StoryEditor
Producenci
12.08.2025 09:54

Sprzedaż Shiseido spada, ale koncern widzi oznaki ożywienia

Shiseido uruchomiło plan działań na lata 2025-2026, mający na celu przyspieszenie odzyskiwania rentowności i stworzenie fundamentów pod zrównoważony wzrost / Shutterstock

Japoński koncern kosmetyczny Shiseido odnotował w pierwszej połowie br. spadek sprzedaży o 7,6 proc. Jednak wzrost zysku operacyjnego wskazuje na oznaki ożywienia. Wzrost zysków jest wynikiem cięcia kosztów i efektem wdrożonego w tym roku planu wzmacniania modelu biznesowego.

Sprzedaż netto w pierwszym półroczu 2025 spadła o 7,6 proc. do 469 mld jenów (2,3 mld funtów), głównie z powodu utrzymującej się dekoniunktury wielu sektorów handlu detalicznego w Chinach oraz ogólnego spadku nastrojów konsumenckich i wynikających z tego niższych wydatków. 

Shiseido mierzyło się z wieloma trudnościami także na rynkach w Ameryce Północnej i Południowej, a także w regionie EMEA, gdzie mamy do czynienia z wolniejszym od przewidywań  wzrostem na rynku kosmetycznym. Japoński gigant odczuł też mocno problemy, związane z marką Drunk Elephant. W rezultacie sprzedaż netto Shiseido spadła rok do roku o 10,1 proc. (obydwie Ameryki) i o 5,3 proc. (region EMEA).

Zobacz też: Shiseido tnie etaty po stratach Drunk Elephant

Firma odczuła również rosnącą globalnie niepewność, wynikającą z eskalacji napięć geopolitycznych, spowolnienia globalnego wzrostu gospodarczego oraz obaw, związanych z polityką celną Stanów Zjednoczonych. 

Mimo tych wszystkich trudności, zysk operacyjny Shiseido za pierwsze półrocze wzrósł o 21,3 proc., co było przede wszystkim wynikiem reorganizacje struktur firmy w Japonii oraz efektywności zarządzania kosztami w globalnych operacjach. Shiseido w ramach średnioterminowej strategii dąży od 3-procentowej redukcji kosztów przy jednoczesnej restrukturyzacji organizacji, aby zmaksymalizować zysk brutto.

Ponadto Shiseido uruchomiło plan działań na lata 2025-2026, mający na celu przyspieszenie odzyskiwania rentowności i stworzenie fundamentów pod zrównoważony wzrost. W ramach tego planu firma zakłada skoncentrowanie się na wzmocnieniu fundamentów swojej marki, odbudowie rentownej bazy biznesowej i usprawnieniu zarządzania operacyjnego tak, aby „stworzyć odporny model biznesowy, zdolny do zapewnienia trwałego wzrostu zysków w zmiennych warunkach rynkowych”. Plan zakłada osiągnięcie w 2026 roku marży zysku operacyjnego na poziomie 7 proc.

Zobacz też: Drunk Elephant traci grunt pod nogami – sprzedaż spadła o 65 proc., a wszystko przez Sephora Kids

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Marketing i media
03.10.2025 08:07
Celine Dion – gwiazdą świątecznej kampanii kosmetyków Charlotte Tilbury
mat.pras.

Marka Charlotte Tilbury potwierdziła, że twarzą jej świątecznej kampanii 2025 będzie kanadyjska piosenkarka Celine Dion. Brytyjska marka podaje, że kampania będzie się koncentrować na takich motywach, jak wiara w siebie, transformacja i wpływ piękna na poczucie własnej wartości. Dion została wybrana z uwagi na swoje oddziaływanie na światową kulturę i rozrywkę od kilku dekad, a także prywatną historię.

Dion i Tilbury będą współpracować ze sobą już po raz drugi. Pierwszy raz obydwie panie miały okazję pracować wspólnie w 2012 roku podczas rezydencji Celine Dion w Las Vegas.

W nadchodzącej świątecznej kampanii Dion będzie prezentować najnowsze produkty do makijażu, pielęgnacji skóry oraz perfum marki Charlotte Tilbury. W ramach szerszej kampanii wystąpią również obecne ambasadorki marki: marki: Jourdan Dunn, Quenlin Blackwell i Belli Tilbury.

image

Charlotte Tilbury wkracza do świata gamingu współpracą z Genshin Impact

Celine to prawdziwa ikona. To nie tylko bijąca rekordy supergwiazda, ale kobieta o niezwykłej sile, poczuciu humoru i sercu, której głos i historia poruszyły miliony. Sposób, w jaki przekształciła życiowa wyzwania w siłę, jest naprawdę poruszający. Reprezentuje wszystko, w co wierzę: odporność, determinację i siłę do zmieniania życia. Jest prawdziwą inspiracją – powiedziała Charlotte Tilbury. – Wspólnie wierzymy, że piękno i muzyka to supermoce. Mogą zwiększyć pewność siebie i dać siłę do podążania za marzeniami. A kiedy ktoś czuje się silny i wierzy w siebie, może inspirować innych, a nawet pomóc zmienić świat – dodała Tilbury.

Zdaniem ekspertów, ta decyzja Charlotte Tilbury wpisuje się w długoterminową strategię marki, mającą na celu rozszerzenie jej globalnego zasięgu i umocnienie jej obecności na konkurencyjnym rynku kosmetyków premium, zwłaszcza w kluczowych okresach sprzedaży detalicznej – takich jak okres świąteczny.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
02.10.2025 21:45
Burmistrz Krotoszyna w siedzibie Opcji Natury – laureatki pięciu Pereł Rynku 2025
Opcja Natura /IG

Natalia Robakowska, burmistrz Krotoszyna, była gościem w siedzibie firmy kosmetycznej Opcja Natura. Okazją było przyznanie krotoszyńskiej, rodzinnej manufakturze kosmetyków naturalnych Srebrnej Perły Rynku Kosmetycznego przez Wydawnictwo Gospodarcze i Wiadomości Kosmetyczne.

Opcja Natura zdobyła w tym roku w sumie aż pięć Pereł Rynku za swoje produkty, wytwarzane w rodzinnym Krotoszynie.

W Opcji Natura stawiamy na autentyczność, prostotę i rzemiosło. To dla nas ogromna radość i wyróżnienie, że możemy dzielić ten moment właśnie tutaj, w miejscu, w którym wszystko się zaczęło” – pisze marka we wpisie na swoim koncie instagramowym, podkreślając swój silny związek z rodzinnym miastem.

Opcja Natura równa się Krotoszyn. To tu narodziły się nasze pomysły, wartości i działania. To tu, lokalnie, codziennie tworzymy, rozwijamy się i współpracujemy. Wierzymy, że najlepsze rzeczy powstają z potrzeby serca – a sercem Opcji Natury zawsze był Krotoszyn” – deklaruje firma.

Dziękujemy pani burmistrz za obecność, dobre słowo i wsparcie. To spotkanie to dla nas potwierdzenie, że lokalność ma wielką moc. Bo kochamy działać lokalnie. Naturalnie. Razem." – deklaruje Agata Suliga, właścicielka i twórczyni marki. 

image

Rozdaliśmy Perły Rynku 2025! Do jakich firm i za jakie nowości produktowe trafiły statuetki? [GALERIA]

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
03. październik 2025 10:25