StoryEditor
Producenci
01.05.2023 00:00

TOP 10 artykułów kwietnia 2023: H&M Beauty, Woolworth, Super-Pharm i Kasia Cichopek

W kwietniu na naszym portali królowały ekspertki i eksperci. Zapraszamy do przypomnienia sobie lub zapoznania się z naszymi najczęściej czytanymi artykułami: znajdziecie w nich wypowiedzi Moniki Kolaszyńskiej, Krzysztofa Bożka, Remigiusza Chrzanowskiego, Tomasza Kozaka czy Marioli Barzyk-Libury.

1. H&M Beauty otwiera pierwsze stacjonarne drogerie

Dywizja kosmetyczna modowego koncernu H&M ogłosiła, że otwiera stacjonarne drogerie. Dotychczas kosmetyczne działy były dostępne w odzieżowych sklepach H&M. Teraz będą funkcjonować jako odrębne placówki, oferujące szeroki wybór produktów kosmetycznych H&M oraz wiodących marek kosmetycznych z kraju i zagranicy.

2. Super-Pharm wprowadza na rynek nowy format sklepów

– Wkrótce będziemy otwierać nowy koncept sklepów. Będą to sklepy bez aptek, w koncepcie premium, będziemy się skupiać nad szeroko rozumianą ofertą kosmetyczną skupioną wokół potrzeb skóry. Powstanie dedykowany brand pod nowy koncept, ale pod parasolem Super-Pharm. W ten sposób chcemy dostosować się do sytuacji, którą mamy na rynku – powiedziała prezeska Monika Kolaszyńska dla portalu.

3. Sylveco wyprodukowało kosmetyki dla Kasi Cichopek. Markę Ya Naturalna sprzedają drogerie Natura

Kasia Cichopek wprowadziła na rynek naturalne kosmetyki do pielęgnacji twarzy oparte na ekstrakcie z bursztynu i pigwy. Kosmetyki zostały wprowadzone na rynek 1 kwietnia i nie był to żart primaaprilisowy. Kosmetyki można nabyć w sklepach stacjonarnych i internetowym sklepie sieci Natura. Producentem kosmetyków jest firma Sylveco.

4. Krzysztof Bożek, YSL & Prada Beauty: Rynek kosmetyków selektywnych w Polsce nabiera rozpędu

Polska staje się jednym z głównych graczy na rynku kosmetyków luksusowych. Mimo pędzącej inflacji konsumentki nie chcą oszczędzać na produktach, które poprawiają im samopoczucie i otwierają drzwi do świata aspiracji. Działa więc ekonomiczna teoria zwana „efektem szminki”, tyle że miejsce kolejnej pomadki zajął pielęgnacyjny podkład, który stał się inwestycją w młody wygląd skóry – wyjaśnia Krzysztof Bożek, brand business director marek YSL Beauty & Prada Beauty.

5. Remigiusz Chrzanowski, DrEcom: To jest czas walki o pozycję lidera e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda

Rossmann mógłby zawalczyć o pozycję lidera w e-commerce w kategorii Zdrowie i Uroda, gdyby tylko chciał. Na razie wyprzedzają go Gemini i DOZ. Hebe i Super-Pharm mają szansę wskoczyć do czołówki. Kanał online ma nadal duży potencjał rozwoju. Ci, którzy inwestują w e-commerce mogą osiągać kilkudziesięcioprocentowe wzrosty. Ci, którzy osiedli na laurach będą tracić, bo dynamika rynku słabnie – mówi Remigiusz Chrzanowski, ekspert i konsultant w e-commerce, właściciel firmy doradczej  DrEcom, wcześniej zarządzający obszarem e-commerce m.in. dla DOZ,Super-Pharm i Apteki Gemini.  

6. Mariola Barzyk-Libura, wszystko.pl: Zdrowie i Uroda to strategiczna kategoria na naszej platformie

Mariola Barzyk-Libura, dyrektorka e-commerce platformy handlowej wszystko.pl, twierdzi, że dominację gigantów na rynku handlowym mogą zakłócić kolejni duzi gracze. Wszystko.pl, platforma handlowa wspierana przez potężną firmę technologiczną Comarch, planuje debiut na rynku w czerwcu i obecnie przeprowadza testy z udziałem sprzedawców. Priorytetową kategorią na platformie jest Zdrowie i Uroda, która już teraz jest najlepiej zaopatrzona.

7. Tomasz Kozak, Douglas: Nasze działania z markami to przełom w doradztwie i doświadczeniach zakupowych

Chcemy, żeby klient, który do nas przychodzi świetnie się bawił, ale przede wszystkim, aby wychodził z wiedzą na temat produktu oraz jak go stosować – mówi Tomasz Kozak, customer experience manager w Douglas Polska. 

8. Miya szykuje się do przejęć. Rozmawia już z kilkoma celami akwizycyjnymi

Firma inwestycyjna TDJ, która w maju 2021 roku nabyła spółkę Kanani Europe wraz z marką Miya, szuka kolejnych okazji inwestycyjnych na rynku kosmetycznym. Jak donosi Puls Biznesu, TDJ interesuje się zarówno mniejszymi graczami z dużym potencjałem, jak i największymi graczami na rynku kosmetycznym.

9. Surowce kosmetyczne poszukiwane „na już” – technolodzy pod ogromną presją

Badanie Potrzeb Technologów przeprowadzone przez Cosmetosafe Consulting wykazało, że największymi wyzwaniami dla technologów odpowiedzialnych za tworzenie receptur kosmetyków są poszukiwania zamienników surowców w trybie "na już", zaburzenia w łańcuchach dostaw oraz zmienność cen.

10. Woolworth w Polsce - znamy daty i lokalizacje!

Woolworth, niemiecki dyskont niespożywczy, pojawi się w Polsce jeszcze w tym roku. Znane są już daty otwarć i lokalizacje czterech sklepów w największych miastach. Oferta sklepów będzie obejmować produkty gospodarstwa domowego, odzież, dodatki oraz ciekawą ofertę kosmetyczną.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
22.02.2024 12:28
Maybelline New York rozświetla przestrzeń na muralach w kampanii baz pod makijaż
Maybelline Instant Perfector Glow to baza pod makijaż, która działa także jako rozświetlacz, korektor i krem BB. Murale promujące produkt umiejscowione są w Warszawie przy Metrze PolitechnikaMullenLowe Warsaw
„Kliknij po efekt rozświetlenia” pod takim hasłem prowadzona jest kampania launchująca nową bazę rozświetlającą 4w1 Instant Perfector Glow marki Maybelline New York. W jej ramach przy Metrze Politechnika w Warszawie powstały dwa murale.

Jednym z najbardziej widocznych elementów kampanii marki Maybelline New York (L’Oréal Polska) pod hasłem „Kliknij po efekt rozświetlenia” są dwa murale zainstalowane w przestrzeni miejskiej. Pierwszy z nich to mural motion, który dynamicznie nawiązuje do efektu rozświetlenia, jaki daje baza rozświetlająca 4w1 Instant Perfector Glow. Drugi wykorzystuje technologię LED, a dodatkowo wyposażony jest w gąbkę przymocowaną do ściany jako dodatkowy element podkreślający produkt, którego dotyczy kampania.

image
MullenLowe Warsaw

Instant Perfector Glow to baza pod makijaż, która działa także jako rozświetlacz, korektor i krem BB. Murale promujące produkt umiejscowione są w Warszawie przy Metrze Politechnika (ul. Jaworzyńska i ul. Waryńskiego).

Patrycja Jakubowska, senior brand managerka Maybelline New York (L’Oréal Polska), mówi:

Zależało nam na wyrazistym podkreśleniu właściwości produktu z naciskiem na efekt końcowy jaki gwarantuje, czyli promienny wygląd, zgodnie z hasłem kampanii „Kliknij po efekt rozświetlenia”. Dokładnie taki był nasz cel, gdy planowaliśmy dotarcie do kobiet w wieku 18-44 lata.

W kampanii wykorzystana została również telewizja, digital oraz współpraca z influencerami. Media na potrzeby kampanii zaplanował Wavemaker. Działania reklamowe potrwają do połowy marca. Za współpracę z influencerami odpowiada agencja JU, za social media 121 PR, a murale powstały we współpracy GoodLooking Studio, MullenLowe Warsaw i Wavemaker.

Maybelline New York nie pierwszy raz sięga po nowatorskie rozwiązania. Jako pierwsza kosmetyczna marka w Polsce wykorzystała najnowsze trendy marketingu cyfrowego z wykorzystaniem CGI. Jesienią 2022 roku dokonała metamorfozy Pałacu Kultury i Nauki, który zyskał świetlisty glow za pomocą podkładu Super Stay 24H Skin Tint, nad rondem ONZ szybował sterowiec z tuszem do rzęs Lash Sensational Sky High, a na Tamce pomadki Super Stay Vinyl Ink w kształcie autobusów, pomalowały jezdnię na winylowe kolory.

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
21.02.2024 14:31
Axe zdobywa aprobatę PETA i dołącza do listy Beauty Without Bunnies
Logo PETA zacznie pojawiać się na produktach Axe w przyszłym rokuUnilever
​Axe, jedna z marek Unilevera, zdobyła aprobatę PETA, co oznacza, że na całym świecie jej produkty i składniki nie są testowane na zwierzętach.

Marka Axe zdobywa aprobatę Peta (People for the Ethical Treatment of Animals). Oznacza to, że brand jest najnowszym z 20 należących do Unilevera, który dołączył do globalnej listy Beauty Without Bunnies.

Rygorystyczne badanie wykazało, że Axe nie przeprowadza ani nie zleca żadnych testów na zwierzętach składników ani gotowych produktów i że marka zobowiązuje się nie robić tego w przyszłości.

Firma Unilever zapewnia, że od ponad czterdziestu lat stosuje i opracowuje alternatywy dla testów na zwierzętach.

Zostaliśmy docenieni przez PETA jako firma działająca na rzecz zmian regulacyjnych. Dzielimy się naszą wiedzą naukową z rządami, organizacjami pozarządowymi i przedsiębiorstwami na całym świecie w zakresie nauk o bezpieczeństwie zwierząt

– czytamy w materiałach Unilevera.

Dr Julia Fentem, globalny dyrektor ds. bezpieczeństwo, ochrona środowiska i nauki regulacyjne w firmie Unilever, dodaje, że zatwierdzenie marki przez PETA jest wynikiem dziesięcioleci pionierskich badań nad alternatywami dla testów na zwierzętach, prowadzonych przez naukowców Unilevera, współpracujących z innymi liderami w dziedzinie nauk o bezpieczeństwie bez zwierząt i globalnymi interesariuszami.

Unilever ma ponad 20 marek zatwierdzonych przez PETA i cieszymy się, że Axe do nich dołączy. Wierzymy, że stosowanie metod zapewnienia bezpieczeństwa składników i produktów bez udziału zwierząt pozwala nam lepiej chronić ludzi i środowisko

– wyjaśnia.

Marka Axe jest sprzedawana w ponad 90 krajach na całym świecie (w Wielkiej Brytanii jako Lynx). Logo PETA zacznie pojawiać się na produktach w przyszłym roku.

Czytaj też:

Dr Julia Fentem, Unilever: Walka o ocalenie kosmetyków wolnych od okrucieństwa musi trwać (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dove wzywa branżę i konsumentów do ratowania zakazu testowania kosmetyków na zwierzętach (wiadomoscikosmetyczne.pl)

Dr Julia Fentem, Unilever: testy na zwierzętach to przestarzała metoda sprawdzania bezpieczeństwa produktów (wiadomoscikosmetyczne.pl)

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
23. luty 2024 07:44