StoryEditor
Producenci
16.06.2020 00:00

Rynek produktów do depilacji będzie doświadczał stałego wzrostu

Według nowego raportu Grand View Research, globalny rynek produktów do usuwania włosów ma osiągnąć 20,2 mld dolarów do 2025 roku. Szacuje się, że rynek wzrośnie z CAGR 5,5 proc. w prognozowanych latach, od 2019 do 2025 r.

Rosnąca świadomość na temat pielęgnacji ciała, rosnące wydatki na higienę osobistą i rosnąca potrzeba poprawy estetyki są głównymi czynnikami napędzającymi rozwój rynku.

- Rosnąca popularność produktów do usuwania włosów przez mężczyzn również pozytywnie wpływa na rozwój rynku. Pojawienie się kultury metroseksualnej doprowadziło do wzrostu liczby mężczyzn zajmujących się pielęgnacją ciała - wyjaśnia firma badawcza. Biorąc to pod uwagę, kluczowi gracze wytwarzają osobno indywidualne produkty dla mężczyzn i kobiet.

Na przykład Emjoi wprowadził depilator przeznaczony specjalnie dla mężczyzn. Depilator jest wyposażony w 72 pęsety oprócz funkcji przycinania i golenia. Przewiduje się, że urządzenia elektroniczne osiągną najszybsze tempo wzrostu z CAGR na poziomie 6,0 proc. w latach tej prognozy. Rosnące zapotrzebowanie na wygodne produkty do pielęgnacji w połączeniu z wprowadzaniem zaawansowanych technicznie produktów napędza popyt na ten segment. Depilatory stają się popularne zarówno wśród mężczyzn, jak i kobiet, ponieważ zapewniają szybkie usuwanie włosów.

Wśród segmentu użytkowników końcowych kobiety miały największy udział w rynku produktów do depilacji włosów w 2018 r. Rosnąca liczba pracujących kobiet i rosnące wydatki na higienę osobistą uzupełniają rozwój tego segmentu. Jednak oczekuje się, że segment mężczyzn wzrośnie szybciej przy CAGR wynoszącym 5,8 proc. w okresie prognozy. Firmy koncentrują się na wprowadzaniu na rynek produktów odpowiednich dla różnych rodzajów skóry. Na przykład marka Veet, oferowana przez firmę Reckitt Benckiser, wpowadziła krem ​​do depilacji idealny dla skóry suchej i wrażliwej.

Kluczowe trendy z raportu:

- Szacuje się, że wśród różnych rodzajów produktów do usuwania włosów wzrost odnotowują urządzenia elektroniczne o najwyższym CAGR wynoszącym 6,0 proc. w okresie prognozy.

- Kobiety miały największy udział w rynku w 2018 r. Jednak przewiduje się, że segment mężczyzn wzrośnie w najszybszym tempie.

- Supermarkety / hipermarkety zdominowały kanał sprzedaży, w 2018 r. z ponad 40 proc. udziałem w rynku. Z drugiej strony segment online prawdopodobnie będzie doświadczał maksymalnej stopy wzrostu w okresie prognozy.

- Prognozuje się, że region Azji i Pacyfiku wzrośnie z najwyższym CAGR w prognozowanych latach.

Przewiduje się, że segment online wzrośnie z CAGR na poziomie 6,1 proc. w czasie trwania prognozy. Rosnące platformy handlu elektronicznego, rosnąca sprzedaż wielokanałowa oraz rosnąca penetracja urządzeń takich jak smartfony i tablety zwiększają rozwój tego segmentu. Największy udział miał jednak segment supermarketów i hipermarketów w 2018 r.

Ameryka Północna była największym regionem pod względem przychodów. Region ten w 2018 r. zajmował ponad 30,8 proc. udziału w rynku produktów do usuwania włosów. Obecność wiodących marek i rosnące wydatki konsumentów na środki higieny osobistej są kluczowymi czynnikami napędzającymi rozwój regionu. Z drugiej strony region Azji i Pacyfiku najprawdopodobniej będzie rósł w najszybszym tempie w okresie prognozy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Unilever: nasz nowy magazyn w Poznaniu wytrzyma sztorm
Unilever mat.pras.

Unilever wprowadza zaawansowaną automatyzację i optymalizację procesów logistycznych w swojej fabryce w Poznaniu. W ramach inwestycji o wartości blisko 100 mln złotych powstanie w pełni zautomatyzowany magazyn wysokiego składowania oraz nowoczesna hala wysyłek. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2027 rok.

Unilever realizuje kompleksową transformację logistyczną w fabryce w Poznaniu – jednym z kluczowych zakładów produkcyjnych firmy w Europie. Inwestycja o wartości blisko 100 mln złotych obejmuje budowę w pełni zautomatyzowanego magazynu wysokiego składowania o pojemności 9,6 tys. palet oraz nowej hali wysyłek, która stanie się punktem załadunkowo-rozładunkowym.

Magazyn jak wieżowiec

Prace przygotowawcze są już zakończone, główna faza budowy rusza z początkiem grudnia, a zakończenie robót budowlanych przewidziane jest na koniec 2026 roku – z pełnym uruchomieniem i integracją systemów w połowie 2027 roku. W ramach projektu przebudowie ulegnie ponad 25 proc terenu fabryki, co umożliwi stworzenie nowego układu logistycznego i infrastrukturalnego dopasowanego do przyszłych potrzeb operacyjnych.

Magazyn wysokiego składowania o wysokości 36 metrów – tyle, co dziesięciopiętrowy wieżowiec – zostanie wyposażony w zaawansowane systemy automatycznego przechowywania i pobierania towarów. W magazynie zostaną zainstalowane trzy samojezdne w pełni autonomiczne windy o wysokości 34 metrów, obsługujące regały magazynowe. Cała konstrukcja została zaprojektowana tak, aby wytrzymać prędkość wiatru ponad 140 km/h, więcej niż 12-stopniowy huragan w skali Beauforta.

Ta inwestycja to dla naszej fabryki znaczące i angażujące przedsięwzięcie, które stanowi ważny krok w dalszym rozwoju zakładu. Tworzymy inteligentny, zintegrowany ekosystem logistyczny dla całej fabryki. Dzięki połączeniu automatyzacji i harmonizacji procesów podniesiemy naszą efektywność i elastyczność operacyjną. To krok, który zwiększy stabilność naszego łańcucha dostaw i pozwoli nam jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby partnerów biznesowych – komentuje Przemysław Fejfer, dyrektor fabryki w Poznaniu, Unilever.

Nowa hala wysyłek – centrum transportowe fabryki

Nowa hala wysyłek, wyposażona w dziewięć wielofunkcyjnych doków, zwiększy efektywność obsługi transportów oraz umożliwi sprawną organizację i koordynację ruchu ciężarówek w jednym miejscu. Inwestycja przyczyni się do optymalizacji procesów logistycznych i stworzy możliwości dalszej automatyzacji operacji.

image

Joanna Orzechowska, Unilever: Dobra rolka na TikToku potrafi wyczyścić półki z towaru [FBK 2025]

Unilever jest jednym z wiodących, światowych dostawców produktów Beauty & Wellbeing, Personal Care, Home Care, Foods i Ice Cream, który prowadzi sprzedaż na terenie 190 krajów, docierając do 3,4 mld konsumentów dziennie. Zatrudnia 128 tys. pracowników. Przychody ze sprzedaży w 2024 r. wyniosły 60,8 mld euro. 

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Biznes
03.12.2025 13:12
LVMH dodaje do portfolio udziały w niszowej marce BDK Parfums
Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 rokuIG_bdkparfumsparis

Fundusz inwestycyjny LVMH Luxury Ventures zainwestował w mniejszościowy pakiet udziałów we francuskiej niszowej marce perfumeryjnej – BDK Parfums. Krok ten ma ułatwić BDK międzynarodową ekspansję, w tym otwieranie flagowych butików oraz rozbudowę oferty.

Transakcja została sfinalizowana 26 listopada, ale nie ujawniono jej szczegółów. BDK Parfums po raz pierwszy otworzyło się na opcję inwestorów zewnętrznych. 

Jak wskazują eksperci, nie stało się to w przypadkowym momencie. Z danych Fortune Business Insights, opublikowanych w listopadzie, globalny rynek perfum, którego wartość szacowana jest na 50,46 mld dolarów w 2024 roku, ma wzrosnąć do 53,04 mld dolarów w 2025 roku. Perfumy niszowe są istotnym elementem, napędzającym ten wzrost od ponad roku. 

image
IG_bdkparfumsparis

Francuska marka perfumeryjna koncentruje się na rynku azjatyckim, szczególnie na Japonii i Korei Południowej. Jest już obecna na blisko 40 rynkach. Głównym rynkiem zbytu dla marki BDK jest Francja, a także USA i Niemcy. Kolejnym ważnym rynkiem jest Bliski Wschód, gdzie wkrótce planowane jest otwarcie butiku w Dubaju. Również sprzedaż w Wielkiej Brytanii rośnie dynamicznie. BDK niedawno uruchomiło swoją działalność również w Tajlandii, Wietnamie, Malezji i Indonezji.

Strategia BDK zakłada otwarcie wielu nowych butików, począwszy od 2026 roku. Marka otworzyła swój pierwszy flagowy sklep w styczniu 2024 roku przy rue Saint-Honoré w Paryżu. BDK planuje również zainwestować w swój sklep internetowy, który obecnie generuje około 10 proc. przychodów marki.

image

Nisza jako strategia. Gdy niezależność staje się trendem

Marka BDK kontynuuje wzrost na rynku, odnotowując w 2025 roku 45-procentowy wzrost sprzedaży. LVMH Luxury Ventures nabyło udziały w BDK w czasie, gdy wielu inwestorów jest mocno zainteresowanych niszowymi markami perfum, co udowodniła m.in. sprzedaż Kering Beauty and Creed firmie L‘Oréal w październiku br.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
04. grudzień 2025 05:45