StoryEditor
Producenci
21.05.2021 00:00

Pampersy z logo UNICEF pomogły uratować życie około 1 mln noworodków

Pampers i UNICEF podsumowały swoją 15-letnią współpracę. W jej wyniku uratowano życie około miliona noworodków na całym świecie przed śmiercią z powodu tężca noworodkowego. Partnerstwo pomogło wyeliminować tężec noworodkowy w 26 krajach, chroniąc jednocześnie około 100 milionów kobiet i ich dzieci.

Współpraca Pampers i UNICEF rozpoczęła się w 2006 roku. Jej celem była ochrona zarówno matek, jak i ich dzieci przed tężcem noworodkowym. Opierała się na obietnicy „1 paczka = 1 szczepionka” – za każde sprzedane opakowanie pieluszek Pampers z logo UNICEF, jedna szczepionka jest przekazana do organizacji. Ten prosty mechanizm zaangażował społeczeństwo do wspierania akcji, co miało bezpośredni wpływ na walkę z tężcem noworodkowym, generując największe fundusze zebrane przez partnera korporacyjnego.

– Dzięki połączeniu sił, marka Pampers i UNICEF były w stanie osiągnąć znaczącą i długotrwałą zmianę, która ma bezpośredni wpływ na życie niezliczonej liczby rodzin i dzieci na całym świecie. Chcemy skorzystać z okazji
i podziękować każdemu kto wspierał nasze działania. Razem zmieniliśmy życie matek, dzieci i przyszłych pokoleń –
powiedziała Ranya Shamoon, starszy wiceprezes Baby Care Europe, Procter & Gamble.

15-letnia współpraca UNICEF i Pampers przyczyniła się do uratowania prawie miliona noworodków przed cichym zabójcą – tężcem noworodkowym.

– Zakupiliśmy ponad 300 milionów szczepionek, które ochroniły 100 milionów kobiet i ich dzieci. Dzięki pomocy marki Pampers i innych partnerów, liczba zgonów noworodków spowodowanych tężcem zmniejszała się rocznie o ponad 60 proc. – skomentowała Carla Haddad Mardini, dyrektor działu pozyskiwania funduszy i partnerstw prywatnych w UNICEF.

Dodała, że to wsparcie stało się jeszcze ważniejsze, podczas pandemii COVID, która zagroziła zakłóceniem świadczenia usług szczepień przeciwko tężcowi i cofnięciem ciężko osiągniętego sukcesu w postaci eliminacji tej choroby.

Długoterminowe kooperacje, takie jak ta z marką Pampers, są doskonałym przykładem tego, jak UNICEF, współpracując z sektorem prywatnym, może dotrzeć do najbardziej bezbronnych i sprawić, aby każde dziecko nie tylko przeżyło, ale było bezpieczne – podsumowała przedstawicielka UNICEF.

Partnerstwo Pampers i UNICEF jest częścią stałego zaangażowania firmy P&G we wpływ na społeczność
i jest jednym z działań firmy, które mają na celu realizację 2021 Dobrych Działań P&G na 2021 r.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 14:35
Kosmetyczne imperium Kate Moss upada po niespełna trzech latach działalności
Kosmetyki Cosmoss od Kate Moss zadebiutowały na rynku w 2022 r.Shutterstock

Marka Cosmoss, założona przez supermodelkę Kate Moss, wystartowała we wrześniu 2022 r. z bardzo kameralnym portfolio: łącznie sześć produktów – trzy preparaty do pielęgnacji skóry, dwie mieszanki ziołowych herbat oraz jedną mgiełkę zapachową Sacred Mist. Projekt powstał przy wsparciu przyjaciół Moss: dietetyczki Rose Ferguson i homeopatki Victorii Young, a od początku celował w segment premium.

Ceny należały do najwyższych w swojej kategorii: za pojedynczy kosmetyk do pielęgnacji trzeba było zapłacić do 105 funtów, a za 100-ml flakon Sacred Mist – 120 funtów. Dla porównania, średnia cena kremu do twarzy w brytyjskich drogeriach sieciowych wynosi dziś około 20 funtów, co oznaczało pięcio- lub sześciokrotną różnicę.

Choć początkowe zainteresowanie było spore, sygnały ostrzegawcze pojawiły się już w 2024 r. W ciągu ostatnich kilku tygodni oficjalna strona internetowa marki przestała działać, a użytkownicy zgłaszali trudności z zakupem. Ostatni wpis w mediach społecznościowych został opublikowany 18 tygodni temu, co ograniczyło kontakt z odbiorcami i podkopało wiarygodność brandu.

W czerwcu 2025 r. powołano oficjalnych likwidatorów, a Cosmoss weszła w stan dobrowolnej likwidacji – zaledwie 33 miesiące po premierze. Eksperci wskazują, że marka zderzyła się z wyjątkowo konkurencyjnym rynkiem wellness oraz presją kosztów życia, która ograniczyła popyt na drogie kosmetyki. Z wysoką ceną i wąską dystrybucją trudno było zbudować masową skalę; jedynie zapach Sacred Mist zdołał zgromadzić lojalną, lecz niewielką grupę fanów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
07.07.2025 13:31
W ich butach walczył Bruce Lee, a teraz – zadebiutują z perfumami
Onitsuka Tiger mat.pras.

Kultowajapońska marka Onitsuka Tiger wprowadzi na rynek jesienią swoją pierwszą kolekcję czterech perfum. Ich twórcą będzie ceniony perfumarz Mark Buxton. Informację podano przy okazji otwarcia nowego, flagowego butiku na paryskich Polach Elizejskich.

Kultowa marka (najbardziej kojarzona z modelem obuwia sportowego, spopularyzowanym przez Bruce’a Lee w “Wejściu smoka”, a później – w wersji zółtej – przez Umę Thurman w “Kill Bill”), prezentuje swoje pierwsze perfumy. Zgodnie z zasadami japońskiego minimalizmu i prostoty, nazwy poszczególnych kompozycji to Onitsuka Tiger One, Two, Three i Four.

Kolekcja ma swoje hasło przewodnie „Wearing Quiet Radiance”. Twórcą kompozycji zapachowych jest ceniony perfumiarz Mark Buxton.

Kreacje Buxtona dla Onitsuka Tiger są opisywane jako „odważne i śmiałe”. Brytyjczyk ma w swoim portfolio blisko 180 kompozycji, wykreowanych dla takich marek jak Burberry, Comme des Garcons, House of Sillage, Le Labo, posiada też własną markę niszową (Mark Buxton).

Cały proces tworzenia zapachów dla Onitsuka Tiger – od doboru składników, ekstrakcję, po mieszanie i butelkowanie – odbywa się wyłącznie w Grasse w Prowansji, znanej w świecie stolicy perfum.

Cztery zapachy Onitsuka Tiger zostaną wprowadzone na rynek jesienią tego roku. Wiadomo, że będą zamknięte w żółtych flakonach, w charakterystycznym dla marki kolorze.

image
Onitsuka Tiger mat.pras.

Także wokół żółtego koloru zaaranżowany został 2-poziomowy butik marki, otwarty na prestiżowych Polach Elizejskich. W sklepie dostępna jest kolekcja fashion Onitsuka Tiger, w tym odzież jeansowa Denivita i obuwie.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
08. lipiec 2025 11:06