StoryEditor
Producenci
14.08.2023 09:50

Versace, Michael Kors i Jimmy Choo zmienią właściciela

Capri Holdings Limited, do którego należą marki Versace, Michael Kors oraz Jimmy Choo przejdzie w ręce amerykańskiego holdingu Tapestry Inc. / Capri Holdings
Grupa Capri Holdings, która jest właścicielem marek Versace, Michael Kors i Jimmy Choo zostanie kupiona przez grupę Tapestry, zajmującą się sprzedażą dóbr luksusowych – podały amerykańskie media. Transakcję wycenia się na 8,5 mld dolarów i ocenia jako jedno z największych przejęć w branży modowej i dóbr luksusowych w ostatnich latach.

Tapestry, firma modowa, która jest właścicielem marek Coach i Kate Spade, ogłosiła, że przejmie Capri Holdings za 8,5 mld dol. – poinformowały amerykańskie media. Transakcja spowoduje, że Taestry dołączy do swojej oferty luksusowe marki modowe i beauty – Versace, Michael Kors, Jimmy Choo.

Zagraniczne media opisują transakcję jako jedno z największych przejęć w branży modowej w ostatnich latach – Ta transakcja stanowi jedno z największych przejęć w branży modowej w ostatnich latach, tworząc grupę o rocznych przychodach w wysokości 12 mld dol. – pisze amerykański Business Insider.

Oceniają, że po tym przejęciu grupa Tapestry uzyska znacznie większe wpływy na rynku dóbr luksusowych, co pozwoli jej zmierzyć się z europejskimi potęgami takimi jak LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) i Kering, do których należy m.in. Tiffany‘s i Gucci.

Zarazem analitycy rynku zwracają uwagę, że przed Tapestry duże wyzwanie, bo amerykańscy konsumenci ograniczają wydatki na dobra luksusowe, a marki należące do Capri Holdings zanotowały spadki sprzedaży w ostatnich kwartałach. Szczególnie swojej pozycji nie może odbudować marka Michael Kors, która „wpadła w pułapkę przecen” i zepsuła swój wizerunek i pozycję na rynku.

– Łącząc siły, marki te mają lepszą pozycję do zwiększania sprzedaży poza Stanami Zjednoczonymi i docierania do nowej bazy klientów – powiedział analityk GlobalData Retail Neil Saunders, cytowany przez Business Insider.

Transakcja zostanie zamknięta w 2024 roku.

Przypomnijmy, że Capri Holdings to wcześniej Michael Kors Holdings. Grupa we wrześniu 2018 r. kupiła dom mody Versace za ponad 2 mld dol. i zmieniła swoją nazwę na Capri Holdings.

Czytaj więcej: Michael Kors Holdings finalizuje przejęcie Versace i zmienia nazwę na Capri Holdings

Tapestry, Inc. to amerykańska międzynarodowa firma holdingowa zajmująca się luksusową modą. Ma siedzibę w Nowym Jorku i jest spółką-matką trzech głównych marek: Coach New York, Kate Spade New York i Stuart Weitzman. Początkowo firma nazywała się Coach, Inc., 31 października 2017 r. zmieniła nazwę na Tapestry.

 

 

 

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:32
L’Oréal zwiększa zaangażowanie w chiński rynek beauty i inwestuje w markę Lan
L’Oréal zaznacza wyraźniej swoją obecność na chińskim rynku.StudioPhotoLoren

L’Oréal poinformował o objęciu mniejszościowego pakietu udziałów w chińskiej marce pielęgnacyjnej Lan, działającej w segmencie masowym. To już druga inwestycja koncernu w lokalną markę w ostatnich miesiącach, co podkreśla rosnące znaczenie Chin w globalnej strategii firmy. Szczegóły dotyczące wielkości i wartości udziałów nie zostały ujawnione, jednak – jak podkreślił Vincent Boinay, prezes L’Oréal North Asia i CEO L’Oréal China – inwestycje na tym rynku są kluczowe dla przyszłego wzrostu grupy.

Decyzja zapadła krótko po tym, jak L’Oréal nabył 6,67 proc. udziałów w marce Chando za 442 mln juanów (62 mln dolarów), co zostało ujawnione w prospekcie emisyjnym spółki przygotowywanym do IPO w Hongkongu. Inwestycje te wpisują się w strategię głębszego wejścia w segment C-Beauty – dynamicznie rosnącej kategorii marek krajowych, które zdobyły istotne udziały w wartym 75 mld dolarów chińskim rynku kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Rynek ten jest obecnie wyzwaniem dla międzynarodowych koncernów: lokalne marki zyskują przewagę dzięki szybkim iteracjom produktów oraz agresywnej komunikacji nowych składników i koncepcji pielęgnacyjnych. Jak zauważa Ben Cavender z China Market Research Group, zakup udziałów w rozpoznawalnych chińskich markach może być dla L’Oréal sposobem na skorzystanie z tempa wzrostu C-Beauty bez bezpośredniej konkurencji na najbardziej dynamicznych segmentach rynku.

Mimo trudniejszego otoczenia makroekonomicznego – spowolnienia wzrostu, obniżonego nastroju konsumenckiego oraz kryzysu na rynku nieruchomości – wyniki L’Oréal w Chinach wykazują oznaki stabilizacji. W trzecim kwartale biznes firmy w tym kraju wzrósł o około 3 proc., co stanowi pierwszy wzrost od dwóch lat. Jednocześnie najwięksi gracze krajowi, tacy jak Proya i Chicmas, utrzymują szybkie tempo wzrostu, a Chando jest obecnie trzecim największym lokalnym producentem kosmetyków według danych Frost & Sullivan.

Dla L’Oréal strategiczna może być obecność Chando i Lan w segmencie masowym, gdzie ceny produktów mieszczą się głównie w przedziale 49–390 juanów. Jak podkreśla cytowany przez Reutersa Yang Hu z Euromonitor International, ich silna pozycja w mniejszych chińskich miastach daje koncernowi dostęp do nowych grup konsumentów, wspierając odbudowę sprzedaży bez kanibalizowania portfolio marek premium należących do grupy.

ZOBACZ KOMENTARZE (0)
StoryEditor
Producenci
20.11.2025 13:02
Niemiecka Cosnova zaczyna dystrybucję swoich kosmetyków w Indiach
Produkty Essence zawierają w 100 proc. wegańskie składnikiCosnova Beauty

Cosnova, niemiecki producent kosmetyków (m.in. marki Essence), nawiązał współpracę dystrybucyjną z Reliance Retail w celu wprowadzenia na rynek indyjski swoich produktów. Wejście na rynek w Indiach będzie wzmocnieniem przystępnej cenowo, globalnej oferty kosmetyków Reliance Retail i umożliwi sprzedaż detaliczną produktów Essence za pośrednictwem wielokanałowej sieci sprzedaży.

Asortyment kosmetyków makijażowych Essence będzie dostępny online na terenie całego kraju, jak również w drogeriach sieci Reliance oraz w partnerskich punktach sprzedaży detalicznej.

Reliance jako oficjalny dystrybutor będzie odpowiadać za zwiększenie zasięgu marki w Indiach. Essence jest postrzegane przez dystrybutora z Indii za wiodącą markę kosmetyków, wyróżniającą się w Europie pod względem liczby sprzedanych sztuk. Ponad 80 proc. swoich produktów Essence produkuje w Europie.

image

Isabelle Tambue, Essence: Reagowanie na trendy mamy wpisane w DNA marki

Marka charakteryzuje się młodzieżową estetyką, a jej produkty zawierają w 100 proc. wegańskie składniki, są produkowane w ekologicznych opakowaniach i nie zawierają mikroplastiku.

image

Indie – rynkiem z największym potencjałem sprzedaży kosmetyków na świecie? Potwierdzają to wyniki Nykaa

Wprowadzając markę Essence na rynek indyjski, chcemy zainspirować nową falę kreatywnego wyrażania siebie poprzez eksperymenty z urodą, zachęcając konsumentów do łączenia, dopasowywania i zabawy produktami, które sprawią, że makijaż stanie się radosnym elementem codziennego życia każdego z nas – stwierdzili przedstawiciele Reliance Retail, dodając, że premiera ta “odzwierciedla zaangażowanie Reliance Retail w oferowanie indyjskim konsumentom najlepszych globalnych doświadczeń kosmetycznych, łącząc zabawę, inkluzywność i zrównoważony rozwój pod jedną marką”.

Marzena Szulc
ZOBACZ KOMENTARZE (0)
20. listopad 2025 15:50