StoryEditor
Producenci
01.08.2022 00:00

TOP 10 lipca. Najczęściej czytane teksty na naszym portalu

Lipiec pomimo okresu wakacyjnego oraz temperatur sprzyjających wypoczynkowi i plażowaniu, nie osłabił zapału do pracy biznesu kosmetycznego, który intensywnie rozwija nowe projekty i stara się zapobiegać nadchodzącym skutkom inflacji. Naszych czytelników najbardziej interesowało to, co myślą i robią konkretni przedstawiciele rynku, to właśnie wywiady i opinie były na topie. Poniżej przedstawiamy zestawienie dziesięciu najczęściej czytanych tekstów na portalu wiadomoscikosmetyczne.pl w lipcu 2022 r. Ranking stworzyliśmy na podstawie Google Analytics.

1.Dr. Max Group schodzi z długu i ma dalsze środki na rozwój

W czerwcu najwięcej odsłon miał tekst dotyczący sytuacji firmy Dr. Max. Dr.Max Group, wiodąca sieć aptek detalicznych w Europie, z powodzeniem zamknęła kompleksowe refinansowanie swojego długu bankowego i pozyskała dodatkowe fundusze na dalszy strategiczny wzrost w łącznej kwocie do 940 mln EUR – poddała firma w komunikacie.

2. SunewMed+ pracuje w systemie czterodniowym i dzieli się doświadczeniami

Zmiany na rynku pracy odczuli zarówno pracownicy, jak i przedsiębiorcy. Firma kosmetyczna SunewMed+ od marca 2022 r. pracuje w czterodniowym systemie. Po kilku miesiącach pilotażu zespół dzieli się swoimi doświadczeniami z branżą, bo czterodniowy tydzień pracy jest ciągle pionierskim rozwiązaniem i bardzo rzadko w Polsce spotykanym.

3. Beata Orlicka, Ziko Dermo: Kult zadbanej skóry sprzyja rynkowi dermokosmetyków

Ziko Dermo to sieć drogerii specjalizujących się w dermokosmetykach i dermokonsultacjach. Beata Orlicka, koordynatorka ds. promocji i sprzedaży dermokosmetyków w Ziko Dermo, powiedziała Katarzynie Bochner o inwestycjach w kolejne kategorie produktów, o rynku dermokosmetyków, kulcie zadbanej skóry oraz potrzebach i świadomości kobiet stosujących dermokosmetyki.

4. Adam Nitecki, L'Oréal Polska: Rośniemy szybciej niż rynek i reinwestujemy zyski w działania ekologiczne i społeczne

Adam Nitecki, dyrektor generalny Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich w rozmowie z Anną Zawadzką, powiedział, że dziś dla konsumentów coraz ważniejszym kryterium wyboru marki jest to, czy spełnia ona aspekty odpowiedzialności ekologicznej i społecznej.

5. DM Drogerie Markt planują kolejne otwarcia i szukają ludzi od ekspansji

Sieć DM Drogerie Markt, która w kwietniu 2022 odtworzyła swój pierwszy sklep w Polsce, poszukuje specjalistów od ekspansji, którzy będą wyławiać najlepsze lokalizacje na kolejne placówki. Już niebawem otwarcie kolejnych drogerii tej niemieckiej sieci.

6. Tomasz Synowiec, LOreal: Dwucyfrowe wzrosty w kategoriach makijażu, pielęgnacji twarzy i włosów [KOMENTARZ]

Tomasz Synowiec, Head of Category Management Poland & Baltics L'Oréal Polska skomentował dla nas sytuację na rynku kosmetycznym i wskazał, które kategorie radzą sobie najlepiej.

7. Dariusz Stasiukiewicz żegna się z firmą Delia Cosmetics

Duże zainteresowanie wzbudziła informacja, że Delia Cosmetics rozstała się z Dariuszem Stasiukiewiczem, dyrektorem sprzedaży na Polskę. Menedżer zarządzał działem sprzedaży od 2018 r. i odpowiadał za współpracę z kanałem tradycyjnym oraz nowoczesnym, a także zarządzał obszarem marek własnych produkowanych dla sieci handlowych.

8. Team X wraca z kolejną kolekcją kosmetyków. Tym razem trafi ona do Rossmanna

W sobotę 16 lipca do sieci Rossmann trafiła nowa kolekcja kosmetyków do makijażu marki Ingrid stworzona we współpracy z influencerkami z Team X. Pierwsza partia poprzedniej, sprzedawanej w sieci Hebe, wyprzedała się w dwa dni!

9. Polacy szukają w sklepach tańszych produktów. Dotyczy to także chemii i kosmetyków

Prawie 80 proc. konsumentów szuka w sklepach tańszych produktów lub zamienników. Dotyczy to nie tylko artykułów spożywczych, ale i chemii gospodarczej oraz kosmetyków. Ich cena powinna być o 20-30 proc. niższa, aby produkt był interesujący. Na popularności tracą produkty eko i bio, na ogół droższe niż pozostałe – wynika z danych UCE Research i Grupy Blix.

10. Vabun Radosława Majdana wystawione w całości na sprzedaż

Początkowo firma Radosława Majdana radziła sobie całkiem nieźle na rynku kosmetycznym, ale pod koniec 2020 r. Majdan przyznał, że wyniki spółki są złe i ogłosił, że poszukuje dla niej inwestora. Przychody spółki w ciągu roku zmalały o ponad 80 proc. Obecnie, jak podają media biznesowe, spółka Vabun założona przez Radosława Majdana została w całości wystawiona na sprzedaż za kwotę 239 tys. zł

Jak się prowadzi biznes kosmetyczny, historie producentów, marek, porady, nowości… to wszystko, codziennie na naszym portalu. Newsletter z bieżącymi informacjami branżowymi jest wysyłany do Czytelników w każdy wtorek i czwartek. We wtorki robimy także przegląd nowości kosmetycznych, by zaprezentować odbiorcom w handlu, co ciekawego pojawiło się na rynku. Warto być prenumeratorem naszych newsletterów. Zapisz się TUTAJ.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
01.07.2025 15:30
Highlander Enterprise stawia na kosmetyki: marka 8belle debiutuje w regularnej sprzedaży
Za sterami marki stoi m.in. Sylwia Gołębiewska.8belle

Highlander Enterprise S.A. (do 2024 r. działająca jako Advanced Graphene Products S.A.) rozpoczęła 1 lipca 2025 r. sprzedaż własnej linii kosmetycznej 8belle. To pierwszy tak duży projekt spółki od czasu, gdy nowy zarząd i akcjonariat objęli stery około pół roku temu. Wprowadzenie marki poprzedziło pełne przygotowanie infrastruktury – od zapasów magazynowych po logistykę – tak, aby od pierwszego dnia obsłużyć wysyłkę do klientów biznesowych w modelu B2B.

W pierwszym etapie oferta 8belle obejmuje 3 kategorie produktów dla profesjonalnych stylistów: hybrydowe lakiery do paznokci, bazy oraz preparaty pielęgnacyjne do dłoni i paznokci. Dystrybucja prowadzona jest wyłącznie online poprzez własną platformę, co pozwala ograniczyć koszty i zautomatyzować sprzedaż. Spółka równolegle uruchamia zintegrowaną kampanię marketingową w kanałach offline i digital, aby maksymalnie wykorzystać potencjał ponad kilkudziesięciu tysięcy salonów kosmetycznych działających w Polsce i Europie Środkowej.

Kluczowym punktem zwrotnym była uchwała z 14 kwietnia 2025 r., w której zarząd zatwierdził trzy filary dalszego rozwoju: (1) segment kosmetyczny – linia 8belle oraz przejęta w marcu 2025 r. marka Brown as Berries Care; (2) segment odzieży UV – stroje kąpielowe marki Brown as Berries z opatentowaną tkaniną przepuszczającą słońce i chroniącą skórę filtrem SPF 35; (3) komercjalizację grafenu, w tym plany stworzenia hybrydowych lakierów z dodatkiem grafenu i zabezpieczenie tej technologii patentem. Dzięki dywersyfikacji spółka liczy na szybkie przejście z fazy inwestycji do generowania stabilnych przychodów i zysków.

Za rozwój segmentu kosmetycznego odpowiada Sylwia Gołębiewska – menedżerka, która wcześniej współtworzyła 3 rozpoznawalne marki: Diamond Cosmetics, Semilac oraz hi hybrid. Jej doświadczenie w budowaniu łańcucha dostaw i sieci dystrybucji ma zapewnić 8belle dynamiczny wzrost sprzedaży, a całej Highlander Enterprise – wykorzystanie efektu synergii między przemysłem grafenowym a branżą beauty.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Drogerie
01.07.2025 14:27
Avon umacnia współpracę z drogeriami Rossmann
Kosmetyki Avon są dostępne w drogeriach Rossmann od  października ubiegłego roku. Teraz oferta kosmetyków i perfum będzie jeszcze szerszafot. wiadomoscikosmetyczne.pl

Avon zwiększa swoją obecność w Rossmannie na jeszcze większą niż do tej pory skalę – od 1 lipca najbardziej znane kosmetyki i zapachy marki są dostępne w większości drogerii. Jak podkreśla Rossmann, jest to kolejny etap rozwijającej się współpracy z Avonem, w ramach którego znacząco zwiększy się liczba punktów sprzedaży oraz zakres dostępnego asortymentu.

Nową odsłonę współpracy Avon i Rossmanna wspierać będzie Maffashion – popularna influencerka i ambasadorka Avonu. Jej wizerunek pojawi się na ekspozycjach kosmetyków do makijażu oraz w kanałach social media.

Zależy nam na tym, aby być blisko naszych klientów. Nasze produkty dodają im pewności siebie i energii, a stosunek ich ceny do jakości jest na świetnym poziomie. Rossmann to nasz strategiczny partner w budowaniu nowoczesnego, omnichannelowego modelu kontaktu z klientem, łączącego wygodę zakupów stacjonarnych z siłą naszych konsultantek, które wciąż są sercem marki Avon – wyjaśnia Adrian Adamczyk, Head of Omnichannel Avon Polska.

Zobacz też: Adrian Adamczyk, Avon: Wierzymy, że siła naszej marki tkwi w relacjach – a Konsultantki są ich sercem

Co nowego z Avonu pojawi się w Rossmannie?

Avon jako marka nr 1 w sprzedaży perfum na świecie, w nowej odsłonie współpracy z siecią Rossmann oferuje oczywiście swoje kultowe zapachy. Klienci będą mogli kupić bestsellery takie jak: Little Black Dress, Perceive czy Incandessence, ale również nieoczywiste i zaskakujące kompozycje z nowej linii Perfect Nonsense.

Nowa oferta makijażowa to m.in. znane i lubiane kredki Glimmerstick, perełki brązujące czy olejki do ust, oraz tegoroczne innowacje marki – m.in. pomadki Ultra Colour, błyszczyki vinylowe, czy najnowszy tusz do rzęs Fanomenal.

Zobacz więcej: Premiera tuszu Avon Fan-Omenal z Maffashion w roli głównej już za nami

Rozszerzamy nasz asortyment makijażowy, podkreślając segment pielęgnacji ust, w którym mamy bardzo ciekawą ekspertyzę, będąc producentem nr 1 tego segmentu, zarówno lokalnie jak i globalnie. Nasza oferta będzie regularnie odświeżana, zaskoczymy shopperów Rossmanna nieoczywistymi współpracami i sezonowymi kolekcjami! – zapowiada Adrian Adamczyk.

Nowe kanały, ale ta sama misja

Rozszerzenie obecności Avon w Rossmannach to kolejny krok w realizacji szerszej strategii wielokanałowej, której celem jest zapewnienie klientom wygodnego dostępu do ulubionych kosmetyków w wygodny sposób. Natomiast pełna oferta asortymentowa dostępna jest w sklepie internetowym Avon oraz tradycyjnie u konsultantek sieci.

Jak przypomina Avon, wszystkie kosmetyki i produkty marki mają akredytację Leaping Bunny w programie Cruelty Free International. Avon jest częścią Grupy Natura &Co.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
02. lipiec 2025 03:11