StoryEditor
Producenci
18.05.2022 00:00

Sprzedaż kosmetyków do makijażu wraca do normy. Potwierdzają to wyniki sprzedaży Estée Lauder

Po opublikowaniu wyników firmy za trzeci kwartał, kończący się 31 marca, dyrektorzy Estée Lauder Companies stwierdzili, że „renesans makijażu” doprowadził do dalszego, globalnego, dwucyfrowego wzrostu sprzedaży kosmetyków do makijażu, zwłaszcza w przypadku MAC Cosmetics, Estée Lauder i Clinique.

Pomimo wyzwań związanych z blokadą Covid-19 w Chinach, nastąpiła powrót makijażu w innych regionach świata. To pomogło w osiągnięciu 10 proc. wzrostu sprzedaży netto dla Estée Lauder Companies, w trzecim kwartale.

W wyniku spowolnienia biznesu w Chinach oraz inwazji na Ukrainę firma obniżyła swoje prognozy wzrostu sprzedaży netto w ostatnim roku z 13-16 proc. do 7-9 proc.

Cała kategoria makijażu znowu kwitnie. Wynika to z faktu, że powracają okazje do jego stosowania, czyli powrót do biura, wyjścia do restauracji, na imprezy, wyjazdy na wakacje – powiedział Fabrizio Freda, dyrektor generalny i prezes ELC.

Ogólny wzrost sprzedaży netto w III kwartale wyniósł 9 proc. na całym świecie, a produkty do pielęgnacji skóry odnotowały 6 proc. wzrost. Sprzedaż perfum wzrosła o 28 proc., a produktów do pielęgnacji włosów o 15 proc.

Freda dodał, że przy dwucyfrowym wzroście sprzedaży, MAC Cosmetics znajduje się w silnym trendzie ożywienia. Wspomniał też o poszerzonych kanałach dystrybucji marki, kreatywnym przekazie i premierach nowych produktów. Firma poinformowała również, że Clinique radzi sobie dobrze, jeśli chodzi o produkty do ust, korektory i kosmetyki do malowania oczu.

Sprzedaż produktów do pielęgnacji skóry nadal odnotowuje globalny wzrost, zwłaszcza w obu Amerykach i regionie EMEA. Jest tak zarówno w przypadku produktów luksusowych, jak i tych w niższym przedziale cenowym. Marka La Mer także odnotowała dwucyfrowy wzrost, a kosmetyki nowo nabytej marki, The Ordinary Deciem były wymieniane jako najlepiej sprzedające się w detalu.

Handel w Chinach mocno ogranicza kolejna fala pandemii. EL rozważa otwarcie tymczasowego centrum dystrybucyjnego poza Szanghajem i planuje w przyszłości ekspansję do większej liczby regionalnych centrów dystrybucyjnych. Fabrizio Freda podkreślił jednak, że ELC będzie rozszerzać swoją liczbę marek i dystrybucję w Chinach. Firma nadal planuje również otworzyć centrum badawczo-rozwojowe w Szanghaju i ruszy z projektem, gdy tylko skończą się ograniczenia spowodowane Covid-19.

Przeczytaj również: Które marki kosmetyczne są najcenniejsze na świecie? [RAPORT]

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
03.12.2025 10:16
Jane Lauder wyprzedaje akcje Estée Lauder – co z przyszłością luksusowego giganta?
fot. Shutterstockfot. Shutterstock

W dniu 26 listopada 2025 r. Jane Lauder, dyrektorka oraz 10-proc. właścicielka Estée Lauder Companies Inc., sprzedała 17 840 akcji klasy A o łącznej wartości 1,68 mln dolarów. Cena transakcyjna mieściła się w przedziale od 94,35 do 94,52 dolarów za sztukę, co było zbliżone do bieżącej ceny rynkowej wynoszącej 94,79 dolarów. Według danych InvestingPro kurs spółki wzrósł w ciągu ostatnich sześciu miesięcy o 41,6 proc., a sama firma pozostaje lekko niedowartościowana względem szacowanej „Fair Value”.

Tego samego dnia Jane Lauder wykonała także opcje na zakup 17 840 akcji Estée Lauder po cenie 89,47 dolarów za sztukę, co dało łączną wartość nabycia 1 596 144 dolarów. Po przeprowadzeniu obu operacji inwestorka posiada bezpośrednio 58 763 akcje spółki. Estée Lauder, której to firmy kapitalizacja rynkowa wynosi 34,18 mld dolarów, utrzymuje nieprzerwaną wypłatę dywidend od 30 lat, co podkreśla jej stabilną pozycję finansową mimo trudniejszych ostatnich okresów.

Spółka może pochwalić się również silnymi wynikami operacyjnymi – marża brutto wynosi 74,17 proc., a 13 analityków podwyższyło prognozy dotyczące nadchodzących wyników finansowych. Dane te wpisują się w ostatnią poprawę nastrojów wokół firmy, choć na rynku pojawiają się także sygnały ostrożności. Według InvestingPro szerzej omawiane wskaźniki i prognozy znajdują się w najnowszym raporcie Pro Research.

W ostatnich tygodniach Estée Lauder znalazła się także na celowniku analityków z Rothschild Redburn, którzy obniżyli rekomendację z Neutral do Sell. W uzasadnieniu wskazano na obawy dotyczące tempa odbudowy marż w trakcie wdrażania strategii „Beauty Reimagined” prowadzonej przez CEO Stéphane’a de La Faverie. Jednocześnie spółka ogłosiła pierwszą inwestycję w Ameryce Łacińskiej – zakup mniejszościowego udziału w meksykańskiej marce perfum XINÚ poprzez dział New Incubation Ventures.

Na rynku akcji dodatkowe poruszenie wywołała informacja, że rodzina Lauderów planuje publiczną sprzedaż ponad 11,3 mln akcji Estée Lauder klasy A. Pakiet ma zostać zaoferowany w cenie 90 dolarów. za sztukę, a celem transakcji jest pokrycie podatków, długów i kosztów związanych z zarządzaniem majątkiem po Leonardzie A. Lauderze. Firma nie sprzeda własnych akcji ani nie otrzyma żadnych środków z tej emisji, jednak skala transakcji podkreśla znaczące zmiany właścicielskie zachodzące obecnie w koncernie.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Opakowania
01.12.2025 15:09
Chińczycy inwestują 17 mln euro w fabrykę opakowań kosmetycznych w Portugalii
Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie - dwie w Chinach i dwie w MeksykuShyaHsin Packaging

Chińska firma ShyaHsin Packaging zainwestuje 16,86 mln euro w budowę zakładu produkcyjnego opakowań kosmetycznych premium w Portugalii – poinformowałą AICEP (Agência para o Investimento e Comércio Externo de Portugal).

Fabryka chińskiej firmy, specjalizującej się w projektowaniu i produkcji opakowań kosmetycznych (m.in. na tusze do rzęs, błyszczyki do ust, pomadki, pudry w kompakcie, pędzle i lakiery do paznokci) oraz dostarczaniu kompletnych rozwiązań dla przemysłu kosmetycznego, jest już na zaawansowanym etapie budowy. Lokalizacja fabryki to Maceria na zachodzie Portugalii. Oddanie inwestycji do użytku planowane jest na koniec października 2026 roku. Będzie ona korzystać z 17-procentowej zachęty inwestycyjnej, w pełni kwalifikującej się do finansowania europejskiego.

Inwestycja ta jest uznawana za „strategicznie interesującą dla gospodarki kraju lub danego regionu”, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Gospodarki i Spójności Terytorialnej z 5 sierpnia, a także „spełnia warunki niezbędne do przyznania zachęt finansowych” – wynika z analizy przeprowadzonej przez AICEP.

Projekt, który otrzyma 2,86 mln euro wsparcia z programu Compete 2030, „ma na celu utworzenie w Portugalii jednostki produkcyjnej Grupy SHP, która będzie wytwarzać opakowania kosmetyków dla segmentu premium” – jak można przeczytać w opisie projektu.

image

Chiny modernizują regulacje kosmetyczne: wielki smok zacieśnia pasa

Grupa SHP, założona w 1970 roku, posiada cztery fabryki na całym świecie, dwie w Chinach i dwie w Meksyku, i specjalizuje się w produkcji opakowań kosmetyków od ponad 50 lat. W styczniu 2024 roku poinformowano, że chińska firma stworzy w budynku dawnej fabryki Dexprom „jedną z największych fabryk opakowań kosmetycznych”, która będzie obsługiwać wiodących producentów kosmetyków, w tym L’Oréal.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. grudzień 2025 11:48