StoryEditor
Producenci
14.08.2023 09:50

Versace, Michael Kors i Jimmy Choo zmienią właściciela

Capri Holdings Limited, do którego należą marki Versace, Michael Kors oraz Jimmy Choo przejdzie w ręce amerykańskiego holdingu Tapestry Inc. / Capri Holdings
Grupa Capri Holdings, która jest właścicielem marek Versace, Michael Kors i Jimmy Choo zostanie kupiona przez grupę Tapestry, zajmującą się sprzedażą dóbr luksusowych – podały amerykańskie media. Transakcję wycenia się na 8,5 mld dolarów i ocenia jako jedno z największych przejęć w branży modowej i dóbr luksusowych w ostatnich latach.

Tapestry, firma modowa, która jest właścicielem marek Coach i Kate Spade, ogłosiła, że przejmie Capri Holdings za 8,5 mld dol. – poinformowały amerykańskie media. Transakcja spowoduje, że Taestry dołączy do swojej oferty luksusowe marki modowe i beauty – Versace, Michael Kors, Jimmy Choo.

Zagraniczne media opisują transakcję jako jedno z największych przejęć w branży modowej w ostatnich latach – Ta transakcja stanowi jedno z największych przejęć w branży modowej w ostatnich latach, tworząc grupę o rocznych przychodach w wysokości 12 mld dol. – pisze amerykański Business Insider.

Oceniają, że po tym przejęciu grupa Tapestry uzyska znacznie większe wpływy na rynku dóbr luksusowych, co pozwoli jej zmierzyć się z europejskimi potęgami takimi jak LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) i Kering, do których należy m.in. Tiffany‘s i Gucci.

Zarazem analitycy rynku zwracają uwagę, że przed Tapestry duże wyzwanie, bo amerykańscy konsumenci ograniczają wydatki na dobra luksusowe, a marki należące do Capri Holdings zanotowały spadki sprzedaży w ostatnich kwartałach. Szczególnie swojej pozycji nie może odbudować marka Michael Kors, która „wpadła w pułapkę przecen” i zepsuła swój wizerunek i pozycję na rynku.

– Łącząc siły, marki te mają lepszą pozycję do zwiększania sprzedaży poza Stanami Zjednoczonymi i docierania do nowej bazy klientów – powiedział analityk GlobalData Retail Neil Saunders, cytowany przez Business Insider.

Transakcja zostanie zamknięta w 2024 roku.

Przypomnijmy, że Capri Holdings to wcześniej Michael Kors Holdings. Grupa we wrześniu 2018 r. kupiła dom mody Versace za ponad 2 mld dol. i zmieniła swoją nazwę na Capri Holdings.

Czytaj więcej: Michael Kors Holdings finalizuje przejęcie Versace i zmienia nazwę na Capri Holdings

Tapestry, Inc. to amerykańska międzynarodowa firma holdingowa zajmująca się luksusową modą. Ma siedzibę w Nowym Jorku i jest spółką-matką trzech głównych marek: Coach New York, Kate Spade New York i Stuart Weitzman. Początkowo firma nazywała się Coach, Inc., 31 października 2017 r. zmieniła nazwę na Tapestry.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Włosy
18.07.2025 14:07
Grzebień do włosów pod prysznic jako synergia beauty i designu
Wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowegoOnlyBio mat.pras.

Marka kosmetyczna OnlyBio połączyła siły z artystycznym studiem projektowym UAUproject, tworząc grzebień do włosów pod prysznic, ułatwiający świadomą pielęgnację, łączący przy tym funkcjonalność i estetykę. To dobry przykład synergii między światem beauty a designem użytkowym, który odpowiada na realne potrzeby konsumentów, ale też wyróżnia się formą.

Chcieliśmy stworzyć coś więcej niż zwykły grzebień: akcesorium, które ułatwi pielęgnację, ale też będzie na tyle dobrze zaprojektowane, że stanie się naturalną częścią łazienkowej przestrzeni. Właśnie dlatego zaprosiliśmy do współpracy artystów z UAUproject – wyjaśnia Marta Iwanowska-Giler, dyrektor kreatywna OnlyBio.life.

Jak dodaje, wspólny projekt UAUproject i OnlyBio wyróżnia się nowoczesnym podejściem do designu użytkowego – łączy funkcję z estetyką i budowaniem codziennego doświadczenia.

Nie projektujemy po to, by stworzyć kolejny ładny przedmiot. Naszym celem jest emocjonalna użyteczność – coś, co poprawia komfort i zostaje z użytkownikiem na dłużej. Taki właśnie jest grzebień dla OnlyBio: prosty, ale znaczący i funkcjonalny detal – dodaje Justyna Fałdzińska z UAUproject.

Grzebień został wykonany z lekkiego i łatwego do czyszczenia materiału, posiada ergonomiczny kształt, szeroko rozstawione ząbki, a nawet praktyczny hak do zawieszenia w kabinie prysznicowej. Doskonale sprawdzi się podczas aplikacji masek i odżywek, minimalizując uszkodzenia włosów, szczególnie kręconych i falowanych. 

Grzebień będzie dostępny czasowo, jedynie w ramach edycji limitowanej.

Warto przypomnieć, że jest to kolejny (w krótkim czasie) przykład współpracy marki OnlyBio z inną firmą, której celem jest stworzenie oryginalnych, unikalnych akcesoriów do włosów: Marki OnlyBio i Invisibobble połączyły siły w ramach międzynarodowej współpracy

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
18.07.2025 11:55
Puig: sprzedaż kosmetyków znowu wzrasta – we wszystkich kategoriach i regionach
Uriage jest największą marką w segmencie kosmetyków do pielęgnacji skóry w portfolio Puig IG Uriage

Koncern Puig odnotował w pierwszej połowie bieżącego roku 7,6-procentowy wzrost przychodów (2,299 mld euro). Jak podkreśla firma, wzrosty nastąpiły we wszystkich segmentach. Właściciel takich marek jak Byredo i Charlotte Tilbury odnotował wzrosty przychodów we wszystkich regionach: o 10,9 proc. w obu Amerykach, 16,5 proc. w regionie Azji i Pacyfiku oraz 3,6 proc.w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (EMEA).

W segmencie mody i perfum Puig odnotował wzrost sprzedaży o 8,6 proc. like-for-like, co stanowi 73 proc. całkowitych przychodów koncernu.

Kategoria kosmetyków powróciła do fazy wzrostu, osiągając przychód netto w wysokości 339 mln euro i wzrost o 2 proc. Stanowiło to w pierwszej połowie 2025 roku 15 proc. przychodów dla Puig. To ożywienie było napędzane synergią kluczowych premier oraz poszerzania kanałów sprzedaży oraz zasięgu geograficznego.

Kategoria pielęgnacji skóry nadal dawała solidne przychody, rosnące o  8,1 proc. (do 276 mln euro). Ta kategoria odpowiadała za 12 proc. całkowitych przychodów Puig. Wzrost napędzany był dwucyfrowymi wynikami, osiąganymi przez markę Uriage – największą w tym segmencie, dodatkowo wspieranymi wynikami kosmetyków pielęgnacyjnych marki Charlotte Tilbury.

Jeśli chodzi o prognozy na 2025 rok, Puig uważa za realny wzrost przychodów o 6-8 proc. oraz dalszy wzrostu skorygowanej marży EBITDA.

Osiągnęliśmy solidne wyniki we wszystkich naszych segmentach i regionach, co odzwierciedla kondycję i odporność naszego portfolio na rozwijającym się globalnym rynku kosmetycznym. Jesteśmy przekonani o naszej zdolności do dalszego wzrostu na rynku kosmetyków premium i podtrzymujemy naszą prognozę na cały rok – komentuje Marc Puig, prezes i dyrektor generalny hiszpańskiego koncernu.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
19. lipiec 2025 01:00