StoryEditor
Producenci
01.08.2022 00:00

TOP 10 lipca. Najczęściej czytane teksty na naszym portalu

Lipiec pomimo okresu wakacyjnego oraz temperatur sprzyjających wypoczynkowi i plażowaniu, nie osłabił zapału do pracy biznesu kosmetycznego, który intensywnie rozwija nowe projekty i stara się zapobiegać nadchodzącym skutkom inflacji. Naszych czytelników najbardziej interesowało to, co myślą i robią konkretni przedstawiciele rynku, to właśnie wywiady i opinie były na topie. Poniżej przedstawiamy zestawienie dziesięciu najczęściej czytanych tekstów na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w lipcu 2022 r. Ranking stworzyliśmy na podstawie Google Analytics.

1.Dr. Max Group schodzi z długu i ma dalsze środki na rozwój

W czerwcu najwięcej odsłon miał tekst dotyczący sytuacji firmy Dr. Max. Dr.Max Group, wiodąca sieć aptek detalicznych w Europie, z powodzeniem zamknęła kompleksowe refinansowanie swojego długu bankowego i pozyskała dodatkowe fundusze na dalszy strategiczny wzrost w łącznej kwocie do 940 mln EUR – poddała firma w komunikacie.

2. SunewMed+ pracuje w systemie czterodniowym i dzieli się doświadczeniami

Zmiany na rynku pracy odczuli zarówno pracownicy, jak i przedsiębiorcy. Firma kosmetyczna SunewMed+ od marca 2022 r. pracuje w czterodniowym systemie. Po kilku miesiącach pilotażu zespół dzieli się swoimi doświadczeniami z branżą, bo czterodniowy tydzień pracy jest ciągle pionierskim rozwiązaniem i bardzo rzadko w Polsce spotykanym.

3. Beata Orlicka, Ziko Dermo: Kult zadbanej skóry sprzyja rynkowi dermokosmetyków

Ziko Dermo to sieć drogerii specjalizujących się w dermokosmetykach i dermokonsultacjach. Beata Orlicka, koordynatorka ds. promocji i sprzedaży dermokosmetyków w Ziko Dermo, powiedziała Katarzynie Bochner o inwestycjach w kolejne kategorie produktów, o rynku dermokosmetyków, kulcie zadbanej skóry oraz potrzebach i świadomości kobiet stosujących dermokosmetyki.

4. Adam Nitecki, L'Oréal Polska: Rośniemy szybciej niż rynek i reinwestujemy zyski w działania ekologiczne i społeczne

Adam Nitecki, dyrektor generalny Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich w rozmowie z Anną Zawadzką, powiedział, że dziś dla konsumentów coraz ważniejszym kryterium wyboru marki jest to, czy spełnia ona aspekty odpowiedzialności ekologicznej i społecznej.

5. DM Drogerie Markt planują kolejne otwarcia i szukają ludzi od ekspansji

Sieć DM Drogerie Markt, która w kwietniu 2022 odtworzyła swój pierwszy sklep w Polsce, poszukuje specjalistów od ekspansji, którzy będą wyławiać najlepsze lokalizacje na kolejne placówki. Już niebawem otwarcie kolejnych drogerii tej niemieckiej sieci.

6. Tomasz Synowiec, LOreal: Dwucyfrowe wzrosty w kategoriach makijażu, pielęgnacji twarzy i włosów [KOMENTARZ]

Tomasz Synowiec, Head of Category Management Poland & Baltics L'Oréal Polska skomentował dla nas sytuację na rynku kosmetycznym i wskazał, które kategorie radzą sobie najlepiej.

7. Dariusz Stasiukiewicz żegna się z firmą Delia Cosmetics

Duże zainteresowanie wzbudziła informacja, że Delia Cosmetics rozstała się z Dariuszem Stasiukiewiczem, dyrektorem sprzedaży na Polskę. Menedżer zarządzał działem sprzedaży od 2018 r. i odpowiadał za współpracę z kanałem tradycyjnym oraz nowoczesnym, a także zarządzał obszarem marek własnych produkowanych dla sieci handlowych.

8. Team X wraca z kolejną kolekcją kosmetyków. Tym razem trafi ona do Rossmanna

W sobotę 16 lipca do sieci Rossmann trafiła nowa kolekcja kosmetyków do makijażu marki Ingrid stworzona we współpracy z influencerkami z Team X. Pierwsza partia poprzedniej, sprzedawanej w sieci Hebe, wyprzedała się w dwa dni!

9. Polacy szukają w sklepach tańszych produktów. Dotyczy to także chemii i kosmetyków

Prawie 80 proc. konsumentów szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Dotyczy to nie tylko artykułów spożywczych, ale i chemii gospodarczej oraz kosmetyków. Ich cena powinna być o 20-30 proc. niższa, aby produkt był interesujący. Na popularności tracą produkty eko i bio, na ogół droższe niż pozostałe – wynika z danych UCE Research i Grupy Blix.

10. Vabun Radosława Majdana wystawione w całości na sprzedaż

Początkowo firma Radosława Majdana radziła sobie całkiem nieźle na rynku kosmetycznym, ale pod koniec 2020 r. Majdan przyznał, że wyniki spółki są złe i ogłosił, że poszukuje dla niej inwestora. Przychody spółki w ciągu roku zmalały o ponad 80 proc. Obecnie, jak podają media biznesowe, spółka Vabun założona przez Radosława Majdana została w całości wystawiona na sprzedaż za kwotę 239 tys. zł

Jak się prowadzi biznes kosmetyczny, historie producentów, marek, porady, nowości… to wszystko, codziennie na naszym portalu. Newsletter z bieżącymi informacjami branżowymi jest wysyłany do Czytelników w każdy wtorek i czwartek. We wtorki robimy także przegląd nowości kosmetycznych, by zaprezentować odbiorcom w handlu, co ciekawego pojawiło się na rynku. Warto być prenumeratorem naszych newsletterów. Zapisz się TUTAJ.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
26.11.2025 12:33
IFF wdraża inteligentnego robota dozującego, by skrócić czas tworzenia próbek
International Flavors & Fragrances inwestuje w nowego robota.Vladimir Razgulyaev

International Flavors & Fragrances (IFF) zainstalował w swoim zakładzie produkcyjnym Chin Bee w Singapurze inteligentnego robota dozującego Colibri, którego głównym celem jest przyspieszenie i zwiększenie precyzji w tworzeniu próbek zapachowych dla klientów w regionie Azji Większej. System umożliwia opracowanie partii próbek w ciągu kilku minut i – według deklaracji firmy – działa czterokrotnie szybciej niż poprzednia konfiguracja linii produkcyjnej.

Robot Colibri jest w stanie wyprodukować 200 partii próbek w osiem godzin, obsługując jednocześnie wiele składników i przeprowadzając testowe kompozycje w zaledwie kilka sekund. Takie tempo pracy znacząco skraca czas wejścia nowych kompozycji na rynek, co jest kluczowe w sektorze, w którym presja na szybkie wdrażanie innowacji systematycznie rośnie. IFF podkreśla, że automatyzacja pozwala szybciej przechodzić od wstępnych konceptów do gotowych próbek zapachów.

Instalacja systemu w Singapurze wpisuje się w szerszą strategię inwestycyjną IFF w regionie Azji, obejmującą m.in. otwarcie wartego 30 mln dolarów Singapore Innovation Center. Obiekt Chin Bee dołącza do zakładów IFF w Neuilly (Francja) i Hilversum (Holandia), gdzie technologia Colibri jest już stosowana. Firma wskazuje, że modernizacja procesów perfumeryjnych jest odpowiedzią na globalne trendy, w których tradycyjne, wielomiesięczne cykle rozwoju produktów przestają nadążać za rynkiem.

Znaczenie automatyzacji potwierdzają dane z raportu Atelier i Accenture, według których niechęć firm do modernizacji procesów operacyjnych powoduje utratę nawet 86 mld dolarów potencjalnych przychodów. Jednocześnie liczba „net-new” premier produktowych w segmencie beauty spadła z 63 proc. w 2015 r. do 46 proc. na początku 2024 r., co wskazuje na rosnącą presję na skracanie cykli projektowych. Aż 64 proc. konsumentów oczekuje od marek szybszego reagowania na ich potrzeby.

Eksperci zwracają uwagę, że wiele firm beauty wciąż funkcjonuje w oparciu o przestarzałe modele i relacje, które – choć skuteczne dwie dekady temu – obecnie spowalniają rozwój. Cykl tworzenia nowych produktów często przekracza rok, co rozmija się z dynamiką współczesnego rynku. Robot Colibri, jako przykład inteligentnej automatyzacji, ma pomóc IFF oraz jego klientom w skuteczniejszym odpowiadaniu na rosnące i coraz szybsze oczekiwania konsumentów.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
24.11.2025 14:39
Nivea zmaga się z kryzysem, Beiersdorf szuka rozwiązań

Przez lata marka Nivea funkcjonowała jak szwajcarski zegarek – sprawnie i bezbłędnie. W tym roku sprzedaż zauważalnie spada. Powód? Podwyżki cen produktów i walka ze szwajcarskim detalistą Migrosem, która jeszcze przed wakacjami oparła się o dochodzenie w COMCO – szwajcarskim urzędzie ds. konkurencji. Detalista zarzucił niemieckiemu producentowi, firmie Beiersdorf, narzucanie niewspółmiernie wysokich cen kosmetyków w porównaniu do innych rynków.

Niemiecko-szwajcarski spór o Niveę rozpoczął się wiosną, kiedy to menedżerowie szwajcarskiej sieci supermarketów Migros zaprotestowali przeciwko zbyt wysokim cenom, jakie Grupa Beiersdorf wyznaczyła dla rynku szwajcarskiego. Jak wskazywały media, klient sieci Migros musiał zapłacić za dezodorant w sztyfcie równowartość 2,62 euro za dezodorant w sztyfcie – czyli więcej niż konsumenci w Niemczech, gdzie analogiczny kosmetyk kosztował 2,25 euro. Wobec braku odzewu z centrali Beiersdorf, Migros pozwał niemieckiego producenta i wszczęto dochodzenie przed COMCO.

“Sprawa ta jest przykładem zarzutów, z jakim spotykają się producenci markowych produktów, w szczególności Beiersdorf: że wykorzystali inflację ostatnich lat do nadmiernych podwyżek cen i kontynuują tę strategię również teraz, gdy inflacja już dawno spadła do zwykłego poziomu” – komentuje dziennik biznesowy “Wirtschaftswoche”.

image

Szwajcarsko-niemiecka wojna cenowa, w centrum – marka Nivea

Przedstawiciele Beiersdorf, którzy do tej pory udawali, że nie widzą problemu, teraz zaczynają przyznawać, że powinni jednak uważać na to, by nie zepsuć swojej renomy marki, która gwarantuje dobry stosunek jakości do ceny. Bo to właśnie ta przystępność cenowa zawsze była jedną z mocnych stron marki, budując jej wizerunek.  

Powodem tej reakcji są prawdopodobnie najnowsze dane biznesowe Beiersdorf. Po latach szybkiego wzrostu, generowanego przez kluczową markę jaką jest dla koncernu Nivea, trend ten odwrócił się w tym roku. 

– W trzecim kwartale 2025 roku zaobserwowaliśmy dalsze osłabienie rynku pielęgnacji skóry, zwłaszcza na rynkach wschodzących – poinformował w październiku prezes Beiersdorfa, Vincent Warnery. – W związku z tym oczekujemy obecnie organicznego wzrostu sprzedaży o około 2,5 proc. w naszym segmencie konsumenckim w całym roku”.

image

Uważny konsument w erze promocji. Jak i gdzie Polacy kupują kosmetyki?

Już w sierpniu Beiersdorf obniżył swoją prognozę, wciąż prognozując wzrost o 3-4 proc. dla tego działu. Marka Nivea, która sama odpowiada za ponad połowę sprzedaży grupy, wynoszącej blisko 10 mld euro, osiągnęła wzrost na poziomie zaledwie 0,6 proc. w ciągu pierwszych trzech kwartałów 2025.

Dla porównania: jeszcze w 2024 roku Beiersdorf odnotował 8-procentowy wzrost sprzedaży, a w 2023 roku – 15-procentowy. Jednak obecnie tłuste lata zdają się dobiegać końca – i to w momencie, kiedy firma z wielką pompą świętowała setną rocznicę niebieskiej puszki z kremem Nivea. Beiersdorf spodziewa się poprawy sytuacji przez wprowadzenie na rynek kilku nowych produktów do pielęgnacji skóry pod marką Nivea, a także rozbudowanie kategorii poza pielęgnacją twarzy, jak np. dezodoranty.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
27. listopad 2025 09:41