StoryEditor
Producenci
16.12.2022 00:00

Rafayel Asatryan dyrektorem generalnym i prokurentem Serpol-Cosmetics

Rafayel Asatryan, dotychczasowy dyrektor handlowy Serpol-Cosmetics, awansował na stanowisko dyrektora generalnego a zarazem prokurenta spółki.  Z Serpol-Cosmetics jest związany od 10 lat.   

Rafayel Asatryan objął stanowisko dyrektora generalnego oraz prokurenta spółki Serpol-Cosmetics specjalizującej się w produkcji kontraktowej i marek własnych w kategoriach kosmetyków, higieny i chemii gospodarczej. Z Serpol-Cosmetics jest związany od blisko 10 lat. Wcześniej pełnił stanowisko dyrektora handlowego.

– W ciągu tych lat skupiałem się na kreowaniu i realizacji strategii sprzedaży i marketingu firmy, głównie na rynkach zagranicznych oraz budowaniu zespołu obsługi klienta i R&D. Razem z zespołem konsekwentnie realizowaliśmy strategię intensywnego rozwoju dzięki czemu generowaliśmy dwucyfrowe wzrosty, które zaowocowały tym, że obecnie nasza firma jest jednym z największych polskich producentów kosmetyków, jak również liczącym się graczem na rynku europejskim. Nie byłoby to możliwe bez nieustannych inwestycji właściciela firmy w rozwój oraz rozbudowę mocy produkcyjnych, jak również całego zespołu produkcyjno-technologicznego – mówi dla wiadomoscikosmetyczne.pl Rafayel Asatryan.

Obecnie, jak podkreśla, nadal będzie zajmował się przede wszystkim rozwojem biznesu i reprezentacją spółki, ale w jeszcze szerszym zakresie, prowadząc działania sprzedażowo-marketingowe, nadzór nad działem obsługi klienta, działem zakupów i łańcucha dostaw, działem logistyki oraz działem R&D.

– Mimo wielu wyzwań, które napotkały nas w 2022 roku, nadal rośniemy w dwucyfrowym tempie i mamy ambitne plany, aby utrzymać taki wzrost. Pewnie nie zaskoczę, jeżeli powiem, że w 2023 planujemy wiele strategicznych inwestycji m.in. w działania ESG, takie jak budowa farmy fotowoltaicznej o mocy ponad 1 MW oraz dalszą rozbudowę mocy produkcyjnych – zapowiada.

Rafayel Asatryan jest absolwentem studiów magisterskich na kierunku biznesu międzynarodowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz studiów magisterskich na kierunku zarządzania i marketingu w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Ukończył także dwa kierunki studiów podyplomowych – Strategię Sprzedaży (WSB) oraz Prawo dla Managerów i Przedsiębiorców (ALK).

– Prywatnie jestem  mężem i ojcem 1,5 rocznych chłopców, bliźniąt, którzy po pracy zawodowej wypełniają cały mój pozostały wolny czas – dodaje dyrektor generalny Serpolu.

Czytaj także: Serpol Cosmetics kilkukrotnie zwiększy produkcję

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
27.11.2025 14:28
Colgate-Palmolive obniża prognozę wzrostu mimo wyższych cen i wzrostu sprzedaży w Europie
Colgate-Palmolive Company opublikowało swoje wyniki finansowe.fot. shutterstock

Colgate-Palmolive zakończył trzeci kwartał z 2 proc. wzrostu sprzedaży netto, która osiągnęła 5,1 mld dolarów. Wzrost ten został wypracowany wyłącznie dzięki wyższym cenom, ponieważ wolumen sprzedaży spadł o 1,5 proc. Jednocześnie firma skorygowała w dół swoją prognozę rocznego wzrostu organicznego, co jest sygnałem ostrożniejszego podejścia do niepewnych warunków rynkowych.

W ujęciu organicznym sprzedaż wzrosła zaledwie o 0,4 proc., przy czym ceny zwiększono przeciętnie o 2,3 proc. Negatywnie na wynik wpłynęło ograniczenie sprzedaży marek własnych w segmencie żywienia zwierząt, co obniżyło organiczny wzrost o 0,8 proc. po wyjściu firmy z tej nierentownej i niestrategicznej działalności. Wyniki były bardzo zróżnicowane geograficznie, pokazując zmieniające się układy sił na rynkach konsumenckich.

W Ameryce Północnej sprzedaż netto spadła o 0,4 proc., a w regionie Azji i Pacyfiku o 1,5 proc. Odwrotną tendencję odnotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie sprzedaż wzrosła o 2 proc., oraz w Europie, która wyróżniła się dynamiką na poziomie 7,6 proc. Solidny wzrost – 6,8 proc. – zanotowano również w regionie Afryka/Eurazja.

Zysk operacyjny Colgate-Palmolive spadł w trzecim kwartale o 1 proc., do 1,059 mld dolarów. Zysk netto utrzymał się praktycznie na niezmienionym poziomie – 735 mln dolarów wobec 737 mln dolarów rok wcześniej. Wyniki pokazują stabilność rentowności mimo nacisku inflacyjnego i spadku wolumenu.

Na cały rok obrotowy firma nadal przewiduje jedynie „umiarkowany” wzrost sprzedaży netto. Prognoza wzrostu organicznego została jednak obniżona do 1–2 proc., podczas gdy wcześniej zakładano 2–4 proc. Prezes Noel Wallace podkreślił, że strategia rozwoju Colgate-Palmolive do 2030 roku stanowi kluczowy plan działania pozwalający firmie mierzyć się z coraz bardziej złożonym otoczeniem gospodarczym i wykorzystywać pojawiające się szanse.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 23:34