy diety. Firma od początku istnienia obejmuje patronatem akcje związane z badaniami nad chorobami nowotworowymi, pomocą ofiarom przemocy domowej i promowaniu najlepszych standardów biznesowych. Mary Kay ma polski oddział od 13 września 2004 r. i jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, podobnie jak Amway, Kyäni, Avon czy Monat. Działa ono od 1994 roku i zrzesza największe przedsiębiorstwa sprzedaży bezpośredniej. Ich udział w łącznych obrotach marek działających w modelu MLM w Polsce przekracza 70 proc.

Przeczytaj także: Mary Kay otwiera centrum biurowo-magazynowe w Warszawie, Mary Kay przekaże 60 tys. zł na kursy zawodowe dla wychowanków domów dziecka

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.07.2025 14:42
PZ Cussons odstępuje od sprzedaży marki St. Tropez
St. Tropez to marka produktów do samoopalania należąca do PZ Cussons.St. Tropez

W kwietniu 2024 r. Grupa PZ Cussons ogłosiła zamiar sprzedaży marki St. Tropez i rozpoczęła szeroki proces aukcyjny, który przyciągnął „liczne oferty”. Decyzja zapadła w momencie, gdy segment Beauty notował spadek wycen, a przychody spółki w USA w roku obrotowym FY25 malały. Mimo szczegółowej analizy propozycji zarząd ostatecznie postanowił markę zatrzymać i nadać jej nowy kierunek rozwoju.

Kluczowym elementem nowej strategii jest powołanie dedykowanego zespołu, którego rezultaty będą mierzone trzema wskaźnikami: skutecznością działań handlowych (w tym aktywności cyfrowych), tempem wdrażania innowacji oraz odświeżeniem wizerunku St. Tropez. Ma to pozwolić na lepsze wykorzystanie potencjału marki w międzynarodowym portfolio PZ Cussons.

Istotnym krokiem będzie również partnerstwo z amerykańską firmą The Emerson Group. Emerson przejmie obsługę kluczowych sieci detalicznych w USA, oferując zarządzanie klientem, logistykę i wsparcie marketingowe. Model ten ma zniwelować problem „niedoskalowanego” biznesu PZ Cussons w Stanach Zjednoczonych i ponownie wprowadzić markę na ścieżkę wzrostu dzięki połączeniu zasięgu dystrybucyjnego Emersona i kapitału marki St. Tropez.

Ze względu na ostatnie wyniki St. Tropez (marka wypracowała 7,5 mln funtów skorygowanego zysku operacyjnego w FY25) Grupa spodziewa się ujęcia odpisu aktualizującego o charakterze niepieniężnym, który zostanie zaprezentowany w wynikach za FY25 we wrześniu 2025 r. Szczegółowy plan dalszego rozwoju marki ma zostać przedstawiony również we wrześniu.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.07.2025 16:35
Kosmetyki marki Runmageddon? Marka eventowo-sportowa wkracza w nowe segmenty
Czy Runmageddon stanie się konkurentem globalnych graczy w segmencie kosmetyków sportowych?DALL-E

Do zarządu spółki Runmageddon S.A. wszedł Milivoj Puškar, obejmując nowo utworzone stanowisko chief commercial & brand officera (CC&BO). To pierwszy od dwóch lat awans na poziomie zarządu i jednocześnie jedyna zmiana personalna ogłoszona w 2025 r. przez organizatora największych w Polsce biegów z przeszkodami.

Wprowadzenie Puškara zbiega się z wdrożeniem nowej strategii biznesowej. Runmageddon deklaruje odejście od modelu stuprocentowo eventowego na rzecz kompleksowego rozwoju marki i jej filarów. – „Uświadomienie sobie wartości brandu skłoniło mnie do komercjalizacji Runmageddonu” – podkreśla założyciel spółki Jarosław Bieniecki. Firma zamierza uporządkować portfolio tak, aby przychody nie zależały wyłącznie od kalendarza imprez.

Założyciel marki Runmageddon w wypowiedzi dla Wirtualnemedia.pl tłumaczy swoje zamierzenia:

Filary naszego brandu można podzielić na dwie kategorie [...] Po pierwsze to retail, w którym chcemy wprowadzać na rynek produkty z brandem Runmageddon, takie jak żywność funkcjonalna, suplementy, zdrowe słodycze, kosmetyki. Po drugie — stawiamy mocno na Generację Runmageddonu, pod którą kryje się m.in. organizacja darmowych wydarzeń dla ponad 40 tys. dzieci w 2026 roku.

Kluczowym krokiem jest przesunięcie 7 obszarów kompetencyjnych – komunikacji, brandingu, sprzedaży, SSC, B2C, B2B oraz IT – do holdingu Runmageddon. Natomiast spółka zależna Extreme Events skoncentruje się wyłącznie na logistyce cyklu biegów w kilkunastu lokalizacjach w całym kraju. Pozwoli to, według zarządu, ograniczyć koszty operacyjne nawet o kilkanaście procent i równolegle zwiększyć tempo prac nad nowymi przedsięwzięciami.

Jednocześnie spółka buduje fundamenty pod przyszłe projekty w obszarach sportu, rekreacji, edukacji oraz e-commerce, deklarując, że pierwsze nowe inicjatywy zostaną ogłoszone w II półroczu 2026 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. lipiec 2025 05:50