StoryEditor
Producenci
16.12.2022 00:00

Rafayel Asatryan dyrektorem generalnym i prokurentem Serpol-Cosmetics

Rafayel Asatryan, dotychczasowy dyrektor handlowy Serpol-Cosmetics, awansował na stanowisko dyrektora generalnego a zarazem prokurenta spółki.  Z Serpol-Cosmetics jest związany od 10 lat.   

Rafayel Asatryan objął stanowisko dyrektora generalnego oraz prokurenta spółki Serpol-Cosmetics specjalizującej się w produkcji kontraktowej i marek własnych w kategoriach kosmetyków, higieny i chemii gospodarczej. Z Serpol-Cosmetics jest związany od blisko 10 lat. Wcześniej pełnił stanowisko dyrektora handlowego.

– W ciągu tych lat skupiałem się na kreowaniu i realizacji strategii sprzedaży i marketingu firmy, głównie na rynkach zagranicznych oraz budowaniu zespołu obsługi klienta i R&D. Razem z zespołem konsekwentnie realizowaliśmy strategię intensywnego rozwoju dzięki czemu generowaliśmy dwucyfrowe wzrosty, które zaowocowały tym, że obecnie nasza firma jest jednym z największych polskich producentów kosmetyków, jak również liczącym się graczem na rynku europejskim. Nie byłoby to możliwe bez nieustannych inwestycji właściciela firmy w rozwój oraz rozbudowę mocy produkcyjnych, jak również całego zespołu produkcyjno-technologicznego – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Rafayel Asatryan.

Obecnie, jak podkreśla, nadal będzie zajmował się przede wszystkim rozwojem biznesu i reprezentacją spółki, ale w jeszcze szerszym zakresie, prowadząc działania sprzedażowo-marketingowe, nadzór nad działem obsługi klienta, działem zakupów i łańcucha dostaw, działem logistyki oraz działem R&D.

– Mimo wielu wyzwań, które napotkały nas w 2022 roku, nadal rośniemy w dwucyfrowym tempie i mamy ambitne plany, aby utrzymać taki wzrost. Pewnie nie zaskoczę, jeżeli powiem, że w 2023 planujemy wiele strategicznych inwestycji m.in. w działania ESG, takie jak budowa farmy fotowoltaicznej o mocy ponad 1 MW oraz dalszą rozbudowę mocy produkcyjnych – zapowiada.

Rafayel Asatryan jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku biznesu międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studiów magisterskich na kierunku zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Ukończył także dwa kierunki studiów podyplomowych – Strategię Sprzedaży (WSB) oraz Prawo dla Managerów i Przedsiębiorców (ALK).

– Prywatnie jestem  mężem i ojcem 1,5 rocznych chłopców, bliźniąt, którzy po pracy zawodowej wypełniają cały mój pozostały wolny czas – dodaje dyrektor generalny Serpolu.

Czytaj także: Serpol Cosmetics kilkukrotnie zwiększy produkcję

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
28.11.2025 09:32
Estée Lauder zamyka centrum technologiczne w Bukareszcie i redukuje zatrudnienie
Estée Lauder zapowiada poważne zmiany w strukturze firmy.M.Szulc wiadomoscikosmetyczne.pl

Estée Lauder Companies ogłosiła zamknięcie swojego bukareszteńskiego centrum technologicznego, co wiąże się ze zwolnieniem 150 pracowników. Decyzja wpisuje się w szeroko zakrojony program restrukturyzacyjny Beauty Turnaround, który firma realizuje w odpowiedzi na pogorszenie wyników sprzedażowych w ostatnich miesiącach.

Bukareszteński hub technologiczny został uruchomiony w kwietniu 2023 roku jako trzecie globalne centrum technologiczne ELC. Jak podaje serwis Profit.ro, obiekt został całkowicie zamknięty, choć decyzja ta nie obejmuje większego biura Estée Lauder w stolicy Rumunii, które kontynuuje działalność bez zmian. Zamknięcie tak niedawno uruchomionej jednostki podkreśla skalę i pilność bieżących działań oszczędnościowych.

Restrukturyzacja, zapowiedziana przez CEO Stéphane’a de La Faverie w lutym 2025 roku, przewiduje redukcję nawet do 7 000 etatów na całym świecie. Do tej pory zlikwidowano już 3 200 stanowisk, a zamknięcie rumuńskiego centrum stanowi kolejny krok w realizacji strategii cięcia kosztów i porządkowania globalnej struktury operacyjnej.

Program Beauty Turnaround został wdrożony po roku słabszych wyników sprzedaży, które skłoniły firmę do rewizji dotychczasowych działań i ograniczenia kosztów tam, gdzie jest to możliwe. Władze ELC podkreślają, że zmiany mają na celu przywrócenie dynamiki wzrostu oraz wzmocnienie efektywności technologicznej i operacyjnej przedsiębiorstwa.

Zamykanie wybranych jednostek i redukcje zatrudnienia są częścią szerszej strategii restrukturyzacyjnej obejmującej rynki na wielu kontynentach. Estée Lauder zapowiada, że kolejne etapy programu będą konsekwentnie wdrażane w 2025 roku, a firma koncentruje się na osiągnięciu stabilizacji finansowej po okresie osłabionych wyników sprzedaży.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. grudzień 2025 01:16